Pagina 8 van 11

Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau

Geplaatst: 22 sep 2015, 09:15
door Bart70
Idd erg zonde zeg !

Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau

Geplaatst: 22 sep 2015, 09:49
door M.arco
Houdt er wel rekening mee dat wanneer de auto verlaagd is de wielen negatief camber krijgen en daardoor ook aan de binnenkant afslijten...

Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau

Geplaatst: 22 sep 2015, 15:21
door RyanAtwood
Bedankt voor de tip Marco.
Mijn 5 is echter niet verlaagd, dus daar zal het niet aan liggen.
Werd er wel op gewezen dat het raadzaam is bij deze auto met brede banden de spanning erg hoog te houden, om schuin afslijten tegen te gaan.

Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau

Geplaatst: 22 sep 2015, 16:05
door lekkerwijf1
@marco, IK wil niet de vervelend zijn maar bmw heeft achter altijd negatief camber,
Na het verlagen wordt normaal gesproken je auto opnieuw uitgelijnd op de fabrieks waardes dus net als origineel, verlaagd of niet.... tenzij je graag zelf anders wilt bij de uitlijner ivm aanlopen oid

Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau

Geplaatst: 22 sep 2015, 16:49
door tom_il
Ik had ook vrij extreem aflopen van mij achterbanden.
Ongewoon is dit niet voor BMW.
Uitlijning was OK, desalniettemin heb ik het camber om minimum maar binnen de waardes die BMW voorschrijft laten zetten.
Tot nu toe heb ik geen aflopen van de achterbanden meer gezien.

Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau

Geplaatst: 23 sep 2015, 07:20
door M.arco
lekkerwijf1 schreef:@marco, IK wil niet de vervelend zijn maar bmw heeft achter altijd negatief camber,
Na het verlagen wordt normaal gesproken je auto opnieuw uitgelijnd op de fabrieks waardes dus net als origineel, verlaagd of niet.... tenzij je graag zelf anders wilt bij de uitlijner ivm aanlopen oid
Klopt, maar met uitlijnen wordt de sporing gewijzigd en niet het camber :whistle:. Of je moet dan je camber bij laten stellen, dat zou wel kunnen..

Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau

Geplaatst: 23 sep 2015, 07:22
door M.arco
RyanAtwood schreef:Bedankt voor de tip Marco.
Mijn 5 is echter niet verlaagd, dus daar zal het niet aan liggen.
Werd er wel op gewezen dat het raadzaam is bij deze auto met brede banden de spanning erg hoog te houden, om schuin afslijten tegen te gaan.
Niet te hoog aanhouden, dan slijten je banden alleen in het midden af (en heb je niet heel veel contactoppervlak). Ik zou met persoonlijk gewoon aan de richtlijnen houden (sticker in de auto/instructieboekje). Wanneer je met flink getrokken banden rijdt dan zou ik wel hoger gaan zitten...

:driving:

Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau

Geplaatst: 23 sep 2015, 08:03
door lekkerwijf1
M.arco schreef:
lekkerwijf1 schreef:@marco, IK wil niet de vervelend zijn maar bmw heeft achter altijd negatief camber,
Na het verlagen wordt normaal gesproken je auto opnieuw uitgelijnd op de fabrieks waardes dus net als origineel, verlaagd of niet.... tenzij je graag zelf anders wilt bij de uitlijner ivm aanlopen oid
Klopt, maar met uitlijnen wordt de sporing gewijzigd en niet het camber :whistle:. Of je moet dan je camber bij laten stellen, dat zou wel kunnen..
Camber afstellen hoort standaard bij uitlijnen.

Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau

Geplaatst: 23 sep 2015, 09:22
door tom_il
Idd camber afregelen hoort altijd bij uitlijnen.

Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau

Geplaatst: 23 sep 2015, 09:41
door M.arco
Oke, jullie winnen :whistle:

Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau

Geplaatst: 23 sep 2015, 19:00
door RyanAtwood
Vanochtend nieuwe band eronder, al met al toch weer een hoop geld :(
Zijn netjes op 2.5 bar gezet, dat lijkt me redelijk.

@Marco; op mijn deursticker staan alleen 17" maten geloof ik, geen goede druk voor mijn maat banden iig..

Maar ga nu weer met een goed gevoel de weg op, zo'n half weggesleten band onder de auto werkt ook niet echt lekker op je gemoedsrust.

Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau

Geplaatst: 23 sep 2015, 21:06
door tom_il
Maar 1 band vervangen ?

Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau

Geplaatst: 23 sep 2015, 23:54
door RyanAtwood
Jup, nieuwe set zit er nog geen vier maanden onder, om de ene te vervangen was al zonde, om de rechter ook te doen is helemaal geld weggooien.
Merk je op de achteras toch niks van.

Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau

Geplaatst: 24 sep 2015, 01:42
door Degids
Achteras is juist het meest gevoelig voor trillingen.
Tijdens een roadforce meting om bij mij trillingen weg te halen, hebben ze een slechte band van de achteras juist naar de vooras verplaatst om het effect van de slechte band te verminderen.
Het hielp echt een stuk. De slechte band had een zijslag btw.

Overigens denk ik dat je met banden van 4 maanden oud best eentje kunt vervangen zonder problemen. Of je moet een paar keer op de nürburgring geweest zijn om te gummen? ;)

Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau

Geplaatst: 24 sep 2015, 14:27
door RyanAtwood
Duidelijk Ronald.
Bij mij werd gezegd dat je het achter gemakkelijker kunt doen dan voor, omdat je het aan de voorkant gaat merken in je stuurgedrag als je verschillend gesleten banden erop hebt zitten.
Maar merk nu sowieso nergens wat van, banden zijn nog top. En gummen doe ik niet aan, mijn diesel is om te cruisen ;)