Ruitenvloeistof verwarming?
Re: Ruitenvloeistof verwarming?
Probeer het forumbreed te zien, wat jij doet/kan op je werk is je eigen verantwoording
Verwarmde ruitensproeiers zitten op alle E46's ongeacht uitvoering.
Dit is n.a.v. een te "gründliche" geluidisolatie bij de motorkappen van de E36 's. Hierdoor kwam de motorwarmte niet door de geluidisolatie heen waardoor de ruitesproeiers boven op de kap dichtvroren (zeker als je ook nog eens de zomerrommel in de tank had zitten).
Zeker als de winter ruiterwissersproeivloeistof in de tank heb zitten (liefst onverdund) i.c.m. de verwarmde sproeiers dan is de kans nog heel erg klein dat de boel dichtvriest.
Dit is n.a.v. een te "gründliche" geluidisolatie bij de motorkappen van de E36 's. Hierdoor kwam de motorwarmte niet door de geluidisolatie heen waardoor de ruitesproeiers boven op de kap dichtvroren (zeker als je ook nog eens de zomerrommel in de tank had zitten).
Zeker als de winter ruiterwissersproeivloeistof in de tank heb zitten (liefst onverdund) i.c.m. de verwarmde sproeiers dan is de kans nog heel erg klein dat de boel dichtvriest.
BMW - Maßstab für Fahrspaß
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
"Te Grundlich"
Op mijn 2 E36's zat nog nochtans wel sproeierverwarming, hoor. Was dit dan een optie of?
Sproeierverwarming was idd een optie op de E36, net als bijv. slotverwarming en spiegelverwarming.
BoMeWm schreef:Probeer het forumbreed te zien, wat jij doet/kan op je werk is je eigen verantwoording
Ieder z'n voordeeltjes toch, probeerde alleen te zeggen dat ik voor die paar euro niet ga knoeien met spiritus en zeepsop. Ook ik heb koplampsproeiers en verbruik dus best veel vloeistof, maar op die spullen bezuinig ik niet. (al is het niet gratis ) Hetzelfde verhaal met olie, koelvloeistof, remvloeistof enzo.
toevallig vandaag met spoed naar de garage in verband met een vaste remtang linksvoor. Het was dusdanig slecht gesteld dat ik nieuwe blokken moest en de schijven waren ook niet al te braaf meer.
Heb dus nieuwe schijven en blokken laten monteren. Beetje duur, maar dat is wel een goede investering denk ik zelf.
Het ziet er weer fris uit toch?
http://members.tele2.nl/fdelooze/images/DSC02606.JPG
Ziet er terug top uit! Nu mooi inrijden hé.
Mijn beste maatje werkt bij Jaguar dus krijg veel van die spullen gewoon gratis. Waaronder ook Quickdetailer van Meguiars. Ok, het kost allemaal niet veel maar gratis is toch leuker.
Mijn beste maatje werkt bij Jaguar dus krijg veel van die spullen gewoon gratis. Waaronder ook Quickdetailer van Meguiars. Ok, het kost allemaal niet veel maar gratis is toch leuker.
Wil je een Mondeo niet vergelijken met een BMW?rickk schreef:De mijne heeft ook verwarmde ruitensproeiers. Weet echter niet precies hoe ze geschakeld zijn :?
Toch.. met genoeg antivries in je vloeistof zou je er amper last van moeten hebben.
Overigens heb ik (met m'n E30 brandblusser ) nog een keer Mondeo van een dame geblust waarvan die verwarming inderdaad in de fik was gevlogen, dus er zitten inderdaad ook nadeeltjes aan dat systeem |p
Als je anti vries in je systeem hebt dan kan het geen kwaad.. ik denk alleen dat de verwarming is om je koppen ijsvrij te houden van buiten af?? Als je water in je systeem hebt zitten dat wel kan bevriezen dan bevriezen gewoon je slangetjes naar je koppen toe want je leidingen zijn niet verwarmd? Gewoon ruitenwisservloeistof gebruiken met een anti vries erin dan moet de rest wel goedkomen. Je vloeistofpomp zit als het goed is onderaan je tank?
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
er zit degelijk wel een soort verwarming op de e46 , de mijn spuit altijd , maakt niet uit hoe koud. onde de motorkap zit een zwarte blokje met draden, ofie de sproeiers of de kabel mee warm maakt weet ik niet.
dit weet ik omdat met een vriends zijn bmw onder motorkap heb lopen vergelijken, en hij heeft de zwarte blokje niet en geen draden bij hem lopen.
+ bij hem , heeft de laatse tijden last gehad met de koud weer.
, volgens staat ie automatisch aan zoals de spiegels.
anders gewoon ff de dealer bellen., succes
dit weet ik omdat met een vriends zijn bmw onder motorkap heb lopen vergelijken, en hij heeft de zwarte blokje niet en geen draden bij hem lopen.
+ bij hem , heeft de laatse tijden last gehad met de koud weer.
, volgens staat ie automatisch aan zoals de spiegels.
anders gewoon ff de dealer bellen., succes