Welke obd bluetooth plug om te coderen

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Sandervdl

Welke obd bluetooth plug om te coderen

Bericht door Sandervdl » 01 feb 2021, 22:36

Goedenavond,

Excuus als ik in de verkeerde rubriek zit. Ik heb ongeveer een uur op het forum gezocht en kwam niet veel verder.
Voor VAG voertuigen had ik een OBDeleven dongle. Daarmee kon ik alles wat met vagcom ook kon. Perfect om altijd mee te hebben.

Nu zoek ik voor mijn E60 ongeveer hetzelfde. Ik hoef niet op diep niveau te programmeren maar ik zou graag:
Mijn AUX poort open willen zetten zodat ik die zie in idrive
De anti-carjack uit willen schakelen
Willen weten welke lichtmodule ik heb.

Naast mijn zoektocht hier op het forum heb ik ook op de amerikaanse forums zitten pluizen en ik kom langs vele verschillende merken die 'goed' zouden zijn. Bijvoorbeeld Carly, ELM, Icar pro, bimmerlink.
Veel topics zijn ook alweer 2 jaar oud of meer en dus niet perse up-to-date.

Ik ben mij goed bewust dat serieus coderen het beste met de laptop gaat met bijvb Ista-P, inpa of NCS. Toch hoop ik dat er inmiddels iets beschikbaar is wat ik handig mee kan nemen en verbinden met bluetooth of wifi.

PeterJ172

Re: Welke obd bluetooth plug om te coderen

Bericht door PeterJ172 » 14 feb 2021, 17:39

Ik werk met Inpakken. Heb op het net naar compatibele plug gezocht. De Ali versie werkt ook (uiteindelijk)

Dennis_Alkmaar

Re: Welke obd bluetooth plug om te coderen

Bericht door Dennis_Alkmaar » 27 mar 2021, 12:45

Goedemiddag,

Ik heb een Vgate Icar Pro Elm 327 OBD2 Scanner Bluetooth 4.0 Wifi met betaalde versie van Bimmercode op m’n iPhone om een en ander te kunnen coderen in m’n e61 525i Touring LCI
Althans, dat dacht ik..
Via Bimmercode kan ik lang niet zo veel coderen als met Carly.
Een kennis heeft de gratis Carly app van voor 2018 en hij kan bijvoorbeeld in de Front Electronic Module, Rear Electronic Module en Roof Function Center, Brake Force Display, Seat heating, Headlight Cleaning, instellen welke lamp Halogeen Bulb is of Led.
Kortom allemaal instellingen waar ik met de €35,- kostende app van Bimmercode niet in kan komen en zelfs niet beschikbaar zijn.
Ligt het aan mij? Zie ik iets over het hoofd? Of ben ik €35,- kwijt aan een app die eigenlijke nog geen €5,- waard is?
Heeft iemand hier misschien ervaring mee?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”