E63 630i

Show je BMW E63 / E64. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
mahansz
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 aug 2012, 19:29

E63 630i

Bericht door mahansz » 13 jun 2022, 19:02

Leek me goed om even een nieuw topic aan te maken ipv de vorige nieuw leven in te plaatsen. Na een periode van afwezigheid, terug op het forum met, naar eigen zeggen, een pareltje ‘in disguise’. Maar eerst wat voorafgaande informatie:

Na de laatste BMW (e91) ben ik beland bij een aantallen Lexussen (of zo u wilt Lexi): allen hybride varianten, ondermeer de CT, IS, en RX. Een erg mooi en ondergewaardeerd merk, alhoewel het design je wel moet aanspreken, kon mij zeker bekoren. Aangezien ik mij begeef in de elektrotechnische branche, was de opvolgende stap van hybride naar een BEV: je weet wel, dat bekende merk.. Nu vind mijn eega deze auto zo leuk dat zij deze altijd pakt, waardoor ik ben aangewezen op onze tweede auto in het c-segment. Hier moet ik mijn eega ook zeker gelijk in geven: die BEV dingen zijn echt het-nieuwe-rijden, maar zal hier niet verder over uitwijken.
Maarja, daar zit je dan in een ietwat underpowered c-segment met krap 100pk. Niet verkeerd, maar ook zeker niet ideaal. Tijde voor een herverdeling in het wagenpark: de BEV wordt het ‘werkpaard’ en er gaat wat leuks voor erbij komen, de zoektocht is begonnen.

De e92/e93 heb ik altijd al een mooi model gevonden, wel met een zescilinder, daar begon eigenlijk de zoektocht. Een mooie 325i of 330i leek mij leuk, de 335i liet ik even vanwege de complexiteit en gevoeligheid van de motor links liggen. Gedegen onderzoek naar gedaan, de N52 motor moest het worden: de laatste echte atmosferische zes-in-lijn van BMW. Aan aantal zoekopdrachten uitstaan, maar het aanbod kon mij niet bekoren, dus ga je stiekem even wat breder kijken.
En dan loop je tegen de volgende video aan: https://youtu.be/__vtebLToqM

Een 6 serie met de ‘Bangle butt’, welke naar mijn mening zéér goed opdroogt (oprecht vond ik m vroeger niet moeders mooiste, mooi om te zien hoe design je meer gaat aanspreken). Een interessante invalshoek wordt in de video gegeven: iedereen kijkt naar de 645i en €650i, de dikkere motoren. Echter met ‘dik’ komt ook gewicht, dit geldt echter niet voor specifiek de 630i: met 1480kg ledig gewicht is deze even zwaar als de 330i coupe….. 003 plus het feit dat de N52 motor ook hier is toegepast.
Volgend vraagstuk: handbak of automaat. De e63 wordt als pure GT gezien, daardoor is 95% met automaat uitgerust. Ik vond het echter belangrijk om maximale rijbeleving na te streven, ben dus voor specifiek een handbak gegaan :-) Dat kost je dan een aantal maanden zoeken, zeker ook buiten NL moeten kijken, want dit is natuurlijk lastig te vinden. Helemaal omdat mijn wensenlijstje niet gering was: weinig km’s aantoonbaar, dealer onderhouden met facturen én maximaal gevuld met opties (o.a. HUD, pano, etcetc). Vooral die opties maakten het lastig, maar uiteindelijk gevonden in, hoe kan het ook anders, in Duitsland.

De bmw staat nét op kenteken (zojuist ingevoerd), niet al teveel foto's nog maar het is een zilveren e63 630i geworden, uiteraard met de n52 motor met 258pk, handbak en overladen met opties :-)
Velgen zijn inmiddels vervangen voor de 152 individual 19 inch, huidige set wordt de winterset.

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Source
Berichten: 2848
Lid geworden op: 22 apr 2014, 13:30
Locatie: Rotterdam

Re: E63 630i

Bericht door Source » 13 jun 2022, 23:15

Erg mooi model.
Veel plezier er mee.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

ehombie
Berichten: 1455
Lid geworden op: 25 nov 2016, 13:12
Locatie: Venlo-Venray

Re: E63 630i

Bericht door ehombie » 14 jun 2022, 07:14

mooi verhaal en mooie auto.

heb er ook over zitten denken...maar het is een andere geworden.
ik persoonlijk vind het ook een mooie auto om te zien. ik vind hem eigenlijk mooier als de opvolger. Deze smoelt iets beter van voren.

veel plezier
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

mahansz
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 aug 2012, 19:29

Re: E63 630i

Bericht door mahansz » 14 jun 2022, 21:21

Had idd gelezen dat je een opvolger ging zoeken, wat is het uiteindelijk geworden?
Laatst gewijzigd door mieske90 op 16 jun 2022, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het qouten van een vorig bericht is onnodig en dus ook niet toegestaan

ehombie
Berichten: 1455
Lid geworden op: 25 nov 2016, 13:12
Locatie: Venlo-Venray

Re: E63 630i

Bericht door ehombie » 15 jun 2022, 06:35

Porsche 911/996 Carrera 4 2002... (na veel wikken wegen)

ter info, n.a.v. andere auto heb ik mijn welkoms bericht aangepast: https://www.bimmerportal.nl/forum/viewt ... 98&t=52124
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

mahansz
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 aug 2012, 19:29

Re: E63 630i

Bericht door mahansz » 08 jul 2023, 17:26

Update, de auto staat in de verkoop. Eigenlijk jammer, maar er staan momenteel teveel auto’s voor de deur. Deze gaat het veld ruimen, zie verkoop topic!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 6 Serie (E63 / E64) Showroom”