Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Geplaatst: 15 feb 2015, 22:08
Goed. Verder met de GA6HP26.
In januari ben ik langs geweest bij CRV Veenendaal en heb samen met de monteur proefgereden, ruim een half uur lang alle mankementen geprobeerd te laten voelen/merken. De conclusie was dat er behalve normale slijtage eigenlijk niets aan de hand was met zowel de bak, koppelomvormer als ook de lock-up. Verder moest ik niet zo mierenneuken, er staat ruim 2 ton op de boel, wat wil je?
Nou eigenlijk zou ik willen dat ie weer normaal functioneert. Ik blijf vinden dat ie slipt in 2e, en het gat tussen gas-los en weer gas irriteert me enorm. Ik ben in staat om de bak er compleet onderuit te trekken en volledig open te schroeven, maar ja er moet ook gewerkt worden dus geen tijd en geen plek daarvoor. Ook begin ik me langzaam af te vragen: is het dat allemaal nog wel waard?
Eerst maar eens wat simpele dingen proberen. Olie op peil, check. Rondeje gereden met Laptop en Inpa op analogwerte, everything lookin’ good. Gister nog een rit gemaakt van 300km en er achter gekomen dat het gewoon een fijne wagen is, niets aan de hand. Maar toch. Vandaag de Icom aangesloten en de Adaptie-waarden gereset om verder te puzzelen.
Er is verschil na de reset, maar geen grote veranderingen. Nog steeds slip en nog steeds het gat. Maar er zijn wel nieuwe dingen: we hebben nu ook de ‘ik-zet-hem-toch-nog-even-snel-in-zijn-1-bonk’ vlak voordat je stilstaat
en het duurt een seconde voordat de achteruitversnelling ook daadwerkelijk wat doet
Ik heb de software niet ge-update, omdat ik niet verwacht dat die dit allemaal gaat oplossen. Eerst maar eens wat kms maken en hopen op een wonder
In januari ben ik langs geweest bij CRV Veenendaal en heb samen met de monteur proefgereden, ruim een half uur lang alle mankementen geprobeerd te laten voelen/merken. De conclusie was dat er behalve normale slijtage eigenlijk niets aan de hand was met zowel de bak, koppelomvormer als ook de lock-up. Verder moest ik niet zo mierenneuken, er staat ruim 2 ton op de boel, wat wil je?
Nou eigenlijk zou ik willen dat ie weer normaal functioneert. Ik blijf vinden dat ie slipt in 2e, en het gat tussen gas-los en weer gas irriteert me enorm. Ik ben in staat om de bak er compleet onderuit te trekken en volledig open te schroeven, maar ja er moet ook gewerkt worden dus geen tijd en geen plek daarvoor. Ook begin ik me langzaam af te vragen: is het dat allemaal nog wel waard?
Eerst maar eens wat simpele dingen proberen. Olie op peil, check. Rondeje gereden met Laptop en Inpa op analogwerte, everything lookin’ good. Gister nog een rit gemaakt van 300km en er achter gekomen dat het gewoon een fijne wagen is, niets aan de hand. Maar toch. Vandaag de Icom aangesloten en de Adaptie-waarden gereset om verder te puzzelen.
Er is verschil na de reset, maar geen grote veranderingen. Nog steeds slip en nog steeds het gat. Maar er zijn wel nieuwe dingen: we hebben nu ook de ‘ik-zet-hem-toch-nog-even-snel-in-zijn-1-bonk’ vlak voordat je stilstaat
en het duurt een seconde voordat de achteruitversnelling ook daadwerkelijk wat doet
Ik heb de software niet ge-update, omdat ik niet verwacht dat die dit allemaal gaat oplossen. Eerst maar eens wat kms maken en hopen op een wonder