Koelvloeistof problemen. En vin slaat nooit aan
Koelvloeistof problemen. En vin slaat nooit aan
Dag allemaal.
Ik heb paar vragen over mijn BMW problemen.
Ik hoop dat jullie me juist advies kunnen geven.
Ik heb een E46 318i Automaat uit 2002.
Koelvloeistof lekkage door de expansievat.
En dat heb ik vervangen en ontluchten. En af en toe komt rerug het lampje van pijl.
Weten dat bij koude motor komt veel rook tot dat hij op temperatuur komt en wordt het rook normaal(Wit)
Bij achter uit rijden zowel koud of warm motor geeft een blauwe rook.!! (Radiateur lekt niet slangen ,leidingen en motor koelolie ook niet .wel soms komt koelvloeistof door de dop dr uit( heeft dat te maken met de Thermostaat)
En ik heb gemerkt dat de vin slaat nooit aan zowel 400 km door rijden. weten dat de temperatuur normaal blijft.
En nog een andere verhaal.
Als ik de auto start en gaat naar stationeer draaien. En zodra ik de bijv dag lamp of dim lamp of andere elektronische knoop drukken begint de motor te trillen behoorlijk.!!en als any schakelaar uit doe dan gaat de trilling in de motor uit. Dynamo en accu getest ze zijn ook normaal volgens het test apparatuur.
Ik weet dat zijn veel vragen maar ,ik kon geen oplossing vinden of monteur de nette oplossing doet.
Ik hoor het graag van jullie
Groet,
Eddy
Ik heb paar vragen over mijn BMW problemen.
Ik hoop dat jullie me juist advies kunnen geven.
Ik heb een E46 318i Automaat uit 2002.
Koelvloeistof lekkage door de expansievat.
En dat heb ik vervangen en ontluchten. En af en toe komt rerug het lampje van pijl.
Weten dat bij koude motor komt veel rook tot dat hij op temperatuur komt en wordt het rook normaal(Wit)
Bij achter uit rijden zowel koud of warm motor geeft een blauwe rook.!! (Radiateur lekt niet slangen ,leidingen en motor koelolie ook niet .wel soms komt koelvloeistof door de dop dr uit( heeft dat te maken met de Thermostaat)
En ik heb gemerkt dat de vin slaat nooit aan zowel 400 km door rijden. weten dat de temperatuur normaal blijft.
En nog een andere verhaal.
Als ik de auto start en gaat naar stationeer draaien. En zodra ik de bijv dag lamp of dim lamp of andere elektronische knoop drukken begint de motor te trillen behoorlijk.!!en als any schakelaar uit doe dan gaat de trilling in de motor uit. Dynamo en accu getest ze zijn ook normaal volgens het test apparatuur.
Ik weet dat zijn veel vragen maar ,ik kon geen oplossing vinden of monteur de nette oplossing doet.
Ik hoor het graag van jullie
Groet,
Eddy
-
Re: Koelvloeistof problemen. En vin slaat nooit aan
hallo kyk eens naar je carterventilatie.en kyk eens naar je koelvloeistofreservoir naar de dop. vervangen die dop
Hallo, Martin, bedankt voor jou reactie,
Ik heb wel nieuwe dop gezet en de koelsysteem op druk gezet en alles gecontroleerd geen duidelijk lekkage ook de carterventilatie.
Ik heb wel nieuwe dop gezet en de koelsysteem op druk gezet en alles gecontroleerd geen duidelijk lekkage ook de carterventilatie.
Ontluchten is bij deze auto's wel een lastige. De radiator is net niet het hoogste punt. De voorkant van de motor beetje omhoog zetten helpt dan. Jouw probleem lijkt ook op lucht in je systeem.
Verder is blauwe rook olie en witte is water/koelvloeistof.
Succes,
Rob
Verder is blauwe rook olie en witte is water/koelvloeistof.
Succes,
Rob
Rob dank je wel voor jou reactie.
Als de problemen is door de lucht hoe kan ik dan oplossen?
Geoet
Als de problemen is door de lucht hoe kan ik dan oplossen?
Geoet
-
hallo eddy zet je auto voor omhoog. je verwarming helemaal open zetten .de aanjager op stand een.dan de motor starten en de ontluchingsnippels opendraaien tot er geen lucht meer uitkomt, motor laten afkoelen en het koelvloeistof peil koud cobtroleren en eventueel afvullen tot het merkteken. nooit teveel er in gooien. succes mart
Hallo Mart, dank je wel voor u bericht .
Gisteren heb ik precies gedaan wat jij ook zei.
Geen lampje meer op de Dashboard.
Maar ik heb de rook problemen en de vin die slaat niet aan en ook het trelling van de motor op stand D als ik een bijvoorbeeld de lichten aan doe .
Heb je een idee hoe dat komt ? Dan zal ik dankbaar aan je.
Groet,
Eddy
Gisteren heb ik precies gedaan wat jij ook zei.
Geen lampje meer op de Dashboard.
Maar ik heb de rook problemen en de vin die slaat niet aan en ook het trelling van de motor op stand D als ik een bijvoorbeeld de lichten aan doe .
Heb je een idee hoe dat komt ? Dan zal ik dankbaar aan je.
Groet,
Eddy
-
dat roken zal waarschynlyk komen door vastzittende zuigerveren. je kunt proberen ze los tekrygen door een halve liter atf by je motor olie te gooien. en dan een mooi rondje ryden van een uurtje. dan jemotorolie plus filter vervangen. ook kunnen je rubber seals van je kleppen olie lekken. daar heb je dan weer leak lock voor by de olie te gooien. duurt effe maar werkt wel. verder zou ik eens naar je motorsteunen kyken.laat iemand gas geven en kyk of demotor niet tever kantelt.je koelvin slaat pas aan als de temperatuur te hoog oploopt. hoop je hiermee geholpen te hebben groet mart
Aan
Dank je wel voor jou reactie voldoende duidelijk uitgelegd
Groet,
Eddy
Dank je wel voor jou reactie voldoende duidelijk uitgelegd
Groet,
Eddy