Motormanagement lampje
Re: Motormanagement lampje
Ik heb vernomen van een specialist dat Vpower echt niet goed is voor je auto... iig niet bij Diesel BMW`s... Ook in Duitse bladen staan er negatieve verhalen over.
Ik vind het gek dat het lampje aangaat terwijl er niets is.. lijkt me dat er wellicht een draadbreuk zit.. Als er in het storingsgeheugen niets zit , misschien is dan wel het motormanagementlampje wel niet goed... c.q. de bedrading er van. Dat is iets wat bij mij opkomt.
Ik vind het gek dat het lampje aangaat terwijl er niets is.. lijkt me dat er wellicht een draadbreuk zit.. Als er in het storingsgeheugen niets zit , misschien is dan wel het motormanagementlampje wel niet goed... c.q. de bedrading er van. Dat is iets wat bij mij opkomt.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
Re: Motormanagement lampje
Ook ik heb dat probleem gehad. In eerste instantie is de LMM schoongemaakt, dat werkte voor een week of 3. Daarna weer t lampje aan. Je merkt er eigenlijk verder weinig aan. Naar de dealer en die vertelde mij dat de LMM toch echt stuk is, hier werd ik ook voor gewaarschuwd als het lampje binnen korte tijd weer zou aangaan. LMM vervangen probleem opgelost..
En wat dat V-power betreft is kul.. het is alleen een meer zuivere brandstof zodoende is t af en toe goed om te tanken voor je inspuiting etc. Je moet t alleen niet alleen maar tanken want dat is ten eerste zonde van je portemonnee en als je auto iedere keer die brandstof krijgt, past hij zijn waardes ook aan die brandstof aan. Ga je na bijv een jaar alleen maar vpower tanken en dan opeens op e95 kan t wel eens zijn dat je verbruik hoger is omdat je auto aan de waardes van Vpower wil voldoen en dus autom. meer nodig heeft.
En wat dat V-power betreft is kul.. het is alleen een meer zuivere brandstof zodoende is t af en toe goed om te tanken voor je inspuiting etc. Je moet t alleen niet alleen maar tanken want dat is ten eerste zonde van je portemonnee en als je auto iedere keer die brandstof krijgt, past hij zijn waardes ook aan die brandstof aan. Ga je na bijv een jaar alleen maar vpower tanken en dan opeens op e95 kan t wel eens zijn dat je verbruik hoger is omdat je auto aan de waardes van Vpower wil voldoen en dus autom. meer nodig heeft.
Re: Motormanagement lampje
V-power is euro 97 (dus iets lager als euro 98)
Dit heeft maken met het octaangehalte. Vroeger waren er sportauto's die dit nodig hadden omdat de verbranding dan iets beter verliep. Het zogenoemde pingelen. Door het verhoogde octaangehalte in de 98 benzine's is het verloop van de verbranding van de brandstof iets anders, waardoor de motor iets anders gaat lopen. Subaru wrc loopt er nog steeds op, ff als voorbeeld. Dit hele verhaal heeft te maken met kleptiming en inspuitmomenten. Soms gaat een auto die geconstrueerd is voor 95 ietsje beter lopen door 98, maar dit is sporadisch.
V-power is opgebouwd uit een paar componenten die eigenlijk hetzelfde zijn als bij conventionele diesel of loodvrije benzine. De V-power wordt alleen door een schoner proces (synthetisch) vervaardigd, oftewel op een andere manier. Hierdoor is de verbranding van deze brandstoffen iets schoner. Verhalen van hij loopt veel zuiniger en hij heeft veel meer vermogen zijn voor degene die het tanken waar, maar technisch gezien klop dit eigenlijk niet.
Een brandstof heeft een kalorische waarde. Dit is de energie die er in zit per liter of kg bij een constante temperatuur, oftwel dit wordt gemeten bij dezelfde omstandigheden met dezelfde hoeveelheid. Wij halen de energie er uit door het te verbranden.
De kalorische waarde bij V-power is minimalistisch hoger dan bij conventionele brandstoffen. Dit is teniet te doen. Er gaan verhalen dat wanneer men altijd V-power tankt dit het vervuilen van de motor tegen gaat. Het is nog niet bewezen dat injectoren en pompverstuivers langer mee gaan door het te gebruiken. Ik denk zelf dat het wel beter is, maar ik vind de prijs gewoon te hoog voor het verschil.
Dit heeft maken met het octaangehalte. Vroeger waren er sportauto's die dit nodig hadden omdat de verbranding dan iets beter verliep. Het zogenoemde pingelen. Door het verhoogde octaangehalte in de 98 benzine's is het verloop van de verbranding van de brandstof iets anders, waardoor de motor iets anders gaat lopen. Subaru wrc loopt er nog steeds op, ff als voorbeeld. Dit hele verhaal heeft te maken met kleptiming en inspuitmomenten. Soms gaat een auto die geconstrueerd is voor 95 ietsje beter lopen door 98, maar dit is sporadisch.
V-power is opgebouwd uit een paar componenten die eigenlijk hetzelfde zijn als bij conventionele diesel of loodvrije benzine. De V-power wordt alleen door een schoner proces (synthetisch) vervaardigd, oftewel op een andere manier. Hierdoor is de verbranding van deze brandstoffen iets schoner. Verhalen van hij loopt veel zuiniger en hij heeft veel meer vermogen zijn voor degene die het tanken waar, maar technisch gezien klop dit eigenlijk niet.
Een brandstof heeft een kalorische waarde. Dit is de energie die er in zit per liter of kg bij een constante temperatuur, oftwel dit wordt gemeten bij dezelfde omstandigheden met dezelfde hoeveelheid. Wij halen de energie er uit door het te verbranden.
De kalorische waarde bij V-power is minimalistisch hoger dan bij conventionele brandstoffen. Dit is teniet te doen. Er gaan verhalen dat wanneer men altijd V-power tankt dit het vervuilen van de motor tegen gaat. Het is nog niet bewezen dat injectoren en pompverstuivers langer mee gaan door het te gebruiken. Ik denk zelf dat het wel beter is, maar ik vind de prijs gewoon te hoog voor het verschil.
Ik geloof hier niks van. Je auto beschikt niet over een geheugen. (wij wel, als je atijd bier drinkt van heineken, dan proef je het als je amstel krijgt.) De auto leest continu zijn lambdasensor af en berekent continu de benodigde lucht en brandstof voor een optimale verbranding. Deze gegevens gebruikt de motor om zo schoon mogelijk te presteren met de best mogelijke prestaties.en als je auto iedere keer die brandstof krijgt, past hij zijn waardes ook aan die brandstof aan. Ga je na bijv een jaar alleen maar vpower tanken en dan opeens op e95 kan t wel eens zijn dat je verbruik hoger is omdat je auto aan de waardes van Vpower wil voldoen en dus autom. meer nodig heeft.
Re: Motormanagement lampje
Ik lees dat je er heel wat van af weet en zeker heeft jou verhaal ook een punt. Feit is in de tijd dat ik bij Chevrolet werkte (lees Daewoo) de 3 cilinders van de Matiz wel degelijk last hadden van wat ik beschreef. En dan heb ik het niet over 1 auto. Mensen kwamen terug naar de garage met het verhaal dat ze V-power tankten want dat zou beter zijn voor de motor naar hun zeggen. Ik ben het met je eens als je schrijft dat het verschil nog bewezen moet worden, en de prijs is zeker te hoog, maar de 3 cilinders dronken echter meer euro 95 na langdurig V-power tanken. Kan natuurlijk liggen aan het soort motor maar dit kwam veelvuldig voor. Daar baseer ik mijn verhaal dan op. Of het ook voor BMW geld weet ik niet, ik tank het af en toe omdat de prijzen nu weer redelijk "gunstig' zijn op het moment, maar anders koop ik gewoon zo nu en dan een flesje Forte wat ik bij een volle tank gooi. Werkt ook prima IMHO
Re: Motormanagement lampje
Ervaring wint het altijd van de theorie, maar dit zal dan te maken hebben met slijtage ofzow, maar de computer past zich echt niet aan. Deze gaat af op gegevens en instellingen. Hier rekent hij meej, dus de enige variabele zijn de meetgegevens. Misschien dat de vpower iets schoonmaakt of aantast wat voor deze verandering kan zorgen???
Ik zie al een jerrycan V-power met een labtopje naast je auto staan hihiiiii
greetz
Ik zie al een jerrycan V-power met een labtopje naast je auto staan hihiiiii
greetz
- yellowness
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 06 dec 2007, 01:30
- Locatie: nieuwegein
Re: Motormanagement lampje
UPDATE
vandaag me auto voor de 3 keer weggebracht naar de bmw specialist, omdat me motormanagement lampje nog steed aan staat. ze bellen me paar uur later terug van ze hebben die storing gevonden 1 van de bonbine was niet meer goed. ik zei ook tegen hun dat in 2de versnelling laag in toeren, als ik dan volgas geef dan houd tie even in soort van hik. en volgens hun was de bonbine de oorzaak van de hik. bonbine vervangen. ik blij auto gemaakt dacht ik. reed ik 5 km naar huis ging die lampje weer aan. :? ik heb 210 euro betaald. nu word ik een beetje gek want, ik ga niet weer terug en paar honderd euro uitgeven terwijl me auto niet gemaakt is. hebben ze daar een garantie regeling of een speciale deal. want voor hun is het leuk elke keer kom ik geld brengen maar me auto word niet gemaakt die storing komt terug.
ik vroeg hun om die foutcode maar ze zei dat de ECU geen foutcode aangaf. als die lampje brand dan moet toch een foutcode opzitten.
is er ook een kans dat de dealer beter kan uitlezen ofniet ?
want ik wil eigenlijk niet meer terug naar die garage.
of weet iemand waar een goeie bmw dealer of specialist in de buurt van amsterdam of utrecht ?
ik hoop dat jullie me kan helpen word een beetje gek van die storing.
B.V.D kevin
vandaag me auto voor de 3 keer weggebracht naar de bmw specialist, omdat me motormanagement lampje nog steed aan staat. ze bellen me paar uur later terug van ze hebben die storing gevonden 1 van de bonbine was niet meer goed. ik zei ook tegen hun dat in 2de versnelling laag in toeren, als ik dan volgas geef dan houd tie even in soort van hik. en volgens hun was de bonbine de oorzaak van de hik. bonbine vervangen. ik blij auto gemaakt dacht ik. reed ik 5 km naar huis ging die lampje weer aan. :? ik heb 210 euro betaald. nu word ik een beetje gek want, ik ga niet weer terug en paar honderd euro uitgeven terwijl me auto niet gemaakt is. hebben ze daar een garantie regeling of een speciale deal. want voor hun is het leuk elke keer kom ik geld brengen maar me auto word niet gemaakt die storing komt terug.
ik vroeg hun om die foutcode maar ze zei dat de ECU geen foutcode aangaf. als die lampje brand dan moet toch een foutcode opzitten.
is er ook een kans dat de dealer beter kan uitlezen ofniet ?
want ik wil eigenlijk niet meer terug naar die garage.
of weet iemand waar een goeie bmw dealer of specialist in de buurt van amsterdam of utrecht ?
ik hoop dat jullie me kan helpen word een beetje gek van die storing.
B.V.D kevin
Re: Motormanagement lampje
BMW amsterdam heb ik wat betreft magazijn goede ervaringen mee. Pieter braaijweg 2 (inde buurt van zuid-oost arena)
In badhoevedorp zit beatrix, das een bmw specialist, geen ervaring meej, maar denk dat dit wel goed zit. Hij bestaat immers al jaren. Hij zit aan de schipholweg 443.
In badhoevedorp zit beatrix, das een bmw specialist, geen ervaring meej, maar denk dat dit wel goed zit. Hij bestaat immers al jaren. Hij zit aan de schipholweg 443.
Re: Motormanagement lampje
ga dr nou maar van uit dat het 9 van de 10 x je LMM is, dat is kennelijk niet zo'n best onderdeel bij BMW
- yellowness
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 06 dec 2007, 01:30
- Locatie: nieuwegein
Re: Motormanagement lampje
dat hadden ze gecheckt al bij de specialist ze hadden toen een laptop bij gehangen. ze zeggen dat alles goed werkt maarja hun kunnen alles zeggen ik heb geen moer verstand.:S
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
- Locatie: die Heimat
Re: Motormanagement lampje
Dat is een slecht onderdeel bij elk merk. Mede omdat de meesten van Bosch zijn.Dan_600F schreef:ga dr nou maar van uit dat het 9 van de 10 x je LMM is, dat is kennelijk niet zo'n best onderdeel bij BMW
Ennuh Yellowness; no cure, no pay.
Als ik jou was zou ik in het vervolg gewoon vragen dat ze de rekening opsturen.
Mocht het probleem dan nog de kop op steken, betaal je niet en ga je er gewoon weer heen.
Mocht de dealer nu moeilijk gaan doen, of geen vergoeding aan bieden zou ik het bij BMW Nederland aankaarten.
Succes met je auto verder!
Re: Motormanagement lampje
Dan_600F schreef:ga dr nou maar van uit dat het 9 van de 10 x je LMM is, dat is kennelijk niet zo'n best onderdeel bij BMW
LMM zijn fragiele onderdelen, maar om nu elk probleempje daar bij neer te gooien vind ik te ver gaan.
Er zijn veel meer mechanische en electronische onderdelen die storingen geven.
Ong 100.000 km gemiddeld moet zo'n ding wel mee gaan. Er zijn er ook die 300.000 met een meter rijden.
Wat iedereen nog steeds niet beseft is dat deze keramische staafjes niet tegen vuil kunnen. Dit creeërt kleine beschadigingen en daardoor gaat de meter uiteindelijk verkeerde waarden doorgeven.
Ook al die mooie open luchtfilters zijn leuk, klinken lekker, staan mooi enzo, maar zijn funest voor een LMM. De meeste open air filters worden met olie behandelt. Deze olie komt ook uiteindelijk op je LMM en rarara, daar kan deze niet zo goed tegen. Dus regelmatig luchtfiltertje verversen en geen open luchtfilter, dat scheelt al een hele boel voor het beestje.
Overigens hebben alle LMM dit probleem. Bosch of niet. De staafjes (de echte meter) zijn gewoon van kwetsbaar materiaal en dat slijt gewoon.
Re: Motormanagement lampje
bjornc schreef:Dat is een slecht onderdeel bij elk merk. Mede omdat de meesten van Bosch zijn.Dan_600F schreef:ga dr nou maar van uit dat het 9 van de 10 x je LMM is, dat is kennelijk niet zo'n best onderdeel bij BMW
Ennuh Yellowness; no cure, no pay.
Als ik jou was zou ik in het vervolg gewoon vragen dat ze de rekening opsturen.
Mocht het probleem dan nog de kop op steken, betaal je niet en ga je er gewoon weer heen.
Mocht de dealer nu moeilijk gaan doen, of geen vergoeding aan bieden zou ik het bij BMW Nederland aankaarten.
Succes met je auto verder!
zowiezo niet bijdehand om iedere keer opnieuw te betalen. Je hebt tenslotte recht op garantie van reparatie als je een duur onderdeel heb laten vervangen, wat vervolgens niet het probleem is geweest.
Een stukje service hoort er ook bij, hier wordt de klant gewoon genaaid. Zoals bij zoveel Stealers..
Re: Motormanagement lampje
Fabian79 schreef:Dan_600F schreef:ga dr nou maar van uit dat het 9 van de 10 x je LMM is, dat is kennelijk niet zo'n best onderdeel bij BMW
LMM zijn fragiele onderdelen, maar om nu elk probleempje daar bij neer te gooien vind ik te ver gaan.
Er zijn veel meer mechanische en electronische onderdelen die storingen geven.
Ong 100.000 km gemiddeld moet zo'n ding wel mee gaan. Er zijn er ook die 300.000 met een meter rijden.
Wat iedereen nog steeds niet beseft is dat deze keramische staafjes niet tegen vuil kunnen. Dit creeërt kleine beschadigingen en daardoor gaat de meter uiteindelijk verkeerde waarden doorgeven.
Ook al die mooie open luchtfilters zijn leuk, klinken lekker, staan mooi enzo, maar zijn funest voor een LMM. De meeste open air filters worden met olie behandelt. Deze olie komt ook uiteindelijk op je LMM en rarara, daar kan deze niet zo goed tegen. Dus regelmatig luchtfiltertje verversen en geen open luchtfilter, dat scheelt al een hele boel voor het beestje.
Overigens hebben alle LMM dit probleem. Bosch of niet. De staafjes (de echte meter) zijn gewoon van kwetsbaar materiaal en dat slijt gewoon.
Die van mij is nog geen 10.000 km gelee vervangen en waarschijnlijk is hij nu alweer kapot, terwijl bij mij alles onder de kap OEM is dus geen aftermarketmeuk. Verder krijgt de auto altijd zijn beurtjes op tijd dus daar ligt het ook niet aan. Kan wel eens ff zelf een keer kijken hoe t luchtfilter eruit ziet, heb t nog nooit gecontroleerd dus wie weet ligt daar idd wel het probleem
Re: Motormanagement lampje
Dan heb je een maandagochtendje te pakken, maar het lijkt me wel sterk dat deze nu al stuk is, is dit bewezen al dan?
Re: Motormanagement lampje
gezien de omstandigheden en dezelfde problemen, lampje aan en dan weer uit. Precies dezelfde klacht als vorige keer, kan er haast niet omheen, met een permanente storing zou hij wel blijven branden neem ik aan?