Gebonk van achteren bij het schakelen.. :s

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
bibic

Re: Gebonk van achteren bij het schakelen.. :s

Bericht door bibic » 11 apr 2009, 14:06

Ben blij voor je dat je wagen weer rijd zoals het hoort! Nu ik nog :P

Je zegt dat je de hardy van de zomer gaat vervangen, is die dan versleten? Als dat zo is zou ik dat gelijk laten doen, daar word de aandrijving niet zo gelukkig van als je te lang met een versleten hardy blijft rond rijden.
Increase the Peace!

anna_moska

Bericht door anna_moska » 11 apr 2009, 17:10

Er zitten wat scheuren in de hardy, maar niet dat ie bijna uit elkaar valt, gewoon wat kleine scheurtjes. Ga het volgende keer aanpakken, als ik weer over de huidige aderlting heen ben. Toch crisistijd nu, he? ;(

Tomj

Bericht door Tomj » 17 mei 2009, 16:37

ik heb ook last van het gebonk, ik heb al met andere bmw's gereden , en ook e46's die het niet hadden, dus de uitspraken van " dit hoort bij de e46" zijn larie en apekool. Ik heb de flector vervangen, maar toen ik onder de auto stond heb ik het zaakje eens deftiger kunnen bekijken, ophangingrubbers zijn nog zo goed als nieuw bij mij , en geen subframegescheur, nieuwe flector... Maar toen pakte ik de cardanas vast en ik kon deze misschien wel 15 a 20 graden draaien. ( wagen stond in neutraal ) dus daar zit de speling ergens , als ik met het raam open voorzichtig vertrek hoor ik hetzelfde "klak" geluid vanonder de wagen komen, als toen ik dit met de hand deed onder de wagen.
Nu vraag ik mij sindsdien af waar er allemaal speling kan opzitten. Moet ik er direct vanuitgaan dat mijn differentieel stillaan voor de vuilbak is? of zijn er nog andere onderdelen die dit kunnen veroozaken?
Verder naar het begin van deze topic vond ik deze (mijns inziens interresante) reply:
jvh320D schreef:Hoi,

bonkt de auto vooral bij het schakelen of is het ook bij het optrekken of als er kracht op de motor komt? als dat het is, is het volgens mij een lager van de kardan. je kunt het zelf doen maar moet je wel een brug hebben en goed op de tandwielen letten bij het terug plaatsen. het lager kost je 55 euri's.
weet iemand hier meer over?

Tomj

Bericht door Tomj » 18 nov 2009, 01:57

blijkbaar zijn de diff's tot bouwjaar (2001 dach ik) zeer zwak, na 2001 heeft bmw dit opgelost met een groter en sterker diff.
Het probleem ligt blijkbaar bij de sattelietbehuizing en de sateliettandwielen zelf. Ik bonk nu al 1.5 jaar maar denk er toch aan om het probleem stillaan eens aan te pakken -_-

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”