Pagina 8 van 11
Re: 330Ci Coupe. 19'' BBS CH, pag 6 en 7...
Geplaatst: 02 dec 2009, 18:25
door ///M 330Ci
Bedankt
De winterwieltjes zitten er inmiddels onder, BBS slofjes liggen in de schuur ver weg van de pekel, tot volgend jaar..
Hier heb ik mijn auto gevonden btw:
http://www.mobile.de
BMW 330CI schreef:Ik ben in de toekomst ook nog van plan te kijken naar andere spiegels, ben aan het twijfelen tussen OEM M3 spiegels of spiegels van Salberk. Nadeel van de OEM M3 spiegels is natuurlijk dat ze wel een stuk duurder zijn
Oem M3 spiegels zijn erg duur idd, maar ook zo mooi. Beter is er niet te krijgen
Heb nog een setje liggen btw: zie hier:
http://www.bmwportal.nl/aangeboden-f40/ ... t8777.html
Daniël schreef:BBS CH + Pro kit =
, denk ik haast!
Ik moet de Pro kit ook nog steeds monteren, maar als ik nu met 2 man er in zit gaat die al best omlaag en denk dat met die Pro kit die ook erg laag komt te liggen dan. Ben zelf ook erg benieuwd! Helaas moet ik nog even wachten ;(.. Monteur = ziek.
Met een pro-kit hoef volgens mij zeker niet bang te zijn dat die te laag komt te staan.
Maar je hebt wel de zwaarste niet ///M E46. 330 cabrio met automaat.
M'n handgeschakelde coupe zal iets minder laag zijn straks.
Re: 330Ci Coupe. 19'' BBS CH, pag 6 en 7...
Geplaatst: 04 dec 2009, 22:15
door Dnl
De Cabrio ligt nu al laag voor (en achter), en inderdaad mede doordat het een zware auto is (moet softtop ook steeds weer mee nemen als hardtop er opzit
). dus zal wel sowieso lager komen en heb al wat grond ervaringen met de 2 Sedans
...
Re: 330Ci Coupe. 19'' BBS CH, pag 6 en 7...
Geplaatst: 05 dec 2009, 20:47
door ///M 330Ci
Ik heb besloten toch een schroefset te kopen ipv de eibach pro-kit.
Ben namelijk niet van plan deze auto de komende 5 jaar weg te doen en wil het in één keer goed doen.
Zelf de hoogte/hardheid in kunnen stellen lijkt me toch wel ideaal.
Ik heb alleen ff jullie hulp nodig om te besluiten welke set..
Het is voor 99% straat gebruik en ik wil het wel redelijk comfortabel houden.
Wat ik niet wil: een auto die erg laag staat of keihard afgeveerd is. En ik wil ook geen spoorverbreders nodig hebben.
Ik zit zelf te denken aan KW Street Comfort.
Kan verlagen van -20 tm -40mm. Veerpoten zijn van rvs en de dempers zijn in hardheid verstelbaar.
Geen spoorverbreders nodig als het goed is. Kan iemand dit bevestigen?
Eibach Pro-Street-S kan ook, maar die verlaagd volgens mij te veel (-40 tm -75mm) en is niet in hardheid verstelbaar.
Spoorverbreders?
Zijn er meer opties? Intrax, Koni, H&R?
Re: 330Ci Coupe. Schroefset, maar welke? pag 8...
Geplaatst: 05 dec 2009, 20:50
door B46
Ik zou zeker voor KW gaan
Re: 330Ci Coupe. Schroefset, maar welke? pag 8...
Geplaatst: 05 dec 2009, 21:05
door bjornc
Waarom persé KW?
Is ongetwijfeld goed spul, maar dat zijn wel meer fabrikanten.(Ok, het is sowieso een veilige keuze)
Ff gegoogled, en kom ook iets interessants tegen:
KLIK
Re: 330Ci Coupe. Schroefset, maar welke? pag 8...
Geplaatst: 05 dec 2009, 21:32
door Griffendahl
Die set van Supro is AST meen ik... Absoluut kwaliteitsspul, zeker het overwegen waard. Maar meer op circuitgebruik gericht als KW...
Wat betreft KW, ik wilde aanvankelijk ook de Street Comfort maar ben uiteindelijk voor de V2 gegaan. Heb hem heerlijk comfortabel afgesteld staan ('t is een diesel hij moet kilometers maken en dan moet ik er niet volledige gebroken uitstappen... Ik rijd er zo'n 60.000 per jaar mee dus da's voor mij super belangrijk)
KW is gewoon gegarandeerd goed spul voor een acceptabele prijs. Voordeel van de V2 tov de Street Comfort is dat je relatief minder ver hoeft te zakken met de V2 tov de Street Comfort. Bij schroefsets, ook die in hardheid verstelbaar zijn, is het zo dat hoe lager je gaat hoe harder die wordt.
Verder moet je opletten met de spoorverbreders inderdaad. De versies van KW waarbij je spoorverbreders nodig hebt zijn de versies met een voorspanveer, die zou ik sowieso mijden omdat die van nature al wat stugger zijn als de versies met 1 veer. Moet wel zeggen dat het bij mij behoorlijk dicht bij elkaar komt en volgens mij rijd jij met dezelfde maten... Maar hoe hoger je gaat hoe minder problemen...
Ik vond de verlaging van de Street Comfort wat beperkt, de V2 doet minimaal -40/-30 en omdat ik toch al een sportonderstel onder mijn wagen had wist ik zeker dat ik wel iets meer wilde als -25/-15 tov sportonderstel, de V2 bood dan een stuk meer flexibiliteit. En volgens mijn shop was deed de V2 als die comfortabel afgesteld was weinig onder voor de Street Comfort. De V2 was daarom voor mij gewoon de meest ideale set. Als je twijfelt over bijvoorbeeld een V2 ben je welkom een stuk met mijne mee te rijden om eens te kijken of dat een set is die wat voor jou is.
Wat je ook doet, de goedkopere schroefsets als bijvoorbeeld Vmax en zo zou ik echt mijden. De Eibach set heb ik zelf ook bewust links laten liggen omdat deze niet in hardheid te verstellen is.
Re: 330Ci Coupe. Schroefset, maar welke? pag 8...
Geplaatst: 05 dec 2009, 22:29
door ///M 330Ci
Supro ziet er ook goed uit ja. Kan je ook camber mee verstellen zie ik.
Maar die prijzen liggen toch wel zo'n 500 eur boven die van bijv KW V2/Street comfort.
Ik ben zeker niet van plan om voor budget spul te gaan, moet gewoon goed zijn.
Griff waar ik me bij de Variant 2 set een beetje zorgen om maak is dat die niet hoog genoeg kan staan, en zo laag als jouw sedan zal ik 'm niet zetten.
Max hoogte van de V2 (-25/-15) vind ik toch al redelijk laag. Dit zit nog onder de rijhoogte van een pro-kit verenset en dat vind ik wel een mooie hoogte. (achter mag iets lager)
Heb je mss een foto van je auto ingesteld op max hoogte?
Met de street comfort is de laagste stand volgens mij -25/-20. (ten opzichte van M-Tech)
Ik ga morgen de ruimte in de schermen eens opmeten, kijken hoe veel/weinig dat nu eigenlijk is.
Wat anders; jouw wielen lopen dus niet tegen de veren/veerpoten aan, das mooi. Ook niet met de MV72?
Ik heb idd bijna dezelfde velgmaten. ET-waarde v/d BBS is iets lager geloof ik. ET35 voor en ET40 achter.
Nogmaals dank voor het mee rijden aanbod, ik overweeg het zeker.
Re: 330Ci Coupe. Schroefset, maar welke? pag 8...
Geplaatst: 05 dec 2009, 22:35
door Griffendahl
Juist met de MV72's was het kritisch maar ging goed zonder spoorverbreders. Maar hoe hoger je gaat des te minder wordt dan een issue.
Voor wat betreft zo laag als ik hem nu heb, dat is halverwege de schroefdraad ongeveer kan echt nog een behoorlijk stuk hoger, zowel voor als achter... Ga je hoger krijg je alleen maar meer comfort...
Foto's van hoe hoog die op de hoogste stand staat heb ik niet, maar zal weinig schelen met sport onderstel dat weet ik wel. Kan nog behoorlijk hoog, denk dat die op zijn hoogst ongeveer tussen Eibach Pro en sport onderstel in zal staan, maar wel veel rijdbaarder als met Eibach omdat je veel meer controle hebt over je dempers.
Re: 330Ci Coupe. Schroefset, maar welke? pag 8...
Geplaatst: 08 dec 2009, 09:19
door patrick360
Ik zou toch voor KW V2 gaan als ik jou was. De streetcomfort doet niet echt veel op een coupe mbt evt verlaging en je hebt maar 20mm stelbereik. Met KW V2 heb je zo'n 35mm stelbereik.
De verlagingswaardes die ze overigens opgeven zijn voor een standaard sedan onderstel.
De coupe staat al 20mm lager rondom, omdat deze alleen met sportonderstel leverbaar zijn.
Icm je BBS velgen heb je geen spacers nodig, deze zijn al ET35 ipv ET47/ET50.
Daarnaast wil je ook wel wat verstelling qua demping/rebound in je dempers in een schroefset. Anders wordt het alleen maar harder en harder des te lager je gaat.
Zoals je zelf al aangeeft, je rijdt er alleen maar op de weg mee. Dan blijft dit zeker comfortabel.
Ik zou toch alleen wel je bandenspanning wat verlagen. Je rijdt met PS2 ? Die zouden imo wel ietsjes zachter mogen.
2.8/3.3 zijn waardes voor een m3 die beladen is/heel erg sportief word gereden. 2.6/3.0 lijken mij wat normalere spanningen voor een 330Ci.
Maargoed.. dat is allemaal natuurlijk aan jezelf
Re: 330Ci Coupe. Schroefset, maar welke? pag 8...
Geplaatst: 08 dec 2009, 10:01
door Griffendahl
patrick360 schreef:Icm je BBS velgen heb je geen spacers nodig, deze zijn al ET35 ipv ET47/ET50.
Die vlieger gaat natuurlijk maar half op... Je rijdt weliswaar ET35 ipv ET47 maar je voorvelg is nu wel 8,5J ipv OEM 8J, dus netto win je maar 6 mm (overigens is dat voldoende hoor...) Achter is helemaal niet relevant, die demper raak je toch niet.
Re: 330Ci Coupe. Schroefset, maar welke? pag 8...
Geplaatst: 08 dec 2009, 19:23
door FOX
Er staat een nieuwe schroefset op MP van het merk Spax.
Schijnt een bekend bekend merk te zijn.
Is hoogte en hardheid verstelbaar!
http://link.marktplaats.nl/297558572
meer info
http://www.spaxperformance.com/
Succes!
Grts
Re: 330Ci Coupe. Schroefset, maar welke? pag 8...
Geplaatst: 08 dec 2009, 19:29
door Griffendahl
Ik zou geen Spax hoeven, wat ik zo gelezen heb destijds was dat die stugger zijn als KW en tevens ook kwalitatief wel een stapje minder... Biedt wel relatief veel voor het geld.
Re: 330Ci Coupe. Schroefset, maar welke? pag 8...
Geplaatst: 08 dec 2009, 19:37
door FOX
Ja ik heb er ook over getwijfeld.
Maar heb de Eibach Pro Street S gekozen......komt deze week.......hoop ik!
Grts
Re: 330Ci Coupe. Schroefset, maar welke? pag 8...
Geplaatst: 08 dec 2009, 21:35
door ///M 330Ci
Ik ga voor de KW V2.
Heb een tijdje foto's zitten zoeken naar BMW's met de V2 en de StreetComfort.
Onder deze E92 zit de street comfort, en deze staat op z'n laagste stand ingesteld.
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=287182
Dat is voor mij gewoon niet laag genoeg, zo staat m'n m-tech onderstel bijna.
Op de M3 sectie van het forum zag ik Martijn z'n M3 met de variant 2 eronder.
http://www.bmwportal.nl//martijn-coupe-2002-t7242.html
Deze staat nog relatief hoog op z'n pootjes, maar is dus nog een heel eind naar beneden te schroeven. (zoals Griff z'n sedan)
Maar dit is voor mij wel het teken dat je de V2 nog aardig omhoog kan schroeven als je dat wil. (met winterbanden bijv)
Onder deze 330 zit de variant 1, die heeft volgens mij hetzelfde hoogte-bereik als de V2.
En heeft exact dezelfde velgen als ik.
http://www.e46fanatics.de/coupe/6476-ax ... ik-ii.html
Op de laatste foto met winterbanden lijkt die volgens mij wat hoger te staan, gewoon goed.
En in de zomer met de BBS wielen kan die lekker laag.
Verder ben ik negens tegen gekomen dat iemand de V2 te hard vind.
En griff rijd er 60k per jaar mee in goed comfort, dus dat moet gewoon goed zijn.
Spax-set ziet er ook wel aardig uit, maar zijn de veerpoten wel van rvs?
Zoniet dan roest met alle pekel (hier en op wintersport) de schroefdraad gewoon vast na een tijdje.
En is zo te lezen ook vrij hard qua demping, en dat wil ik niet..
KW Variant 2 it is..
Re: 330Ci Coupe. Schroefset, maar welke? pag 8...
Geplaatst: 08 dec 2009, 21:39
door Mac
duidelijke keuze
Wanneer komen ze eronder?