Sidney - E91 318i 2011
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 03 nov 2020, 22:07
- Locatie: Amsterdam
Sidney - E91 318i 2011
Ik ben Sidney Polak (49) uit Amsterdam. Ik rijd voor het eerst BMW na bijna mijn hele rijdende leven Saab te hebben gereden. Ik ben vorige week uit een 9-3 Aero (300pk) overgestapt in een 318i touring. Weet niet welke uitvoering. Motorisch een giga verschil. Maar wat een fijn sturende auto. Daarnaast merk je aan alles dat het om een fantastisch merk gaat.
Ik zoek alleen nog een goede, betaalbare specialist voor het onderhoud in Amsterdam en omgeving. Dus als iemand een betrouwbaar adres heeft, graag.
Ik zoek alleen nog een goede, betaalbare specialist voor het onderhoud in Amsterdam en omgeving. Dus als iemand een betrouwbaar adres heeft, graag.
E91-2011-218i
-
- Berichten: 326
- Lid geworden op: 28 mar 2011, 22:41
Re: Sidney - E91 318i 2011
Welkom Sidney,
Goede keus BMW te rijden! Tja motorvermogen... Ook BMW heeft E91's met standaard 300 pk.
Zelf rijd ik E92 325ia, nog lang geen 300 pk maar ruim voldoende voor in NL.
Veel rijdersplezier met jou mooie E91.
Goede keus BMW te rijden! Tja motorvermogen... Ook BMW heeft E91's met standaard 300 pk.
Zelf rijd ik E92 325ia, nog lang geen 300 pk maar ruim voldoende voor in NL.
Veel rijdersplezier met jou mooie E91.
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 03 nov 2020, 22:07
- Locatie: Amsterdam
Re: Sidney - E91 318i 2011
Van harte welkom op het forum Sidney
In regio Amsterdam heb je onder andere...
Van Den Hengel (Amsterdam)
Autobedrijf Gijsbertsen (Odijk)
Er zijn véél meer, maar deze staan ook zeer goed aangeschreven.
In regio Amsterdam heb je onder andere...
Van Den Hengel (Amsterdam)
Autobedrijf Gijsbertsen (Odijk)
Er zijn véél meer, maar deze staan ook zeer goed aangeschreven.
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 03 nov 2020, 22:07
- Locatie: Amsterdam
Re: Sidney - E91 318i 2011
Hallo Sidney
Welkom
mooie wagen hoor
Welkom
mooie wagen hoor
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 03 nov 2020, 22:07
- Locatie: Amsterdam
Re: Sidney - E91 318i 2011
Welkom Sidney!
Zo te lezen ben jij net zo blij als ik met de E91......prima auto waar je fijn mee kunt rijden.
Ga je hem ook nog modden?
Zo te lezen ben jij net zo blij als ik met de E91......prima auto waar je fijn mee kunt rijden.
Ga je hem ook nog modden?
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 03 nov 2020, 22:07
- Locatie: Amsterdam
Re: Sidney - E91 318i 2011
Bedankt! Ik ben benieuwd naar een eventuele tuning. Met een i-tje zal dat niet heel veel pk's opleveren, maar wie weet. Voor de rest vind ik hem mooi zo als hij nu is.
E91-2011-218i
Re: Sidney - E91 318i 2011
Bij een i'tje kan je héél véél extra pk's vinden... als er maar een turbo opzit. Atmosferische blokken kun je beter gewoon lekker zo laten. Blokken met turbo ook, maar dat is een ander verhaal. Een F3X 320i opwaarderen naar vermogens van een 330i kan nooit goed zijn voor het blok en helaas zie je maar al te vaak dat het blok er spontaan mee kapt met alle kosten van dien. Ik spaar dan liever door voor een echte 330i (al zit daar tegenwoordig ook een viercilinder in), dus ik zeg dan maar: ik spaar wel door voor een nieuwere 6-in-lijn
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 03 nov 2020, 22:07
- Locatie: Amsterdam
Re: Sidney - E91 318i 2011
Duidelijk, Edward.
Ik mis de turbo, heb 20 jaar met gereden. Eerst maar even genieten van deze.
Ik mis de turbo, heb 20 jaar met gereden. Eerst maar even genieten van deze.
E91-2011-218i
-
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 05 dec 2015, 00:09
Re: Sidney - E91 318i 2011
Welkom Sidney, ik ‘ken’ je nog wel van de Saab forums. Had zelf destijds een 9000 Aero. Nu heb ik ook een 318 E91. Gewoon een hele fijne auto! Wel elke 15.000 km onderhoud geven, de N43 motor heeft het kennelijk nodig.
Re: Sidney - E91 318i 2011
Ik heb mijn 420 wel getuned en van 184pk naar 262pk gegaan en het koppel is enorm geworden van 270 naar 429NmEdward schreef: ↑05 dec 2020, 11:58 Bij een i'tje kan je héél véél extra pk's vinden... als er maar een turbo opzit. Atmosferische blokken kun je beter gewoon lekker zo laten. Blokken met turbo ook, maar dat is een ander verhaal. Een F3X 320i opwaarderen naar vermogens van een 330i kan nooit goed zijn voor het blok en helaas zie je maar al te vaak dat het blok er spontaan mee kapt met alle kosten van dien. Ik spaar dan liever door voor een echte 330i (al zit daar tegenwoordig ook een viercilinder in), dus ik zeg dan maar: ik spaar wel door voor een nieuwere 6-in-lijn
blok geeft geen krimp, blijft normaal rijden, ik gebruik die power niet zo vaak maar vooral onderin is het koppel heerlijk
en is ook wat zuiniger.
als je heel vaak het volle vermogen eruit haalt zal het blok het niet zo fijn vinden maar met normaal rijden zal het niet veel kwaad kunnen
Re: Sidney - E91 318i 2011
Je hebt naturlijk helemaal gelijk! Jou gebeurt dat niet.