E61 535d kleine problemen
Re: E61 535d kleine problemen
Als het relais er zo uitziet zou ik ook de female connectors, waar de relaispootjes in vastgrijpen, vervangen. Dat is wel een vervelend werkje want je krijgt ze er, zeker zonder tool, heel lastig uit. Maar zeker de moeite waard.
Had hetzelfde en eerst alleen relais vervangen. Problemen bleven. Daarna de gehele bende vervangen en alle irritante meldingen verdwenen
Had hetzelfde en eerst alleen relais vervangen. Problemen bleven. Daarna de gehele bende vervangen en alle irritante meldingen verdwenen
- PaulHeynen
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 03 dec 2014, 22:04
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
Re: E61 535d kleine problemen
Alleen het relais vervangen heeft inderdaad niet geholpen.
Nog een nieuwe: Steigend oliepeil. Ruikt niet naar diesel.

Nog een nieuwe: Steigend oliepeil. Ruikt niet naar diesel.

Re: E61 535d kleine problemen
Toch diesel denk ik.
BMW UITLEZEN(E,F,G series),CODING,PROGRAMMING
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
Re: E61 535d kleine problemen
of sludge / condens.
Rij je veel korte stukjes?
Rij je veel korte stukjes?
x '95 BMW E36 328i Cabrio
x '98 BMW E38 728iA
x '97 BMW E36 318i T
x '81 BMW E23 735iA
x '00 BMW E39 530dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '02 BMW E46 330d T
x '04 BMW E61 525iA T
x '04 BMW E46 318i T
x '00 BMW E38 735iA
✓ '08 BMW E61 525dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '97 BMW E36 318i T
x '81 BMW E23 735iA
x '00 BMW E39 530dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '02 BMW E46 330d T
x '04 BMW E61 525iA T
x '04 BMW E46 318i T
x '00 BMW E38 735iA
✓ '08 BMW E61 525dA T
- PaulHeynen
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 03 dec 2014, 22:04
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
Re: E61 535d kleine problemen
1x in de week een kort stukje (zwemles). De rest allemaal langer met snelweg.
Diesel is inderdaad het meest waarschijnlijk. Was hier al eerder sprake van mogelijk lekkende injectoren. De BMW-specialist merkte (terecht) op dat je dit gezien de grote hoeveelheid olie mogelijk niet ruikt aan de peilstok.
Ik heb de laatste tijd wel wat verlies van koelvloeistof (ongeveer 1 liter in 2 maanden). Dit is begonnen na het vervangen van de circulatiepomp van de standkachel.
Plan de campagne:
- Proberen met een lege fles afwasmiddel en een meter aquariumslang via de opening van de peilstok wat olie eruit te halen. (update: Het kost wat geduld aangezien je zo maar een kleine hoeveelheid per keer omhoog krijgt, maar het werkt)
- Injectoren controleren en controleren op lekkage koelvloeistof (dit doet de specialist)- (update: Injectoren zijn getest, allemaal goed. De lekkage van de koelvloeistof is waarschijnlijk ontstaan bij het vervangen van de circulatiepomp van de standkachel. Eens kijken of de vloeistofniveaus nu nog veranderen)
Foutcode 4587 blijft terugkeren. Dat zou kunnen wijzen op een verstopt brandstoffilter. Nu las ik ergens dat het filter ook voorverwarmd wordt en dat dit dezelfde foutmelding kan geven.
Weet iemand hoe dat zit?
Diesel is inderdaad het meest waarschijnlijk. Was hier al eerder sprake van mogelijk lekkende injectoren. De BMW-specialist merkte (terecht) op dat je dit gezien de grote hoeveelheid olie mogelijk niet ruikt aan de peilstok.
Ik heb de laatste tijd wel wat verlies van koelvloeistof (ongeveer 1 liter in 2 maanden). Dit is begonnen na het vervangen van de circulatiepomp van de standkachel.
Plan de campagne:
- Proberen met een lege fles afwasmiddel en een meter aquariumslang via de opening van de peilstok wat olie eruit te halen. (update: Het kost wat geduld aangezien je zo maar een kleine hoeveelheid per keer omhoog krijgt, maar het werkt)
- Injectoren controleren en controleren op lekkage koelvloeistof (dit doet de specialist)- (update: Injectoren zijn getest, allemaal goed. De lekkage van de koelvloeistof is waarschijnlijk ontstaan bij het vervangen van de circulatiepomp van de standkachel. Eens kijken of de vloeistofniveaus nu nog veranderen)
Foutcode 4587 blijft terugkeren. Dat zou kunnen wijzen op een verstopt brandstoffilter. Nu las ik ergens dat het filter ook voorverwarmd wordt en dat dit dezelfde foutmelding kan geven.
Weet iemand hoe dat zit?
- PaulHeynen
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 03 dec 2014, 22:04
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
Re: E61 535d kleine problemen
Vandaag na een bezoekje aan de wasstraat weer een beetje water in het bakje bij de zekeringen.
Is het mogelijk dat dit via het gaatje onder de tankdop binnen komt?

Is het mogelijk dat dit via het gaatje onder de tankdop binnen komt?

Re: E61 535d kleine problemen
Dit is vermoed ik de overloop als je morst, komt niet in de koffer uit gezien je geen diesel in de wagen wil hebben.
525d E61 2007 pre-LCI
- PaulHeynen
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 03 dec 2014, 22:04
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
Re: E61 535d kleine problemen
Weer lekkage van koelvloeistof (ongeveer 2 liter in 1 week).
Op de foto is het onderin vochtig. (Beetje links van het midden in de foto)

Ik verdenk de waterpomp. Is zoiets te repareren of kan ik beter voor een nieuwe gaan?
Op de foto is het onderin vochtig. (Beetje links van het midden in de foto)

Ik verdenk de waterpomp. Is zoiets te repareren of kan ik beter voor een nieuwe gaan?
Re: E61 535d kleine problemen
Een nieuwe, zonder twijfel.
If you always do what you always did, you always get what you always got!
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Re: E61 535d kleine problemen
Weet je zeker dat het je waterpomp is? Ik heb ook al eens een 535d gezien waar de egr thermostaat KVS lekte in de egr koeler. De egr koeler had een scheurtje en tada kvs lekkage als de motor uit was.
Eerlijk gezegd verwacht ik ook dat het inderdaad de waterpomp is maar toch even mijn ervaring hierboven neergezet
Eerlijk gezegd verwacht ik ook dat het inderdaad de waterpomp is maar toch even mijn ervaring hierboven neergezet
- PaulHeynen
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 03 dec 2014, 22:04
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
Re: E61 535d kleine problemen
Ik heb dinsdag de afspraak bij de specialist. Hij dacht ook aan het thermostaat. In overleg is besloten beide te bestellen en wat niet nodig is, gaat retour.
-> uiteindelijk bleek een o-ring bij het thermostaat te lekken en de klemmen bij de standkachel.
-> uiteindelijk bleek een o-ring bij het thermostaat te lekken en de klemmen bij de standkachel.
- PaulHeynen
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 03 dec 2014, 22:04
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
Re: E61 535d kleine problemen
En het ging (eindelijk) zo goed...
Vorige week grote beurt, nu weer 2 problemen:
- Alleen in DS een schokje bij het stoppen. Dit lijkt een beetje op het schokken na reset van de automaat. Het is minder heftig en de eerdere schok ging vanzelf weer weg.
- De auto "hikt". Op de terugweg 8x. Een korte schok, alsof de rem kort beroerd wordt, in combinatie met een terugvallend toerental. Steeds tussen 1000 en 1300 toeren. Ongeveer om de 5 minuten een hik. Bij de 7de keer melding "verhoogde uitstoot".
Ga straks eens uitlezen.
Vorige week grote beurt, nu weer 2 problemen:
- Alleen in DS een schokje bij het stoppen. Dit lijkt een beetje op het schokken na reset van de automaat. Het is minder heftig en de eerdere schok ging vanzelf weer weg.
- De auto "hikt". Op de terugweg 8x. Een korte schok, alsof de rem kort beroerd wordt, in combinatie met een terugvallend toerental. Steeds tussen 1000 en 1300 toeren. Ongeveer om de 5 minuten een hik. Bij de 7de keer melding "verhoogde uitstoot".
Ga straks eens uitlezen.
- PaulHeynen
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 03 dec 2014, 22:04
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
- PaulHeynen
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 03 dec 2014, 22:04
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
Re: E61 535d kleine problemen
De K-CAN line faults kan ik niet resetten. Van de rest heb ik alles behalve 42E2 en 4501 al eerder gezien.
Residual heating field -> niet heel urgent, deel van de stoelverwarming bestuurder stuk
Washer nozzle heating -> voorverwarming ruitensproeier stuk, iets voor de winter
Fuel filter-> vreemd, filter en verwarming daarvan vervangen
Throttle valvue actuator -> volgens beschrijving noodzakelijk voor de regeneratie. Ik vermoed hier een probleem. Waardes in DrGini komen niet overeen met beschrijving.
Kan de rest een gevolg zijn van die Throttle valve?
Residual heating field -> niet heel urgent, deel van de stoelverwarming bestuurder stuk
Washer nozzle heating -> voorverwarming ruitensproeier stuk, iets voor de winter
Fuel filter-> vreemd, filter en verwarming daarvan vervangen
Throttle valvue actuator -> volgens beschrijving noodzakelijk voor de regeneratie. Ik vermoed hier een probleem. Waardes in DrGini komen niet overeen met beschrijving.
Kan de rest een gevolg zijn van die Throttle valve?