E61 535d kleine problemen

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Vintiem
Berichten: 1434
Lid geworden op: 16 nov 2014, 10:34

Re: E61 535d kleine problemen

Bericht door Vintiem » 02 feb 2016, 20:11

Als het relais er zo uitziet zou ik ook de female connectors, waar de relaispootjes in vastgrijpen, vervangen. Dat is wel een vervelend werkje want je krijgt ze er, zeker zonder tool, heel lastig uit. Maar zeker de moeite waard.
Had hetzelfde en eerst alleen relais vervangen. Problemen bleven. Daarna de gehele bende vervangen en alle irritante meldingen verdwenen

Gebruikersavatar
PaulHeynen
Berichten: 124
Lid geworden op: 03 dec 2014, 22:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: E61 535d kleine problemen

Bericht door PaulHeynen » 11 feb 2016, 18:10

Alleen het relais vervangen heeft inderdaad niet geholpen.

Nog een nieuwe: Steigend oliepeil. Ruikt niet naar diesel.

Afbeelding

Gebruikersavatar
gk5
Berichten: 516
Lid geworden op: 09 jun 2012, 22:18
Locatie: Schaijk Noord Brabant

Re: E61 535d kleine problemen

Bericht door gk5 » 12 feb 2016, 07:39

Toch diesel denk ik.
BMW UITLEZEN(E,F,G series),CODING,PROGRAMMING
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.

Sjonnie
Berichten: 824
Lid geworden op: 20 okt 2008, 21:17

Re: E61 535d kleine problemen

Bericht door Sjonnie » 12 feb 2016, 10:28

of sludge / condens.

Rij je veel korte stukjes?
x '95 BMW E36 328i Cabrio
x '98 BMW E38 728iA
x '97 BMW E36 318i T
x '81 BMW E23 735iA
x '00 BMW E39 530dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '02 BMW E46 330d T
x '04 BMW E61 525iA T
x '04 BMW E46 318i T
x '00 BMW E38 735iA
'08 BMW E61 525dA T

Gebruikersavatar
PaulHeynen
Berichten: 124
Lid geworden op: 03 dec 2014, 22:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: E61 535d kleine problemen

Bericht door PaulHeynen » 12 feb 2016, 17:44

1x in de week een kort stukje (zwemles). De rest allemaal langer met snelweg.

Diesel is inderdaad het meest waarschijnlijk. Was hier al eerder sprake van mogelijk lekkende injectoren. De BMW-specialist merkte (terecht) op dat je dit gezien de grote hoeveelheid olie mogelijk niet ruikt aan de peilstok.

Ik heb de laatste tijd wel wat verlies van koelvloeistof (ongeveer 1 liter in 2 maanden). Dit is begonnen na het vervangen van de circulatiepomp van de standkachel.

Plan de campagne:
- Proberen met een lege fles afwasmiddel en een meter aquariumslang via de opening van de peilstok wat olie eruit te halen. (update: Het kost wat geduld aangezien je zo maar een kleine hoeveelheid per keer omhoog krijgt, maar het werkt)
- Injectoren controleren en controleren op lekkage koelvloeistof (dit doet de specialist)- (update: Injectoren zijn getest, allemaal goed. De lekkage van de koelvloeistof is waarschijnlijk ontstaan bij het vervangen van de circulatiepomp van de standkachel. Eens kijken of de vloeistofniveaus nu nog veranderen)


Foutcode 4587 blijft terugkeren. Dat zou kunnen wijzen op een verstopt brandstoffilter. Nu las ik ergens dat het filter ook voorverwarmd wordt en dat dit dezelfde foutmelding kan geven.
Weet iemand hoe dat zit?

Gebruikersavatar
PaulHeynen
Berichten: 124
Lid geworden op: 03 dec 2014, 22:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: E61 535d kleine problemen

Bericht door PaulHeynen » 19 mar 2016, 11:28

Vandaag na een bezoekje aan de wasstraat weer een beetje water in het bakje bij de zekeringen.

Is het mogelijk dat dit via het gaatje onder de tankdop binnen komt?

Afbeelding

Gebruikersavatar
tom_il
Berichten: 4119
Lid geworden op: 24 jul 2011, 19:32
Locatie: Tienen, belgie

Re: E61 535d kleine problemen

Bericht door tom_il » 19 mar 2016, 19:29

Dit is vermoed ik de overloop als je morst, komt niet in de koffer uit gezien je geen diesel in de wagen wil hebben.
525d E61 2007 pre-LCI

Gebruikersavatar
PaulHeynen
Berichten: 124
Lid geworden op: 03 dec 2014, 22:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: E61 535d kleine problemen

Bericht door PaulHeynen » 28 apr 2016, 12:27

Weer lekkage van koelvloeistof (ongeveer 2 liter in 1 week).

Op de foto is het onderin vochtig. (Beetje links van het midden in de foto)

Afbeelding

Ik verdenk de waterpomp. Is zoiets te repareren of kan ik beter voor een nieuwe gaan?

hj2
Berichten: 632
Lid geworden op: 20 okt 2013, 07:03
Locatie: Delluf!

Re: E61 535d kleine problemen

Bericht door hj2 » 28 apr 2016, 13:48

Een nieuwe, zonder twijfel.
If you always do what you always did, you always get what you always got!

Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8

Vintiem
Berichten: 1434
Lid geworden op: 16 nov 2014, 10:34

Re: E61 535d kleine problemen

Bericht door Vintiem » 29 apr 2016, 17:03

Weet je zeker dat het je waterpomp is? Ik heb ook al eens een 535d gezien waar de egr thermostaat KVS lekte in de egr koeler. De egr koeler had een scheurtje en tada kvs lekkage als de motor uit was.
Eerlijk gezegd verwacht ik ook dat het inderdaad de waterpomp is maar toch even mijn ervaring hierboven neergezet

Gebruikersavatar
PaulHeynen
Berichten: 124
Lid geworden op: 03 dec 2014, 22:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: E61 535d kleine problemen

Bericht door PaulHeynen » 29 apr 2016, 18:22

Ik heb dinsdag de afspraak bij de specialist. Hij dacht ook aan het thermostaat. In overleg is besloten beide te bestellen en wat niet nodig is, gaat retour.

-> uiteindelijk bleek een o-ring bij het thermostaat te lekken en de klemmen bij de standkachel.

Gebruikersavatar
PaulHeynen
Berichten: 124
Lid geworden op: 03 dec 2014, 22:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: E61 535d kleine problemen

Bericht door PaulHeynen » 04 jul 2016, 18:30

En het ging (eindelijk) zo goed...

Vorige week grote beurt, nu weer 2 problemen:
- Alleen in DS een schokje bij het stoppen. Dit lijkt een beetje op het schokken na reset van de automaat. Het is minder heftig en de eerdere schok ging vanzelf weer weg.
- De auto "hikt". Op de terugweg 8x. Een korte schok, alsof de rem kort beroerd wordt, in combinatie met een terugvallend toerental. Steeds tussen 1000 en 1300 toeren. Ongeveer om de 5 minuten een hik. Bij de 7de keer melding "verhoogde uitstoot".

Ga straks eens uitlezen.

Gebruikersavatar
PaulHeynen
Berichten: 124
Lid geworden op: 03 dec 2014, 22:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: E61 535d kleine problemen

Bericht door PaulHeynen » 04 jul 2016, 20:28

Afbeelding

Bleh.

Gebruikersavatar
tom_il
Berichten: 4119
Lid geworden op: 24 jul 2011, 19:32
Locatie: Tienen, belgie

Re: E61 535d kleine problemen

Bericht door tom_il » 04 jul 2016, 20:42

Alles resetten en zien wat terugkomt.
525d E61 2007 pre-LCI

Gebruikersavatar
PaulHeynen
Berichten: 124
Lid geworden op: 03 dec 2014, 22:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: E61 535d kleine problemen

Bericht door PaulHeynen » 04 jul 2016, 20:49

De K-CAN line faults kan ik niet resetten. Van de rest heb ik alles behalve 42E2 en 4501 al eerder gezien.

Residual heating field -> niet heel urgent, deel van de stoelverwarming bestuurder stuk
Washer nozzle heating -> voorverwarming ruitensproeier stuk, iets voor de winter
Fuel filter-> vreemd, filter en verwarming daarvan vervangen
Throttle valvue actuator -> volgens beschrijving noodzakelijk voor de regeneratie. Ik vermoed hier een probleem. Waardes in DrGini komen niet overeen met beschrijving.

Kan de rest een gevolg zijn van die Throttle valve?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”