Wanneer is ie warm?
Re: Wanneer is ie warm?
Als je iets niet weet, ben je nog niet stom Maar naar mijn gevoel moet dit een andere oorzaak hebben, ik persoonlijk zie geen zinnige link met je olietemperatuur
Ik las ergens dat de versnellingsbak in het begin lastiger schakelt omdat de olie nog niet op temperatuur is die erin zit.BOMEWM schreef:Als je iets niet weet, ben je nog niet stom Maar naar mijn gevoel moet dit een andere oorzaak hebben, ik persoonlijk zie geen zinnige link met je olietemperatuur
Klopt, maar dat verklaart het trillen van de pook niet. In de bak zit/zat SAE 90 dus vrij "dikke" olie.farl schreef: Ik las ergens dat de versnellingsbak in het begin lastiger schakelt omdat de olie nog niet op temperatuur is die erin zit.
Manifisteert zich id bij koude temperatuur (het lastige schakelen) maar nogmaals, zie nog geen link met de trillende pook :?
Ik herken de trillende pook wel als de motor nog koud is, erg vreemd...
Je voelt het goed als je em naar links duwt vanuit z'n vrij stand.
Je voelt het goed als je em naar links duwt vanuit z'n vrij stand.
Levensmotto: Een BMW kan altijd groter!
Ff wat anders, als de motor eenmaal goed en wel warm is, en je parkeert ‘m vervolgens ergens, hoe lang blijft hij dan warm? ’t valt mij wel op dat het koelwater nog een hele tijd op temp. blijft..maar de olie temp.?
_______________________________Showroom________________________________
Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV
Olie houdt de warmte goed vast maar verwacht niet dat het voor langere tijd op b.v. 90 graden blijft. Ik denk dat het vrij snel zakt richting 80 graden en voor langere tijd zo rond de 70-75 graden blijft. Alles hangt ook af van de omgevingstemperatuur natuurlijkk.
ja ok..maar wat ik nu interessant vind, is hoe lang de auto max. stil mag staan (na goed en wel warm te zijn), voordat je instapt en (zo goed als)vol gas weg mag rijden zeg maar (h)
_______________________________Showroom________________________________
Al met al, ze moeten gewoon voortaan een olietemp meter inbouwen
Inderdaad. Of dat lichtjes systeem in de toerenteller dat ze op de nieuwe M5 en dergelijke hebben. Hoewel wij natuurlijk graag zelf de temp. aflezen. |pMike schreef:Al met al, ze moeten gewoon voortaan een olietemp meter inbouwen
Zoals ik al eerder zei, die lampjes in de toerenteller komen niet bepaald overeen met de olietemperatuur beetje jammer hahazimbab schreef:Inderdaad. Of dat lichtjes systeem in de toerenteller dat ze op de nieuwe M5 en dergelijke hebben. Hoewel wij natuurlijk graag zelf de temp. aflezen. |pMike schreef:Al met al, ze moeten gewoon voortaan een olietemp meter inbouwen
Vind het ook wel een beetje jammer... Heb het op zich niet nodig, maar zelfs mijn Peugeot 205 had een oliedruk en olietemp meter... Oliedruk is overigens ook best interessant om in de gaten te houden als je echt wil vlammen.
Oliedruk begon hoog (6 bar) en tijdens een rit liep die terug naar 4 bar, dit ging niet gelijk met de olietemperatuur... Olie kon soms al op bedrijfstemperatuur zijn als de olie druk nog niet op de ideale druk was...
Oliedruk begon hoog (6 bar) en tijdens een rit liep die terug naar 4 bar, dit ging niet gelijk met de olietemperatuur... Olie kon soms al op bedrijfstemperatuur zijn als de olie druk nog niet op de ideale druk was...
Oh...haha...had dat dus even gemist. Wel vreemd overigens, want BMW geeft met dat systeem wel het signaal: nu is het geoorloofd om maximale toeren te draaien.Mike schreef:Zoals ik al eerder zei, die lampjes in de toerenteller komen niet bepaald overeen met de olietemperatuur beetje jammer hahazimbab schreef:Inderdaad. Of dat lichtjes systeem in de toerenteller dat ze op de nieuwe M5 en dergelijke hebben. Hoewel wij natuurlijk graag zelf de temp. aflezen. |pMike schreef:Al met al, ze moeten gewoon voortaan een olietemp meter inbouwen
12 minuten.....
Gewoon een nieuwe 3er (E9x) kopen...: op de benzinemodellen is de verbruiksmeter vervangen door olietemperatuurmeter.Mike schreef:Al met al, ze moeten gewoon voortaan een olietemp meter inbouwen
BMW - Maßstab für Fahrspaß
Ow dan heb ik niks gezegt als die nieuwe modellen het wel hebben, maar in de M3 zit die gelukkig ook wel maar stoorde me er bij de 320i ook altijd aan omdat ik niet precies wist wanneer die op temp was.Joop schreef:Gewoon een nieuwe 3er (E9x) kopen...: op de benzinemodellen is de verbruiksmeter vervangen door olietemperatuurmeter.Mike schreef:Al met al, ze moeten gewoon voortaan een olietemp meter inbouwen