Half leer interieur - wat moet ik daarvoor vragen?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
DonPierre

Half leer interieur - wat moet ik daarvoor vragen?

Bericht door DonPierre » 30 jan 2009, 15:13

Inmiddels heb ik een mooie 320i touring gekocht uit 2001 :love: Foto's probeer ik dit weekend te plaatsen. Ik ben eigenlijk helemaal happy met die auto maar ik twijfel of ik niet volleer interieur moet nemen.

Dan heb ik twee opties:

1. de half leren stoelen opnieuw laten bekleden. Dan alleen het stoffen deel (wel leuk, twee kleuren stoelen krijg je dan), zwarte wangen en het zitvlak naar keuze.

2. op marktplaats een leren setje halen en de huidige setje verkopen. Wat moet ik daarvoor vragen? Stoelen zijn in goede staat, niet elektrisch, geen verwarming, zwart op zwart, sportstoelen en in goede staat.

@ de modarators: als dit topic in "aangeboden" thuishoort dan hoor ik het graag, kon er helaas geen bericht plaatsen. :+

Thanks (wat een gaaf forum is dit toch)

Guiding

Re: Half leer interieur - wat moet ik daarvoor vragen?

Bericht door Guiding » 30 jan 2009, 15:26

Je zit helemaal goed op met dit topic hoor, het is tenslotte een vraag :)
En ik weet het antwoord niet, maar ongetwijfeld zijn er een paar die dat wel weten.
Afbeelding
Mooi zwart is niet lelijk!

GoGo22

Bericht door GoGo22 » 30 jan 2009, 16:06

Donn pierre, beetje off topic vraagje :) maar mocht je nieuwe interieur halen. Zou ik je huidige halfleer stoelen wel van je willen overnemen :D dat je dat in je gedachte onthoud :D :D
Graag deze vragen via PB afhandelen.

Moderatoropmerking Farl

DJLeonardo

Bericht door DJLeonardo » 30 jan 2009, 17:21

DonPierre schreef:
1. de half leren stoelen opnieuw laten bekleden.
Ik zou dat ook zeker even onderzoeken. Ik heb inmiddels ontdekt dat bekleden net zo duur kan zijn als vervangen voor een 2e hands interieur. Nou krijg je voor een half leren sport interieur best nog wel wat terug.... maar toch.

Bel Tijger Leathers anders ff (Den Haag geloof ik)
BMW E90 330iA, BMW E87 118i

B46
Contacteer:

Bericht door B46 » 30 jan 2009, 19:30

Voordeel van vervangen (voor OEM) is wel dat je Origineel BMW leer hebt, Montana leder zou helemaal top zijn.
Bij laten bekleden heb je wel eens kans dat er goedkoop, dun of zelfs nep leer wordt gebruikt. Bovendien zijn de naden ook erg belangrijk. BMW heeft origineel dubbele stiknaden.

Laatst een origineel bmw lederen interieur uit 1996 (e36 cabrio) opgeknapt. Na een paar uurtjes poetsen en smeren was dat weer helemaal als nieuw..... :~
www. M3 register .nl

wimo

Bericht door wimo » 30 jan 2009, 22:04

Ik kan je uit ervaring zeggen dat een goede bekleder ook moeilijk te vinden is. Wil je OEM kwaliteit dan gaat het je (veel) meer geld kosten dan die 1k voor een goede 2ehands set. Ik loop regelmatig bij een bekleder hier binnen en voor een net interieur (compleet) zit je zo op 2500 .. minder kan ook vast wel maar dan lever je in op kwaliteit en vakmanschap.

Tijger, is dat niet die tent die de grote beurt toentertijd sponsorde? Dat was me toch een partij braswerk .. zelfs op de tv zag je dat de naden niet klopten en dat de hoofdsteunen vaak slecht waren afgewerkt. Ik heb een tijd geleden mijn (sport) lederen interieur ingeruild op een M3 interieur en dat is toch het mooiste .. kost wel wat :X

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”