Welke banden?
- michel
- Locatie: heel dicht bij... en toch ook wel eens heel ver weg!
Re: Welke banden?
Ik heb vorige week een test gelezen en de winnaar is Michelin ps2 geworden.
MAAR de groooote winnaar is toch Falken Ziex ze 912 geworden, deze staat op de 2e plaats.
Deze band Kost ongeveer € 91,- zonder montage (maat 225-40-18). daar word een mens vrolijk van...
Hij blinkt uit op rijgedrag, zeer stil en comfort.
Slijtvastheid moet nog bewezen worden, maar toch, voor dit geld het proberen waard.
http://www.falken.nl/Test%20uitslag%20ZE912.pdf
MAAR de groooote winnaar is toch Falken Ziex ze 912 geworden, deze staat op de 2e plaats.
Deze band Kost ongeveer € 91,- zonder montage (maat 225-40-18). daar word een mens vrolijk van...
Hij blinkt uit op rijgedrag, zeer stil en comfort.
Slijtvastheid moet nog bewezen worden, maar toch, voor dit geld het proberen waard.
http://www.falken.nl/Test%20uitslag%20ZE912.pdf
Persoonlijk zou ik de GoodYears links laten liggen. Ik heb gereden met deze (assymetrisch) in de maat 225/45/17 onder de 325i. De band blinkt niet uit in grip (ook zeker niet slecht overigens), is niet echt lekker voorspelbaar en slijt tevens niet minder dan andere gerenomeerde banden. Een volgende keer gaat er bij mij weer Dunlop onder, toch de fijnste banden waarmee ik heb gereden (toen de SP9000) en daarna de Bridgestone RE050A, heerlijke band wat grip betreft !
Michelin Pilotsport ... en die komen er waarschijnlijk weer onder.
The sheere pleasure of driving ... nothing compares to a BMW
<<E87 118d DPF --- 't is eens wat anders dan een degelijke M57>>
<<E87 118d DPF --- 't is eens wat anders dan een degelijke M57>>
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
@Mac; Prima keuze!
Ennuh, misschien wel veel geld... maar niet duur!
Ennuh, misschien wel veel geld... maar niet duur!
- DJLeonardo
Apart toch weer hoe mensen dezelfde band zo verschillend kunnen ervaren.
De een vind de GoodYear asym fantastich (blijkt ook uit bijna alle tests) en de ander weer niet. Misschien is het ook erg afhankelijk van waar je naar op zoek bent.
Ik zou trouwens die test wel een willen lezen waarbij die Falken zo goed uit de bus komen. Ziet er uit als een hele vreemde test gezien de uitslag. P zero b.v. scoort heel hoog en de Pzero Nero heel laag :? En dat geldt voor meer banden. En wat doet een M+S band in die test? heel vreemd. ook een erg oude test zo te zien.
De een vind de GoodYear asym fantastich (blijkt ook uit bijna alle tests) en de ander weer niet. Misschien is het ook erg afhankelijk van waar je naar op zoek bent.
Ik zou trouwens die test wel een willen lezen waarbij die Falken zo goed uit de bus komen. Ziet er uit als een hele vreemde test gezien de uitslag. P zero b.v. scoort heel hoog en de Pzero Nero heel laag :? En dat geldt voor meer banden. En wat doet een M+S band in die test? heel vreemd. ook een erg oude test zo te zien.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Hoef er nu verder zelf niets aan te doen. Zijn de prijzen van autobandenmarkt.nl, maar wordt gewoon door een garage geregeld op 1 km afstand van mijn werk. Heb ik er verder geen omkijken meer naarbjornc schreef:Ennuh, misschien wel veel geld... maar niet duur!
Ikzelf heb Michelin Energy voor en Energy Savers achter, dat komt omdat achter echt opwas en voor nog niet. Nu gaan in het voorjaar de banden er weer onder en laat dan ook de voorbanden vervangen en wederom energy savers. Het verschil tussen mijn winterband en de zomerband , energy savers is in dit geval 0,5l/100km volgens de BC. Dat klopt ook ongeveer wel. Maar stel je nou voor dat het 0,3l/100km scheelt en ik rij nu 46000km per jaar.. Dan scheelt het me 138 liter en dat is ongeveer 150 euro per jaar. De brandstofprijs is nu lager maar ik neem even deze afronding. Dat betekend dus dat je toch geld bespaart en langer kan rijden op een tank.
Nu koop je natuurlijk niet een BMW voor het zuinige maar is het mooi meegenomen. Natuurlijk wil je ook wat grip. Volgens de ANWB test is de M.E.S. een hele goede band die lichte tekortkomingen heeft in de regen. Nu kan ik dat niet helemaal bevestigen omdat ik voor nog niet de nieuwe MES heb zitten. Maar ik ben toch tevreden met deze stille rustige banden die gewoon goede grip bieden. Ik heb dan wel de standaart 195/65 15" banden. De slijtvastheid is ook goed van deze banden volgens de test en ik ben het daar wel mee eens nu ik naar mijn banden kijk.
Wat overigens ook scheelt is de topsnelheid. Je merkt echt dat hij harder gaat met de MES, ik haalde dan ook op de GPS 212km/uur met mijn 320d.
Nu koop je natuurlijk niet een BMW voor het zuinige maar is het mooi meegenomen. Natuurlijk wil je ook wat grip. Volgens de ANWB test is de M.E.S. een hele goede band die lichte tekortkomingen heeft in de regen. Nu kan ik dat niet helemaal bevestigen omdat ik voor nog niet de nieuwe MES heb zitten. Maar ik ben toch tevreden met deze stille rustige banden die gewoon goede grip bieden. Ik heb dan wel de standaart 195/65 15" banden. De slijtvastheid is ook goed van deze banden volgens de test en ik ben het daar wel mee eens nu ik naar mijn banden kijk.
Wat overigens ook scheelt is de topsnelheid. Je merkt echt dat hij harder gaat met de MES, ik haalde dan ook op de GPS 212km/uur met mijn 320d.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
Gewoon de PS2´s van Michelin eronder gooien Mike, voor dat relatief kleine verschil in prijs moet je zeker bij een dergelijke auto niet druk maken.Mike schreef:Ik vind het zo moeilijk, ik moet eigenlijk dringend nieuwe banden hebben maar kan geen keuze maken.
BMW - Maßstab für Fahrspaß
-
ik heb de ps 2's van michelin vanachter gehad en deze zijn niet slijtvast. Waren versleten na 15.000km. Heb deze samen gemonteerd met dunlop sp 9000 vanvoor en deze hebben nog 5mm profiel. Dus ik zou de ps 2's niet aanraden. De dunlops zijn best goed maar zijn toch een beetje spoorgevoelig. Nu heb ik achter continental contact sport 2's en ben hier zeer tevreden over, goede wegligging. Maar over slijtvastheid weet ik nog niets want deze liggen er nog maar 2 weken onder. Een vriend van me is vertegenwoordiger bij continental en zegt dat de contact sport 2 beter is dan de contact sport 3 . Ahja, de maat is 225-45-17
Dunlop Sport SP9000 225/245 R18 geweldige banden zowel zomer - als winterbanden.
Hele goeie grip, ik heb nu winterbanden erop liggen maar ik ga zeker 4 nieuwe zomerbanden aanschaffen van Dunlop via http://www.autobandenmarkt.nl ZR bandjes met velgbescherming wat ik persoonlijk ook belangrijk vind en je hoort ze bijna niet tijdens het rijden
Hele goeie grip, ik heb nu winterbanden erop liggen maar ik ga zeker 4 nieuwe zomerbanden aanschaffen van Dunlop via http://www.autobandenmarkt.nl ZR bandjes met velgbescherming wat ik persoonlijk ook belangrijk vind en je hoort ze bijna niet tijdens het rijden
-
@bmw-freakske
zou ook de uitlijning achter even checken als ik jou was. Straks zijn die conti`s ook weg met 15000 km....
zou ook de uitlijning achter even checken als ik jou was. Straks zijn die conti`s ook weg met 15000 km....
@320driver:
Sport Maxx dus ? SP9000 is volgens mij niet meer te leveren...
Sport Maxx dus ? SP9000 is volgens mij niet meer te leveren...