Vering e91

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Pepo

Vering e91

Bericht door Pepo » 26 jul 2026, 21:32

Hallo,

Dit is mijn allereerste bericht ooit hier op het forum en vergeef me als ik domme vragen stel; ik ben nog niet heel erg thuis in de bmw techniek.

Ik heb onlangs een e91 325i automaat uit 2006 aangeschaft, met M-onderstel. Nu valt het me op dat ik zowat iedere drempel hoor schrapen waar ik overheen rij, zeker met passagiers in de auto. Is hier iets aan te doen? Beetje googlen leerde mij dat ik ook ‘standaard’ schokdempers en veren zou kunnen monteren en dat de auto dan wat comfortabeler zou gaan rijden kwa hoogte. Klopt dat? Heeft iemand hier ervaring mee?

Alle hulp is welkom, bij voorbaat dank!

B-Buster

Re: Vering e91

Bericht door B-Buster » 27 jul 2026, 21:46

Die onderdelen zijn inderdaad uitwisselbaar. Bij rustig rijden zou je ook met het standaard M-onderstel niet de grond moeten raken.

Begin eerst eens met in kaart te brengen wat er nu onder zit. Origineel of heeft een voorgaande eigenaar misschien nog een set verlagingsveren eronder geknutseld. Als het nog origineel is dan is het waarschijnlijk moe gestreden gezien de leeftijd en helpt dat niet mee bij drempels. Zeker niet bij extra belading.
F10 535i | XHP | Eisenmann | Sophisto Grau
G30 M550i | Carbon Schwarz

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Techniek”