Verstandig omgaan auto/prive gegevens online
Verstandig omgaan auto/prive gegevens online
Mede naar aanleiding van een vervelende ontvreemding van de auto's van een mede-forumlid heb ik dit onderwerp gestart.
Ik wil hier met jullie bespreken hoe de forumleden het beste om kunnen gaan met het plaatsen van hun prive-gegevens/auto-gegevens online. Niet iedereen gaat hier even verstandig mee om. Een forum is een ideale plaats voor kwaadwillenden om te zoeken naar een gewenste auto en de locatie daarvan. Daarnaast kunnen ze soms makkelijk aflezen over wat voor beveiliging de auto beschikt.
Hier enkele tips om verstandig om te gaan met vertrouwelijke informatie over jouw en je auto:
- Gebruik een nickname die niet je voor- en achternaam bevat
- Geef niet je woonplaats/adres op in je profiel
- Plaats in topics geen privegegevens, zoals je adres, telefoonnummer en voor- en achternaam
- Maak je kenteken op foto's onzichtbaar (zie hoe)
- Spreek mede-forumleden aan bij hun nickname
Hebben jullie nog meer tips?
Ik wil hier met jullie bespreken hoe de forumleden het beste om kunnen gaan met het plaatsen van hun prive-gegevens/auto-gegevens online. Niet iedereen gaat hier even verstandig mee om. Een forum is een ideale plaats voor kwaadwillenden om te zoeken naar een gewenste auto en de locatie daarvan. Daarnaast kunnen ze soms makkelijk aflezen over wat voor beveiliging de auto beschikt.
Hier enkele tips om verstandig om te gaan met vertrouwelijke informatie over jouw en je auto:
- Gebruik een nickname die niet je voor- en achternaam bevat
- Geef niet je woonplaats/adres op in je profiel
- Plaats in topics geen privegegevens, zoals je adres, telefoonnummer en voor- en achternaam
- Maak je kenteken op foto's onzichtbaar (zie hoe)
Re: Verstandig omgaan auto/prive gegevens online
Google jezelf af en toe om te kijken of er nergens verstrooide informatie over jou of je locatie e.d. te vinden is (hyves e.d. zijn ook notoire sites, waar mensen te makkelijk teveel informatie op zetten)
Mooi zwart is niet lelijk!
Dit probeer ik sowieso altijd te doen, wat ik me echter afvraag: hoe gaat het met PM's hier geef je toch vaak meer privè gegevens vrij, zoals adres, telefoonnr. etc. hoe is deze beveiliging geregeld?farl schreef:
misschien moet dnl erover nadenken om fora ''showroom'' en ''steljezelfvoor'' hoekje afsluiten voor gasten. en alleen bij geregistreerde bezoekers zichtbaar maken.
en wat ook een punt is let op waar je fotos maakt ik zie soms bij andere mensen herkenings punten. dit geeft ook aan waar je globaal woont of vaak bent. en om zomaar een voorbeeld te noemen, ik heb namelijk fotos gemaakt waar me auto op me oprit stond.. dit doe je heel onbewust.
chris.
en wat ook een punt is let op waar je fotos maakt ik zie soms bij andere mensen herkenings punten. dit geeft ook aan waar je globaal woont of vaak bent. en om zomaar een voorbeeld te noemen, ik heb namelijk fotos gemaakt waar me auto op me oprit stond.. dit doe je heel onbewust.
chris.
//.00.-// > /.-////.-///.-
Goed punt BoMeWm!BoMeWm schreef:
Dit probeer ik sowieso altijd te doen, wat ik me echter afvraag: hoe gaat het met PM's hier geef je toch vaak meer privè gegevens vrij, zoals adres, telefoonnr. etc. hoe is deze beveiliging geregeld?
Volgens mij is de data in de PB's gewoon goed afgeschermd, maar hier moet Dnl zelf maar even op reageren.
Je registreren is een fluitje van een cent, dus geen garantie tegen misbruik, er zijn al eerder discussie's geweest om drempels op te werpen, maar voor de echt kwaadwillenden blijft dat toch :fuit:Chris schreef:misschien moet dnl erover nadenken om fora ''showroom'' en ''steljezelfvoor'' hoekje afsluiten voor gasten. en alleen bij geregistreerde bezoekers zichtbaar maken.
chris.
Je registreren is een fluitje van een cent, dus geen garantie tegen misbruik, er zijn al eerder discussie's geweest om drempels op te werpen, maar voor de echt kwaadwillenden blijft dat toch :fuit:[/quote]
ja daar heb je ook gelijk in. maar toch.. ze moeten toch iets moeite voor doen. en om dit in de gaten te houden.. dat is meer beheerders-werk. want, als je niks post en je bent al een maand geregistreerd dan klopt er iets niet...
toch? :?
ja daar heb je ook gelijk in. maar toch.. ze moeten toch iets moeite voor doen. en om dit in de gaten te houden.. dat is meer beheerders-werk. want, als je niks post en je bent al een maand geregistreerd dan klopt er iets niet...
Het is niet nodig om een quote te quoten. Quote's verwijderd.
Moderatoropmerking Siemi
Geloof me CHRIS die zijn zijn er genoeg, ik ruik ze bij wijze van spreken, ze posten wat tot 10 en zetten dan hun auto o.i.d. te koop, vervolgens hoor je niets meer van ze. Als ik moeite doe, kan ik ze bij (nick) naam noemen. ;(Chris schreef:
je hebt gelijk. ik kan er ook zo 2 opnoemen. en als je het draadje aangeboden bekijkt heb je al prijs.
Zullen we het wel even ontopic houden? Bedankt.
Moderatoropmerking Siemi
Nog tips iemand?
Precies en dan doe we geen diepgaand onderzoek, maar belangrijker is, hoe ondervangen we dit soort dingen?
Opkrikken naar b.v. 100 post's, dan moet je igg wel meer moeite doen
Opkrikken naar b.v. 100 post's, dan moet je igg wel meer moeite doen
BTW, was een tip
Als je een toevoeging wilt doen op een bericht wat je net gepost hebt, dan verdient het de voorkeur om het net geposte bericht te editen ipv een nieuw bericht toevoegen. Dat houdt een topic lekker overzichtelijk.
Moderatoropmerking Siemi
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Tip:
Kijk je oude posts na, of je niet toevallig je woonplaats hebt laten ontvallen.
Ik heb zelf daar de post aangepast, of met de mod knop verzocht tot verwijdering van de woonplaats uit de post.
Het is misschien ver gezocht, maar eventuele criminelen kunnen ook je post verleden gaan napluizen op zoek naar je woonplaats.
Kijk je oude posts na, of je niet toevallig je woonplaats hebt laten ontvallen.
Ik heb zelf daar de post aangepast, of met de mod knop verzocht tot verwijdering van de woonplaats uit de post.
Het is misschien ver gezocht, maar eventuele criminelen kunnen ook je post verleden gaan napluizen op zoek naar je woonplaats.
Je slaat de spijker op zijn kop mini. Dit is een openbaar forum waar iedereen mee kan lezen. Zo lang je dat in je achterhoofd houdt, kan er niet zo heel veel gebeuren. Als je bijvoorbeeld vermeld dat je in Utrecht woont, dan kan je auto echt overal staan. Het wordt een ander verhaal als je verteld dat je op 2 minuten van Utrecht CS woont.....
BPM berekenen? Meer weten over invoeren? http://www.bpmberekenen.com.
En toen kwam er een E46 forum meeting of een samenzijn op een evenement en stonden daar de auto`s met Kenteken.. Soms nog open ook om te bekijken..En spreek je elkaar toch aan met elkaars voornaam en vertel je soms nog weleens waar je vandaan komt.
Als je mijn naam intoetst zie je exact waar ik woon, daar kan ik helaas niets aan veranderen meer.
Als je mijn naam intoetst zie je exact waar ik woon, daar kan ik helaas niets aan veranderen meer.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.