Misfire Cil. 4-5-6
Misfire Cil. 4-5-6
Zo, toch weer even terug naar het misfire probleem.
520i, 2.2, schakel:
Enkele weken terug had ik een melding Cyl. 4-5-6 misfire.
Toen zijn de 3 bobines + 6 LPG bougies vervangen.
De motor loopt op beide brandstoffen en alles was zover in orde na de reparatie.
Echter na 1 week of zo, kwam toch af/toe de melding, misifre en ging de motor belabberd lopen.
Na tijdje gereden te hebben over verschillende dagen, blijkt dat op LPG de melding nauwelijks komt, zeg even 2x tijdens 5 ritten.
Alleen gisteren naar Utrecht geweest en op de terugweg moest ik op benzine rijden, zeker 5x de melding gehad en belabberd lopen in de laatste 80 km.
Waar ik nu mee zit is, ik heb deze auto aangeschaft voor mijn gezin en als dagelijks te kunnen gebruiken en zeker ook voor op vakantie.
In Sept. willen we naar Spanje en dan moet ik toch volle vertrouwen hebben in de motor, alleen moet ik nou geld blijven uitgeven aan een motor die 300xxxkm. gelopen heeft of moet ik mijn verlies accepteren en verkopen en kijken voor een ander?
Ik wil graag met deze verder, maar de laatste reparatie was ook weer €850.
Het is toch zeker een elektrisch probleem of zit ik ernaast, of zijn deze motoren zo gevoelig?
520i, 2.2, schakel:
Enkele weken terug had ik een melding Cyl. 4-5-6 misfire.
Toen zijn de 3 bobines + 6 LPG bougies vervangen.
De motor loopt op beide brandstoffen en alles was zover in orde na de reparatie.
Echter na 1 week of zo, kwam toch af/toe de melding, misifre en ging de motor belabberd lopen.
Na tijdje gereden te hebben over verschillende dagen, blijkt dat op LPG de melding nauwelijks komt, zeg even 2x tijdens 5 ritten.
Alleen gisteren naar Utrecht geweest en op de terugweg moest ik op benzine rijden, zeker 5x de melding gehad en belabberd lopen in de laatste 80 km.
Waar ik nu mee zit is, ik heb deze auto aangeschaft voor mijn gezin en als dagelijks te kunnen gebruiken en zeker ook voor op vakantie.
In Sept. willen we naar Spanje en dan moet ik toch volle vertrouwen hebben in de motor, alleen moet ik nou geld blijven uitgeven aan een motor die 300xxxkm. gelopen heeft of moet ik mijn verlies accepteren en verkopen en kijken voor een ander?
Ik wil graag met deze verder, maar de laatste reparatie was ook weer €850.
Het is toch zeker een elektrisch probleem of zit ik ernaast, of zijn deze motoren zo gevoelig?
Het gevoel dat er ergens nu milieuactivisten zijn, die kapot zullen hebben...
-
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 23 jun 2020, 16:36
Re: Misfire Cil. 4-5-6
de motoren zijn zeker gevoelig, hoe zit het met de injectoren? welke index/ wanneer zijn ze voor het laatst vervangen?
zijn de adaptatiewaarden ook weer opnieuw ingeleerd na de reparaties? heb je toegang tot INPA, dan kun je namelijk naar het rough run menu kijken hoe de injectoren het doen?
hoe zien de LPG bougies eruit? hebben die ook 3 a 4 polen, want dit is nodig voor de benzine om goed te kunnen ontsteken.
en als laatste: staan er ook foutcodes vermeld en kun je deze delen?
zijn de adaptatiewaarden ook weer opnieuw ingeleerd na de reparaties? heb je toegang tot INPA, dan kun je namelijk naar het rough run menu kijken hoe de injectoren het doen?
hoe zien de LPG bougies eruit? hebben die ook 3 a 4 polen, want dit is nodig voor de benzine om goed te kunnen ontsteken.
en als laatste: staan er ook foutcodes vermeld en kun je deze delen?
Re: Misfire Cil. 4-5-6
Beste Bart,
De garage waar ik ben geweest, vanwege 4 foutcodes: misfire op cil. 3,4,5 en random misifre, had als antwoordt hierop de bobines en bougies vervangen en dan kijken of het is opgelost.
Dit dus gedaan, errors bleven even weg, had ook compressietest gedaan, alleen de waardes niet voor me opgeschreven...
Een week ong. ging alles goed en nu krijg ik steeds meer de melding terug, althans op benzine dan !!
Ik merk dat de code komt, zodra ik langzaam in een bocht rijdt en wanneer ik stationair stil sta. Op LPG heb ik dit dus nauwelijks nog, echt alleen op benzine.
Ik ben zelf het denken, iets bij de luchttoevoer? De klep, massameter etc.
Want heb hem net even flink op zijn staart gegeven, anders kwam ik te laat ergens en motor gaat echt super !!
De INPA heb ik niet, is mij te groot om te downloaden en verder ken ik het programma ook niet.
De codes misfire op cyl. 4-5-6 komen dus af en toe terug.
Ik heb laatst de airco laten vullen, en die monteur meende iets te horen onderin de motor, misschien een vallende zuiger.
Echter zolang ie geen olie verbruikt, ga ik gewoon door.
Die compressiewaardes moeten toch kunnen zeggen, dat de motor inwendig in orde is?
Kwa waardes of bougies of injectoren heb ik nu geen idee, ik weet alleen wat de garage heeft gedaan.
Waar het op neer komt,
- de motor loopt stationair niet 100%, laat ik zeggen 90% goed en op LPG gewoon te zwak.
- Heeft volle vermogen naar mijn gevoel.
- Het belabberd gaan lopen en foutcodes misfire lijkt alleen te komen tijdens stationair lopen of uitrollen of langzaam door een bocht gaan.
Ik ben woonachtig net naast Sittard, Limburg. Als iemand eens tegen vergoeding wil afkomen of ik kom naar jou om eens met die INPA te kijken, hoor ik het graag !
Ikzelf sleutel niet meer aan auto's ben daar klaar mee, dus heb hulp van ander nodig.
De garage waar ik ben geweest, vanwege 4 foutcodes: misfire op cil. 3,4,5 en random misifre, had als antwoordt hierop de bobines en bougies vervangen en dan kijken of het is opgelost.
Dit dus gedaan, errors bleven even weg, had ook compressietest gedaan, alleen de waardes niet voor me opgeschreven...
Een week ong. ging alles goed en nu krijg ik steeds meer de melding terug, althans op benzine dan !!
Ik merk dat de code komt, zodra ik langzaam in een bocht rijdt en wanneer ik stationair stil sta. Op LPG heb ik dit dus nauwelijks nog, echt alleen op benzine.
Ik ben zelf het denken, iets bij de luchttoevoer? De klep, massameter etc.
Want heb hem net even flink op zijn staart gegeven, anders kwam ik te laat ergens en motor gaat echt super !!
De INPA heb ik niet, is mij te groot om te downloaden en verder ken ik het programma ook niet.
De codes misfire op cyl. 4-5-6 komen dus af en toe terug.
Ik heb laatst de airco laten vullen, en die monteur meende iets te horen onderin de motor, misschien een vallende zuiger.
Echter zolang ie geen olie verbruikt, ga ik gewoon door.
Die compressiewaardes moeten toch kunnen zeggen, dat de motor inwendig in orde is?
Kwa waardes of bougies of injectoren heb ik nu geen idee, ik weet alleen wat de garage heeft gedaan.
Waar het op neer komt,
- de motor loopt stationair niet 100%, laat ik zeggen 90% goed en op LPG gewoon te zwak.
- Heeft volle vermogen naar mijn gevoel.
- Het belabberd gaan lopen en foutcodes misfire lijkt alleen te komen tijdens stationair lopen of uitrollen of langzaam door een bocht gaan.
Ik ben woonachtig net naast Sittard, Limburg. Als iemand eens tegen vergoeding wil afkomen of ik kom naar jou om eens met die INPA te kijken, hoor ik het graag !
Ikzelf sleutel niet meer aan auto's ben daar klaar mee, dus heb hulp van ander nodig.
Het gevoel dat er ergens nu milieuactivisten zijn, die kapot zullen hebben...
Re: Misfire Cil. 4-5-6
P.S.
ik ben vandaag de reservesleutel laten inprogrammeren, en die mr. heeft zonder overleg opeens de melding van airbag rechterdeur en de motor controle lampje (oranje) verwijdert.
Dit hebben die andere 2 autogarages niet eruit gekregen, vond dit wel een aangename verrassing !
ik ben vandaag de reservesleutel laten inprogrammeren, en die mr. heeft zonder overleg opeens de melding van airbag rechterdeur en de motor controle lampje (oranje) verwijdert.
Dit hebben die andere 2 autogarages niet eruit gekregen, vond dit wel een aangename verrassing !
Het gevoel dat er ergens nu milieuactivisten zijn, die kapot zullen hebben...
-
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 23 jun 2020, 16:36
Re: Misfire Cil. 4-5-6
compressiewaarden geven aan of de zuigerveren/cilinder goed zijn, verder zegt het niet veel meer over de motor.
als ik dit lees denk ik dat de injector(en) lekt in bank 2, waarbij het dus met stationair lopen te veel benzine lekt in de cilinder en dus misfire ontstaat. kan echter ook iets te maken hebben met of je LPFP of HPFP (lage druk en hoge druk brandstofpomp) maar daar heb je INPA voor nodig om te kijken of die waardes goed zijn.
ik ben zelf woonachtig in Roosendaal, dus dat is wel een eind rijden XD
als ik dit lees denk ik dat de injector(en) lekt in bank 2, waarbij het dus met stationair lopen te veel benzine lekt in de cilinder en dus misfire ontstaat. kan echter ook iets te maken hebben met of je LPFP of HPFP (lage druk en hoge druk brandstofpomp) maar daar heb je INPA voor nodig om te kijken of die waardes goed zijn.
ik ben zelf woonachtig in Roosendaal, dus dat is wel een eind rijden XD
Re: Misfire Cil. 4-5-6
Wat voor motor(code) is het nou? Want ik lees 520i met 6 cylinders 

|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Re: Misfire Cil. 4-5-6
De 520i 2003, is de 2.2L. 6 in lijn.
Ik geloof de code is M54B22 ??
Ik denk dat het niet aan de brandstofpomp ligt, aangezien het op lpg ook wel eens voor kwam, maar aanzienlijk minder!
Injector kan inderdaad ja..
De errorcodes (misfires) :
P0304 - P0305 - P0306
P0300
P0313
Ik begrijp steeds meer dat ik iemand mag gaan zoeken die dat programma heeft.
Roosendaal is iets van 150 km. Ik vind het echt niet erg om langs te komen, ik wil de auto werkend hebben en als ik zo een stapje vooruit kom, dan zei het zo.
Ik geloof de code is M54B22 ??
Ik denk dat het niet aan de brandstofpomp ligt, aangezien het op lpg ook wel eens voor kwam, maar aanzienlijk minder!
Injector kan inderdaad ja..
De errorcodes (misfires) :
P0304 - P0305 - P0306
P0300
P0313
Ik begrijp steeds meer dat ik iemand mag gaan zoeken die dat programma heeft.
Roosendaal is iets van 150 km. Ik vind het echt niet erg om langs te komen, ik wil de auto werkend hebben en als ik zo een stapje vooruit kom, dan zei het zo.
Laatst gewijzigd door BMW-lijn6 op 18 apr 2025, 06:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Het gevoel dat er ergens nu milieuactivisten zijn, die kapot zullen hebben...
Re: Misfire Cil. 4-5-6
Ik zou Ista gebruiken.
Als ik "bmw specialist limburg" intik dan vind ik diverse garages.
Als ik "bmw specialist limburg" intik dan vind ik diverse garages.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Re: Misfire Cil. 4-5-6
Genoteerd!
Het gevoel dat er ergens nu milieuactivisten zijn, die kapot zullen hebben...
Re: Misfire Cil. 4-5-6
Kan iemand helpen met een Haynes werkplaatshandboek voor de E60, maar dan wel ook met de 2003 variant !! ??
Op internet alleen maar Diesel te krijgen en/of vanaf 2004
Op internet alleen maar Diesel te krijgen en/of vanaf 2004
Het gevoel dat er ergens nu milieuactivisten zijn, die kapot zullen hebben...