Nu nog een sport stuur met flippers vinden waar ook stuurverwarming in zit

Thnx frank! en ik wacht het met smart af hoe het erbij jou uitziet en bevalt!
Groetz Paul
Hihi - you should know better than that !!Dutch 530i schreef:Damn it!...just when I thought I was almost finished with mods!
Klopt helemaal. Welke paddles prettiger werken is denk ik een kwestie van het gewend zijn, geen ervaring mee omdat wij altijd handgeschakeld hebbenFrank535 schreef:De paddles waar je + en - op ziet staan, zitten op een M5 stuur; opschakelen doe je rechts, terug met links.
Deze flippers kun je alleen naar je toe trekken, dus 1 funktie per kant/flipper.
Het andere stuur (dat ik heb) heeft een flipper die push en pull heeft aan 1 flipper; zowel links als rechts kun je op- en terugschakelen. Volgens mij wat makkelijker omdat je niet in de war raakt wanneer je stuur in een andere stand staat dan rechtuit. Of je nou rechts of links aan de flipper trekt, hij schakelt altijd op.
Het M5 stuur vind ik mooier (ala F1) maar het andere stuur praktischer, je kunt alles met 1 hand doen als je wilt.
Ik dacht dat mijn stuur een SMG stuur heette, maar da's minder belangrijk - zolang het maar werkt.
De versnellingsbak die "achter" het stuur zit is totaal anders bij een SMG dan bij een SSG; de een heeft een echte automaat, de ander een handbak die je bediend via flippers waarbij de koppelingfunktie wordt overgenomen door slimme elektronica/mechanica.
De bediening aan het stuur verschilt in wezen niet veel; het gaat om een elektrische impuls die je geeft via een stuurschakelaar waarmee alles in gang wordt gezet. Daarom kunnen beide sturen gebruikt worden om later in te bouwen in een steptronic 5serie.