koude motor
koude motor
hallo sinds het koud is rijd mijn auto slecht als hij koud is
het is zo kstart hem dat gaat goed zodra ik wegrij moet ik rustig wegrijden
als ik veel gas geef houd die in en gaattie keihard stotteren neem ik weer wat gas terug gaattie sneller
soms hebbik dit en gaat me temp.meter helemaal omhoog zet ik me wagen eff stil gaat hij weer naar normale temperatuur en daarna doet hij het weer gwoon goed met gassen enzo
iemand idee wat dit rare gedoe is kword er een beetje gek van
alvast bedankt
groetjes...
het is zo kstart hem dat gaat goed zodra ik wegrij moet ik rustig wegrijden
als ik veel gas geef houd die in en gaattie keihard stotteren neem ik weer wat gas terug gaattie sneller
soms hebbik dit en gaat me temp.meter helemaal omhoog zet ik me wagen eff stil gaat hij weer naar normale temperatuur en daarna doet hij het weer gwoon goed met gassen enzo
iemand idee wat dit rare gedoe is kword er een beetje gek van
alvast bedankt
groetjes...
Re: koude motor
Misschien helpt als je zegt om wat voor e46 het gaat ?? Benzine of diesel... 4 Cilinder of een 6 cilinder wellicht... ??
Re: koude motor
ok sedan 318i ,Benzine, 4 cilinder
uit 2000
uit 2000
Re: koude motor
Wat wel is wil voorkomen is dat bij de koelvloeistoftemperatuur sensor een te hoge overgangsweerstand is ontstaan, bijv door corrosie, oxidatie enzovoort. Wat er dan gebeurt is dat het signaal wat naar de ECU(je regeleenheid) een minder sterk signaal is, waardoor de ECU denkt dat de motor nog verre van op bedrijfstemperatuur is. Wat een ECU dan gaat doen om de motor snel op temperatuur te krijgen is verrijken. Hij gaat dus meer brandstof inspuiten, terwijl dat in weze niet nodig is. Als ie dit te lang blijft doen loopt uiteraard ook je temperatuur ook te hoog op alleen krijgt de ECU een verkeerde waarde. Dit kan één van de vele verklaringen zijn;)
Re: koude motor
Bevroren koelvloeistof misschien? Als er per ongeluk een keer met water is bijgevuld ipv originele vloeistof...
Re: koude motor
SpeedyMuffle schreef:Wat wel is wil voorkomen is dat bij de koelvloeistoftemperatuur sensor een te hoge overgangsweerstand is ontstaan, bijv door corrosie, oxidatie enzovoort. Wat er dan gebeurt is dat het signaal wat naar de ECU(je regeleenheid) een minder sterk signaal is, waardoor de ECU denkt dat de motor nog verre van op bedrijfstemperatuur is. Wat een ECU dan gaat doen om de motor snel op temperatuur te krijgen is verrijken. Hij gaat dus meer brandstof inspuiten, terwijl dat in weze niet nodig is. Als ie dit te lang blijft doen loopt uiteraard ook je temperatuur ook te hoog op alleen krijgt de ECU een verkeerde waarde. Dit kan één van de vele verklaringen zijn;)
ja indd dit zou wel kunnen indd klinkt wel logisch kan ik daar zelf iets aan doen die kabel bekijken ofzo ? waar zit die ?
kdenk nie dat het bevroren kkeolvloeistof is kheb hem nog nie hoeven bijveullen na dattik hem hem van de dealer vandaan heb dus dat zal wel goed zijn
maar wat ik wel moet zegge het is alleen alstie egt langs stil heeft gestaan ,asltie warm is en ik hem dan utidoe en dan weeer aan doettie het gwoon goed dus heeft tog iets met temp te maken ofzo
Re: koude motor
ja net wat je zegt, alleen als het koud is, is het moeilijk om te bedenken wat het ken wezen. Als er aan de hand zou zijn wat ik beschrijf, heb je meestal heel de tijd last van het probleem. Wat bij jou niet het geval is. Ik kom er morgen op terug, ik probeer er ff over na te denken;)
Re: koude motor
oke bedankt voor je energie
maar het is sinds het de 1ste keer egt koud is hierzo het is eigenlijk nie meer warm gweest dus kan ook nie nagaan of hij het wel goed doet met warm weer en me verburik meter gaat wel snel omhoog als ik gas geef en me toeren gaan niet hard omhoog zoeals die verhouding normaal wel is dus zou met die benzinetoevoer indd te maken kunn hebben
groetjes
maar het is sinds het de 1ste keer egt koud is hierzo het is eigenlijk nie meer warm gweest dus kan ook nie nagaan of hij het wel goed doet met warm weer en me verburik meter gaat wel snel omhoog als ik gas geef en me toeren gaan niet hard omhoog zoeals die verhouding normaal wel is dus zou met die benzinetoevoer indd te maken kunn hebben
groetjes
Re: koude motor
Klinkt als een LMM.
Je rijdt waarschijnlijk ook een automaat? De automaat reageert op de stand van je gaspedaal, dus die gaat schakelen terwijl dit niet moet. LMM geeft echt vreemde problemen bij een benzine bak. ALs het niet je temp sensor is zou ik dit even na laten kijken.
btw, die temp.sensor zit aan de radiateur (ik dacht voor het in laten komen van de fan) en als het goed is zit er in je blok nog 1. Het zal wel in de buurt van de waterpomp zitten. (ff zoekuh )
Je rijdt waarschijnlijk ook een automaat? De automaat reageert op de stand van je gaspedaal, dus die gaat schakelen terwijl dit niet moet. LMM geeft echt vreemde problemen bij een benzine bak. ALs het niet je temp sensor is zou ik dit even na laten kijken.
btw, die temp.sensor zit aan de radiateur (ik dacht voor het in laten komen van de fan) en als het goed is zit er in je blok nog 1. Het zal wel in de buurt van de waterpomp zitten. (ff zoekuh )
- Ton 320D Touring
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 04 okt 2008, 00:23
Re: koude motor
Eens een keer leestekens gebruiken? Leest wel zo makkelijkkevkas schreef:oke bedankt voor je energie
maar het is sinds het de 1ste keer egt koud is hierzo het is eigenlijk nie meer warm gweest dus kan ook nie nagaan of hij het wel goed doet met warm weer en me verburik meter gaat wel snel omhoog als ik gas geef en me toeren gaan niet hard omhoog zoeals die verhouding normaal wel is dus zou met die benzinetoevoer indd te maken kunn hebben
groetjes
Re: koude motor
Tsjah, is t trouwens een benzine of diesel??? mocht het een diesel zijn zou ik is naar je voorgloeistiften kijken, wil nog wel is voorkomen. Bij benzine dan zou je kunnen kijken of corrosie op die temp meter of bekabeling heb zitten mits je weet of het bij alle weersomstandigheden hebt.kevkas schreef:oke bedankt voor je energie
maar het is sinds het de 1ste keer egt koud is hierzo het is eigenlijk nie meer warm gweest dus kan ook nie nagaan of hij het wel goed doet met warm weer en me verburik meter gaat wel snel omhoog als ik gas geef en me toeren gaan niet hard omhoog zoeals die verhouding normaal wel is dus zou met die benzinetoevoer indd te maken kunn hebben
groetjes
Re: koude motor
oke dan ja kga eff kijken wat ik er nou mee gaat doen
ja leestekens whahaha
en is geen automaat trouwens hor
groetjes...
ja leestekens whahaha
en is geen automaat trouwens hor
groetjes...
Re: koude motor
bekijk de 3e post even, daar staat al dat het een benzinemotor is
BMW is a pleasure that you never can measure
Re: koude motor
wellicht een kapotte thermostaat. Maar dat hij stottert.. zal te maken hebben met dat de motor op een noodloop draait.