Pagina 8 van 9

Re: Project van ghaas

Geplaatst: 21 mar 2013, 18:44
door ghaas
Afbeelding

*VICTORY!!!!!!* :gekdoen:

Riemen zitten er op!
En dat zonder verder iets te slopen! :rolf:

Heb een stevige inbussleutel met de korte zijde in die "omkeerhandel" gestoken,
doppie 13 op de lange kant, daar weer een verlengstuk vd ratel op.
Hier rustig aan de druk gaan opvoeren, wederom klein stukje beweging toen weer vast....
Dus druk eraf, laten vieren, druk er weer rustig op, tot ie weer vast stond, maar wél een klein stukje verder!
Dit kunnen herhalen tot ik de riem er zonder moeite op kon schuiven!

Denk dat ik toch te veel haast wilde maken de vorige keer en dus te veel druk in 1 x heb gezet!
Nu de diesel lekkage aanpakken!
Eerst bij de dealer nieuwe afsluit ringetjes halen voor de verstuivers,
die vervangen en daarna maar is verder kijken!

Greetz ghaas

OP aangepast!

Re: Project van ghaas

Geplaatst: 07 apr 2013, 15:45
door ghaas
Ringetjes voor de verstuivers zijn binnen!

Heb vandaag de CCFL AE losgekoppeld, en de gewone lampjes weer aangesloten.
Dit omdat de trafo's vd AE overleden zijn.....

Owjah de katalysator rammelt, en flink ook!..... :bang:
Heb de uitlaat nagelopen en die lijkt nergens tegen aan te trillen.
Nu dus ook kijken of ik de katalysator open moet maken om leeg te halen, of leeg kan kloppen.

Hoop dat het volgend weekend net zulk goed weer is als vandaag ( of beter ), en dan maar is kijken of de verstuivers zonder al te veel moeite los willen komen........... :rolf:

Greetz ghaas

P.s. OP aangepast

Re: Project van ghaas

Geplaatst: 07 apr 2013, 16:16
door Phantom
Goed bezig!
Ik heb ook eens een overleden transformatorblokje van een angel eye gehad. Je kunt op ebay voor een paar euro zo een nieuw blokje kopen ;)

Re: Project van ghaas

Geplaatst: 07 apr 2013, 17:07
door ghaas
@ Phantom
Thanx! Was lekker hobbyen met dit weer! :ja:

Ik ben eigenlijk van plan om de CCFL er uit te gooien en weer LED's er in te knallen.
Heb van horen zeggen dat deze trafo's om het half jaar zo'n beetje sneuvelen? :s

Greetz ghaas

Re: Project van ghaas

Geplaatst: 07 apr 2013, 17:21
door Phantom
Dat valt wel mee denk ik. Ik heb mn CCFL angel eyes al 2 jaar erin zitten en er is pas 1 trafo gesneuveld ;)
Ligt ook een beetje aan de kwaliteit.

Re: Project van ghaas

Geplaatst: 07 apr 2013, 17:29
door ghaas
@ Phantom

In dat geval zal het voor de trafo's een enkeltje Hong Kong-NL worden!
Even fleabay gekeken, en voor $6,- p.s. incl. verzenden wil ik het best es proberen.
Hier in NL was de goedkoopste die ik vond 15,-Eu p.s. en dat vond ik het niet waard....
Moet er toch 2 hebben, en dat maakte samen 30,- en voor 15,- meer had ik die LED's.....

Dus bedankt voor de tip! :duimen:

Greetz ghaas

Re: Project van ghaas

Geplaatst: 13 aug 2013, 14:53
door ghaas
Eindelijk weer een update ,ziek geweest, nu weer herstellende dus weer tijd voor de bimmer :gekdoen: !

Heb ondertussen wel de bimmer een nieuwe draagarm bestuurderszijde voorkant ( incl. lager ) laten aanmeten, diesel lekkage laten verhelpen, en 4 nieuwe bandjes er onder laten leggen.

Nu bleek ook het wiellager passagierszijde achter kapot, remleidingen voorzijde aan vervanging toe te zijn, en dat de voorvering niet goed zit.

Voor aankomend weekend staat iig het wiellager, en de diff. olie op de planning, en wat ik voor die tijd nog gedaan krijg is meer geluk dan wijsheid! :rolf:

Nu eerst maar is een goed inzicht krijgen hoe de veren dan wél horen te zitten!

Greetz ghaas

Re: Project van ghaas

Geplaatst: 18 aug 2013, 17:15
door ghaas
Als eerste een flinke veer in de r**t van Mike_M!
Bedankt voor de hulp, en gastvrijheid! Kan gerust stellen dat het zonder zijn hulp niet was gelukt!

Gisteren naar zeeland gereden om samen met Mike_M het wiellager van het achterwiel aan de passagierszijde te vervangen.
Dit ging vlotter dan ik had verwacht, het ging zo goed dat ik bijna moeite had om het geloven!

De binnenste schaal van het lager bleef uiteraard op de wielflens hangen, dus die bijna compleet doorgeslepen, en er af getikt.
Daarna was de buitenschaal aan de beurt, want die had geen trek om het fusee te verlaten....
Na wat handig laswerk van Mike_M op de binnenzijde vd schaal was er genoeg "vlees" om de schaal er met een bijtel rustig uit te tikken!
Nadat dit gedaan was hebben we het nieuwe lager een klein stukje in het fusee getikt met een hamer met een kop van plastic.
Daarna een stuk draadeind door het nieuwe lager gestoken met daarop; 2 flinke ringen, 2 moeren, en 2 "custom made" ijzeren plaatjes. Hiermee hebben we de nieuwe lager volledig in het fusee kunnen drukken.

Toen de auto op de brug stond kwamen we er achter dat de uitlaat compleet doorgescheurd was tussen de KAT en de einddemper, dit was precies op/naast een oude lasnaad ( die overigens niet netjes was gelast! ).
Dat heeft dus gezorgd voor het gerammel van de uitlaat, en niet zoals ik eerst dacht een verstopte KAT of zo.
Omdat het de buis vd KAT was deze er af gehaald, en door Mike_M weer vast, en dicht gelast!

Ondertussen de olie van het diff ook gelijk vervangen, en weer een nieuwe aftap en een nieuwe vuldop er op terug gezet.

Omdat we nog tijd over hadden, besloten om de voor veren ook aan te pakken. Hier ook nog even een bedankje aan het adres van een vriend van Mike_M, die even langs kwam ( in een dikke E46 coupé :duim: ).
Dus Patrick, ook jij bedankt voor de hulp!
Zou me niks verbazen als hij hier ook actief is, helaas vergeten naar te vragen.....
Zij hebben met zijn 2en de voor vering weer op hun plek gekregen.

Dus gisteren was een zeer productief en geslaagde dag.
Maar boven alles was het een hele gezellige dag!

P.s. De 1e post is ook weer aangepast!

Greetz ghaas

Re: Project van ghaas

Geplaatst: 18 aug 2013, 17:37
door Mike_M
Het was me een genoegen en tot weder ziends je weet me te vinden en als je hulp nodig hebt help ik je altijd

Re: Project van ghaas

Geplaatst: 18 aug 2013, 17:48
door ghaas
Blij dat je daar zo over denkt! En dat gaat helemaal goed komen, ik denk er namelijk net zo over! :rolf:

Re: Project van ghaas

Geplaatst: 24 aug 2013, 20:31
door ghaas
APK weer gehad op 21-08-2013.
Hierbij ook gelijk de voorste rubberen remslangetjes laten vervangen.
Morgen de stuurbekrachtiging olie nog aanvullen.

Heb de OP weer aangepast... :ja:

Re: Project van ghaas

Geplaatst: 28 feb 2014, 22:50
door ghaas
Ondertussen de stuurbekrachtigingsolie bijgevuld, en de remblokjes voorzijde vervangen.

Vandaag:
- Vergrendelstaafje vd tankklep weer vastgezet
- Gedistilleerd water vd accu afgevuld
- Nieuwe batterij in de sleutel
- Stadslampjes vervangen ( ben er nog niet uit of ik de AE ga repareren, of dat ik ze ga demonteren )
Deurbekleding bestuurderszijde alvast losgehaald om het raamsysteem na te kijken.
Ook de sierlijsten v/h interieur losgehaald deze zijn weer gepoetst.

Volgende wat op het programma staat:
- Oliebeurt ( olie 5w30 Castrol Edge, carterontluchtingsfilter, oliefilter, ringetje carterplug :rolf: )
- Luchtfilter
- Interieur filter
- Ruitenwissers
Benodigdheden voor het grootste gedeelte al binnen, resterende hoop ik begin volgende week binnen te krijgen.
Ik hoop dan ook de ophangrubbers vd uitlaat binnen te krijgen, evenals de kleine stabi-stang naast de schokbreker.
Maar dat is nog gissen wanneer ik daar aan toe kom.

Greetz ghaas

Re: Project van ghaas

Geplaatst: 10 mar 2014, 15:03
door ghaas
Weer wat onderhoud gedaan dit weekend.

- Olie vervangen
- Olie filter vervangen
- Carter ontluchting filter vervangen
- Luchtfilter vervangen
- Interieur filter vervangen
- Ophang rubbers uitlaat vervangen
- Reactie stang voor passagierszijde vervangen
- Ruitenwissers vervangen.

Misschien dat iemand hier bij voorbaat een antwoord heeft....
Ik heb tijdens de onderhouds werkzaamheden de stekker vd lmm los gehad terwijl de auto uit stond.
Dit ivm schoonmaken, na schoonmaak weer er op gezet.
Nu merkte ik tijdens de testrit dat de verbruikmeter tussen de 6L/100km en 8L/100km aanwijst bij 130 km/h constant.
Voor de laatstgenoemde handelingen was dit tussen de 4L/100km en 6L/100km.........
Kunnen deze dingen samen hangen, of mag het niets uitmaken dat de stekker vd lmm los is geweest?

Greetz ghaas

Re: Project van ghaas

Geplaatst: 10 mar 2014, 15:11
door Dutchie
Was bij mij ook inderdaad, ik denk dat het een reset is omdat ie los geweest is.

Re: Project van ghaas

Geplaatst: 11 mar 2014, 19:53
door ghaas
@ Dutchie thnx ik dacht al dat ik spoken begon te zien! :rolf:

Tijdje terug een carsoft setje gekocht, had de laptop gesloopt die daar bij zat.....
Dus nu een andere oude laptop gevonden met de juiste aansluiting er op.
Vandaag bezig geweest aan het voorbereiden van dat laptopje om uit te gaan lezen.
Er stond win98 op, dit geüpdate naar WinXP.
Daarna Carsoft 6.5 geïnstalleerd, uitgeprobeerd, en dat werkt.
Daar ben ik iets te enthousiast geweest, nu dus een lege accu in de bimmer....
Wijze les geleerd: Accu aan de lader als ik ga uitlezen!
Inpa 5.0 geïnstalleerd, nog niet getest.
Morgen DIS proberen te installeren, en de accu aan de lader.
Kijken of die 2 ook via de Carsoft interface willen draaien, en wat dan de mogelijkheden zijn!

Greetz ghaas