Inpa E60
Inpa E60
Goedemiddag,
Sinds gisteren een E60 525d uit 2005 in mijn bezit.
Helaas kan ik geen verbinding krijgen met Inpa?
(iemand een idee? zekering?)
Heeft bij mij vorige BMW's altijd probleemloos kunnen inchecken in de auto..
Sinds gisteren een E60 525d uit 2005 in mijn bezit.
Helaas kan ik geen verbinding krijgen met Inpa?
(iemand een idee? zekering?)
Heeft bij mij vorige BMW's altijd probleemloos kunnen inchecken in de auto..
ex E39 525d - 2001 (handgeschakeld)
ex E46 330d - 2003 (automaat)
BMW E60 525d - 2005 (automaat)
INPA-Gebruiker/Amateur-Sleutelaar/Diesel-M57-Fan
ex E46 330d - 2003 (automaat)
BMW E60 525d - 2005 (automaat)
INPA-Gebruiker/Amateur-Sleutelaar/Diesel-M57-Fan
Re: Inpa E60
Goedemiddag,
Je zegt geen verbinding te krijgen met Inpa. Of bedoel je met je auto?
Ik zou eerst de simpele dingen gaan checken. Controleer daarom voor de zekerheid eerst even je computer. Staat je USB op COM 1 met latency op 1?
Hoe kan je dat checken? Ik ga ervan uit dat je een windows hebt. Je moet je obd kabel aansluiten op je computer. Vervolgens ga je naar ''Apparaatbeheer''. Daar zie je een lijstje. In dat lijstje moet je ''Poorten (COM & LPT)'' zien (of ''Ports (COM & LPT)'' in het engels). Als je die uitrolt, dan zie je, als het goed is ingesteld, ''USB Serial Port (COM1)''. Als je een ander COM nummer ziet, moet je dat aanpassen via eigenschappen > poortinstellingen. Controleer via de eigenschappen > poortinstellingen > geavanceerd ook de ''wachttijd'' (latency). Die moet op 1 msec.
Als dat toch gewoon COM 1 is en latency op 1, zou je de zekering kunnen controleren.
Volgens de zekeringshandleiding is zekering nr. 29 (op de zekeringspaneel achter je dashboardkastje) voor diagnose. Ik ga ervan uit dat deze zekering voor de OBD aansluiting is. Die kan je dus ook even controleren.
Ik vermoed eerder dat je USB instellingen zijn veranderd. Dat kan komen doordat computers soms vanuit zichzelf dingen gaan updaten.
Succes!
K.
Je zegt geen verbinding te krijgen met Inpa. Of bedoel je met je auto?
Ik zou eerst de simpele dingen gaan checken. Controleer daarom voor de zekerheid eerst even je computer. Staat je USB op COM 1 met latency op 1?
Hoe kan je dat checken? Ik ga ervan uit dat je een windows hebt. Je moet je obd kabel aansluiten op je computer. Vervolgens ga je naar ''Apparaatbeheer''. Daar zie je een lijstje. In dat lijstje moet je ''Poorten (COM & LPT)'' zien (of ''Ports (COM & LPT)'' in het engels). Als je die uitrolt, dan zie je, als het goed is ingesteld, ''USB Serial Port (COM1)''. Als je een ander COM nummer ziet, moet je dat aanpassen via eigenschappen > poortinstellingen. Controleer via de eigenschappen > poortinstellingen > geavanceerd ook de ''wachttijd'' (latency). Die moet op 1 msec.
Als dat toch gewoon COM 1 is en latency op 1, zou je de zekering kunnen controleren.
Volgens de zekeringshandleiding is zekering nr. 29 (op de zekeringspaneel achter je dashboardkastje) voor diagnose. Ik ga ervan uit dat deze zekering voor de OBD aansluiting is. Die kan je dus ook even controleren.
Ik vermoed eerder dat je USB instellingen zijn veranderd. Dat kan komen doordat computers soms vanuit zichzelf dingen gaan updaten.
Succes!
K.
- Marcel RSD
- Berichten: 958
- Lid geworden op: 24 mar 2010, 11:37
Re: Inpa E60
Kan zijn dat je kabel pin 7+8 verbonden heeft. Dat moet bij een e60 en nieuwer niet zo zijn. Daarom zijn er kabels die daar een schakelaartje op hebben zitten.
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
Re: Inpa E60
Ik heb eentje met een drukknop..
ex E39 525d - 2001 (handgeschakeld)
ex E46 330d - 2003 (automaat)
BMW E60 525d - 2005 (automaat)
INPA-Gebruiker/Amateur-Sleutelaar/Diesel-M57-Fan
ex E46 330d - 2003 (automaat)
BMW E60 525d - 2005 (automaat)
INPA-Gebruiker/Amateur-Sleutelaar/Diesel-M57-Fan
- Marcel RSD
- Berichten: 958
- Lid geworden op: 24 mar 2010, 11:37
Re: Inpa E60
Dat is dus die schakelaar. Dus ook wanneer 7+8 uit staat heb je geen verbinding ?
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
Re: Inpa E60
ex E39 525d - 2001 (handgeschakeld)
ex E46 330d - 2003 (automaat)
BMW E60 525d - 2005 (automaat)
INPA-Gebruiker/Amateur-Sleutelaar/Diesel-M57-Fan
ex E46 330d - 2003 (automaat)
BMW E60 525d - 2005 (automaat)
INPA-Gebruiker/Amateur-Sleutelaar/Diesel-M57-Fan
- Marcel RSD
- Berichten: 958
- Lid geworden op: 24 mar 2010, 11:37
Re: Inpa E60
Lijkt mij dat als je voorgaande BMW's zonder probleem uit te lezen waren, het probleem in de auto moet zitten.
Welke versie van INPA gebruik je ? En wat waren de voorgaande BMW's voor typen ?
Welke versie van INPA gebruik je ? En wat waren de voorgaande BMW's voor typen ?
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
Re: Inpa E60
E39 / E46
Ik probeer vanavond even of ik hem kan uitlezen met een bluetooth-OBD.. als ik daar wel verbinding met de auto mee krijg..dan zou het in mijn laptop kunnen zitten
Ik probeer vanavond even of ik hem kan uitlezen met een bluetooth-OBD.. als ik daar wel verbinding met de auto mee krijg..dan zou het in mijn laptop kunnen zitten
Laatst gewijzigd door mieske90 op 21 mar 2022, 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het qouten van een vorig bericht is onnodig en dus ook niet toegestaan
Reden: Het qouten van een vorig bericht is onnodig en dus ook niet toegestaan
ex E39 525d - 2001 (handgeschakeld)
ex E46 330d - 2003 (automaat)
BMW E60 525d - 2005 (automaat)
INPA-Gebruiker/Amateur-Sleutelaar/Diesel-M57-Fan
ex E46 330d - 2003 (automaat)
BMW E60 525d - 2005 (automaat)
INPA-Gebruiker/Amateur-Sleutelaar/Diesel-M57-Fan
Re: Inpa E60
Windows + INPA opnieuw geïnstalleerd..
En alles doet weer..
En alles doet weer..
ex E39 525d - 2001 (handgeschakeld)
ex E46 330d - 2003 (automaat)
BMW E60 525d - 2005 (automaat)
INPA-Gebruiker/Amateur-Sleutelaar/Diesel-M57-Fan
ex E46 330d - 2003 (automaat)
BMW E60 525d - 2005 (automaat)
INPA-Gebruiker/Amateur-Sleutelaar/Diesel-M57-Fan
- Marcel RSD
- Berichten: 958
- Lid geworden op: 24 mar 2010, 11:37
Re: Inpa E60
Goed te horen.
Nu nog kijken of er geen verrassingen naar boven komen.
Nu nog kijken of er geen verrassingen naar boven komen.
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats