How To: Velgen Spuiten...
Re: How To: Velgen Spuiten...
Begin eerst eens te lezen vanaf pagina 1!
En ziet er strak uit nassje!
En ziet er strak uit nassje!
Hiervoor dient het DIY topic niet. Het is tevens ook de gewoonte dat men zich eerst voorstelt in het voorstel topic, dan maak je ook meer kans op een reactie als je je vraag daar opnieuw zou stellen. Dat zou voor jou specifieke vraag, in het E36 styling topickunnen
Moderatoropmerking judaz
Geen velgen maar wel aluminium!
Tijdje terug een oude scheepshoorn opgeknapt van een schip genaamd "Vodice"...
In opdracht van de vader van een goede vriend van me...
Enkel geschuurd en gespoten; niet strak gemaakt om de authentieke look te behouden...
De ingrediënten + hoorn en parts:
Onderdeel afgeplakt en in de primer:
Gespoten in RAL 9010:
Onderdelen afgelakt:
Motor'tje voor en afgelakt:
De hoorn zelf:
Verroeste schroefjes geschuurd en vervolgens gespoten met blanke lak:
Ophangbeugel voor het motor'tje afgelakt en wel:
Eindresultaat na het drogen:
Binnenkort weer een setje velgen! En als je goed kijkt zie je op de 1e foto een hint van ook een ander project!
Hierover later (Veel later!) meer!
Ciao
Tijdje terug een oude scheepshoorn opgeknapt van een schip genaamd "Vodice"...
In opdracht van de vader van een goede vriend van me...
Enkel geschuurd en gespoten; niet strak gemaakt om de authentieke look te behouden...
De ingrediënten + hoorn en parts:
Onderdeel afgeplakt en in de primer:
Gespoten in RAL 9010:
Onderdelen afgelakt:
Motor'tje voor en afgelakt:
De hoorn zelf:
Verroeste schroefjes geschuurd en vervolgens gespoten met blanke lak:
Ophangbeugel voor het motor'tje afgelakt en wel:
Eindresultaat na het drogen:
Binnenkort weer een setje velgen! En als je goed kijkt zie je op de 1e foto een hint van ook een ander project!
Hierover later (Veel later!) meer!
Ciao
-
Zo even dit topic afstoffen.
Wie heeft een tip voor me m.b.t. de onderstaande velgen.
Heb deze zomer een tweede auto gekocht met deze wielen ze zijn nogal beschadigd.
De randen van de spaken zijn gepolijst en de binnenkant is zwart.
De blanke lak heeft zowat overal losgelaten en aan de velgrand zit op sommige plekken stoeprandschade.
Hoe kan dit het beste gemaakt worden? Als de binnenkant zwart blijkt en de gepolijste stukken zilver gesproken is misschien een goede tussenoplossing? Denk namelijk dat als je gaat plamuren je dat daarna niet meer kan polijsten..
Wie heeft een tip voor me m.b.t. de onderstaande velgen.
Heb deze zomer een tweede auto gekocht met deze wielen ze zijn nogal beschadigd.
De randen van de spaken zijn gepolijst en de binnenkant is zwart.
De blanke lak heeft zowat overal losgelaten en aan de velgrand zit op sommige plekken stoeprandschade.
Hoe kan dit het beste gemaakt worden? Als de binnenkant zwart blijkt en de gepolijste stukken zilver gesproken is misschien een goede tussenoplossing? Denk namelijk dat als je gaat plamuren je dat daarna niet meer kan polijsten..
Ik wil mijn velgen binnenkort ook gaan spuiten.
Is het mogelijk om een 2K blanke lak over een 1K kleur lak te doen?
Alvast bedankt!
Is het mogelijk om een 2K blanke lak over een 1K kleur lak te doen?
Alvast bedankt!
....maar niks is zo fijn... als een BMW 6 in lijn!
@ AlpinaDrachten:
Is er ook blanke lak losgelaten van het zwarte?
Wat je kan doen is de stoeprand schade laten lassen/ opvullen en vervolgens polijsten... Het hart kan je polijsten en vervolgens weer aflakken...
Of je laat enkel het gepolijste; moet je het alleen goed bijhouden wat betreft schoonmaken...
Had van OZ wel iets betere kwaliteit verwacht...
@ BMW-BBS:
Geen enkel probleem!
Is er ook blanke lak losgelaten van het zwarte?
Wat je kan doen is de stoeprand schade laten lassen/ opvullen en vervolgens polijsten... Het hart kan je polijsten en vervolgens weer aflakken...
Of je laat enkel het gepolijste; moet je het alleen goed bijhouden wat betreft schoonmaken...
Had van OZ wel iets betere kwaliteit verwacht...
@ BMW-BBS:
Geen enkel probleem!
-
Ik probeer morgen wel even foto's te maken. De blanke lak laat ook los van het zwart. Daaronder is het. Zwart nu wel mat maar denk als je daar blanke lak overeen zet het wel weer mooi glimt.
Heb het idee dat deze blanke lak niet de originele lak van oz is.. Volgens mij is iemand er al eerder mee bezig geweest maar niet met de juiste producten. De blanke lak is ook errug dik moet ik zeggen.
Heb het idee dat deze blanke lak niet de originele lak van oz is.. Volgens mij is iemand er al eerder mee bezig geweest maar niet met de juiste producten. De blanke lak is ook errug dik moet ik zeggen.
-
Zo vandaag eindelijk even tijd gehad om de OZ wielen op de gevoelige plaat vast te leggen.
Nu is het hoop ik iets begrijpbaarder. Ik ben op zoek naar tips op deze wielen weer in nette staat te kijgen.
Het is een zwart wiel waarvan de randen gepolijst zijn .
Van het gepolijste en zwarte is de blanke lak losgelaten. Deze blanke lak is erg dik en heb het idee dat dit niet de originele lak is.
Hier zie je duidelijk dat de blanke lak van het zwarte gedeelte loslaat.
Foto van de stoeprandschade
1 wiel is reeds eerder al opgeknapt. Je kunt als je goed kijkt hier zien dat ze de gepolijste ronde rand licht zilver gespoten hebben. Op de spaak loopt dit zilver gespoten weer over in het gepolijste. Ik moet zeggen dat je dit bijna niet ziet. Opzich was dit dus wel netjes gedaan en misschien is het een manier om de randen zo weer netjes te maken. Echter dan hebben we het blanke lak probleem nog... Had de wielen al een paar keer schoongemaakt maar pas bij het verwijderen van het wiel zag ik dit.
Dus wie heeft tips om deze weer netjes te krijgen..
Nu is het hoop ik iets begrijpbaarder. Ik ben op zoek naar tips op deze wielen weer in nette staat te kijgen.
Het is een zwart wiel waarvan de randen gepolijst zijn .
Van het gepolijste en zwarte is de blanke lak losgelaten. Deze blanke lak is erg dik en heb het idee dat dit niet de originele lak is.
Hier zie je duidelijk dat de blanke lak van het zwarte gedeelte loslaat.
Foto van de stoeprandschade
1 wiel is reeds eerder al opgeknapt. Je kunt als je goed kijkt hier zien dat ze de gepolijste ronde rand licht zilver gespoten hebben. Op de spaak loopt dit zilver gespoten weer over in het gepolijste. Ik moet zeggen dat je dit bijna niet ziet. Opzich was dit dus wel netjes gedaan en misschien is het een manier om de randen zo weer netjes te maken. Echter dan hebben we het blanke lak probleem nog... Had de wielen al een paar keer schoongemaakt maar pas bij het verwijderen van het wiel zag ik dit.
Dus wie heeft tips om deze weer netjes te krijgen..
Dit soort velgen in dit staat zou ik niet zelf aan beginnen.
Velgen minimaal afdraaien, compleet ontlakken en de binnenste gedeelte van de spaken opnieuw laten spuiten en polijsten aan de bovenzijde als gewenst.
Ps. Ik ben op dit moment bezig met 2 setjes velgen voor BMW: Breyton Vision 2 (origineel) breedset en ook een 19inch BMW breedset
Morgen foto's
Velgen minimaal afdraaien, compleet ontlakken en de binnenste gedeelte van de spaken opnieuw laten spuiten en polijsten aan de bovenzijde als gewenst.
Ps. Ik ben op dit moment bezig met 2 setjes velgen voor BMW: Breyton Vision 2 (origineel) breedset en ook een 19inch BMW breedset
Morgen foto's
||Ascot Green | Schroefset | Supersprint Exhaust | Remote Angel Eyes | Rolled Fenders | Keskin | Zwart Hemel | BBS 359M | M52 2.0 24v | Full Tinted Windows | M-Pakket | Rims & Paintjobs Fixed by myself||
@ Alpina drachten Pooeeehhhhh wat een werk, dat word even een paar avondjes doorzetten jonge.
-
probleem is een beetje dat ik niet weet hoe dit aangepakt moet worden.
Als je de velg zwart spuit dan moet je de kopse kant van de spaken weer polijsten alleen dat krijg je nooit helemaal recht als je dat met de hand doet. Volgens mij heb je daar zowieso een computergestuurde machine voor nodig....
dacht er ook al over na om ze in 1 kleur te doen maar dan is het hele gave van de velg weg...en 1 kleur vind ik toch niet zo mooi onder de auto.
Deze velgen zitten onder de auto van mn vriendin een lichtgrijze 107 met deze 16 inch wieltjes en dat ziet er erg gaaf uit (nee mijn vriedin heeft de schade niet gemaakt!! )
Heeft iemand tips voor bedrijven die dit voor me kunnen doen in het noorden van het land?
Als je de velg zwart spuit dan moet je de kopse kant van de spaken weer polijsten alleen dat krijg je nooit helemaal recht als je dat met de hand doet. Volgens mij heb je daar zowieso een computergestuurde machine voor nodig....
dacht er ook al over na om ze in 1 kleur te doen maar dan is het hele gave van de velg weg...en 1 kleur vind ik toch niet zo mooi onder de auto.
Deze velgen zitten onder de auto van mn vriendin een lichtgrijze 107 met deze 16 inch wieltjes en dat ziet er erg gaaf uit (nee mijn vriedin heeft de schade niet gemaakt!! )
Heeft iemand tips voor bedrijven die dit voor me kunnen doen in het noorden van het land?
wheeltrim
-
had ze via google ook al gevonden. Is voor mij nog steeds een dikke 150km rijden..
Wat je wel kan doen, want de gepolijste gedeelte ziet er nog goed uit, is de bovenste gedeelte afplakken. Dats nie zo moeilijk denk alleen wat geduld hebben.
En de binnenste gedeelte met afbijt ontlakken en dat opnieuw spuiten?
Jou stoeprandschade is makkelijk zelf wel weg te schuren en/of anders met een kleine schuurmachine (fijn)
Wat foto's van m'n setjes velgen:
Vandaag nog afwerken ontvetten en spuiten, foto's volgen morgen
Deze set zelfde verhaal
Als deze 2 setjes klaar zijn vanavond heb ik nog 2 setjes BMW velgen (van dezelfde klant/bedrijf) liggen met hetzelfde werk
En de binnenste gedeelte met afbijt ontlakken en dat opnieuw spuiten?
Jou stoeprandschade is makkelijk zelf wel weg te schuren en/of anders met een kleine schuurmachine (fijn)
Wat foto's van m'n setjes velgen:
Vandaag nog afwerken ontvetten en spuiten, foto's volgen morgen
Deze set zelfde verhaal
Als deze 2 setjes klaar zijn vanavond heb ik nog 2 setjes BMW velgen (van dezelfde klant/bedrijf) liggen met hetzelfde werk
||Ascot Green | Schroefset | Supersprint Exhaust | Remote Angel Eyes | Rolled Fenders | Keskin | Zwart Hemel | BBS 359M | M52 2.0 24v | Full Tinted Windows | M-Pakket | Rims & Paintjobs Fixed by myself||