Danish: M3 SMG II: APK en gewassen
Re: Danish: M3 SMG II: Op pad met de M & nieuwe fotos.
Het een en ander is vervangen afgelopen week bij Molenaar:
Nieuwe stuurhuis en kogelstang. De stuurhuis lekte en de kogelstang had speling.
Nieuwe hardyschijf en nog paar rubbers daar weet de naam even niet.
Nieuwe achterbanden 255 35 19 continental sport contact 3, de vorige waren kennelijk op
Uitlijning.
Auto stuurt weer lekker strak en zweeft een stuk minder. Ook de bandenspanningscontrole lampje is gereset en blijft uit.
Om het geheel af te maken en nog strakker te laten sturen over een tijdje andere draagarmen en rubbers monteren powerflex? En ook de thermostaat meepakken. Temperatuur staat hinderlijk genoeg net niet in het midden.
We kunnen weer verder
Nieuwe stuurhuis en kogelstang. De stuurhuis lekte en de kogelstang had speling.
Nieuwe hardyschijf en nog paar rubbers daar weet de naam even niet.
Nieuwe achterbanden 255 35 19 continental sport contact 3, de vorige waren kennelijk op
Uitlijning.
Auto stuurt weer lekker strak en zweeft een stuk minder. Ook de bandenspanningscontrole lampje is gereset en blijft uit.
Om het geheel af te maken en nog strakker te laten sturen over een tijdje andere draagarmen en rubbers monteren powerflex? En ook de thermostaat meepakken. Temperatuur staat hinderlijk genoeg net niet in het midden.
We kunnen weer verder
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +
Re: Danish: M3 SMG II: Onderhoud
Dat van die temperatuurmeter heb ik vaker gezien en was bij mij ook zo.
Soms net, maar dan ook net iets over het midden.
Schijnt toch normaal te zijn bij een M3, maar ik heb er destijds ook naar laten kijken omdat ik dat ook niet fijn vond gevoelsmatig.
Soms net, maar dan ook net iets over het midden.
Schijnt toch normaal te zijn bij een M3, maar ik heb er destijds ook naar laten kijken omdat ik dat ook niet fijn vond gevoelsmatig.
F31 340i M-Sport SHOWROOM
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Re: Danish: M3 SMG II: Onderhoud
Hij wordt weer lekker in de watten gelegd, zoals het hoort!
>>>>Showroom E36's<<<<
Re: Danish: M3 SMG II: Onderhoud
weet niet of dat specifiek M3 is maar mijn e36 328 heeft de temperatuurmeter ook altijd net iets over het midden staan. Altijd al geweest, ook met nieuwe thermostaat, waterpomp en radiator afgelopen jaar.
Re: Danish: M3 SMG II: Onderhoud
Bij mij staat ie altijd in het midden en op een winterdag rond -5C ging hij een keer over het midden. Sindsdien niet meer teruggekomen en staat hij netjes in het midden.
Re: Danish: M3 SMG II: Op pad met de M & nieuwe fotos.
Danishbmw schreef: Om het geheel af te maken en nog strakker te laten sturen over een tijdje andere draagarmen en rubbers monteren powerflex?
-- Houdoe wanne --
Re: Danish: M3 SMG II: Onderhoud
Ik zou voor de powerflex gaan, echt super dat spul! Heb het sinds kort ook onder mijn auto, nou zo strak is hij nog nooit geweest... En heel eenvoudig te monteren!
Re: Danish: M3 SMG II: Onderhoud
Dat las ik dus ook, dat het bij de M3 e46 ''normaal'' is. Toch laten doen of niet ?Martijn. schreef:Dat van die temperatuurmeter heb ik vaker gezien en was bij mij ook zo.
Soms net, maar dan ook net iets over het midden.
Schijnt toch normaal te zijn bij een M3, maar ik heb er destijds ook naar laten kijken omdat ik dat ook niet fijn vond gevoelsmatig.
Verheeske & ArnoldC: hebben jullie een leuk adresje voor de powerflex rubbers?
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +
Re: Danish: M3 SMG II: Onderhoud
hele late reactie. maar vlasblomtuning natuurlijk
hoe is het verder met het wagenpark?
hoe is het verder met het wagenpark?
-- Houdoe wanne --
Re: Danish: M3 SMG II: Onderhoud
@ verheeske:He kerel, een late reactie van mijn kant ook.. Maar gaat goed met de rest. De 320d rijd nog steeds .
Afgelopen weekend een zondagje naar de ring geweest.
Heb ontzettend veel genoten! Heb de M nu een stuk meer door. Het flipperen met de SMG is :In love: Ben zeer positief over de SMG II.
Heb veel onderstuur gehad in bochten. Zelfs nadat ik iets rustiger de bocht in ging en eerder remde. Onderstuur werd wat minder, maar nog steeds voelbaar. In de cabrio was dat een stuk minder.
Oorzaak ? : harder afstellen voor, meer negatieve camber voor (dmv camberplates?), iets bredere velgen monteren voor of d.m.v. spoorverbreders? Anti- rollbar ?
Wat betreft de remmen: die hielden het super naar mijn mening. Totaal geen faiding zelfs niet na de 8e rondje. Alleen kan het wel wat sterker. Ik lees veel verschillende opties v.w.b. de remmerij:
- De een doet er performance klauwen van een x35i op.
- De ander doet er Porsche gt3 of 944 turbo? remklauwen i.c.m. csl schijven en blokken.
- BBK is natuurlijk een optie, maar brembo, stoptech, movit en ap racing is best duur. Voor wat ik had gevonden plusminus €3000,-. alleen de voorzijde.
- Of natuurlijk ''gewoon'' csl schijven met de juiste brackets.
Waarom de oem M3 remmen niet de beste optie zijn, is vanwege de enkele zuiger per klauw.
Gelukkig op tijd gestopt, uiteindelijk werd het het laatste stukje naar huis staal op staal.
http://i1048.photobucket.com/albums/s36 ... 2e2551.jpg
http://i1048.photobucket.com/albums/s36 ... 054903.jpg
To do list:
- Iets met de remmen
- setje semi slicks scoren
- kleppen laten stellen en iets met de vanosventiel en laten checken van de lagerschalen uit voorzorg.
Afgelopen weekend een zondagje naar de ring geweest.
Heb ontzettend veel genoten! Heb de M nu een stuk meer door. Het flipperen met de SMG is :In love: Ben zeer positief over de SMG II.
Heb veel onderstuur gehad in bochten. Zelfs nadat ik iets rustiger de bocht in ging en eerder remde. Onderstuur werd wat minder, maar nog steeds voelbaar. In de cabrio was dat een stuk minder.
Oorzaak ? : harder afstellen voor, meer negatieve camber voor (dmv camberplates?), iets bredere velgen monteren voor of d.m.v. spoorverbreders? Anti- rollbar ?
Wat betreft de remmen: die hielden het super naar mijn mening. Totaal geen faiding zelfs niet na de 8e rondje. Alleen kan het wel wat sterker. Ik lees veel verschillende opties v.w.b. de remmerij:
- De een doet er performance klauwen van een x35i op.
- De ander doet er Porsche gt3 of 944 turbo? remklauwen i.c.m. csl schijven en blokken.
- BBK is natuurlijk een optie, maar brembo, stoptech, movit en ap racing is best duur. Voor wat ik had gevonden plusminus €3000,-. alleen de voorzijde.
- Of natuurlijk ''gewoon'' csl schijven met de juiste brackets.
Waarom de oem M3 remmen niet de beste optie zijn, is vanwege de enkele zuiger per klauw.
Gelukkig op tijd gestopt, uiteindelijk werd het het laatste stukje naar huis staal op staal.
http://i1048.photobucket.com/albums/s36 ... 2e2551.jpg
http://i1048.photobucket.com/albums/s36 ... 054903.jpg
To do list:
- Iets met de remmen
- setje semi slicks scoren
- kleppen laten stellen en iets met de vanosventiel en laten checken van de lagerschalen uit voorzorg.
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +
Re: Danish: M3 SMG II: Onderhoud
Ik zag/hoorde het op het bimmerfest... Misschien gewoon eerder remmen... Maar nu serieus, aangezien je toch behoorlijk wat circuit rijdt denk ik dat een serieuze upgrade zeker het overwegen waard is...Waarom de oem M3 remmen niet de beste optie zijn, is vanwege de enkele zuiger per klauw.
Re: Danish: M3 SMG II: Review dagje Nordschleife
het grote voordeel van de OEM remtang is de grote afstand (lees hittebrug) tussen remblok en remvloeistof: de enige remzuiger is erg diep en daarmee voorkom je oververhitting van de remvloeistof.
Ik rij zelf met 345x28mm CSL-schijven vóór (ipv 325x28mm standaard M3), icm met CSL remzadels en de standaard remtangen en ervaar géén remproblemen. (M3 cabrio)
Ik rij zelf met 345x28mm CSL-schijven vóór (ipv 325x28mm standaard M3), icm met CSL remzadels en de standaard remtangen en ervaar géén remproblemen. (M3 cabrio)
Beest Met 4 Wielen
Re: Danish: M3 SMG II: Review dagje Nordschleife
daarentegen het nadeel van de OEM remtang: het hoge gewicht.
Beest Met 4 Wielen
Re: Danish: M3 SMG II: Review dagje Nordschleife
Deels mijn fout en van de plaatsing van de pionnen, die later wel goed werd gezet.McShine schreef: Ik zag/hoorde het op het bimmerfest... Misschien gewoon eerder remmen... Maar nu serieus, aangezien je toch behoorlijk wat circuit rijdt denk ik dat een serieuze upgrade zeker het overwegen waard is...
Oververhitting had ik geen last van. CSL schijven i.c.m. de juiste brackets is zeker een optie, aangezien dat ook het goedkoopste is i.t.t. BBK e.d.vang schreef:het grote voordeel van de OEM remtang is de grote afstand (lees hittebrug) tussen remblok en remvloeistof: de enige remzuiger is erg diep en daarmee voorkom je oververhitting van de remvloeistof.
Ik rij zelf met 345x28mm CSL-schijven vóór (ipv 325x28mm standaard M3), icm met CSL remzadels en de standaard remtangen en ervaar géén remproblemen. (M3 cabrio)
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +
Re: Danish: M3 SMG II: Review dagje Nordschleife
Eisemann race 4x 76mm tips
Een voorproefje van hoe het klinkt. KOude start. Er zullen nog betere filmpjes volgen zo direct.
http://www.youtube.com/watch?v=HWxIKG2o8nM
Een voorproefje van hoe het klinkt. KOude start. Er zullen nog betere filmpjes volgen zo direct.
http://www.youtube.com/watch?v=HWxIKG2o8nM
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +