![Duim omhoog :duim:](./images/smilies/1duim.gif)
m.h. F11 N47
Re: m.h. F11 N47
Mooi die km-stand van 5 ton ![Duim omhoog :duim:](./images/smilies/1duim.gif)
![Duim omhoog :duim:](./images/smilies/1duim.gif)
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Mooie kilometerstand, met het juiste onderhoud kan er nog makkelijk 500.000 bij.
Wordt het niet eens tijd voor een upgrade naar een 6WA tellerunit, die zijn veel mooier om naar te kijken.
F11 528i (L6) | 475 Black Sapphire Metallic | +33 originele modificaties
Voor aanpassingen, veranderingen, reparaties en onderhoud.
Voor aanpassingen, veranderingen, reparaties en onderhoud.
ehombie schreef: ↑30 okt 2024, 20:43 still going strong met de F11? aangemeld bij autoweek?
De kilometers blijven wegtikken, "helaas" is er een aantal maanden geleden een 518d f10 bij klokje rond geweest met net geen 500k. Die had trouwens wel een aantal puntjes die bij mij "natuurlijk"allemaal verholpen zijn.
Dus ik wil nog even wachten. Miss tegen volgende zomer, dan loopt mijn f11 tegen de 550k
off topic /small talk obv je laatste werkzaamheden.
Moet ook mijn handen uit de mouwen steken deze winter mbt ac condensors bij mijn Porsche.
Tis toch niet echt één van mijn favoriete werkzaamheden met al dat plastic. En dan hebben we "premiums" nog geluk dat het meeste plastic wel heel blijft.
Laatst een e91 ingeruild van familielid met n43 injector en diff probleempje...ja die verkopers geven er haast geen knikker voor, zelfs als het oke was...
Ja klopt schandalig, al zijn ze inmiddels ook wel op leeftijd aan het raken.
Bedankt heren, ja dat is miss nog wel een leuke upgrade in de toekomst. Plug en play? Of tog nog codering noodzakelijk?
Zo'n cluster moet virginized worden, je kunt ze bij sommige verkopers zo al kopen. Daarna coderen. Wel letten op de juiste versie (diesel/benzine en met/zonder HUD bijv.).
Is zeker de moeite waard, oogt een heel stuk fraaier.
Is zeker de moeite waard, oogt een heel stuk fraaier.
F10 535i | XHP | Eisenmann | Sophisto Grau
G30 M550i | Carbon Schwarz
G30 M550i | Carbon Schwarz
526.000 km
Vandaag begonnen met groot onderhoud:
DPF reinigen
Tussenlager cardans vervangen
Motorsteunen toch nog maar een keer vervangen. (Nu goed bereikbaar ivm gedemonteerd DPF)
Rammel in uitlaat verholpen. Ik dacht dat de pot in het midden een demper zou zijn.
Maar is toch een katalysator.... opengeslepen, wat geschud, terug dicht gelast en rammel is weg.
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/K4bqxZR5/IMG-20250201-WA0022.jpg)
Cardanas met nieuw lager en dicht gelaste uitlaat
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/6Tz0KCs9/20250201-114934.jpg)
Vandaag begonnen met groot onderhoud:
DPF reinigen
Tussenlager cardans vervangen
Motorsteunen toch nog maar een keer vervangen. (Nu goed bereikbaar ivm gedemonteerd DPF)
Rammel in uitlaat verholpen. Ik dacht dat de pot in het midden een demper zou zijn.
Maar is toch een katalysator.... opengeslepen, wat geschud, terug dicht gelast en rammel is weg.
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/K4bqxZR5/IMG-20250201-WA0022.jpg)
Cardanas met nieuw lager en dicht gelaste uitlaat
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/6Tz0KCs9/20250201-114934.jpg)
netjes netjes
Dpf reinigen obv je "eigen recept" of uit besteed? evt nog kritische aspecten aangepast hierin..?
tussenlagsr heb ik ook gedaan bij e61 preventief..viel toch mee nietwaar?
wat rammelden in de kat? zag die er nog goed uit....geen idee wat levensduur van een diesel kat is, weet jij dat of als het lampje het aangeeft..? evt ook nieuwe sensors erin?
ik moet zeggen uitlaatpijp materiaal is degelijk bij bmw...
Dpf reinigen obv je "eigen recept" of uit besteed? evt nog kritische aspecten aangepast hierin..?
tussenlagsr heb ik ook gedaan bij e61 preventief..viel toch mee nietwaar?
wat rammelden in de kat? zag die er nog goed uit....geen idee wat levensduur van een diesel kat is, weet jij dat of als het lampje het aangeeft..? evt ook nieuwe sensors erin?
ik moet zeggen uitlaatpijp materiaal is degelijk bij bmw...
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
DPF reinigen op eigen recept, zal vd week nog filmpje proberen op youtube te droppen. Lukt me niet echt momenteel. (Voel me ineens een digibeet)
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/HJC59Kjk/20250201-091504.jpg)
Oude gasfles was eerst alleen als straalketel maar later multifunctioneel omgebouwd om ook dpf te backflushen
Sensoren wel uit dpf gehaald ivm de grote hoeveelheden water. Temp sensoren zullen er zeker tegen kunnen. Andere twijfel ik over.
Tsja levensduur van een dieselkat ook geen idee, maar de DPF's van BMW behoren tot de beste (volgens de apk keurmeester). Naast de deeltjesmeting wordt er niet echt iets gemeten toch bij de APK voor dieselvoertuigen?
De eerste kat voor het DPF moet wel in orde zijn. De warmte die door exotherme reactie vrijkomt is nodig om de DPF goed te laten werken/regeneren.
Ford heeft bv een extra injector om een hogere temp te verkrijgen (geven veel problemen).
De tweede kat die ik open heb geslepen zag er zeer goed uit. Wat er precies rammelde is me niet duidelijk. Tis in iedergeval verdwenen. Na die tweede kat zit er ook geen sensor meer dus auto kan zelf niks meer registeren.
Tussenlager soort van preventief, maar nu achteraf wss ook correctief. Op het hitteschild zaten wat sporen van vettigheid opgedroogde stof.
En het lijkt nu of m'n gebrom verdwenen is op hoge snelheid. Nog niet goed kunnen testen. Hopelijk snel de mogelijkheid. Dat klusje viel goed mee.
Lager voelde wel goed aan maar dat zegt lang niet altijd alles.
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/HJC59Kjk/20250201-091504.jpg)
Oude gasfles was eerst alleen als straalketel maar later multifunctioneel omgebouwd om ook dpf te backflushen
Sensoren wel uit dpf gehaald ivm de grote hoeveelheden water. Temp sensoren zullen er zeker tegen kunnen. Andere twijfel ik over.
Tsja levensduur van een dieselkat ook geen idee, maar de DPF's van BMW behoren tot de beste (volgens de apk keurmeester). Naast de deeltjesmeting wordt er niet echt iets gemeten toch bij de APK voor dieselvoertuigen?
De eerste kat voor het DPF moet wel in orde zijn. De warmte die door exotherme reactie vrijkomt is nodig om de DPF goed te laten werken/regeneren.
Ford heeft bv een extra injector om een hogere temp te verkrijgen (geven veel problemen).
De tweede kat die ik open heb geslepen zag er zeer goed uit. Wat er precies rammelde is me niet duidelijk. Tis in iedergeval verdwenen. Na die tweede kat zit er ook geen sensor meer dus auto kan zelf niks meer registeren.
Tussenlager soort van preventief, maar nu achteraf wss ook correctief. Op het hitteschild zaten wat sporen van vettigheid opgedroogde stof.
En het lijkt nu of m'n gebrom verdwenen is op hoge snelheid. Nog niet goed kunnen testen. Hopelijk snel de mogelijkheid. Dat klusje viel goed mee.
Lager voelde wel goed aan maar dat zegt lang niet altijd alles.
mooie opstelling moet ik zeggen!!!
Net even snel de rdw apk uitlaat regeltjes bekeken. Bij diesel is het inderdaad alleen roetdeeltjes https://apk-handboek.rdw.nl/personenaut ... -en-milieu
en alles moet natuurlijk lekdicht zijn in het trajact tot uitlaat tip.
Ben ook niet echt bekend met die roetfilter "ontwerpen". Ik dacht dat ze allemaal een injector hadden voor regeneratie...(weer wat geleerd). omdat het met diesel niet zo'n hoge uitlaattemps gehaald worden. Maar dat een kat exotherm adequaat een regeneratie/cq roet kan verminderen, niet bij stil gestaan. Misschien ga ik eens kijken bij functionele discription in newtis/ista.
(ik zie die deur openstaan op de foto...ik zie het wel voor me dat de buren zouden zeggen....wat is die m.h. nu weer van plan....
)
![smile :amen:](./images/smilies/worshippy.gif)
Net even snel de rdw apk uitlaat regeltjes bekeken. Bij diesel is het inderdaad alleen roetdeeltjes https://apk-handboek.rdw.nl/personenaut ... -en-milieu
en alles moet natuurlijk lekdicht zijn in het trajact tot uitlaat tip.
Ben ook niet echt bekend met die roetfilter "ontwerpen". Ik dacht dat ze allemaal een injector hadden voor regeneratie...(weer wat geleerd). omdat het met diesel niet zo'n hoge uitlaattemps gehaald worden. Maar dat een kat exotherm adequaat een regeneratie/cq roet kan verminderen, niet bij stil gestaan. Misschien ga ik eens kijken bij functionele discription in newtis/ista.
(ik zie die deur openstaan op de foto...ik zie het wel voor me dat de buren zouden zeggen....wat is die m.h. nu weer van plan....
![nee :nee:](./images/smilies/neen.gif)
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
E61 523i LCI verkocht
E61 523i LCI verkocht