m.h. F11 N47
Re: m.h. F11 N47
478.000 km > Klein olielekje aan kleppendeksel, wat precies op de DPF lekte. Door de rookvorming kwam dit al snel aan het licht.
Kleppendeksel vervangen voor aftermarket exemplaar.
Kleppendeksel vervangen voor aftermarket exemplaar.
Re: m.h. F11 N47
Was deze pakking of kleppendeksel nog de eerste?
Verder uit pure interesse....omdat ik dit wel stoer vond destijds...
@ "290.000 > roetfilter zelf gereinigd."
Nog steeds geen ongemakken qua regeneratie of iets dergelijks?
Of bekijk je e.a. weleens wat live data?
Verder uit pure interesse....omdat ik dit wel stoer vond destijds...
@ "290.000 > roetfilter zelf gereinigd."
Nog steeds geen ongemakken qua regeneratie of iets dergelijks?
Of bekijk je e.a. weleens wat live data?
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Re: m.h. F11 N47
Ja dit was nog het eerste kleppendeksel, en op een hoekje na (rechts achter) nog droog.
Heb na deze kritische bestudering ook wel wat nattigheid/vochtigheid rondom de turbo ontdekt. Op termijn nog eens uitzoeken waar dit exact vandaan komt. Op het eerste zicht lijkt het alleen de slang naar de intercooler. Maar binnenkort eens beter bekijken.
DPF ga ik dit jaar nogmaals zelf reinigen. Vd week weer door de apk gekomen met 0 deeltjes.
Maar de livedata alsook het gevoel, eerder terugschakelen bij uitrijden tunnel (woon- werkverkeer) dan circa 3 jaar geleden..... geeft aan dat de tegendruk iets is toegenomen. Geen functionele problemen verder, maar gewoon preventief uitvoeren in het kader van "gewoon goed onderhoud").
Blijf voorlopig doorgaan met deze beamer. Van de zomer komt er een half miljoen op de teller. Als die erop staan meld ik me aan voor Autoweek klokje rond.
Heb na deze kritische bestudering ook wel wat nattigheid/vochtigheid rondom de turbo ontdekt. Op termijn nog eens uitzoeken waar dit exact vandaan komt. Op het eerste zicht lijkt het alleen de slang naar de intercooler. Maar binnenkort eens beter bekijken.
DPF ga ik dit jaar nogmaals zelf reinigen. Vd week weer door de apk gekomen met 0 deeltjes.
Maar de livedata alsook het gevoel, eerder terugschakelen bij uitrijden tunnel (woon- werkverkeer) dan circa 3 jaar geleden..... geeft aan dat de tegendruk iets is toegenomen. Geen functionele problemen verder, maar gewoon preventief uitvoeren in het kader van "gewoon goed onderhoud").
Blijf voorlopig doorgaan met deze beamer. Van de zomer komt er een half miljoen op de teller. Als die erop staan meld ik me aan voor Autoweek klokje rond.
-
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 17 apr 2019, 09:17
Re: m.h. F11 N47
Tintmeister in Axel, dacht 200 euro. Super tevreden over zijn werkwijze/service. Robbin zijn "werkplaats" lijkt wel een operatiekamer, zo netjes en fris.
De google reviews zeggen genoeg.
De google reviews zeggen genoeg.
Re: m.h. F11 N47
Begin april lever ik mijn differentieel af ter revisie bij Hardeman Motorsport. (Voor de liefhebber check hun site doen erg leuke projecten/werkzaamheden)
Ze voeren een revisie uit op mijn eigen diff. Met o.a. versterkte lagers en voorzien een aftapplug in het huis. Zodat ik na revisie wel periodiek een goede oliewissel kan doen.
Ik had wat bijgeluiden uit het differentieel zie:
https://bimmerportal.nl/forum/viewtopic ... cf#p710284
Na demontage van de aandrijfassen zal ik meteen van de gelegenheid gebruik maken de achterste wiellagers te vervangen.
Ze voeren een revisie uit op mijn eigen diff. Met o.a. versterkte lagers en voorzien een aftapplug in het huis. Zodat ik na revisie wel periodiek een goede oliewissel kan doen.
Ik had wat bijgeluiden uit het differentieel zie:
https://bimmerportal.nl/forum/viewtopic ... cf#p710284
Na demontage van de aandrijfassen zal ik meteen van de gelegenheid gebruik maken de achterste wiellagers te vervangen.
Re: m.h. F11 N47
Vandaag m'n gereviseerde diff opgehaald. Wat speling op de ingaande as is opgelost en alles voorzien van nieuwe (versterkte) lagers en keerringen
Wat problemen met het vervangen van de wiellagers. Zie onderstaand topic
https://www.bimmerportal.nl/forum/viewt ... 40#p711440
Wat problemen met het vervangen van de wiellagers. Zie onderstaand topic
https://www.bimmerportal.nl/forum/viewt ... 40#p711440
Re: m.h. F11 N47
Wat kost zoiets?
F11 528i (L6) | 475 Black Sapphire Metallic | +33 originele modificaties
Voor aanpassingen, veranderingen, reparaties en onderhoud.
Voor aanpassingen, veranderingen, reparaties en onderhoud.
Re: m.h. F11 N47
845 euro voor revisie.
https://hardemanmotorsport.nl/differentieel-revisie/
In eerste instantie wilde ik voor een 2dehands exemplaar gaan via onderdelenlijn. Echter dit was ook rond de 500 euro. En dan weet je weer niet wat je aanschaft.
https://hardemanmotorsport.nl/differentieel-revisie/
In eerste instantie wilde ik voor een 2dehands exemplaar gaan via onderdelenlijn. Echter dit was ook rond de 500 euro. En dan weet je weer niet wat je aanschaft.
Re: m.h. F11 N47
Dat valt nog mee.
Nu weet je zeker dat je een goed diff hebt.
Nu weet je zeker dat je een goed diff hebt.
F11 528i (L6) | 475 Black Sapphire Metallic | +33 originele modificaties
Voor aanpassingen, veranderingen, reparaties en onderhoud.
Voor aanpassingen, veranderingen, reparaties en onderhoud.
Re: m.h. F11 N47
Update 500.000km
Airco condensor is preventief vervangen alvorens airco service te laten uitvoeren.
Het was 6 jaar geleden en er is 760gr koudemiddel gerecupereerd van de 850gr die er inhoort. Weinig verlies dus, tot 10% per jaar wordt namelijk als "normaal" gezien.
Tijdens werkzaamheden zwaar vervuilde radiateur aangetroffen.
Goed te zien als je de foto inzoomt
Airco condensor is preventief vervangen alvorens airco service te laten uitvoeren.
Het was 6 jaar geleden en er is 760gr koudemiddel gerecupereerd van de 850gr die er inhoort. Weinig verlies dus, tot 10% per jaar wordt namelijk als "normaal" gezien.
Tijdens werkzaamheden zwaar vervuilde radiateur aangetroffen.
Goed te zien als je de foto inzoomt
Re: m.h. F11 N47
still going strong met de F11? aangemeld bij autoweek?
off topic /small talk obv je laatste werkzaamheden.
Moet ook mijn handen uit de mouwen steken deze winter mbt ac condensors bij mijn Porsche.
Met een blacklight zouden die condensors niet misstaan in een doorsnee lasergame hal...
(beide hebben een lek)
Laatst een e91 ingeruild van familielid met n43 injector en diff probleempje...(kon evt wel maken maar ze hadden geen vertrouwen meer in de wagen)...ja die verkopers geven er haast geen knikker voor, zelfs als het oke was...
off topic /small talk obv je laatste werkzaamheden.
Moet ook mijn handen uit de mouwen steken deze winter mbt ac condensors bij mijn Porsche.
Met een blacklight zouden die condensors niet misstaan in een doorsnee lasergame hal...
(beide hebben een lek)
Laatst een e91 ingeruild van familielid met n43 injector en diff probleempje...(kon evt wel maken maar ze hadden geen vertrouwen meer in de wagen)...ja die verkopers geven er haast geen knikker voor, zelfs als het oke was...
Laatst gewijzigd door ehombie op 31 okt 2024, 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht