Euro 95 met E10 of Super 98 Zonder?
- 528Touring
Euro 95 met E10 of Super 98 Zonder?
Gisteren was ik bij de garage en ik kreeg de tip om met Super 98 te gaan rijden (ik rij een F11 uit 2010 met zes cilinder zonder turbo) om dat dit zuiniger zou zijn en beter voor de motor.
Ik ben benieuwd waar jullie mee rijden en of jullie het met de garagehouder eens zijn?
Ik ben benieuwd waar jullie mee rijden en of jullie het met de garagehouder eens zijn?
Laatst gewijzigd door 528Touring op 10 feb 2021, 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Euro 95 met E10 of Super 98 Zonder?
Je hebt eigenlijk:
Euro 95 E10
Euro 95 E5
Super (Plus) 98 E5
Super (Plus) 98/100/102 E0 (maar dat logo - 0% ethanol - bestaat niet)
En ja, ik tank bij beide BMW's (Duitse) Super Plus 98 E5. Dat het iets zuiniger is, boeit niet zo... dan moet je geen (oudere) BMW nemen, maar beide blokken lopen een stuk rustiger en dat is voor mij al voldoende reden. En met die Duitse prijzen... wie zou dat niet doen

Kan nog goedkoper, maar dan moet je verder van de grens en dat weegt weer niet op tegen het voordeel en je moet de prijzen in de gaten houden. Kan in 2 uur tijd zo maar 10 cent meer of minder per liter schelen.
Euro 95 E10
Euro 95 E5
Super (Plus) 98 E5
Super (Plus) 98/100/102 E0 (maar dat logo - 0% ethanol - bestaat niet)
En ja, ik tank bij beide BMW's (Duitse) Super Plus 98 E5. Dat het iets zuiniger is, boeit niet zo... dan moet je geen (oudere) BMW nemen, maar beide blokken lopen een stuk rustiger en dat is voor mij al voldoende reden. En met die Duitse prijzen... wie zou dat niet doen

Kan nog goedkoper, maar dan moet je verder van de grens en dat weegt weer niet op tegen het voordeel en je moet de prijzen in de gaten houden. Kan in 2 uur tijd zo maar 10 cent meer of minder per liter schelen.
- 528Touring
Lekker Edward, tanken in Duitsland is natuurlijk ideaal. Voor mij alleen een stukje om, dus helaas geen optie.
Goed om te weten dat jij Super (Plus) 98 E5 tankt vanwege de beter lopende motor.
Goed om te weten dat jij Super (Plus) 98 E5 tankt vanwege de beter lopende motor.
- Marcel RSD
Ik gebruik voor mijn
eigenlijk alleen BP Ultimate, daar zit (nog) geen bio ethanol doorheen.
Wel de hoofdprijs, maar rij relatief erg weinig. En
rijden kost nu eenmaal geld 

Wel de hoofdprijs, maar rij relatief erg weinig. En

Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
Ach, die maximale 5% bio-ethanol maakt nog niet zoveel uit. Als het octaangehalte maar 98 of hoger blijft. Het moet geen Super 98 E10 worden in ieder geval, dan rij ik wel 6km door naar de Aral voor Aral Ultimate 102, maar daar zit weer max 5% bio-ether in (tot een uur geleden nog 1.62,9 nu 1.68,9). Maar dat zit langs de autobahn (autohof), dus standaard al iets duurder.
euro 95 e10 als het ECHT niet anders kan.....want ik tank 1x in de 5a6 weken
euro 95 e5 duitsland wat ik altijd tank.
super 98 of premium alleen als er e10 verkrijgbaar is.
euro 95 e5 duitsland wat ik altijd tank.
super 98 of premium alleen als er e10 verkrijgbaar is.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
- Giovanni-21
Eigenlijk altijd BP Ultimate 98.. lekker dubbele freebees sparen...
Altijd BP Ultimate (al jaaaaaren). Inderdaad dubbele freebees, alhoewel die je tegenwoordig wel eerst moet activeren via je persoonlijke pagina (boeven)
Beide 6 cilinders rijden op V-power. Waarom? Omdat het dichtsbijzijnde tankstation een van de Shell is 
Huidig: E46 330Ci cabriolet / S1000R
-
Ik hoorde bij mijn (geen BMW dealer) dat de injectoren van de 6 cilinders stuk gaan (verglazen?) door E10. Lekker dan. Volgens BMW is er geen probleem mee....
Er zouden echter grote aantallen in backorder staan. Gereviseerd kost een dergelijk geintje zo €2.300,- voor 6 stuks.
Mijn 523 houdt sinds kort soms wat in bij rustig gasgeven. Het is nog maar nauwelijks waarneembaar, maar voelt net anders dan in het verleden. Er wordt nu dus gekeken naar die injectoren. Kennen jullie dit probleem met E10 en de injectoren? En zijn er / kennen jullie andere oplossingen dan (wel erg kostbaar) vernieuwen van de injectoren.
Er zouden echter grote aantallen in backorder staan. Gereviseerd kost een dergelijk geintje zo €2.300,- voor 6 stuks.
Mijn 523 houdt sinds kort soms wat in bij rustig gasgeven. Het is nog maar nauwelijks waarneembaar, maar voelt net anders dan in het verleden. Er wordt nu dus gekeken naar die injectoren. Kennen jullie dit probleem met E10 en de injectoren? En zijn er / kennen jullie andere oplossingen dan (wel erg kostbaar) vernieuwen van de injectoren.
als we het over n53 of n54 injectoren hebben. die zijn niet te reviseren.
dat ze geen autoleven meegaan is ook duidelijk.
via betere bmw sites in duitsland zijn ze +/- 50 pstk goedkoper.
.injectoren laten vervangen en coderen 2300? zou ik even verder kijken...Heb goedkoper voorbij zien komen op dit forum dacht ik (niet als diy)
ben geen artikel of literatuur tegengekomen dat e10 dit veroorzaakt...(ben persoonlijk ook geen liefhebber van e10)
misschien is er wel wat anders aan de hand...zijn zoveel variabelen.
dat ze geen autoleven meegaan is ook duidelijk.
via betere bmw sites in duitsland zijn ze +/- 50 pstk goedkoper.
.injectoren laten vervangen en coderen 2300? zou ik even verder kijken...Heb goedkoper voorbij zien komen op dit forum dacht ik (niet als diy)
ben geen artikel of literatuur tegengekomen dat e10 dit veroorzaakt...(ben persoonlijk ook geen liefhebber van e10)
misschien is er wel wat anders aan de hand...zijn zoveel variabelen.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
E61 523i LCI verkocht
E61 523i LCI verkocht
Wat is verglazen? Kan jouw geen BMW dealer dit onderbouwen? Is er bewijs?
Misschien dat er nu wat in back order staat (lijkt me overigens sterk) 2 maanden geleden, lagen ze op voorraad bij de dealer voor beide motoren.
€2300,- is iets te veel van het goede ( zoals hierboven ook wordt gezegd). Ik kan ze ook wel voor je leveren en monteren.
Je zou eerst moeten kijken welke index je er nu in hebt zitten. Je kan ook de injectoren laten testen of daarmee jouw probleem is verholpen dat weet ik niet maar de staat van de injectoren weet je dan wel.
Misschien dat er nu wat in back order staat (lijkt me overigens sterk) 2 maanden geleden, lagen ze op voorraad bij de dealer voor beide motoren.
€2300,- is iets te veel van het goede ( zoals hierboven ook wordt gezegd). Ik kan ze ook wel voor je leveren en monteren.
Je zou eerst moeten kijken welke index je er nu in hebt zitten. Je kan ook de injectoren laten testen of daarmee jouw probleem is verholpen dat weet ik niet maar de staat van de injectoren weet je dan wel.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Flesje forte brandstofsysteem reiniger al geprobeerd?
-
Dank voor de reacties.... na een tank V-power en een of ander additief... lijkt het euvel al beter. Binnenkort weer aan de diagnose en dan kijk ik verder en kom ik (indien nodig) hierop terug. Nogmaals dank voor reacties en meedenken