[E46] BMW 328i Executive Individual
Re: [E46] BMW 328i Executive Individual
Thx DcreatorDcreator schreef:Lekker bezig weer man!
Ik ben blij dat ik het tot zover nog allemaal zelf kan doen.
Ik heb geen idee wat een Dealer tegenwoordig voor urentarief hanteert maar dat zal wel niet misselijk zijn ben ik bang. Daarnaast vind ik het nog steeds leuk om te kunnen klussen aan mijn eigen auto zeker als je daar ook een plek ter beschikking hebt om te kunnen klussen.
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
Re: [E46] BMW 328i Executive Individual
Zou het ook niet weten, ben dr ook niet benieuwd naar
Heb al projecten gehad waar een dealer niet eens meer aan zou beginnen!
Heb al projecten gehad waar een dealer niet eens meer aan zou beginnen!
>>>>Showroom E36's<<<<
Re: [E46] BMW 328i Executive Individual
Vraagje Dcreator, gezien jij misschien meer hebt gedaan en/of meer ervaring hebt dan ....Dcreator schreef:Zou het ook niet weten, ben dr ook niet benieuwd naar
Heb al projecten gehad waar een dealer niet eens meer aan zou beginnen!
De koplampenglazen van mijn Xenon verlichting met sproeiers .... zijn die makkelijk los te koppelen zonder dat ik teveel dingen stuk kan maken?
Ik vind ze wat dof en wil deze, indien dat kan, polysten of zoiets.
Kan jij mij hier meer over vertellen?
Bij de zoekfunktie had iemand dit gedaan maar de foto's staan er niet meer op (topic uit 2008).
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
-
- Berichten: 3712
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
- Contacteer:
Re: [E46] BMW 328i Executive Individual
Op ebay verkopen ze setjes. Ik heb ze bij mij ook gedaan.
Eerst met korrel 1000, daarna 1500 (machinaal). Daarna 2000 en 2500 handmatig, vervolgens polijsten en beschermlaag erover.
Eerst met korrel 1000, daarna 1500 (machinaal). Daarna 2000 en 2500 handmatig, vervolgens polijsten en beschermlaag erover.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Re: [E46] BMW 328i Executive Individual
Als het goed is kun je er weinig stuk aan maken, ff de gehele lamp unit eruit halen en dan krijg je ze zo los!
Kun je weinig fout mee doen zolang je gewoon goed oplet!
je hebt tegenwoordig een speciale coating, een maatje van me vertelde hierover en was hier super tevreden over, je schuurt dan de koplampen op zoals vaker gedaan wordt, en dan spuit je ze met een speciale coating, dat wordt keihard en je koplampen zijn als nieuw, en sterker als eerst!
Weet niet hoe dit spul heet, kan hem wel ff vragen binnenkort als je wil?
Kun je weinig fout mee doen zolang je gewoon goed oplet!
je hebt tegenwoordig een speciale coating, een maatje van me vertelde hierover en was hier super tevreden over, je schuurt dan de koplampen op zoals vaker gedaan wordt, en dan spuit je ze met een speciale coating, dat wordt keihard en je koplampen zijn als nieuw, en sterker als eerst!
Weet niet hoe dit spul heet, kan hem wel ff vragen binnenkort als je wil?
>>>>Showroom E36's<<<<
Re: [E46] BMW 328i Executive Individual
Wat voor setjes zijn dat?matheeuwissen schreef:Op ebay verkopen ze setjes. Ik heb ze bij mij ook gedaan.
Eerst met korrel 1000, daarna 1500 (machinaal). Daarna 2000 en 2500 handmatig, vervolgens polijsten en beschermlaag erover.
En wat heb je dan precies gedaan?
Of ben je sneller klaar door 2 nieuwe koplampbeschermers (heten ze zo?) te kopen?
Of is dat weer te duur?
Levert het geen problemen op met de koplampsproeiers? Heb zoiets gelezen hier en daar.Dcreator schreef:Als het goed is kun je er weinig stuk aan maken, ff de gehele lamp unit eruit halen en dan krijg je ze zo los! Kun je weinig fout mee doen zolang je gewoon goed oplet!
je hebt tegenwoordig een speciale coating, een maatje van me vertelde hierover en was hier super tevreden over, je schuurt dan de koplampen op zoals vaker gedaan wordt, en dan spuit je ze met een speciale coating, dat wordt keihard en je koplampen zijn als nieuw, en sterker als eerst!
Weet niet hoe dit spul heet, kan hem wel ff vragen binnenkort als je wil?
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
Re: [E46] BMW 328i Executive Individual
Ik heb mijn koplampen geschuurd (wetsand) en gepolijst,ze waren dof en vol steenslag.
Het openen is écht zeer simpel,komt geen schroefje aan te pas,wel beleid.
Ben begonnen met korrel p2000 (p1500 stond te lang op nalevering),daarna 2500 en 3000,dit alles gewoon met de hand en de kappen op schoot zodat je goed je schuursporen kan volgen.
Gebruik hiervoor wel een degelijk merk als 3M of Meguiars,Aldispul lekker daar laten liggen.
Vervolgens afbouwend (machinaal) gepolijst met Monello mezzo op oranje pad en een keer op groene pad,daarna met Monello finale op witte pad.
Dit alles afschermd met een wax.
Heb je al die detailspullen liggen en hoef je enkel schuurpapier te bestellen zoals ik,dan ben je véél goedkoper uit dan nieuwe kappen bestellen.
Zo niet,dan lekker nieuwe kappen bestellen.
Zie mijn showroom voor het voor/na resultaat.
Succes.
Het openen is écht zeer simpel,komt geen schroefje aan te pas,wel beleid.
Ben begonnen met korrel p2000 (p1500 stond te lang op nalevering),daarna 2500 en 3000,dit alles gewoon met de hand en de kappen op schoot zodat je goed je schuursporen kan volgen.
Gebruik hiervoor wel een degelijk merk als 3M of Meguiars,Aldispul lekker daar laten liggen.
Vervolgens afbouwend (machinaal) gepolijst met Monello mezzo op oranje pad en een keer op groene pad,daarna met Monello finale op witte pad.
Dit alles afschermd met een wax.
Heb je al die detailspullen liggen en hoef je enkel schuurpapier te bestellen zoals ik,dan ben je véél goedkoper uit dan nieuwe kappen bestellen.
Zo niet,dan lekker nieuwe kappen bestellen.
Zie mijn showroom voor het voor/na resultaat.
Succes.
F10 LCI 518d luxuryline spacegrau
Ex:F20 116i sparkling bronze
Ex: E60 530d olivin metallic
Ex: E46 328Ci titan silber
Showroom
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 20&t=39203
Ex:F20 116i sparkling bronze
Ex: E60 530d olivin metallic
Ex: E46 328Ci titan silber
Showroom
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 20&t=39203
Re: [E46] BMW 328i Executive Individual
Bekende spullen DennieV, gebruik Monello al voor mijn autoDennieV schreef:Ik heb mijn koplampen geschuurd (wetsand) en gepolijst,ze waren dof en vol steenslag.
Het openen is écht zeer simpel,komt geen schroefje aan te pas,wel beleid.
Ben begonnen met korrel p2000 (p1500 stond te lang op nalevering),daarna 2500 en 3000,dit alles gewoon met de hand en de kappen op schoot zodat je goed je schuursporen kan volgen.
Gebruik hiervoor wel een degelijk merk als 3M of Meguiars,Aldispul lekker daar laten liggen.
Vervolgens afbouwend (machinaal) gepolijst met Monello mezzo op oranje pad en een keer op groene pad,daarna met Monello finale op witte pad.
Dit alles afschermd met een wax.
Heb je al die detailspullen liggen en hoef je enkel schuurpapier te bestellen zoals ik,dan ben je véél goedkoper uit dan nieuwe kappen bestellen.
Zo niet,dan lekker nieuwe kappen bestellen.
Zie mijn showroom voor het voor/na resultaat.
Succes.
Zal zoeken naar het fijne schuurpapier.
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
Re: [E46] BMW 328i Executive Individual
Kijk!Dan ben je er al
Even op carclean voor €10 aan schuurvelletjes bestellen en je koplampen zijn weer nieuw straks.
Even op carclean voor €10 aan schuurvelletjes bestellen en je koplampen zijn weer nieuw straks.
F10 LCI 518d luxuryline spacegrau
Ex:F20 116i sparkling bronze
Ex: E60 530d olivin metallic
Ex: E46 328Ci titan silber
Showroom
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 20&t=39203
Ex:F20 116i sparkling bronze
Ex: E60 530d olivin metallic
Ex: E46 328Ci titan silber
Showroom
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 20&t=39203
Re: [E46] BMW 328i Executive Individual
gaan we zeker doenDennieV schreef:Kijk!Dan ben je er al
Even op carclean voor €10 aan schuurvelletjes bestellen en je koplampen zijn weer nieuw straks.
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
Re: [E46] BMW 328i Executive Individual
Mag ik nog weten welke coating het was Dcreator?Dcreator schreef:Als het goed is kun je er weinig stuk aan maken, ff de gehele lamp unit eruit halen en dan krijg je ze zo los!
Kun je weinig fout mee doen zolang je gewoon goed oplet!
je hebt tegenwoordig een speciale coating, een maatje van me vertelde hierover en was hier super tevreden over, je schuurt dan de koplampen op zoals vaker gedaan wordt, en dan spuit je ze met een speciale coating, dat wordt keihard en je koplampen zijn als nieuw, en sterker als eerst!
Weet niet hoe dit spul heet, kan hem wel ff vragen binnenkort als je wil?
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
Re: [E46] BMW 328i Executive Individual
Apart ..... heb ik alle bougie's vervangen en dan begint hij wat bokkerig te voelen, een kleine terugval krijgen, net alsof hij iets te kort krijgt. Kijk het nog wel een paar dagen aan anders toch maar controleren of alles goed gegaan is (eigenlijk kan er niets verkeerds gaan bij het vervangen van bougie's en de behuizingen erop drukken en vastzetten).
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
Re: [E46] BMW 328i Executive Individual
Wat voor hapering is het precies? Ik had tussen 1000 en 2500 toeren bij vollast accelereren dat ie misfired en voelde hij ook bokkerig aan. Ook alle bougies vervangen, LMM gecontroleerd en dergelijke en dat hielp allemaal niet. Uitlezen gaf ook geen oplossing. Als het je LMM betreft kan je hem ook loskoppelen en kijken of je blok er anders van gaat lopen. Misschien nokkenassensor?
Mijn oplossing was het omwisselen van een kapotte bobine. Cilinder 1 had een kapotte bobine waardoor die misfired. Bij cruisesnelheden had ik er helemaal geen last van, maar bij accelereren wel.
Mijn oplossing was het omwisselen van een kapotte bobine. Cilinder 1 had een kapotte bobine waardoor die misfired. Bij cruisesnelheden had ik er helemaal geen last van, maar bij accelereren wel.
Re: [E46] BMW 328i Executive Individual
Even niet direct reageren op het pedaal, niet de directe reactie krijgen, zo nu en dan, vooral als je bv door een 90° bocht gaat en dan weer gas gaat geven. Niet constant maar zo nu en dan, dat had hij niet voordat ik de bougie's had vervangen. Voor de rest heb ik niets nagekeken of wat dan ook, nergens anders aan gezeten.JzAero schreef:Wat voor hapering is het precies? Ik had tussen 1000 en 2500 toeren bij vollast accelereren dat ie misfired en voelde hij ook bokkerig aan. Ook alle bougies vervangen, LMM gecontroleerd en dergelijke en dat hielp allemaal niet. Uitlezen gaf ook geen oplossing. Als het je LMM betreft kan je hem ook loskoppelen en kijken of je blok er anders van gaat lopen. Misschien nokkenassensor?
Mijn oplossing was het omwisselen van een kapotte bobine. Cilinder 1 had een kapotte bobine waardoor die misfired. Bij cruisesnelheden had ik er helemaal geen last van, maar bij accelereren wel.
Rij ik weg en trap ik het pedaal in dan gaat hij zoals het hoort te gaan: mogelijk wat vuil in de benzine opgelopen of zoiets?
Moet je het laten uitlezen nadat je de bougie's hebt vervangen?
Het was by the way hetzelfde merk en type bougie die er al in zaten.
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat