Ruud uit Ede hier...
Ruud uit Ede hier...
Hallo E46 liefhebbers!
Mijn naam is Ruud en ben een 31-jarige systeembeheerder uit Ede. tevens doe ik heel soms wel eens wat met een ander forum dan deze |p
Alweer een jaar geleden ofzo een '99 Impreza gehad met 280pk. Leuke auto om eens mee te knallen maar het benzineverbruik, interieur en luxe vielen wat tegen
Altijd al een BMW willen hebben en pas heb ik er een gekocht. Een '98 E46 328 sedan. Heerlijke auto om mee te rijden en achterwielaandrijving is toch veel leuker dan 4WD
Er moet nog wel een aardige waslijst aan gedaan worden (onderhoud) maar dat moet ik van (aanstaande) vrouwlief uitstellen tot na de bruiloft, haha!
Hier wat foto's:
Auto is afgezien van de 18" velgen standaard, wel met wat opties zoals stoelverwarming en chromeline lijsten.
Mijn naam is Ruud en ben een 31-jarige systeembeheerder uit Ede. tevens doe ik heel soms wel eens wat met een ander forum dan deze |p
Alweer een jaar geleden ofzo een '99 Impreza gehad met 280pk. Leuke auto om eens mee te knallen maar het benzineverbruik, interieur en luxe vielen wat tegen
Altijd al een BMW willen hebben en pas heb ik er een gekocht. Een '98 E46 328 sedan. Heerlijke auto om mee te rijden en achterwielaandrijving is toch veel leuker dan 4WD
Er moet nog wel een aardige waslijst aan gedaan worden (onderhoud) maar dat moet ik van (aanstaande) vrouwlief uitstellen tot na de bruiloft, haha!
Hier wat foto's:
Auto is afgezien van de 18" velgen standaard, wel met wat opties zoals stoelverwarming en chromeline lijsten.
Re: Ruud uit Ede hier...
Welkom hier Ruud!
Nette auto heb je!!!
Nette auto heb je!!!
Mooie sedan hoor, veel (achterstallig) onderhoud?
Wielen zijn helemaal top!
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
hey ruud, welkom op het forum.. en idd de wielen zijn prachtig!
- Spoiler: Laat zien
Dank allen
Nou, auto is wel redelijk onderhouden maar de vorige eigenaar keek niet zo nauw denk ik.
Paar punten:
- Trilling bij hard optrekken (vooral in de 2) (rubbers, draagarmen, speling...??)
- Lichte bonk bij inschakelen naar 1
- Stuur scheef (uitlijnen dus)
- Achteruitrij-lichten werken niet
- Ruitenwisserbladen niet fris meer
- Auto trekt naar links bij hard optrekken...
- Airbag-lampje brandt (bijrijders stoel, bekend probleem)
- En ik denk dat de koppelingsplaten hun beste tijd hebben gehad
Allemaal geen ramp maar al met al verwacht ik toch wel zo'n €1000-€2000 in te kunnen leveren om het allemaal op te laten lossen. Ik ga met de auto óf naar v/d Haar (Ede) of naar RAP (Otterlo), weet nog niet wie de beste is.
dat spoilertje op de achterklep heb ik eigenlijk nog nooit eerder gezien, is dat een optie geweest of is er iemand naar de Halfords geweest?
Zijn volgens mij de 5 replica velgen, zaten er al onder gelukkig want die wilde ik sowieso monteren.Opt1mus schreef:Mooie sedan hoor, veel (achterstallig) onderhoud?
Nou, auto is wel redelijk onderhouden maar de vorige eigenaar keek niet zo nauw denk ik.
Paar punten:
- Trilling bij hard optrekken (vooral in de 2) (rubbers, draagarmen, speling...??)
- Lichte bonk bij inschakelen naar 1
- Stuur scheef (uitlijnen dus)
- Achteruitrij-lichten werken niet
- Ruitenwisserbladen niet fris meer
- Auto trekt naar links bij hard optrekken...
- Airbag-lampje brandt (bijrijders stoel, bekend probleem)
- En ik denk dat de koppelingsplaten hun beste tijd hebben gehad
Allemaal geen ramp maar al met al verwacht ik toch wel zo'n €1000-€2000 in te kunnen leveren om het allemaal op te laten lossen. Ik ga met de auto óf naar v/d Haar (Ede) of naar RAP (Otterlo), weet nog niet wie de beste is.
dat spoilertje op de achterklep heb ik eigenlijk nog nooit eerder gezien, is dat een optie geweest of is er iemand naar de Halfords geweest?
dat is een spoiler lip maar of het een echte of replica is, geen idee
Mooi zwart is niet lelijk!
Nope, zijn de 135M's deze hebben open spaken terwijl de M5 velgen dichte spaken hebben.duderuud schreef: Zijn volgens mij de 5 replica velgen, zaten er al onder gelukkig want die wilde ik sowieso monteren.
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
Erg nette sedan Ruud! welkom daarmee!
suc6 met 't onderhoud, hopen dat 't mee gaat vallen..
Moet eigelijk ook een keer een ander stuurtje op hè!
En natuurlijk veel lees- en schrijfplezier hier!
suc6 met 't onderhoud, hopen dat 't mee gaat vallen..
Moet eigelijk ook een keer een ander stuurtje op hè!
En natuurlijk veel lees- en schrijfplezier hier!
_______________________________Showroom________________________________
Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV
Ander stuur is leuk maar een airbag-versie is wel erg prijzig, je bent toch snel €400-€500 kwijt
Passen al die sportsturen eigenlijk 'zomaar'? Want normaal gesproken staat er altijd bij dat die sturen pas vanaf 200 of 2001 (facelift) passen...
Passen al die sportsturen eigenlijk 'zomaar'? Want normaal gesproken staat er altijd bij dat die sturen pas vanaf 200 of 2001 (facelift) passen...
Hallo Ruud, welkom hier !
ALWEER een 328i
Mooie auto, jammer van dat achterstallig onderhoud. Maar als dat allemaal verholpen is rij je vast en zeker met een vette glimlach in je auto.
Dat achterspoilertje kun je gewoon bij de BMW dealer kopen. Mijn broer heeft er ook zo eentje op z'n 530i.
Klein maar stijlvol decent, geeft net dat beetje extra.
En over het stuur : ik weet niet wat daar mis mee is ? Het is m.i. één van de mooiste klassieke BMW-sportsturen en ligt ook nog eens verdomd goed in de hand. Nieuwer is niet altijd beter, dus gewoon laten zitten .............
ALWEER een 328i
Mooie auto, jammer van dat achterstallig onderhoud. Maar als dat allemaal verholpen is rij je vast en zeker met een vette glimlach in je auto.
Dat achterspoilertje kun je gewoon bij de BMW dealer kopen. Mijn broer heeft er ook zo eentje op z'n 530i.
Klein maar stijlvol decent, geeft net dat beetje extra.
En over het stuur : ik weet niet wat daar mis mee is ? Het is m.i. één van de mooiste klassieke BMW-sportsturen en ligt ook nog eens verdomd goed in de hand. Nieuwer is niet altijd beter, dus gewoon laten zitten .............
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Welkom Ruud!
Mooie bak! Eentje van het eerste uur...
Mooie bak! Eentje van het eerste uur...
Er is op zich niks mis mee, maar ik VIND 'm niet echt bij het interieur v/d E46 passen. Verder kun je er gewoon het nieuwere sportstuurtje opzetten geloof ik. Denk zelfs dat je de airbag nog wel is over zou kunnen zetten, maar zeker weten doe ik het niet. Echter zijn er hier genoeg lui op het forum die jou haarfijn kunnen vertellen hoe en watJoannes schreef: En over het stuur : ik weet niet wat daar mis mee is ? Het is m.i. één van de mooiste klassieke BMW-sportsturen en ligt ook nog eens verdomd goed in de hand. Nieuwer is niet altijd beter, dus gewoon laten zitten .............
_______________________________Showroom________________________________
Inderdaad! En een veel mooiere keuze dan de M5 replica velgen!Opt1mus schreef:zijn de 135M's deze hebben open spaken terwijl de M5 velgen dichte spaken hebben.
Welkom op het E46Forum!
Dit gedeelte is enkel voor voorstel, open anders ook even een topic in het Showroom gedeelte