Vermogen verlies M5
-
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: 10 sep 2011, 16:35
Re: Vermogen verlies M5
De ouderwetse V10 gaat geen 1 op 10 lopen schat ik zo.
Re: Vermogen verlies M5
een m5 gaat zeker geen 1 op 10 halen. in de stad makkelijk 1 op 3 en als je op snelweg netjes doet 1 op 7.
gr
kotje
gr
kotje
- E36 M-Style
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 2263
- Lid geworden op: 23 nov 2010, 19:05
- Kevin_1987
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 15 jan 2013, 15:44
Re: Vermogen verlies M5
Gemiddeld 1 op 6 ongeveer.
Stadsverbruik rond de 1 op 4 en snelweg 1 op 8 (de cijfers die ik noem gelden voor mijn E63 M6!)
Dat gezegd hebbende, er zijn zoveel variabelen die je verbruik beïnvloeden; rijstijl, druk verkeer, voorgangers die geen tempo kunnen vasthouden etc. Voor de snelweg geldt gewoon; kun je een tempo aanhouden, dan rij je op de snelweg zeker 1 op 8 bij snelheden tot 160km/h.
@Citano; Ik zou de verbruiksmeter eens resetten, zodat ie opnieuw begint te calculeren.
Stadsverbruik rond de 1 op 4 en snelweg 1 op 8 (de cijfers die ik noem gelden voor mijn E63 M6!)
Dat gezegd hebbende, er zijn zoveel variabelen die je verbruik beïnvloeden; rijstijl, druk verkeer, voorgangers die geen tempo kunnen vasthouden etc. Voor de snelweg geldt gewoon; kun je een tempo aanhouden, dan rij je op de snelweg zeker 1 op 8 bij snelheden tot 160km/h.
@Citano; Ik zou de verbruiksmeter eens resetten, zodat ie opnieuw begint te calculeren.
///M. The strongest letter in the world.
E63 M6 - Saphirschwartz
F21 118i LCI met M-pakket - Alpinweiss
E87 118i (ex.)
E39 M5 facelift (ex.)
E36 318is coupe (ex.)
E36 318i sedan (ex.)
E63 M6 - Saphirschwartz
F21 118i LCI met M-pakket - Alpinweiss
E87 118i (ex.)
E39 M5 facelift (ex.)
E36 318is coupe (ex.)
E36 318i sedan (ex.)
Re: Vermogen verlies M5
klopt mannen.
gr
kotje
gr
kotje
Re: Vermogen verlies M5
Beste Angelo, in principe kan het meevallen een M5. Ik moet je eerlijk vertellen dat ik in mijn directe omgeving niet het kennis heb, die mijn alles kon vertellen over een M5.Angelo-V schreef:Ik heb zo juist het topic van begin tot eind gelezen, wat een drama helaas. Wel knap dat je er alles aan doet om de M5 te herstellen. Moet wel eerlijk bekennen dat dit de verhalen zijn waardoor ik het zelf niet aandurf om een M5/M6 te kopen
Als je kijkt op google zie je bijna niks over M5 storingen. Wel op M5BOARD.COM.
Maja als je engels zwak is heb er niet zo veel aan.
Maar eigelijk vanaf nu, staat op deze bimmerportal heel veel info over M5.
Ik heb zoals je heb gezien alles opgeschreven. Ik ben van mening, als iemand een M5 wilt kopen en leest al mijn topics, dat weet hij heel goed waar hij op moet letten. En zodoende goeie garantie afspreken. Zo kan je een hoop ellende voorkomen.
Maar toch het blijft een stukje mechaniek. Alles kan stuk gaan.
Re: Vermogen verlies M5
Als ik 100 km/h cruisecontrol rij, geeft de boordcomputer 1 op 10.5 aan.
En bij 150km/h cruiscontrol rij geeft de boordcomputer 1 op 7.
Als ik volle tank heb rij ik gecombineerd met 1 tank tegende 400 km
Ik heb zelf een beetje benzinekosten uitgerekend, mijn vakantie heen en terug, ruim €4500
En bij 150km/h cruiscontrol rij geeft de boordcomputer 1 op 7.
Als ik volle tank heb rij ik gecombineerd met 1 tank tegende 400 km
Ik heb zelf een beetje benzinekosten uitgerekend, mijn vakantie heen en terug, ruim €4500
Re: Vermogen verlies M5
Vliegen is goedkoper en gaat sneller, met deze wagen is natuurlijk wel,veel leuker !
-
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: 10 sep 2011, 16:35
Re: Vermogen verlies M5
Dat er zo weinig over bekend is in Nederland, komt natuurlijk dat deze auto niet zo heel gek veel verkocht is. Daarnaast brengt de gemiddelde M5 eigenaar de auto gewoon naar de dealer als deze wat mankeert of wordt het verholpen met een beurt en betaald de eigenaar gewoon de rekening.
Re: Vermogen verlies M5
ook dat is zo. de kennis in Duitsland over bijvoorbeeld vanos storingen en drijfstanglagers is veel groter dan hier.streamline schreef:Dat er zo weinig over bekend is in Nederland, komt natuurlijk dat deze auto niet zo heel gek veel verkocht is. Daarnaast brengt de gemiddelde M5 eigenaar de auto gewoon naar de dealer als deze wat mankeert of wordt het verholpen met een beurt en betaald de eigenaar gewoon de rekening.
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
Re: Vermogen verlies M5
Beste ozann
Veilig en wel aangekomen in Turkije met je M5? ik zelf ben ook in Turkije met mijn E60, als je in in de buurt bent van Eskisehir, wil ik graag je M5 komen bewonderen:)
Mvgr Atalay
Veilig en wel aangekomen in Turkije met je M5? ik zelf ben ook in Turkije met mijn E60, als je in in de buurt bent van Eskisehir, wil ik graag je M5 komen bewonderen:)
Mvgr Atalay
Re: Vermogen verlies M5
Ik denk ook dat het kan meevallen met een M5, alleen als er wat mee is dan mag je diep in de buidel tasten. Nou denk ik dat dit niet anders is voor een M3.. Maarja wie angstig leeft, wie angstig sterft zei m'n oma altijd haha Ik heb nu eerst de keuze gemaakt om voor een E46 M3 te gaan en wellicht over een paar jaartjes naar een M5 / M6 over te stappen!Ozan_M5 schreef:Beste Angelo, in principe kan het meevallen een M5. Ik moet je eerlijk vertellen dat ik in mijn directe omgeving niet het kennis heb, die mijn alles kon vertellen over een M5.Angelo-V schreef:Ik heb zo juist het topic van begin tot eind gelezen, wat een drama helaas. Wel knap dat je er alles aan doet om de M5 te herstellen. Moet wel eerlijk bekennen dat dit de verhalen zijn waardoor ik het zelf niet aandurf om een M5/M6 te kopen
Als je kijkt op google zie je bijna niks over M5 storingen. Wel op M5BOARD.COM.
Maja als je engels zwak is heb er niet zo veel aan.
Maar eigelijk vanaf nu, staat op deze bimmerportal heel veel info over M5.
Ik heb zoals je heb gezien alles opgeschreven. Ik ben van mening, als iemand een M5 wilt kopen en leest al mijn topics, dat weet hij heel goed waar hij op moet letten. En zodoende goeie garantie afspreken. Zo kan je een hoop ellende voorkomen.
Maar toch het blijft een stukje mechaniek. Alles kan stuk gaan.
Re: Vermogen verlies M5
Het onderhoud van de E46 M3 vond ik reuze mee vallen. De dingen die kapot gaan bij de E46 zijn voornamelijk onderdelen als onderstel, draagarmen etc. De M5 en M6 zijn in dat opzicht veel sterker maar kampen veel meer met technische issues (zit ook véél meer electronica in dan een E46).Angelo-V schreef:Ik denk ook dat het kan meevallen met een M5, alleen als er wat mee is dan mag je diep in de buidel tasten. Nou denk ik dat dit niet anders is voor een M3.. Maarja wie angstig leeft, wie angstig sterft zei m'n oma altijd haha Ik heb nu eerst de keuze gemaakt om voor een E46 M3 te gaan en wellicht over een paar jaartjes naar een M5 / M6 over te stappen!Ozan_M5 schreef:Beste Angelo, in principe kan het meevallen een M5. Ik moet je eerlijk vertellen dat ik in mijn directe omgeving niet het kennis heb, die mijn alles kon vertellen over een M5.Angelo-V schreef:Ik heb zo juist het topic van begin tot eind gelezen, wat een drama helaas. Wel knap dat je er alles aan doet om de M5 te herstellen. Moet wel eerlijk bekennen dat dit de verhalen zijn waardoor ik het zelf niet aandurf om een M5/M6 te kopen
Als je kijkt op google zie je bijna niks over M5 storingen. Wel op M5BOARD.COM.
Maja als je engels zwak is heb er niet zo veel aan.
Maar eigelijk vanaf nu, staat op deze bimmerportal heel veel info over M5.
Ik heb zoals je heb gezien alles opgeschreven. Ik ben van mening, als iemand een M5 wilt kopen en leest al mijn topics, dat weet hij heel goed waar hij op moet letten. En zodoende goeie garantie afspreken. Zo kan je een hoop ellende voorkomen.
Maar toch het blijft een stukje mechaniek. Alles kan stuk gaan.
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
Re: Vermogen verlies M5
BM-DUB heb je een PB gestuurd!
Re: Vermogen verlies M5
Hey Atalay, ik ben veilig aangekomen met me M5. Alles ging goed, alleen ik voel wel dat de brandstof kwaliteit in slovenie, croaten, servie, bulgarije ERG slecht is.Atalay schreef:Beste ozann
Veilig en wel aangekomen in Turkije met je M5? ik zelf ben ook in Turkije met mijn E60, als je in in de buurt bent van Eskisehir, wil ik graag je M5 komen bewonderen:)
Mvgr Atalay
İk heb nu ong 5500 km gereden. Heb toen in vertrek 1 lt olie toegevoegd. Nu staat ie op 0,7 L
Dus olie verbruik valt mee. M5 heeft hard moeten werken want heb continue minimaal 150 km/h gereden. Auto was ook flink beladen.
En Atalay, ik zit best ver van jouw. Beter dat we een keer in NL afspreken. A.s donderdag vertrek ik vanuit Ankara.
Prettig vakantie nog......