BMW 535d Touring - carbon int. (p11) en shift paddles (p23)
- GenuinePaul
- Berichten: 213
- Lid geworden op: 30 jan 2011, 11:45
Re: Er staat een BMW 535d Touring High Exec. voor de deur ..
Oeh dit komt denk ik wel op mijn top van: lijstje what to do.
Nu nog een sport stuur met flippers vinden waar ook stuurverwarming in zit
Thnx frank! en ik wacht het met smart af hoe het erbij jou uitziet en bevalt!
Groetz Paul
Nu nog een sport stuur met flippers vinden waar ook stuurverwarming in zit
Thnx frank! en ik wacht het met smart af hoe het erbij jou uitziet en bevalt!
Groetz Paul
Driving an BMW makes you smile everyday!
- Dutch 530i
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 09 okt 2010, 15:21
Re: Er staat een BMW 535d Touring High Exec. voor de deur ..
Damn it!...just when I thought I was almost finished with mods!
Re: Er staat een BMW 535d Touring High Exec. voor de deur ..
Ik zie een groupbuy aankomen
Hhaahh. Gelijk allemaal in laten zetten voor een mooi prijsje
Hhaahh. Gelijk allemaal in laten zetten voor een mooi prijsje
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition
Re: Er staat een BMW 535d Touring High Exec. voor de deur ..
Enne frank. Kom tegen die tijd effe deze kant op. Ik wil de flippers wel even voelen en als ik heel lief ben effe testen :~
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition
Re: Er staat een BMW 535d Touring High Exec. voor de deur ..
Hihi - you should know better than that !!Dutch 530i schreef:Damn it!...just when I thought I was almost finished with mods!
Je bent nooit klaar met modden ...
Suyker - jij woont toch in regio Den Haag-Rijswijk ? Dan treffen we elkaar zeker wel een keer om een rondje te maken.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti
Re: Er staat een BMW 535d Touring High Exec. voor de deur ..
Spijkenisse.
Net zover
Net zover
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition
Re: Er staat een BMW 535d Touring High Exec. voor de deur ..
Ik zie nu dat het door jou bestelde stuur andere paddles heeft dan het stuur van die link? Het bestelde stuur heeft de SSG paddles (dus van de gewone automaat, althans dat lijkt op het plaatje) en degene van de link SMG paddles.
Klopt dit of is de op pagina 3 of 4 geplaatste foto van het stuur verkeerd?
Verschil is dat bij de SSG paddles beide paddles op en terug kunnen schakelen (van je af duwen is terug, naar je toe trekken is op). Bij de SMG paddles schakelt de linker terug en de rechter op.
Klopt dit of is de op pagina 3 of 4 geplaatste foto van het stuur verkeerd?
Verschil is dat bij de SSG paddles beide paddles op en terug kunnen schakelen (van je af duwen is terug, naar je toe trekken is op). Bij de SMG paddles schakelt de linker terug en de rechter op.
Gr, Martijn
Re: Er staat een BMW 535d Touring High Exec. voor de deur ..
das idd wel handig als je met 1 hand wil schakelen.
dus met die + en - paddles zijn eigenlijk het handigst? omdat je daarmee met allebei kan op en neer schakelen
dus met die + en - paddles zijn eigenlijk het handigst? omdat je daarmee met allebei kan op en neer schakelen
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition
Re: Er staat een BMW 535d Touring High Exec. voor de deur ..
De paddles waar je + en - op ziet staan, zitten op een M5 stuur; opschakelen doe je rechts, terug met links.
Deze flippers kun je alleen naar je toe trekken, dus 1 funktie per kant/flipper.
Het andere stuur (dat ik heb) heeft een flipper die push en pull heeft aan 1 flipper; zowel links als rechts kun je op- en terugschakelen. Volgens mij wat makkelijker omdat je niet in de war raakt wanneer je stuur in een andere stand staat dan rechtuit. Of je nou rechts of links aan de flipper trekt, hij schakelt altijd op.
Het M5 stuur vind ik mooier (ala F1) maar het andere stuur praktischer, je kunt alles met 1 hand doen als je wilt.
Ik dacht dat mijn stuur een SMG stuur heette, maar da's minder belangrijk - zolang het maar werkt.
De versnellingsbak die "achter" het stuur zit is totaal anders bij een SMG dan bij een SSG; de een heeft een echte automaat, de ander een handbak die je bediend via flippers waarbij de koppelingfunktie wordt overgenomen door slimme elektronica/mechanica.
De bediening aan het stuur verschilt in wezen niet veel; het gaat om een elektrische impuls die je geeft via een stuurschakelaar waarmee alles in gang wordt gezet. Daarom kunnen beide sturen gebruikt worden om later in te bouwen in een steptronic 5serie.
Deze flippers kun je alleen naar je toe trekken, dus 1 funktie per kant/flipper.
Het andere stuur (dat ik heb) heeft een flipper die push en pull heeft aan 1 flipper; zowel links als rechts kun je op- en terugschakelen. Volgens mij wat makkelijker omdat je niet in de war raakt wanneer je stuur in een andere stand staat dan rechtuit. Of je nou rechts of links aan de flipper trekt, hij schakelt altijd op.
Het M5 stuur vind ik mooier (ala F1) maar het andere stuur praktischer, je kunt alles met 1 hand doen als je wilt.
Ik dacht dat mijn stuur een SMG stuur heette, maar da's minder belangrijk - zolang het maar werkt.
De versnellingsbak die "achter" het stuur zit is totaal anders bij een SMG dan bij een SSG; de een heeft een echte automaat, de ander een handbak die je bediend via flippers waarbij de koppelingfunktie wordt overgenomen door slimme elektronica/mechanica.
De bediening aan het stuur verschilt in wezen niet veel; het gaat om een elektrische impuls die je geeft via een stuurschakelaar waarmee alles in gang wordt gezet. Daarom kunnen beide sturen gebruikt worden om later in te bouwen in een steptronic 5serie.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti
Re: Er staat een BMW 535d Touring High Exec. voor de deur ..
Push en pull is idd wel handiger. Dan weet ik waar ik op moet letten in de toekomst
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition
Re: Er staat een BMW 535d Touring High Exec. voor de deur ..
Klopt helemaal. Welke paddles prettiger werken is denk ik een kwestie van het gewend zijn, geen ervaring mee omdat wij altijd handgeschakeld hebben .Frank535 schreef:De paddles waar je + en - op ziet staan, zitten op een M5 stuur; opschakelen doe je rechts, terug met links.
Deze flippers kun je alleen naar je toe trekken, dus 1 funktie per kant/flipper.
Het andere stuur (dat ik heb) heeft een flipper die push en pull heeft aan 1 flipper; zowel links als rechts kun je op- en terugschakelen. Volgens mij wat makkelijker omdat je niet in de war raakt wanneer je stuur in een andere stand staat dan rechtuit. Of je nou rechts of links aan de flipper trekt, hij schakelt altijd op.
Het M5 stuur vind ik mooier (ala F1) maar het andere stuur praktischer, je kunt alles met 1 hand doen als je wilt.
Ik dacht dat mijn stuur een SMG stuur heette, maar da's minder belangrijk - zolang het maar werkt.
De versnellingsbak die "achter" het stuur zit is totaal anders bij een SMG dan bij een SSG; de een heeft een echte automaat, de ander een handbak die je bediend via flippers waarbij de koppelingfunktie wordt overgenomen door slimme elektronica/mechanica.
De bediening aan het stuur verschilt in wezen niet veel; het gaat om een elektrische impuls die je geeft via een stuurschakelaar waarmee alles in gang wordt gezet. Daarom kunnen beide sturen gebruikt worden om later in te bouwen in een steptronic 5serie.
SMG stuur heeft de + en - paddles zoals de M5. SMG verwijst immers naar Sequential Manual Gearbox (maar dat wist je hoogstwaarschijnlijk al).
Omdat je 2 verschillende foto's plaatste (die je zelf postte en in de link naar dat andere forum) vroeg ik me af welke je had .
Gr, Martijn
Re: Er staat een BMW 535d Touring High Exec. voor de deur ..
allebei de types werken wel gewoon met de automaat?
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition
Re: Er staat een BMW 535d Touring High Exec. voor de deur ..
Yep - ik heb van beide sturen voorbeelden gezien dat het werkend gemaakt was.
PS - ik zie geen verkeerde Trapezius op je foto !
PS - ik zie geen verkeerde Trapezius op je foto !
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti
Re: Er staat een BMW 535d Touring High Exec. voor de deur ..
Dan heb je ze nu nog niet gezien
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition
Re: Er staat een BMW 535d Touring High Exec. voor de deur ..
Dat geloof ik graag, het ziet er al goed uit in rust.
Ik kan nog wel wat trainingtips gebruiken; ik kan trainen wat ik wil maar het verschil is minimaal - hahaha ! Wat dat betreft heb ik de hoop opgegeven en train maar gewoon voor de lol.
Voor wie denkt - waar gaat dit over; de Trapezius is de groep spieren die een driehoek vormt tussen schouderbladen en nek. Die is op de avatar van Suyker goed te zien.
Alle namen zitten nog vers in het hoofd na m'n Anatomie examen van vorige maand voor de opleiding Sportmassage & Sportverzorging. Wat dacht je van namen als Sternocleidomastoideus en Articulatio Acromioclavicularis ... 8P
Ik kan nog wel wat trainingtips gebruiken; ik kan trainen wat ik wil maar het verschil is minimaal - hahaha ! Wat dat betreft heb ik de hoop opgegeven en train maar gewoon voor de lol.
Voor wie denkt - waar gaat dit over; de Trapezius is de groep spieren die een driehoek vormt tussen schouderbladen en nek. Die is op de avatar van Suyker goed te zien.
Alle namen zitten nog vers in het hoofd na m'n Anatomie examen van vorige maand voor de opleiding Sportmassage & Sportverzorging. Wat dacht je van namen als Sternocleidomastoideus en Articulatio Acromioclavicularis ... 8P
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti