Zijn er toch kleine ergernissen aan je E46?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Mooggie

Re: Zijn er toch kleine ergernissen aan je E46?

Bericht door Mooggie » 20 dec 2008, 23:19

- Ik vind het een beetje jammer dat bij de sedan de achterbank standaard niet neerklapbaar is (was volgens mij wel een optie). Af en toe best lastig bij het vervoeren van spullen.

- ik vind ik die rode "piponeus" :+ als alarmlampje niet zo fraai.

- ik vind de uitlaatpijpjes (2 st. te klein en omlaag gebogen) van mijn 330d er niet 'stoer' genoeg uitzien.

Tot zover mijn klaagzang :P
E90 330dA LCI 2010 245 pk Saphirschwarz M-pakket (2016-heden) Afbeelding
eerder:
E60 535d pre-LCI 2005 272 pk Carbonschwarz M-pakket (2010-2016)
E46 330d pre-LCI 2002 184 pk Saphirschwarz (2006-2010)

Patron

Bericht door Patron » 20 dec 2008, 23:37

-geen standaard voetverlichting en bij de make-up spiegels, maar een "lichtpakket" als optie;

-ik weet niet zeker, maar de stootstrips zijn meestal ongespoten;

-geen bekerhouder;

-de informatiepaneel mocht wel wat uitgebreider, net als bij de e39 waarop ook text kan staan.
Afbeelding

bofkont

Bericht door bofkont » 21 dec 2008, 08:04

Het enige nadeel van de E46 vind ik de climate control, niet echt secuur kwa instelling van temp, hij functioneerd verder gewoon goed dealer kan niks vinden.

En gedateerd vind ik de E46 absoluut niet overkomen, vind de E46 zefs mooier dan de nieuwere E90 en zeker het interieur.

Voor de rest echt perfect, rijden is echt goed in balans tussen sportief en comfort.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe

Ronnie_R

Bericht door Ronnie_R » 21 dec 2008, 11:48

Doordat er bij mij Led achterlichten zijn gemonteerd kan de kofferbak verlichting niet meer teruggezet worden, verder weinig problemen...

Ronnie

largeproject
Contacteer:

Bericht door largeproject » 21 dec 2008, 12:36

anna_moska schreef: - Als je de achterruitverwarming aan wil zetten, gaat de automatische aircounit aan.Geen last van,misschien een progameer probje
- Deuren in de coupe gaan vrij luidruchtig dicht.ook geen last van :P
- Lakwerk had wat degelijker gekund (ik vergelijk met Audi die ik hiervoor had en die had onder dezelfde omstandigheden toch minder kleine lakbeschadigingen door steenslag e.d.)Audi van mijn moest naar tig jaar onder garantie compleet dak van gespoten worden -_-
- Oranje knipperlichten irriteren mij. BMW had gewoon op alle modellen E46 witte knipperlichten moeten monteren.heb ik,verschil moet er zijn :P
- Geen bekerhouders in het interieur. heb ik :P
- Bij E46 komt vaak voor dat versnellingsbak en diferentieel bij het schakelen een klap geven en daarnaast de aandrijflijn een beetje trilt.waarschijnlijk 2 masssa vliegwiel,kwaaltje waar auto's van het VAG ook erg veel last van hebben
- Model, hoewel nog steeds oogverblindend mooi, begint wat gedateerd over te komen. Driejarige E90's komen binnenkort de occasionmarkt in grote aantallen domineren. vind de huidige 3 serie niet mooi,zeker de sedan niet,zal denk ik hierna voor de huidige 5 serie gaan

Groetjes!

hanse46

Bericht door hanse46 » 21 dec 2008, 13:15

Ik heb eigenlijk maar één grote ergernis, en dat is het schakelen! Ik rijd in veel verschillende soorten auto's, en vind het altijd een 'uitdaging' om zo vloeiend mogelijk, zonder schok, te schakelen. Dat lukt bij elke auto, maar bij de E46 moet ik daar verdraaid veel moeite voor doen! Ik kan maar niet aan die koppeling wennen... :? Hebben meer mensen daar last van?

De rest van de auto is top! :W

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 21 dec 2008, 13:25

Uhm nee, vind de koppeling van mijne goed, maar heb wel het idee dat het van auto tot auto enorm kan wisselen, ik vind mijne veel lekkerder koppelen als die van mijn pa. Allebei 320d met ongeveer evenveel gelopen en bijna zelfde productiedatum :P

Wat ik zelf vervelend vind is de schakelaars voor het mistlicht (voor en achter) bij mijn Peugeot zaten die op de stengel waar je ook groot licht mee schakelt en die kan je blind vinden. De knopjes voor mistlicht voor en achter niet, en ik haal ze ook nog vaak door de war als ik het wel blind probeer :P Dat gewoon licht niet aan de stengel zit vind ik niet erg, die staat toch altijd aan...

Erik R.

Bericht door Erik R. » 21 dec 2008, 13:28

Achteruit verwarming werkt bij de bovenste randen slecht blijft altijd een stukje beslagen ken 3 E46 die dit hebben.

Bekerhouders mis ik.

Make-up spiegels die heeft iedere auto van dit segment

Verwarming dit niet gelijke temp blijft

Bij een coupe bij wassen altijd wat druppels aan de binnenkant van de achteramen.

Verder wel tevreden :)

Grunnbimmer

Bericht door Grunnbimmer » 21 dec 2008, 14:00

Dat met de koppeling heb ik ook. Hij gaat best zwaar en grijpt erg grof aan,wat soepel rijden erg bemoeilijkt.
Het vergt geconcentreerde omgang met de koppeling om schokvrij te rijden.
Verder het interieurgeluid rond de 3000 r/pm, dat is erg brommerig en laat dat nou net rond de 120km/h zijn.
Dus... 115 rijden of boven de 130:)

largeproject
Contacteer:

Bericht door largeproject » 21 dec 2008, 14:06

Erik R. schreef:Achteruit verwarming werkt bij de bovenste randen slecht blijft altijd een stukje beslagen ken 3 E46 die dit hebben.

De draden die je daar ziet zitten zijn van de antenne en niet van de verwarming,vandaar dat ie dat randje ook niet mee pakt. :P

tinus320

Bericht door tinus320 » 21 dec 2008, 14:42

hanse46 schreef:Ik heb eigenlijk maar één grote ergernis, en dat is het schakelen! Ik rijd in veel verschillende soorten auto's, en vind het altijd een 'uitdaging' om zo vloeiend mogelijk, zonder schok, te schakelen. Dat lukt bij elke auto, maar bij de E46 moet ik daar verdraaid veel moeite voor doen! Ik kan maar niet aan die koppeling wennen... :? Hebben meer mensen daar last van?

De rest van de auto is top! :W
Hihi heb exact hetzelfde hoor....heb mn 320i nu 3 jaar maar dat schokje krijg ik nooit helemaal weg. En dan eigenlijk alleen van 1 naar 2.

Grappig dat veel mensen geen bekerhouder hebben.....heb er in totaal maar liefst 4!!

tinus320

Bericht door tinus320 » 21 dec 2008, 14:44

Grunnbimmer schreef:Dat met de koppeling heb ik ook. Hij gaat best zwaar en grijpt erg grof aan,wat soepel rijden erg bemoeilijkt.
Het vergt geconcentreerde omgang met de koppeling om schokvrij te rijden.
Verder het interieurgeluid rond de 3000 r/pm, dat is erg brommerig en laat dat nou net rond de 120km/h zijn.
Dus... 115 rijden of boven de 130:)
Maar qua geluid is het binnen vergeleken bij andere merken beduidend stiller toch? Bijna al mn collega's die weleens mee moeten rijden krijg ik opmerkingen over de stilte!?? Maar okee ik ben naast de directeur ook de enige met een bmw :)

Mooggie

Bericht door Mooggie » 21 dec 2008, 18:02

Grunnbimmer schreef:Dat met de koppeling heb ik ook. Hij gaat best zwaar
Dat klopt ja, mijn ex-vriendin moest er ooit eens een tijdje mee filerijden en kreeg flinke kramp in haar voet/been van het krachtzetten. We moesten bijna de auto langs de kant zetten om te wisselen. :P :)
E90 330dA LCI 2010 245 pk Saphirschwarz M-pakket (2016-heden) Afbeelding
eerder:
E60 535d pre-LCI 2005 272 pk Carbonschwarz M-pakket (2010-2016)
E46 330d pre-LCI 2002 184 pk Saphirschwarz (2006-2010)

Marc 320d

Bericht door Marc 320d » 21 dec 2008, 19:08

Het schijnt dat veel mensen (vooral dames waar ik het van heb gehoord) de koppeling nogal anders bedienen dan ik. Van hen krijg ik dan ook commentaar over de zwaarte. Zijn doen net alsof het een gaspedaal is, hiel op de grond (nou ja, mat dan) en voet kantelen om te (ont)koppelen. Dat is inderdaad loeizwaar, heb ik ook geprobeerd.

Maar goed, ook ik heb een paar ergernissen:
- Kwaliteit lijkt lager dan van de E36, gladde platen in de deuren beschadigen rap, lak beschadigt vrij snel, bijv. achterkant van stoelen is ook niet echt sterk.

- De portieren rammelen, dat is k*t

- De middenarmsteun kraakt als een oude bok.

- Lettertype van instrumentenkluster wijkt af van radio en boordcomputer.

- Knopjes van mistlampen zitten naast elkaar ipv boven elkaar..altijd gokken welke je hebben moet.

- Te weinig licht uit koplampen (hek, mijn remlicht geeft nog meer licht!)

- Temp. ding piept bij 3grd. Dat moet ie niet doen.

- Ruimte achter is net wat te kort om goed te kunnen maffen.

- De radio is vaak erg vaag. Als je bijv. CD luister en het display staat op tijd en er komt verkeersinfo, dan schakelt ie terug naar cd, maar het display geeft dan de track aan. Als een zender wat slecht wordt gaat ie dom piepen en een ander zoeken zodat ie verkeersinfo kan blijven vinden. Prima, maar val mij daar niet mee lastig. Zo zijn er nog meer van die stomme dingetjes aan die radio. Het feit dat er in 2000 nog casette in zat is ook wel erg triest en staat niet goed.

largeproject
Contacteer:

Bericht door largeproject » 21 dec 2008, 21:48

Marc 320d schreef:. Het feit dat er in 2000 nog casette in zat is ook wel erg triest en staat niet goed.

Baas van me heeft vorige week een nieuwe Lexus RX400H gekocht,ook daar zit nog gewoon een casette in. x|

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”