Verstandig omgaan auto/prive gegevens online

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Optical

Re: Verstandig omgaan auto/prive gegevens online

Bericht door Optical » 02 jan 2009, 11:36

farl schreef:
BoMeWm schreef:
Dit probeer ik sowieso altijd te doen, wat ik me echter afvraag: hoe gaat het met PM's hier geef je toch vaak meer privè gegevens vrij, zoals adres, telefoonnr. etc. hoe is deze beveiliging geregeld? :)
Goed punt BoMeWm! ;)

Volgens mij is de data in de PB's gewoon goed afgeschermd, maar hier moet Dnl zelf maar even op reageren. :!
In principe kan een admin, beheerder of iemand met toegang tot de SQL database alle PB's lezen, zaak is dat dat dus goed beveiligd is. Echter gaat het wat ver hier vraagtekens bij te zetten :)

Waar je wel af en toe vraagtekens bij moet zetten is het gebruik van de marktplaats op het forum. Hier kun je gemakkelijk aan adresgegevens komen en deze koppelen aan de verkopers bezittingen zoals auto, mod's en zelfs gadgets(topic) etc.
Levensmotto: Een BMW kan altijd groter!

BoMeWm

Bericht door BoMeWm » 02 jan 2009, 11:49

Mini schreef:
Beveiliging van fora is uiteraard ook van belang, maar denken jullie niet dat het wat heel ver gaat om de gebruikersdatabase te kraken om een auto te jatten?
Dat denk ik ook, mijn vraag was alleen of dat ook goed beveiligd is (ben niet zo'n computerfreak) als dat antwoord bevestigend is, is dat voor mij voldoende hoor :)

Steven S

Bericht door Steven S » 02 jan 2009, 12:01

Wat me handig lijkt is om de showroom en de details van een lid voor niet leden af te schermen, dit lijkt me alleen al handiger om mensen sneller te laten registreren. Kenteken platen niet posten lijkt me gewoon een stukje privacy wat je creëert voor jezelf maar voegt weinig toe om je adres te verbergen.

Om heel eerlijk te zijn denk ik niet dat dieven dit forum zullen gebruiken om auto's te zoeken. Sommige van ons zijn bekend in onze omgeving of onze wagens vallen gewoon op uit de rest, dan kun je de rest wel raden. Helaas zijn dit soort dingen orde van de dag en je moet je er bewust van zijn dat de overheid er geen ruk aan doet om het te verbeteren.

Dnl

Bericht door Dnl » 02 jan 2009, 15:32

Het forum draait op een "eigen" server die niet zomaar bij een vaag internet bedrijf gehost staat om de kosten laag te houden. Ik bespaar nergens op, en doe er alles aan om te zorgen dat alle prive gegevens van leden veilig staan. Ook kan ik niet 1,2,3 bij jullie prive PBs, daar heb ik zelfs de kennis niet voor. Dus mocht dat nodig zijn, is het alleen als het het echt nodig zal zijn. En ook alles is goed beveiligd :).

En wat Mini ook al zei, we hebben duidelijk in "de regels" staan dat het een openbaar forum is waar iedereen rekenschap mee dient te houden!

largeproject
Contacteer:

Bericht door largeproject » 02 jan 2009, 18:34

Mini schreef:Nog eentje: als je in een Aangeboden-topic verwijst naar je advertentie op Marktplaats waar dan je telefoonnummer en woonplaats bij staat (wat ik met enig regelmaat voorbij zie komen....) dan wordt het allemaal nog wat makkelijker....

Beveiliging van fora is uiteraard ook van belang, maar denken jullie niet dat het wat heel ver gaat om de gebruikersdatabase te kraken om een auto te jatten?

Dan zou je ook op MP geen advertentie moeten zetten,want daar zet je toch ook al je gegevens neer,je wilt hem uitteindelijk verkopen.
Denk wat DNL ook al zegt,een forum is open en het is je eigen verantwoording wat je er op zet.
Als men leest dat er bv een meeting is kunnen der misschien ook wel kwaad willende zijn die ff een kijkje kommen nemen en dan later achter iemand aanrijden om zo achter het adres te kommen,ik bedoel maar,hoe ver ga je hier in. :?

Dnl

Bericht door Dnl » 02 jan 2009, 18:41

Sommige kunnen heel ver gaan, maar dat heb je met alles. Niet alleen met auto´s... Dus probeer er om te denken (Gewoon woonplaats maar Provincie bijv.. Niet je eigen naam maar een nicknaam etc), maar dat betekend niet direct dat je maar niet moet gaan posten. Want dan zou je geen enkele hobby meer online kunnen zetten of over kunt praten.

Dutch Delight

Bericht door Dutch Delight » 02 jan 2009, 18:50

Mini schreef:Prima dat er nu aandacht is voor dit onderwerp, maar we moeten denk ik ook niet met z'n allen gaan doorschieten en lichtelijk paranoïde gedrag gaan vertonen.
Als je al een aantal jaren werk in je wagen hebt zitten en die wordt gestolen of wat dan ook, dan piep je wel anders, geloof me.
Quote wat ingekort. Probeer alleen te quoten als dat nodig is.

Moderatoropmerking Siemi
Afbeelding

1st Best of Show / BMW Experience 2008
2nd Best of Show / Duitse Autosport Festival 2008
1st Best of Wheels / BMW Experience 2007
2nd Best of Interior / Beemerteam 2007

joost
Contacteer:

Bericht door joost » 02 jan 2009, 18:51

wie kwaad wil wie kwaad geschied (ofzoiets...)

een beetje prof. crimineel doet zijn huiswerk neem ik aan, of heeft iig minstens 10x gone in 60 seconds gezien...
rij eens door een buurt en je weet precies wat er te halen valt toch...? en mocht je niet zeker zijn, sms even 2020 .......

uiteraard hoeven we ze niet alle details op een zilveren schaaltje te geven, maar we hoeven toch ook niet als kluizenaar te gaan handelen en ons plezier te laten bederven door wie kwaad willen.

Bertus is helaas wel slachtoffer geworden en het lijkt me verschrikkelijk wat hij heeft moeten doorstaan, maar vraag me af in hoeverre het forum daartoe aanleiding heeft gegeven?

Dnl

Bericht door Dnl » 02 jan 2009, 19:02

+1000 Mini! :duim:

BoMeWm

Bericht door BoMeWm » 02 jan 2009, 19:07

Helemaal eens met Joost en Mini :)

Dutch Delight

Bericht door Dutch Delight » 02 jan 2009, 19:28

Mini schreef:Het enige dat we kunnen doen (nogmaals....) is opletten wat we posten, kentekens wegpoetsen (goh hebben we daar al niet eens discussies over gevoerd?) en hopen dat je auto nooit in verkeerde handen terecht komt...
Er is nog veel meer wat je zelf kan doen hoor. Ik ben al ruim een jaar extra op mijn hoede (en dus lichtelijk paranoia blijkbaar) zoals je weet en wanneer je verder met de wagen komt aan modificaties wordt dat alleen maar groter. Je hoeft mij niks te vertellen over hoe/wat dat werkt. Begrijpen doe je t iig niet imo
Nogmaals quote ingekort

Moderatoropmerking Siemi
Afbeelding

1st Best of Show / BMW Experience 2008
2nd Best of Show / Duitse Autosport Festival 2008
1st Best of Wheels / BMW Experience 2007
2nd Best of Interior / Beemerteam 2007

BoMeWm

Bericht door BoMeWm » 02 jan 2009, 19:41

Naar de reclame???

largeproject
Contacteer:

Bericht door largeproject » 02 jan 2009, 19:49

BoMeWm schreef:Naar de reclame???

Nope,net de DVD van AC|DC plug me in aangezet,heerlijk ouwe zooi kijken. :gekdoen:

Oh ja,maybe back :on: anders krijg ik ruzie met een modje. :love:

Mac

Bericht door Mac » 02 jan 2009, 19:51

Hé wat leuk...
Spoiler: Laat zien
Afbeelding
imho volledig overrated! Als ik iemands wagen wil hebben, dan weet ik die wel te vinden.
En om er nu ook nog eens een wellus nietus spelletje van te maken -_- :z

largeproject
Contacteer:

Bericht door largeproject » 02 jan 2009, 19:57

Hopelijk is dat geen e46 sedan. :P

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”