Auto kapoet: dynamo de veroorzaker?

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Gebruikersavatar
OGG530
Berichten: 161
Lid geworden op: 20 jul 2010, 07:22

Re: Auto kapoet: dynamo de veroorzaker?

Bericht door OGG530 » 23 dec 2011, 11:28

Volgens mij zijn onze auto's in elkaar gezet door dezelfde prutser :)) Ik rijd nu sinds een weekje ook al met een airbag lampje rond, helaas geen tijd gehad om te kijken of die verdwijnt met een reset.

Gebruikersavatar
Liam
Berichten: 57
Lid geworden op: 24 mar 2010, 16:23

Re: Auto kapoet: dynamo de veroorzaker?

Bericht door Liam » 23 dec 2011, 12:51

Dat airbag lampje was bij mij tot 2x toe het "bijrijdersmatje", dat signaleert of er een passagier in de auto zit... Is bij mij in 6 maanden 2x vervangen. Op Ebay.de verkopen ze een bypass, waardoor de passagiers airbag altijd uitgaat bij een aarijding, of er nu iemand zit of niet... Goedkoper dan elke keer 400€ betalen voor zo'n matje

Gebruikersavatar
Kingfisher
Berichten: 875
Lid geworden op: 18 jan 2010, 12:26
Locatie: De polder
Contacteer:

Re: Auto kapoet: dynamo de veroorzaker?

Bericht door Kingfisher » 23 dec 2011, 19:30

Mij is ook verteld dat het het matje defect is. Maar vanavond probeerde ik eens tijdens het rijden te simuleren dat er iemand op de bijrijdersstoel zat die geen gordel droeg en hij detecteerde dit netjes en gaf de melding 'PLONGGG! autogordel vastmaken!' Lijkt mij vreemd dat een defect matje toch netjes detecteert dat er iemand op de stoel zit.

En Ogerr, je gaat het inderdaad haast denken! ;)

Gebruikersavatar
boink
Berichten: 229
Lid geworden op: 09 jan 2012, 22:33
Locatie: Delft

Re: Auto kapoet: dynamo de veroorzaker?

Bericht door boink » 09 jan 2012, 22:59

Las dit topic en moest mij even registreren. Ik rij met exact dezelfde problemen rond. De airbag foutmelding heb ik verholpen met de bypass module onder de stoel te hangen voor een tientje, anders ga je vissen naar problemen die er niet zijn. Zoals je zelf al zei Kingfisher doet je matje het nog gewoon waardoor er dus bijvoorbeeld ook een gordelaanspanner defect is, simpelweg even hard aan trekken of die het doet. Schijnbaar werkt alles nog alleen geeft het sensormatje een foute melding. Vandaar de bypass module. Dan maar de airbag er altijd uit bij een crash. Bij een goede crash komt die er sowieso wel uit ;)

Dynamo laat ik deze week naar kijken, heb dezelfde meldingen qua abs, dsc tranmissie en dergelijke. En krijg ook laadfout bij het starten af en toe. Maar deze verdwijnt weer evensnel als dat die op komt.

Gebruikersavatar
veteraan
Berichten: 72
Lid geworden op: 25 mei 2010, 19:56

535d hoge accu ontlading

Bericht door veteraan » 13 jan 2012, 16:29

Jawel, ik voeg mij bij het legioen van de mensen die een e60 hebben met storing "hoge accu ontlading" -_-
Graag jullie mening over de volgende stelling.
even voor jullie beeldvorming:
Accu: 05-2011
ibs sensor: 05-2011
enkele malen storing "hoge accu ontlading""gehad, momenteel niet aanwezig.
Ook zie ik dat mijn telefoon en m,n auto niet meer met elkaar communiceren, de display in het bluetooth menu van de auto geeft aan dat de bluetooth in de auto is gedeactiveerd,(de storing is nu ook weg). Opnieuw aanmelden gaat niet omdat het regeltje met de aanmeldvolgorde is verdwenen uit het scherm.
Mag ik er voorzichtig vanuit gaan dat 1+1=2 en dat de verhoogde ontlading werd veroorzaakt door de bluetoothmodule?
Nu deze is uitgeschakeld treedt er ook geen spanningsverlies meer op?

Tevens storing P1278 tijdens het uitlezen tegengekomen ( smooth running correction too high).
Auto rijdt prima. Verstuivers ? :'(
Soortgelijke onderwerpen samengevoegd ;)

Moderatoropmerking Aron

Gebruikersavatar
Kingfisher
Berichten: 875
Lid geworden op: 18 jan 2010, 12:26
Locatie: De polder
Contacteer:

Re: 535d hoge accu ontlading

Bericht door Kingfisher » 13 jan 2012, 16:38

Gefeliciteerd, welcome to the club! :(

Ik heb nog steeds last van een accuontlading, terwijl ik de BT-module heb losgekoppeld. Het is niet meer zo erg als voorheen, waarbij de auto bijna niet meer wilde starten na een paar dagen, maar als ik een tijdje (slechts enkele minuten) in de auto zit met het contact op 2, dan zie ik al snel het accu-icoontje verschijnen.

Mooggie heeft zijn BT-module laten vervangen, natuurlijk de beste oplossing maar wel weer dik 600 euro. Mijn vraag aan Mooggie is: zijn bij jou sindsdien alle ontladingsproblemen zijn opgelost?

Gebruikersavatar
veteraan
Berichten: 72
Lid geworden op: 25 mei 2010, 19:56

Re: 535d hoge accu ontlading

Bericht door veteraan » 13 jan 2012, 16:43

Trouwens, Sorry moderator, ik geloof dat ik in het verkeerde topic ben begonnen. Had I-drive moeten zijn :gek:

Gebruikersavatar
Mooggie
Berichten: 1597
Lid geworden op: 22 sep 2007, 15:48
Locatie: Lisse

Re: 535d hoge accu ontlading

Bericht door Mooggie » 13 jan 2012, 17:19

Yep, sinds het vervangen van de BT module ga ik weer lekker plingloos door het leven. :gekdoen: Geen één keer de melding meer gehad dus.

Als ik het verhaal van veteraan zo lees kan het bijna niet missen of het is de BT module die de geest heeft gekregen.

Reparatie is inderdaad al snel € 600,-, aangezien de kale leverantieprijs van de module al € 448,- incl. BTW is en dan moet hij dus ook nog even vervangen worden en geprogrammeerd.

De BMW specialist adviseerde me er niet te lang mee door te rijden, omdat daarmee de accu en overige elektrische componenten zwaarder zouden worden belast wat vroeg of laat extra problemen zou gaan geven, maar zoiets zou ik natuurlijk ook zeggen als ik garagehouder zou zijn. ;)
E90 330dA LCI 2010 245 pk Saphirschwarz M-pakket (2016-heden) Afbeelding
eerder:
E60 535d pre-LCI 2005 272 pk Carbonschwarz M-pakket (2010-2016)
E46 330d pre-LCI 2002 184 pk Saphirschwarz (2006-2010)

Gebruikersavatar
veteraan
Berichten: 72
Lid geworden op: 25 mei 2010, 19:56

Re: 535d hoge accu ontlading

Bericht door veteraan » 13 jan 2012, 22:34

Heren bedankt voor de adequate info.
Een afspraak bij mijn sleutelaar staat reeds gepland.
en wat is nou € 600.- als je BMW rijdt...........toch? :amen:

irishsoul
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 jan 2012, 21:36

Re: Auto kapoet: dynamo de veroorzaker?

Bericht door irishsoul » 06 feb 2012, 15:11

Ik sluit me maar aan bij alle mede forummers met electrische problemen.

Ook bij mij PLING 'Storing Dynamo' en het rode accu symbool in beeld. Bij mij tijdens het rijden en na verloop van tijd ging alles op zwart en de hele riedel aan uitval meldingen, logisch gevolg van het niet meer laden van de accu. Hierdoor worden een voor een alle electrische systemen uitgeschakeld om stroom te sparen. Na het uitzetten, accu leeg en auto startte niet meer. Wat het vreemde was, na 10-15 minuten via de startkabels herstart, auto start meteen en dynamo laadt ook weer. Hele dag verder mee rond gereden.

Dag erna, na paar honderd meter: PLING 'Storing dynamo', auto naar huis gereden en afgezet, had toch al een afspraak staan bij de specialist. morgen naar laten kijken.

Volgende dag met samengeknepen billen naar de specialist (ca 20 minuten rijden). Uit voorzorg alles wat afgezet kan worden afgezet (en dat was best koud bij -8). Maar jullie raden het al: geen storing. Dicht bij de specialist maar eens wat systemen aan gaan zetten omdat ik dacht dat ik het wel zou halen als de storing alsnog zou komen. Maar geen storing dus.

Auto bij de specialist laten uitlezen en inderdaad was de melding Storing Dynamo 2x te vinden. Ik heb de melding echter al 4 of 5 keer gehad dus ik vermoed dat bij de lege accu ook het geheugen gewist is. En passant ook nog uitgelezen dat 4 van de 6 injectoren het niet meer deden....

Hierna de dynamo doorgemeten (op de + pool van de accu) en ... te weinig laadvermogen (11V). Hierna de specialist rechtstreeks op de kabel achter de dynamo laten meten en >15V :s . Ook was nu de +pool weer aan het laden met 15V. Wij hadden zelf de indruk dat de spanning fluctueerde en dat de spanningsregelaar de boosdoener is.

Nu echter het volgende:
Volgens mijn specialist zit deze regelaar in de dynamo en is niet los te vervangen. Hij stelde derhalve een nieuwe of gereviseerde dynamo voor. Ik dacht hier echter gelezen te hebben dat de regulator op de dynamo zit en los te vervangen is?

Iemand die alleen de regelaar heeft laten vervangen hier? Lijkt me zonde om de dynamo te vervangen a 500 indien de regelaar van een paar tientjes los te vervangen is.

Gebruikersavatar
boink
Berichten: 229
Lid geworden op: 09 jan 2012, 22:33
Locatie: Delft

Re: Auto kapoet: dynamo de veroorzaker?

Bericht door boink » 06 feb 2012, 16:31

He, haha, het koude weer verknalt de dynamo's ook echt hard. Zaterdagnacht om 3 uur weigerde de 5 elke dienst. Gelukkig 100 meter van huis dus een parkeerplek ingeduwd. Volgende dag gestart met kabels alleen geen stroom, dynamo naar de klote. Zojuist bij Rietveld een "nieuwe gehaald voor 290 euro en morgen ff inbouwen.

dw70
Berichten: 1994
Lid geworden op: 27 okt 2010, 13:02

Re: Auto kapoet: dynamo de veroorzaker?

Bericht door dw70 » 06 feb 2012, 16:58

Irishsoul:

http://www.dparts.com/onderdeel/26922/1 ... -E60-Sedan

Kijk op je dynamo wat voor een typenummer het is. Dit is een voorbeeld. E60 sedan dynamo 170A. Het gaat om TG17C048

Hier vind je voor deze dynamo je spanningsstabilisator inclusief koolborstels:

http://www.smithcoelectric.com/servlet/ ... 796/Detail

Bij Detailed discription staat: Used for Valeo & BMW alternators TG17C048

Nu de jouwe nog vinden. Dat moet toch te doen zijn.

Anders deze gasten even bellen:

http://www.auto-electric.nl/?gclid=CIP8 ... tAoda2dE5Q

Succes!
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

e61 535d

Re: Auto kapoet: dynamo de veroorzaker?

Bericht door e61 535d » 06 feb 2012, 19:00

Gewoon bij de dealer besteld en laten installeren bij mijn bmw specialist.

Gebruikersavatar
boink
Berichten: 229
Lid geworden op: 09 jan 2012, 22:33
Locatie: Delft

Re: Auto kapoet: dynamo de veroorzaker?

Bericht door boink » 08 feb 2012, 09:51

Pfoe, dat was even zweten gisterenavond maar het is gelukt. De dynamo vervangen was een eitje. De hel die daarna kwam wens ik niemand toe. De dynamo was er in 2 uurtjes tussenuit en er weer in. Vervolgens proberen te starten, niks nada noppes. Geen reactie van de motor, alles ging wel rond. Remmenreiniger in de luchtinlaat gespoten om te kijken of er wel ontbranding was. Dit was er wel. Dieselmeter gaf nog een kwart tank aan.. 10 liter erbij gegooid en vervolgens startte die weer als normaal. En hij rijdt een stuk soepeler! Stuurbekrachtiging werkt fijner.

Heerlijk!

Gebruikersavatar
OGG530
Berichten: 161
Lid geworden op: 20 jul 2010, 07:22

Re: Auto kapoet: dynamo de veroorzaker?

Bericht door OGG530 » 08 feb 2012, 10:21

Hoe is dat eigenlijk te verklaren dat de auto weer leven toont na 10liter diesel :s

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”