BimmerPortal Nürburgring Trip 2011 - 10 Juli
Re: BimmerPortal Nürburgring Trip 2011 *Datum bekend!
Misschien als je alle stukken onbegrensde autobahn 5 keer rijdt dat je banden wel versleten zijn ja. Dus no worries!
Re: BimmerPortal Nürburgring Trip 2011 - 10 Juli
Lijkt me dat men toch ook wel zelf in kan schatten wanneer je hard kan of niet? Je bent zelf verantwoordelijk voor je auto en je gedrag. Als iedereen nou zorgt dat ie globaal weet waar ie heen moet en je blijft een beetje bij elkaar in de buurt... dan moet je best eens in je eentje kunnen gassen voor een paar km's, om je vervolgens weer te laten zakken en bij de groep aan te sluiten, je moet ook niet de illusie hebben dat je makkelijk met 10 Ã 20 auto's een stuk gezamenlijk kan doorgassen namelijk. En ook niet iedereen wil of kan dat, of voelt zich er prettig bij. Als je op een bepaalde afstand voor de Ring maar bij elkaar bent en geen idiote capriolen uithaalt ondertussen.
Begrijp me niet verkeerd hoor, de kans dat ik mee ga is groot en dat ik een rondje Ring doe voor de vorm ook, maar het moet wel leuk blijven. That is: als ik in Duitsland ben heb ik geen zin om 200km lang in een treintje te rijden met 110, omdat je toevallig bij elkaar hoort en iemand anders 'de leiding' schijnt te hebben en vindt dat anderen ergens niet mogen/kunnen doorrijden. Er zit een groot verschil tussen racen en sukkelen
Begrijp me niet verkeerd hoor, de kans dat ik mee ga is groot en dat ik een rondje Ring doe voor de vorm ook, maar het moet wel leuk blijven. That is: als ik in Duitsland ben heb ik geen zin om 200km lang in een treintje te rijden met 110, omdat je toevallig bij elkaar hoort en iemand anders 'de leiding' schijnt te hebben en vindt dat anderen ergens niet mogen/kunnen doorrijden. Er zit een groot verschil tussen racen en sukkelen
Re: BimmerPortal Nürburgring Trip 2011 - 10 Juli
Zo is het ook bedoeld. Iedereen kan zelf bepalen wat ie wil als ie op een stuk onbegrensde autobahn is. Echter is dan ook aan hem de taak om later weer aansluiting te zoeken.
Hoe groter de groep is hoe lastiger het is om bij elkaar te blijven. Zeker als je hard rijdt. Maar dit zeg je zelf ook al. Er zullen zat mensen bij zijn die niet per se hard willen rijden op de autobahn. Ik ben zelf ook niet zo'n snelheidsduivel. De mensen die wel hard willen kunnen daarna toch gewoon even wachten bij een rastette? Die zijn er tenslotte genoeg.
En mensen die graag constant in hun eigen tempo willen rijden moeten zich niet opgeven voor een tourrit. Dit is nou eenmaal een dagje Nürburgring met een tourrit daar aan gekoppeld. Wil je wel naar de ring, maar niet in een groep, is dat ook prima. Maar probeer dan in Nürburg af te spreken i.pv. Venlo.
Hoe groter de groep is hoe lastiger het is om bij elkaar te blijven. Zeker als je hard rijdt. Maar dit zeg je zelf ook al. Er zullen zat mensen bij zijn die niet per se hard willen rijden op de autobahn. Ik ben zelf ook niet zo'n snelheidsduivel. De mensen die wel hard willen kunnen daarna toch gewoon even wachten bij een rastette? Die zijn er tenslotte genoeg.
En mensen die graag constant in hun eigen tempo willen rijden moeten zich niet opgeven voor een tourrit. Dit is nou eenmaal een dagje Nürburgring met een tourrit daar aan gekoppeld. Wil je wel naar de ring, maar niet in een groep, is dat ook prima. Maar probeer dan in Nürburg af te spreken i.pv. Venlo.
Re: BimmerPortal Nürburgring Trip 2011 - 10 Juli
Daar heb je gelijk in . Maar mij bekroop een beetje het idee van 'we moeten bij elkaar blijven', met als gevolg dat je bijna in slaap valt onderweg . Ik vind het heerlijk om soms even een kwartiertje vol door te planken of een mooie bochtencombinatie door te knallen als het rustig is, maar verwacht niet dat iedereen dat doet... zou beetje jammer zijn als ik daar op afgerekend zou worden. Dat ik dan verderop even een paar minuutjes wacht, lijkt me geen probleem en niet meer dan logisch. Daarna sluit ik wel weer braaf aan. Dat compenseert meteen het verbruik weer
Re: BimmerPortal Nürburgring Trip 2011 - 10 Juli
Stukje door knallen is geen probleem. Al heb je op de snelweg geen echte bochtencombinaties. En op de B wegen gelden ook gewoon regels waaar we ons aan hebben te houden. En als je midden in een groep zit kun je toch geen kant op
Re: BimmerPortal Nürburgring Trip 2011 - 10 Juli
Ik kan me vorig jaar nog goed herinneren en geloof me .. Dat was zeker de moeite waard!
We zijn niet van de KLPD .. Zegt genoeg lijkt me? Regels zijn er, horen we ons aan te houden .. Maar waar KAN, pakken we de bocht ook net iets harder..
We zijn niet van de KLPD .. Zegt genoeg lijkt me? Regels zijn er, horen we ons aan te houden .. Maar waar KAN, pakken we de bocht ook net iets harder..
Re: BimmerPortal Nürburgring Trip 2011 - 10 Juli
Mwoah, dat durf ik niet te zeggen. Vorig jaar onderweg naar Trier toch wel wat combinaties gehad waar ik het in een 320d Touring best hard vond gaan met 170. Licht hobbelend wegdek, in een flauwe bocht naar beneden, dat zijn toch wel leuke stukjes . En de B-wegen zijn een ander verhaal inderdaad, hoewel daar ook prachtige stukken tussen zitten met mooie bochten (helaas is het daar wel vaak 70, maar de flitspalen kun je goed zien aankomen ).Rene08 schreef:Stukje door knallen is geen probleem. Al heb je op de snelweg geen echte bochtencombinaties. En op de B wegen gelden ook gewoon regels waaar we ons aan hebben te houden. En als je midden in een groep zit kun je toch geen kant op
Zet mij er maar bij, met een heel licht voorbehoud ivm werk, maar ik ga er vanuit dat er geen probleem is!
Re: BimmerPortal Nürburgring Trip 2011 - 10 Juli
Als je niet te hard rijdt hoef je de flitspalen ook niet aan te zien komen toch?
Iedereen heeft normen een waarden. Als iedereen zich daar ook naar gedraagt komt het echt wel goed.
Je staat op de lijst.
Iedereen heeft normen een waarden. Als iedereen zich daar ook naar gedraagt komt het echt wel goed.
Je staat op de lijst.
Re: BimmerPortal Nürburgring Trip 2011 - 10 Juli
Mja... als . Maar komt vast goed inderdaad, ik ga 't in de agenda zetten .
Re: BimmerPortal Nürburgring Trip 2011 - 10 Juli
Dit stuk heb ik vorige week nog gereden, leuk stukje weg! Leuk om zo eens de stabiliteit on hogesnelheidsbochten te kunnen testen. Het oude beestje deed het perfect!Mikkie schreef:Vorig jaar onderweg naar Trier toch wel wat combinaties gehad waar ik het in een 320d Touring best hard vond gaan met 170.
Jammer dat het toen ik er was op veel stukken d.m.v. matrixborden begrensd was op 130.
On-topic: 10 juli is net mijn vakantieperiode, maar heb nog niets geboekt. Indien mogelijk lijkt het me leuk om eens een kijkje daar te nemen. Maar dat is nu nog te onzeker om iets vast te leggen.
Re: BimmerPortal Nürburgring Trip 2011 - 10 Juli
Mja, die matrixbegrenzing zie ik vaak als een adviessnelheid. Als het druk is, pas ik me graag aan, maar die krengen staan in Duitsland ook te pas en te onpas aan.
Re: BimmerPortal Nürburgring Trip 2011 - 10 Juli
Totdat je een bekeuring krijgt. Want vaak is het bij wegwerkzaamheden, en dan zijn ze goed prijzig. Het is tenslotte een maximum snelheid.
Re: BimmerPortal Nürburgring Trip 2011 - 10 Juli
Daar kun je je in trainen . En als je echt een fanatiekeling bent, is er bescherming genoeg te krijgen. Ter illustratie: vorig jaar heb één dikke bon gehad (stevige haast) plus twee kleintjes (druk in gesprek @130 en trajectcontrole A12 vergeten), daarvoor was het alweer 2006 dat ik m'n laatste snelheidsbon had. Dat heeft gedeeltelijk te maken met opletten, maar ook gedeeltelijk met niet te snel rijden als het niet kan .
Maar inderdaad, bij wwzh pas ik wel extra op, zowel in Duitsland als in Nederland. Als er inderdaad maar sprake is van een gevaarzetting, dan pas ik me graag aan en rij ik zo nodig ruim onder de Vmax.
Maar inderdaad, bij wwzh pas ik wel extra op, zowel in Duitsland als in Nederland. Als er inderdaad maar sprake is van een gevaarzetting, dan pas ik me graag aan en rij ik zo nodig ruim onder de Vmax.
Re: BimmerPortal Nürburgring Trip 2011 - 10 Juli
Beter houd je je gewoon aan de snelheid, gebruik je die extra oplettendheid op het andere verkeer ipv flitscamera's... Dan heeft iedereen er wat aan
Re: BimmerPortal Nürburgring Trip 2011 - 10 Juli
Maak je niet druk . Ik ga echt niet als een halve kamikazepiloot door het verkeer .