hoge accuontlading
hoge accuontlading
Goedendag.
Ik heb een BMW 520 uit 2009 (een E60).
Sinds vandaag krijg ik de melding " hoge accu-ontlading".
Ik weet niet of dat met de kou te maken heeft maar ik schat zelf in dat dat wel zou kunnen omdat kou natuurlijk de accu enigszins leegtrekt. Ik heb verder de laatste tijd niets veranderd aan de auto of extra zaken aangesloten, dus daar kan het niet aan liggen.
Verder kreeg ik ook keer de melding " accu bijna leeg".
Ik ga er dus maar van uit dat de accu zijn beste tijd heeft gehad (in combinatie met de kou) en ik aan een nieuwe accu toe ben. Wat ik jullie wil vragen is of ik juist ben met die veronderstelling ?
Verder wil ik jullie vragen of ik zelf zonder problemen de accu kan vervangen of moet ik daarna zaken resetten of bij de garage iets in de software laten veranderen (b.v. wanneer de accu vervangen is of iets dergelijks) ?
Graag jullie reactie.
Groeten, Hans
Ik heb een BMW 520 uit 2009 (een E60).
Sinds vandaag krijg ik de melding " hoge accu-ontlading".
Ik weet niet of dat met de kou te maken heeft maar ik schat zelf in dat dat wel zou kunnen omdat kou natuurlijk de accu enigszins leegtrekt. Ik heb verder de laatste tijd niets veranderd aan de auto of extra zaken aangesloten, dus daar kan het niet aan liggen.
Verder kreeg ik ook keer de melding " accu bijna leeg".
Ik ga er dus maar van uit dat de accu zijn beste tijd heeft gehad (in combinatie met de kou) en ik aan een nieuwe accu toe ben. Wat ik jullie wil vragen is of ik juist ben met die veronderstelling ?
Verder wil ik jullie vragen of ik zelf zonder problemen de accu kan vervangen of moet ik daarna zaken resetten of bij de garage iets in de software laten veranderen (b.v. wanneer de accu vervangen is of iets dergelijks) ?
Graag jullie reactie.
Groeten, Hans
Re: hoge accuontlading
Je gedachten gang zit goed mbt kou en evt einde levensduur....(mits zaken rondom dynamo oke zijn)
makkelijkste is vervangen door gelijke type Ah en soort accu...welke jezelf kunt vervangen evt bij iemand laten registreren met de betere bmw programmas
carly en universele tools is de registratie procedure MOGELIJK niet volledig obv een blog bij bimmerprofs.
makkelijkste is vervangen door gelijke type Ah en soort accu...welke jezelf kunt vervangen evt bij iemand laten registreren met de betere bmw programmas
carly en universele tools is de registratie procedure MOGELIJK niet volledig obv een blog bij bimmerprofs.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Re: hoge accuontlading
Hoi,
bedankt voor de reactie.
Dus ik kan hem zelf gewoon vervangen zoals bij elke oudere auto de accu vervangen kan worden ? Oude accu eruit en nieuwe erin.
Ik krijg dan geen eventuele foutmeldingen in de auto ?
Als ik het goed begrijp moet ik hem daarna nog wel een keer door iemand laten registreren in het systeem ?
Kan dat ook op een later moment ? of krijg ik dan problemen met de auto ?
Alvast bedankt.
Groeten,
Hans
bedankt voor de reactie.
Dus ik kan hem zelf gewoon vervangen zoals bij elke oudere auto de accu vervangen kan worden ? Oude accu eruit en nieuwe erin.
Ik krijg dan geen eventuele foutmeldingen in de auto ?
Als ik het goed begrijp moet ik hem daarna nog wel een keer door iemand laten registreren in het systeem ?
Kan dat ook op een later moment ? of krijg ik dan problemen met de auto ?
Alvast bedankt.
Groeten,
Hans
Re: hoge accuontlading
Het liefst meteen of vervangen waar je de accu laat inleren.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Re: hoge accuontlading
Misschien domme leken-vraag.
Ik zie op internet dat auto's met start-stop systeem aparte accu nodig heeft.
BMW E60 heeft toch geen start-stop systeem nietwaar ? (ondanks dat hij start/stop knop heeft).
Dat start-stop heeft toch betrekking op dat motor afslaat als je stilstaat en weer aanspringt als je gas geeft. Heeft toch niets te maken met start/stop knop ??
Klopt toch nietwaar ?
Ik zie op internet dat auto's met start-stop systeem aparte accu nodig heeft.
BMW E60 heeft toch geen start-stop systeem nietwaar ? (ondanks dat hij start/stop knop heeft).
Dat start-stop heeft toch betrekking op dat motor afslaat als je stilstaat en weer aanspringt als je gas geeft. Heeft toch niets te maken met start/stop knop ??
Klopt toch nietwaar ?
Re: hoge accuontlading
klopt inderdaad. in dat geval zou je een AGM accu nodig hebben (in jouw geval niet dus).
je zou het vervangen nog wat kunnen rekken door een accu-lader aan te schaffen en/of meer lange stukken rijden. (tijdens kou starten trekt een extra zware wissel op de accu) dus die moet je wel de kans geven om terug bij te laden.
je zou het vervangen nog wat kunnen rekken door een accu-lader aan te schaffen en/of meer lange stukken rijden. (tijdens kou starten trekt een extra zware wissel op de accu) dus die moet je wel de kans geven om terug bij te laden.
Re: hoge accuontlading
oke, dank je voor de tip
Re: hoge accuontlading
ik zou hem inderdaad binnen 2a4wkn registeren gevoelsmatig (liefst gelijk ...maar binnen je mogelijkheden)
agm bij standkachel en/of keyless en/of elektrische achterklep e61) meen ik ooit gelezen te hebben....
maar je weet wat je nu hebt ...dan zou ik dat aanhouden
op dit forum is denk ik wel iets te vinden wrlke accu ah kunt registreren (misschien zoek ik het wel op als ik tijd heb)
agm bij standkachel en/of keyless en/of elektrische achterklep e61) meen ik ooit gelezen te hebben....
maar je weet wat je nu hebt ...dan zou ik dat aanhouden
op dit forum is denk ik wel iets te vinden wrlke accu ah kunt registreren (misschien zoek ik het wel op als ik tijd heb)
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Re: hoge accuontlading
Ik heb zojuist even met een paar garages in de buurt gebeld met de vraag of ze de nieuwe accu misschien kunnen " inleren" voor mij.
Een van de betreffende medewerker vertelde dat de accu misschien "on-line" ingeleerd moest worden (hing af van type en bouwjaar) en daar hadden ze geen tijd voor, was erg druk daar. Bij andere garage zeiden ze daar niets van en die zeiden " dat zou wel moeten lukken". Dat laatste gaf me ook niet het vertrouwen dat ze er veel ervaring mee hadden. Klopt het dat de accu voor mijn auto (BMW 520uit 2009 E60) "on line" ingeleerd of geregistreerd moet worden of gaat dat gewoon met apparaatje voor de software in de garage zelf ?
En om nu meteen naar de dealer te lopen ....
Ik ben een beetje voorzichtig. Ik heb de auto net twee weken en wil er niets aan krijgen m.b.t. foutmeldingen of iets dergelijks.
Een van de betreffende medewerker vertelde dat de accu misschien "on-line" ingeleerd moest worden (hing af van type en bouwjaar) en daar hadden ze geen tijd voor, was erg druk daar. Bij andere garage zeiden ze daar niets van en die zeiden " dat zou wel moeten lukken". Dat laatste gaf me ook niet het vertrouwen dat ze er veel ervaring mee hadden. Klopt het dat de accu voor mijn auto (BMW 520uit 2009 E60) "on line" ingeleerd of geregistreerd moet worden of gaat dat gewoon met apparaatje voor de software in de garage zelf ?
En om nu meteen naar de dealer te lopen ....
Ik ben een beetje voorzichtig. Ik heb de auto net twee weken en wil er niets aan krijgen m.b.t. foutmeldingen of iets dergelijks.
Re: hoge accuontlading
PS. Net even gebeld met de dealer. Kosten voor accu + inleren 480 euro !! Dat bedoel ik dus ...
Re: hoge accuontlading
welke regio woon je? er zijn forumleden die behulpzaam zijn... (evt tegen een kleine vergoeding).
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Re: hoge accuontlading
Ik woon in Zuid Limburg. Ken je daar toevallig iemand ? Vergoeding is geen probleem.
Laatst gewijzigd door HansvG op 17 jan 2024, 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: hoge accuontlading
Hoi, probleem kan zoal hier ook zijdelings aangestipt liggen in de dynamo. Controleer voor de zekerheid de spanning en laadstroom bij lopende motor