En ik merk het echt. Ik gebruik veel minder de kickdown dan voorheen ( voor het geluid doe ik het stiekem wel natuurlijk
Nieuwe Eisenmann uitlaat ( nu met soundpijp )
Re: Nieuwe uitlaat
Bij Eisenmann moet je ook het type en bouwjaar op geven van je BMW, en dan word daar op bestelling je uitlaat gemaakt. Dus die is speciaal voor dat type motor. En daarom presteert die beter dan een gewone (sport)uitlaat.
En ik merk het echt. Ik gebruik veel minder de kickdown dan voorheen ( voor het geluid doe ik het stiekem wel natuurlijk
)
En ik merk het echt. Ik gebruik veel minder de kickdown dan voorheen ( voor het geluid doe ik het stiekem wel natuurlijk
Voor alles over de X1 Extreme Edition: www.edje-bmw.nl
Re: Nieuwe uitlaat
Mickeymouse peekaa's zitten altijd tussen de oren

Maar jij hebt beide dempers vervangen lees ik, dus dat kan al schelen. Heb je ook nog iets met je kat gedaan of niet?
Het "mag" natuurlijk niet (:')), maar als je een betere flow wil uit je uitlaat moet je de kat eronder weg halen... dat ding is net een rol WC papier van de zijkant gezien.
Maar jij hebt beide dempers vervangen lees ik, dus dat kan al schelen. Heb je ook nog iets met je kat gedaan of niet?
Het "mag" natuurlijk niet (:')), maar als je een betere flow wil uit je uitlaat moet je de kat eronder weg halen... dat ding is net een rol WC papier van de zijkant gezien.
Re: Nieuwe Eisenmann uitlaat
Vermogenswinsten liggen bij de E46 inderdaad voornamelijk bij het uitlaatspruitstuk.
De katalysatoren zijn de bottleneck in combinatie met het ontwerp van de spruitstukken.
Neemt niet weg dat je een minimaal verschil kan "waarnemen".
Overigens het hele tegendruk/koppelverhaal wat je vaak hoort op het internet is onzin.
Alle verbeteringen aan de flow van een uitlaat zorgen voor winsten.
Zowel voor koppel als voor pk's.
Ik heb zelf een spaghettispruitstuk met een M3 kat gemonteerd.
Dit levert al een lekkere brom op, de eisenmann zou het straks af moeten maken.
Spruitstukken zonder de katalysator samen met de eisenmann kon wel eens te veel van het goeie worden wat geluid betreft.
De katalysatoren zijn de bottleneck in combinatie met het ontwerp van de spruitstukken.
Neemt niet weg dat je een minimaal verschil kan "waarnemen".
Overigens het hele tegendruk/koppelverhaal wat je vaak hoort op het internet is onzin.
Alle verbeteringen aan de flow van een uitlaat zorgen voor winsten.
Zowel voor koppel als voor pk's.
Ik heb zelf een spaghettispruitstuk met een M3 kat gemonteerd.
Dit levert al een lekkere brom op, de eisenmann zou het straks af moeten maken.
Spruitstukken zonder de katalysator samen met de eisenmann kon wel eens te veel van het goeie worden wat geluid betreft.
Re: Nieuwe Eisenmann uitlaat
Is geen onzin, afhankelijk van over welk toeren gebied je praat. Enkel een einddempertje om wat geluid te vormen zie je vaak bij racewagens, omdat die alleen in hoge toerengebieden rijden. Bij hogere toeren geven ze dan inderdaad meer vermogen en koppel, maar de meeste straatauto's rijden niet continue boven de 6k rpm.Maestroxl schreef:Overigens het hele tegendruk/koppelverhaal wat je vaak hoort op het internet is onzin.
Alle verbeteringen aan de flow van een uitlaat zorgen voor winsten.
Zowel voor koppel als voor pk's.
Re: Nieuwe Eisenmann uitlaat
Zou teveel offtopic zijn om er weer over uit te wijden.
Ik zou zeggen doe eens wat onderzoek.
Over injectiemotoren en backpressure.
Ik zou zeggen doe eens wat onderzoek.
Over injectiemotoren en backpressure.
Re: Nieuwe Eisenmann uitlaat
Ik heb de uitlaat niet gekocht om meer pk's of koppel te hebben
Maar puur om het kippenvel geluid wat er uit komt.
Een leuke bijkomstugheid is dat ik merk dit die iets veller onderin is.....maar het is niet zo dat het een bak meer vermogen geeft.
Al met al is het ook meer de beleving die je nu heb
Maar puur om het kippenvel geluid wat er uit komt.
Een leuke bijkomstugheid is dat ik merk dit die iets veller onderin is.....maar het is niet zo dat het een bak meer vermogen geeft.
Al met al is het ook meer de beleving die je nu heb
Voor alles over de X1 Extreme Edition: www.edje-bmw.nl
Re: Nieuwe Eisenmann uitlaat
Daar gaat het uiteindelijk om. Om de beleving die je hebt.
Zodra ik er aan toe kom, ga ik ook kijken naar een eisenmann.
Zodra ik er aan toe kom, ga ik ook kijken naar een eisenmann.
Re: Nieuwe Eisenmann uitlaat
heel erg mooi..
ben eigenlijk wel benieuwd hoe die klinkt
ben eigenlijk wel benieuwd hoe die klinkt
BMW/// is a girl's best friend <3
Re: Nieuwe uitlaat
Waarom niet? Omdat die dus "iets" feller is? Of omdat het geluid al fijn is?edjebmw schreef:Ik gebruik veel minder de kickdown dan voorheen ( voor het geluid doe ik het stiekem wel natuurlijk)
- marcovandaar
- Berichten: 500
- Lid geworden op: 09 jan 2008, 22:02
Re: Nieuwe Eisenmann uitlaat
omdat als je boven de 3000 toeren komt het geluid van de sport versie weg valt!??
EX BMW: 325 clubsport - CarbonSchwarz
Huidige BMW: M3 Cabrio - CarbonSchwarz
Huidig BMW e92 M3 - jerez schwarz
Huidige BMW: M3 Cabrio - CarbonSchwarz
Huidig BMW e92 M3 - jerez schwarz
Re: Nieuwe Eisenmann uitlaat
Dan word het geluid juist steeds betermarcovandaar schreef:omdat als je boven de 3000 toeren komt het geluid van de sport versie weg valt!??
Voor alles over de X1 Extreme Edition: www.edje-bmw.nl
Re: Nieuwe Eisenmann uitlaat
Dan kan je wel problemen krijgen bij de keuring.....Dnl schreef:Heerlijk! Ik ben 100% overtuigd![]()
Dit is de Sport?
Ga denk ik dan toch voor de Race, die zal dan nog net iets meer geluid geven..
Die is niet goed gekeurd
Voor alles over de X1 Extreme Edition: www.edje-bmw.nl
Re: Nieuwe Eisenmann uitlaat
Inderdaad geen tuv, maar we wonen hier in nederland, niet in duitsland.
Dus ik denk dat het bij een apk keuring niet zoveel problemen op zal leveren, als de emissie waarden maar binnen limieten zijn. Volgens mij test men bij apk niet op geluidssterkte.
Dus ik denk dat het bij een apk keuring niet zoveel problemen op zal leveren, als de emissie waarden maar binnen limieten zijn. Volgens mij test men bij apk niet op geluidssterkte.
- Dutch Delight
- Berichten: 1059
- Lid geworden op: 20 aug 2007, 20:04
- Locatie: Vlakbij het Strand
Re: Nieuwe Eisenmann uitlaat
+1 geen TUV? afkeur.edjebmw schreef:Dan kan je wel problemen krijgen bij de keuring.....Dnl schreef:Heerlijk! Ik ben 100% overtuigd![]()
Dit is de Sport?
Ga denk ik dan toch voor de Race, die zal dan nog net iets meer geluid geven..
Die is niet goed gekeurd![]()

1st Best of Show / BMW Experience 2008
2nd Best of Show / Duitse Autosport Festival 2008
1st Best of Wheels / BMW Experience 2007
2nd Best of Interior / Beemerteam 2007
- marcovandaar
- Berichten: 500
- Lid geworden op: 09 jan 2008, 22:02
Re: Nieuwe Eisenmann uitlaat
die van mij is nog gekeurd met de race dus...
@ edje.
Ik snap het even neit. ik heb ook de sport er onder gehad, en vanaf de 3500 toeren viel het geluid grotendeels helemaal weg. Nu bij de race vormt het geluid zich van een zware toon naar een wat racy fellere toon vanaf de 3500 toeren.Waardoor de sport versie niet vergelijkbaar is.... en toch word het bij jou nog beter op hoge toeren? zal misschien dan aan het blok liggen dan?
@ edje.
Ik snap het even neit. ik heb ook de sport er onder gehad, en vanaf de 3500 toeren viel het geluid grotendeels helemaal weg. Nu bij de race vormt het geluid zich van een zware toon naar een wat racy fellere toon vanaf de 3500 toeren.Waardoor de sport versie niet vergelijkbaar is.... en toch word het bij jou nog beter op hoge toeren? zal misschien dan aan het blok liggen dan?
EX BMW: 325 clubsport - CarbonSchwarz
Huidige BMW: M3 Cabrio - CarbonSchwarz
Huidig BMW e92 M3 - jerez schwarz
Huidige BMW: M3 Cabrio - CarbonSchwarz
Huidig BMW e92 M3 - jerez schwarz

