[E46] BMW 328i Executive Individual

Show je BMW E46. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Gebruikersavatar
Dcreator
Berichten: 6692
Lid geworden op: 22 jan 2011, 22:35
Locatie: Bergen op Zoom

Re: [E46] BMW 328i Executive Individual

Bericht door Dcreator » 29 nov 2013, 15:12

Lekker bezig weer man! :duim:

Tomba
Berichten: 1205
Lid geworden op: 23 aug 2012, 20:40
Locatie: Noord Holland

Re: [E46] BMW 328i Executive Individual

Bericht door Tomba » 29 nov 2013, 16:45

Dcreator schreef:Lekker bezig weer man! :duim:
Thx Dcreator :duim:
Ik ben blij dat ik het tot zover nog allemaal zelf kan doen.
Ik heb geen idee wat een Dealer tegenwoordig voor urentarief hanteert maar dat zal wel niet misselijk zijn ben ik bang. Daarnaast vind ik het nog steeds leuk om te kunnen klussen aan mijn eigen auto zeker als je daar ook een plek ter beschikking hebt om te kunnen klussen.

1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat

Gebruikersavatar
Dcreator
Berichten: 6692
Lid geworden op: 22 jan 2011, 22:35
Locatie: Bergen op Zoom

Re: [E46] BMW 328i Executive Individual

Bericht door Dcreator » 29 nov 2013, 17:08

Zou het ook niet weten, ben dr ook niet benieuwd naar :rolf:

Heb al projecten gehad waar een dealer niet eens meer aan zou beginnen!

Tomba
Berichten: 1205
Lid geworden op: 23 aug 2012, 20:40
Locatie: Noord Holland

Re: [E46] BMW 328i Executive Individual

Bericht door Tomba » 29 nov 2013, 17:21

Dcreator schreef:Zou het ook niet weten, ben dr ook niet benieuwd naar :rolf:

Heb al projecten gehad waar een dealer niet eens meer aan zou beginnen!
Vraagje Dcreator, gezien jij misschien meer hebt gedaan en/of meer ervaring hebt dan ....
De koplampenglazen van mijn Xenon verlichting met sproeiers .... zijn die makkelijk los te koppelen zonder dat ik teveel dingen stuk kan maken?
Ik vind ze wat dof en wil deze, indien dat kan, polysten of zoiets.
Kan jij mij hier meer over vertellen?
Bij de zoekfunktie had iemand dit gedaan maar de foto's staan er niet meer op (topic uit 2008).

1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat

matheeuwissen
Berichten: 3712
Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
Contacteer:

Re: [E46] BMW 328i Executive Individual

Bericht door matheeuwissen » 29 nov 2013, 18:09

Op ebay verkopen ze setjes. Ik heb ze bij mij ook gedaan.

Eerst met korrel 1000, daarna 1500 (machinaal). Daarna 2000 en 2500 handmatig, vervolgens polijsten en beschermlaag erover.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

Gebruikersavatar
Dcreator
Berichten: 6692
Lid geworden op: 22 jan 2011, 22:35
Locatie: Bergen op Zoom

Re: [E46] BMW 328i Executive Individual

Bericht door Dcreator » 29 nov 2013, 18:59

Als het goed is kun je er weinig stuk aan maken, ff de gehele lamp unit eruit halen en dan krijg je ze zo los!
Kun je weinig fout mee doen zolang je gewoon goed oplet!

je hebt tegenwoordig een speciale coating, een maatje van me vertelde hierover en was hier super tevreden over, je schuurt dan de koplampen op zoals vaker gedaan wordt, en dan spuit je ze met een speciale coating, dat wordt keihard en je koplampen zijn als nieuw, en sterker als eerst! :)

Weet niet hoe dit spul heet, kan hem wel ff vragen binnenkort als je wil?

Tomba
Berichten: 1205
Lid geworden op: 23 aug 2012, 20:40
Locatie: Noord Holland

Re: [E46] BMW 328i Executive Individual

Bericht door Tomba » 29 nov 2013, 19:35

matheeuwissen schreef:Op ebay verkopen ze setjes. Ik heb ze bij mij ook gedaan.
Eerst met korrel 1000, daarna 1500 (machinaal). Daarna 2000 en 2500 handmatig, vervolgens polijsten en beschermlaag erover.
Wat voor setjes zijn dat?
En wat heb je dan precies gedaan?
Of ben je sneller klaar door 2 nieuwe koplampbeschermers (heten ze zo?) te kopen?
Of is dat weer te duur?
Dcreator schreef:Als het goed is kun je er weinig stuk aan maken, ff de gehele lamp unit eruit halen en dan krijg je ze zo los! Kun je weinig fout mee doen zolang je gewoon goed oplet!

je hebt tegenwoordig een speciale coating, een maatje van me vertelde hierover en was hier super tevreden over, je schuurt dan de koplampen op zoals vaker gedaan wordt, en dan spuit je ze met een speciale coating, dat wordt keihard en je koplampen zijn als nieuw, en sterker als eerst! :)

Weet niet hoe dit spul heet, kan hem wel ff vragen binnenkort als je wil?
Levert het geen problemen op met de koplampsproeiers? Heb zoiets gelezen hier en daar.

1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat

Gebruikersavatar
DennieV
Berichten: 537
Lid geworden op: 25 aug 2013, 20:38

Re: [E46] BMW 328i Executive Individual

Bericht door DennieV » 29 nov 2013, 21:04

Ik heb mijn koplampen geschuurd (wetsand) en gepolijst,ze waren dof en vol steenslag.
Het openen is écht zeer simpel,komt geen schroefje aan te pas,wel beleid.
Ben begonnen met korrel p2000 (p1500 stond te lang op nalevering),daarna 2500 en 3000,dit alles gewoon met de hand en de kappen op schoot zodat je goed je schuursporen kan volgen.
Gebruik hiervoor wel een degelijk merk als 3M of Meguiars,Aldispul lekker daar laten liggen.
Vervolgens afbouwend (machinaal) gepolijst met Monello mezzo op oranje pad en een keer op groene pad,daarna met Monello finale op witte pad.
Dit alles afschermd met een wax.

Heb je al die detailspullen liggen en hoef je enkel schuurpapier te bestellen zoals ik,dan ben je véél goedkoper uit dan nieuwe kappen bestellen.
Zo niet,dan lekker nieuwe kappen bestellen.

Zie mijn showroom voor het voor/na resultaat.

Succes.
F10 LCI 518d luxuryline spacegrau

Ex:F20 116i sparkling bronze
Ex: E60 530d olivin metallic
Ex: E46 328Ci titan silber

Showroom
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 20&t=39203

Tomba
Berichten: 1205
Lid geworden op: 23 aug 2012, 20:40
Locatie: Noord Holland

Re: [E46] BMW 328i Executive Individual

Bericht door Tomba » 30 nov 2013, 00:58

DennieV schreef:Ik heb mijn koplampen geschuurd (wetsand) en gepolijst,ze waren dof en vol steenslag.
Het openen is écht zeer simpel,komt geen schroefje aan te pas,wel beleid.
Ben begonnen met korrel p2000 (p1500 stond te lang op nalevering),daarna 2500 en 3000,dit alles gewoon met de hand en de kappen op schoot zodat je goed je schuursporen kan volgen.
Gebruik hiervoor wel een degelijk merk als 3M of Meguiars,Aldispul lekker daar laten liggen.
Vervolgens afbouwend (machinaal) gepolijst met Monello mezzo op oranje pad en een keer op groene pad,daarna met Monello finale op witte pad.
Dit alles afschermd met een wax.

Heb je al die detailspullen liggen en hoef je enkel schuurpapier te bestellen zoals ik,dan ben je véél goedkoper uit dan nieuwe kappen bestellen.
Zo niet,dan lekker nieuwe kappen bestellen.

Zie mijn showroom voor het voor/na resultaat.

Succes.
Bekende spullen DennieV, gebruik Monello al voor mijn auto :duim:
Zal zoeken naar het fijne schuurpapier.

1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat

Gebruikersavatar
DennieV
Berichten: 537
Lid geworden op: 25 aug 2013, 20:38

Re: [E46] BMW 328i Executive Individual

Bericht door DennieV » 30 nov 2013, 07:57

Kijk!Dan ben je er al :duim:
Even op carclean voor €10 aan schuurvelletjes bestellen en je koplampen zijn weer nieuw straks.
F10 LCI 518d luxuryline spacegrau

Ex:F20 116i sparkling bronze
Ex: E60 530d olivin metallic
Ex: E46 328Ci titan silber

Showroom
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 20&t=39203

Tomba
Berichten: 1205
Lid geworden op: 23 aug 2012, 20:40
Locatie: Noord Holland

Re: [E46] BMW 328i Executive Individual

Bericht door Tomba » 30 nov 2013, 10:18

DennieV schreef:Kijk!Dan ben je er al :duim:
Even op carclean voor €10 aan schuurvelletjes bestellen en je koplampen zijn weer nieuw straks.
:duim: gaan we zeker doen

1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat

Tomba
Berichten: 1205
Lid geworden op: 23 aug 2012, 20:40
Locatie: Noord Holland

Re: [E46] BMW 328i Executive Individual

Bericht door Tomba » 30 nov 2013, 10:19

Dcreator schreef:Als het goed is kun je er weinig stuk aan maken, ff de gehele lamp unit eruit halen en dan krijg je ze zo los!
Kun je weinig fout mee doen zolang je gewoon goed oplet!

je hebt tegenwoordig een speciale coating, een maatje van me vertelde hierover en was hier super tevreden over, je schuurt dan de koplampen op zoals vaker gedaan wordt, en dan spuit je ze met een speciale coating, dat wordt keihard en je koplampen zijn als nieuw, en sterker als eerst! :)

Weet niet hoe dit spul heet, kan hem wel ff vragen binnenkort als je wil?
Mag ik nog weten welke coating het was Dcreator?

1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat

Tomba
Berichten: 1205
Lid geworden op: 23 aug 2012, 20:40
Locatie: Noord Holland

Re: [E46] BMW 328i Executive Individual

Bericht door Tomba » 30 nov 2013, 14:31

Apart ..... heb ik alle bougie's vervangen en dan begint hij wat bokkerig te voelen, een kleine terugval krijgen, net alsof hij iets te kort krijgt. Kijk het nog wel een paar dagen aan anders toch maar controleren of alles goed gegaan is (eigenlijk kan er niets verkeerds gaan bij het vervangen van bougie's en de behuizingen erop drukken en vastzetten).

1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat

Gebruikersavatar
JzAero
Berichten: 1897
Lid geworden op: 24 feb 2012, 18:52
Locatie: Utrecht

Re: [E46] BMW 328i Executive Individual

Bericht door JzAero » 30 nov 2013, 15:34

Wat voor hapering is het precies? Ik had tussen 1000 en 2500 toeren bij vollast accelereren dat ie misfired en voelde hij ook bokkerig aan. Ook alle bougies vervangen, LMM gecontroleerd en dergelijke en dat hielp allemaal niet. Uitlezen gaf ook geen oplossing. Als het je LMM betreft kan je hem ook loskoppelen en kijken of je blok er anders van gaat lopen. Misschien nokkenassensor?

Mijn oplossing was het omwisselen van een kapotte bobine. Cilinder 1 had een kapotte bobine waardoor die misfired. Bij cruisesnelheden had ik er helemaal geen last van, maar bij accelereren wel.

Tomba
Berichten: 1205
Lid geworden op: 23 aug 2012, 20:40
Locatie: Noord Holland

Re: [E46] BMW 328i Executive Individual

Bericht door Tomba » 30 nov 2013, 16:40

JzAero schreef:Wat voor hapering is het precies? Ik had tussen 1000 en 2500 toeren bij vollast accelereren dat ie misfired en voelde hij ook bokkerig aan. Ook alle bougies vervangen, LMM gecontroleerd en dergelijke en dat hielp allemaal niet. Uitlezen gaf ook geen oplossing. Als het je LMM betreft kan je hem ook loskoppelen en kijken of je blok er anders van gaat lopen. Misschien nokkenassensor?

Mijn oplossing was het omwisselen van een kapotte bobine. Cilinder 1 had een kapotte bobine waardoor die misfired. Bij cruisesnelheden had ik er helemaal geen last van, maar bij accelereren wel.
Even niet direct reageren op het pedaal, niet de directe reactie krijgen, zo nu en dan, vooral als je bv door een 90° bocht gaat en dan weer gas gaat geven. Niet constant maar zo nu en dan, dat had hij niet voordat ik de bougie's had vervangen. Voor de rest heb ik niets nagekeken of wat dan ook, nergens anders aan gezeten.

Rij ik weg en trap ik het pedaal in dan gaat hij zoals het hoort te gaan: mogelijk wat vuil in de benzine opgelopen of zoiets?
Moet je het laten uitlezen nadat je de bougie's hebt vervangen?
Het was by the way hetzelfde merk en type bougie die er al in zaten.

1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Showroom”