Vandaag redelijk op tijd thuis en ik had zin om weer eens met de Bimmer aan de gang te gaan, aldus geschiedde.
Hij staat sinds ik mijn poetsbrug afgelopen week heb verkocht weer lekker binnen.
Kap eraf, en verder ontmantelen:
Toen ik de oude filters wilde verwijderen kwam ik er achter dat er helemaal geen interieurfilters meer op de auto zaten, een of andere nono heeft deze verwijderd en geen andere teruggeplaatst....
Er zaten alleen nog 2 (smerige) kappen van Behr, vieze roetaanslag erop:
Ook bleek er rondom de blower en in de afwateringsgoot allemaal drab, bladeren en naalden te liggen, die opgehoopt lagen voor de ontwateringsgaten:
Dus alles meteen verwijderd, drooggemaakt, was erg vochtig, en de ontwateringskanalen doorgeblazen met perslucht.
Toen kwam ik erachter dat de diameter van de nieuwe Bosch filters een stuk groter was als degenen die er ooit in hadden gezeten:
Toch even gekeken of het paste en verdomd, met enig wringen lukte de passagierskant vrij snel.
Bestuurderskant was een ander verhaal, ben daar echt een tijd mee aan het studderen geweest voordat die ook eindelijk zat, de ruimte was hier veel (te) kleiner.
Maar goed, gelukkig sleutel ik al jaren voor de hobby, dus ook hier kwam een oplossing boven drijven, nu heeft de Ti weer frisse filters, en is alles weer droog en schoon.
Laat nu de kap ff een nacht open, de zwarte afdekking van de motorkap was zeiknat op de plekken waar ie het plastic rooster raakt, dan kan dat ook drogen.
ALs ie nou nog weer snel beslaat dan weet ik het niet meer..............