afstandsbediening op de sleutel werkt niet
Re: afstandsbediening op de sleutel werkt niet
Ach, ik vind dat zeer nuttige info en dat relais vervangen is een karweitje van niets. Het meeste werk zal zitten in het verkrijgen van het relais. Geen idee of Farnell of RS dit relais leveren.
Opmerkelijk trouwens dat ze nog steeds dat soort modules met relais maken. Ik zou toch verwachten dat alles nu solid state is. Goedkoper en betrouwbaarder. Alleen ontwerp is wat meer arbeid natuurlijk.
Opmerkelijk trouwens dat ze nog steeds dat soort modules met relais maken. Ik zou toch verwachten dat alles nu solid state is. Goedkoper en betrouwbaarder. Alleen ontwerp is wat meer arbeid natuurlijk.
-
Ik herken mij eveneens in dit probleem en ben dus wel benieuwd naar de plaatsing van die relais. Ik rij met een BMW 320d Touring van 1999.
Moet alles terug geprogammeerd worden??
Kan iemand mij exact uitleggen waar die relais terug te vinden zijn. Ik heb in het handschoenkastje gekeken en daar vind ik enkel de zekeringen. Wat moet ik doen om aan de relais te geraken?
Moet alles terug geprogammeerd worden??
Kan iemand mij exact uitleggen waar die relais terug te vinden zijn. Ik heb in het handschoenkastje gekeken en daar vind ik enkel de zekeringen. Wat moet ik doen om aan de relais te geraken?
Handschoenekastje moet je uitbouwen ( stuk of 6 schroeven) en dan zie je hierachter de betreffende module zitten. Als alleen de realis worden vervangen hoeft er niets geprogrammeerd te worden.
BMW 318CI 2003 M-Technik II
Ben wel benieuwd of het met een nieuw relais ook echt opgelost is... Dus als je hier feedback op hebt hoor ik het graag.
20 November komt er bij mij een nieuwe module in, net een afspraak gemaakt. Dan zouden alle problemen weer opgelost moeten zijn.
Kosten volgens mijn dealer om en nabij de 300 euro
Kosten volgens mijn dealer om en nabij de 300 euro
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Ai, das nie nix.
Kun je het relais niet omsolderen?
Kun je het relais niet omsolderen?
Ik heb net getest of de module terug werkt en hoera het nieuwe relais doet het uitstekend. Van twee garages (bmw) heb
ik drie GM5 modules gekregen waarvan de defekten niet waren vermeld. Eén module was uitgevoerd met extra relais voor de achterruiten. Daarvan heb ik een relais gebruikt om mijn print te herstellen.
Het relais dat verantwoordelijk is om de deuren los te doen gaat meestal stuk, want dan worden de vier deuren gestuurd over één kontakt. De belasting is te zwaar voor dat relais en na jaren gaat het dan mis. (mijn 320 D is van 02/2000)
Veel succes met de herstellingen.
ik drie GM5 modules gekregen waarvan de defekten niet waren vermeld. Eén module was uitgevoerd met extra relais voor de achterruiten. Daarvan heb ik een relais gebruikt om mijn print te herstellen.
Het relais dat verantwoordelijk is om de deuren los te doen gaat meestal stuk, want dan worden de vier deuren gestuurd over één kontakt. De belasting is te zwaar voor dat relais en na jaren gaat het dan mis. (mijn 320 D is van 02/2000)
Veel succes met de herstellingen.
Mijne doet het ook weer Begon spontaan weer te werken, heb er nog wel even naar laten kijken maar ze hebben niks meer kunnen vinden...
-
Ik heb van Ebay de desbetreffende relais (2 originele) besteld voor 26 EUR (incl. portokosten). Ze komen uit Duitsland. Ik wacht af.
Vraag: Ik veronderstel dat die relais moeten gesoldeerd worden. Moet er op iets gelet worden bij het solderen? Zou het lukken met een gewone soldeerbout?
Vraag: Ik veronderstel dat die relais moeten gesoldeerd worden. Moet er op iets gelet worden bij het solderen? Zou het lukken met een gewone soldeerbout?
Hoe ziet zo een relais eruit? en waar zit ie???
Helaas heb ik bovenstaand probleem nu ook, de deuren zijn niet meer te openen met de sleutel...
Is er nog een andere manier om de passagiers deuren van een sedan te openen? De knop op de middenconsole sluit alleen de deuren, en dan zit je gewoon opgesloten!
Is er nog een andere manier om de passagiers deuren van een sedan te openen? De knop op de middenconsole sluit alleen de deuren, en dan zit je gewoon opgesloten!
Levensmotto: Een BMW kan altijd groter!
Da's vreemd inderdaad, wanneer ik de knop op de middenconsole indruk sluiten de deuren wel maar als ik dit een tweede keer doe openen de deuren weer
Wellicht kan de dealer de sleutel opnieuw programmeren voor je?
Wellicht kan de dealer de sleutel opnieuw programmeren voor je?
Sleutel opnieuw programmeren werkt niet, daar zit het probleem niet. Probleem zit in de basismodule, daar is iets kapot waardoor die soms (en later steeds vaker) de auto niet openen kan.
De knop op de middenconsole stuurt die module ook aan, evenals je sleutel. De werking (en het falen) van beide manieren is dus gelijk. Kortom, als je sleutel de deuren niet open maakt, doet de knop op de middenconsole dat ook niet
Ik heb verder ook werkelijk geen idee hoe je passagiers deuren open moeten als het ding weigert... Gewoon zo snel mogelijk laten oplossen dus De passagiersdeuren gaan helaas niet net als de bestuurdersdeur van het slot af zodra je probeert van binnenuit de deur te openen helaas...
De knop op de middenconsole stuurt die module ook aan, evenals je sleutel. De werking (en het falen) van beide manieren is dus gelijk. Kortom, als je sleutel de deuren niet open maakt, doet de knop op de middenconsole dat ook niet
Ik heb verder ook werkelijk geen idee hoe je passagiers deuren open moeten als het ding weigert... Gewoon zo snel mogelijk laten oplossen dus De passagiersdeuren gaan helaas niet net als de bestuurdersdeur van het slot af zodra je probeert van binnenuit de deur te openen helaas...
- Ton 320D Touring
Staan de passagiers deuren niet op het kinderslot (dan kun je de deuren niet van binnenuit openen).Optical schreef:Helaas heb ik bovenstaand probleem nu ook, de deuren zijn niet meer te openen met de sleutel...
Als de basis module het niet doet, doet gewoon je CV het niet, staat los van kinderslot...