Rare beschadiging velgen

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
Cullyn

Rare beschadiging velgen

Bericht door Cullyn » 11 feb 2009, 15:51

Onder mijn E46 zitten replica M6 velgen, tweede hands. Al vanaf het begin zitten er opmerkelijke beschadigingen op, het lijkt niet op de gewone stoeprand schade.
De laatste tijd lijkt het meer te worden, wat toch voor wat kopzorgen zorgt.
Is het een soort steenslag, of laat de lak los? Wat is het en wat kan ik er aan doen?

Hier een tweetal foto's (klik voor vergroting):
Afbeelding Afbeelding

Mac

Re: Rare beschadiging velgen

Bericht door Mac » 11 feb 2009, 15:55

Lijkt mij onthechting van de blanke lak.
Er zijn manieren om dit te testen, maar denk niet dat je daar op zit te wachten x|

joost
Contacteer:

Bericht door joost » 11 feb 2009, 16:00

het lijkt wel alsof het oppervlak gedeelte van je velgen (dus waar je de lijntjes structuur in kan zien) een plaklaag is die over het metaal is geplakt, en wat beschadigd door allerlei slijtage mogelijkheden...

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 11 feb 2009, 16:03

En dat lijkt mij ook... :roll:

PIR3lly

Bericht door PIR3lly » 11 feb 2009, 16:09

Volgens mij inderdaad ook gewoon beschadiging van de blanke laklaag waar uiteindelijk door water, vuil en andere invloeden een lelijk soort corrosie onder ontstaat. Foto is waarschijnlijk gemaakt van een van de linker wielen. Je ziet dat de corrosie onstaat op die kant die het meest door invloeden wordt aangetast vanwege de rijrichting. Valt volgens mij weinig aan te doen, behalve dan de velg even te laten zandstralen en opnieuw spuiten.
Dit soort dingen gebeurt vaker na een jaartje of 4 bij goedkope immitatie velgen.

blue-beemer

Bericht door blue-beemer » 11 feb 2009, 16:17

PIR3lly schreef:Volgens mij inderdaad ook gewoon beschadiging van de blanke laklaag waar uiteindelijk door water, vuil en andere invloeden een lelijk soort corrosie onder ontstaat. Foto is waarschijnlijk gemaakt van een van de linker wielen. Je ziet dat de corrosie onstaat op die kant die het meest door invloeden wordt aangetast vanwege de rijrichting. Valt volgens mij weinig aan te doen, behalve dan de velg even te laten zandstralen en opnieuw spuiten.
Dit soort dingen gebeurt vaker na een jaartje of 4 bij goedkope immitatie velgen.
dit klopt, door steenslag krijg je kleine beschadigingen aan je blanke laklaag waardoor vocht door kan dringen onder deze laklaag waardoor er een oxidatie onstaat op je velgen.

joost
Contacteer:

Bericht door joost » 11 feb 2009, 16:25

lak is een ding maar dit is volgens mij echt een plaklaag op het metaal (met een soort van alluminium structuurtje erin om ze echter te doen ljiken van een afstandje...de plaklaag is ook gelakt ja)

mijn advies, kijk snel eens naar andere velgen en ga voor originele of het betere Replica werk... kosten wat duurder uiteraard, maar zijn stukken lichter en sterker.

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 11 feb 2009, 16:43

Nee dit is absoluut geen plaklaag met een structuur, die structuur zit echt op de velgen zelf... Dit is echt blanke lak.

Dit is wat ze doen met 'gepolijste' velgen, omdat dit feitelijk blank aluminium is en dus in onbeschermde staat als een gek zou oxideren, wordt er een dikke laag blanke lak overheen gespoten als bescherming.

De oplossing zoals genoemd, velgen laten polijsten en opnieuw laten behandelen met een laag blanke lak.

DJLeonardo

Bericht door DJLeonardo » 11 feb 2009, 18:02

Ik ben wel benieuwd of laten stralen en lakken echt zo veel goedkoper is dan een stel nieuwe imitatie velgen...
BMW E90 330iA, BMW E87 118i

michel
Locatie: heel dicht bij... en toch ook wel eens heel ver weg!

Bericht door michel » 11 feb 2009, 18:28

Yep,
stralen en spuiten is de enige oplossing.
Zonde, maar dit gebeurt veel vaker met replica's.

BoMeWm

Bericht door BoMeWm » 11 feb 2009, 18:48

Dé grootste reden waarom ik dit type velg (gepolijst met blanke laklaag) niet koop.
Zijn vaak prachtige velgen, maar deze beschadigingen zijn idd bijna niet te voorkomen.
Is inderdaad een poederachtige substantie (corrosie) achter de blanke laklaag door o.a. steenslag ;(

Mac

Bericht door Mac » 11 feb 2009, 21:28

Ik werk zelf in een lakkerij. Daar heb je verschillende soorten blanke lak: goedkope en dure.
Bij de goedkope zien we vaak rare plekken als deze verschijnen door allerlei rare oorzaken.

Een manier om replica's goedkoop te houden is.... :!

BoMeWm

Bericht door BoMeWm » 11 feb 2009, 21:32

En... dat is geen volksverlakkerij :)

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 11 feb 2009, 21:35

Gewoon zwart maken....
Heb het al vaker gezien op het forum, velgen die lelijk zijn. dan zwart maken.
Spoiler: Laat zien
Gefeliciteerd, dan heb je lelijke zwarte velgen :rolf:

Oh ja...

Misschien de velgen laten stralen, polijsten en dan opnieuw goed lakken??

Mitciel

Bericht door Mitciel » 12 feb 2009, 11:24

Spoiler: Laat zien
Ja, zwart maken kan ook altijd nog;) Ik had op mijn m6 velgen precies hetzelfde,aangezien ze ook vol zaten met stoeprandschade heb ik ze maar weggedaan.
Wat ik zou doen, volgens mij heb je 18'' he? mits je dan goede banden hebt gewoon ook een setje losse velgen te kopen

Zoals hier.... http://www.dngcars.nl/

Kan je er weer een tijdje tegenaan :)
Wish it, Dream it,Do it .....

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Styling”