Vunz zijn E60 [VERKOCHT]
Re: Vunz zijn E60
Idd, ik baal als een stekker.
Maar goed. Positief blijven.
Over drie weken is er pas tijd helaas.
Verder zijn m.u.v. deze twee issues, alle problemen opgelost.
En gelukkig ben ik geen scheurmonster dus heb weinig last van het turbo probleem. Maar het moet uiteraard wel werken wanneer ik toevallig in een gekke bui ben hahahahaha
Maar goed. Positief blijven.
Over drie weken is er pas tijd helaas.
Verder zijn m.u.v. deze twee issues, alle problemen opgelost.
En gelukkig ben ik geen scheurmonster dus heb weinig last van het turbo probleem. Maar het moet uiteraard wel werken wanneer ik toevallig in een gekke bui ben hahahahaha
Re: Vunz zijn E60
Daar heb je een 535d voor.
Re: Vunz zijn E60



Re: Vunz zijn E60
Toch heb ik ze liever dan die van 30+ te hard...
Deze kleintjes zijn een stuk vriendelijker voor de portemonnee.
Deze kleintjes zijn een stuk vriendelijker voor de portemonnee.

Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Re: Vunz zijn E60
Dat zeg je niet goed, je reed 7of 8 te hard en na correctie een boete voor 3km/u te hard
Maar altijd lullig zoiets, maar ja de schatkist is zeer gebaat bij deze trajectcontroles. Kunnen de mobiele controles niet tegenop wat betreft opbrengst




Maar altijd lullig zoiets, maar ja de schatkist is zeer gebaat bij deze trajectcontroles. Kunnen de mobiele controles niet tegenop wat betreft opbrengst
- jwbakkenes
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 14 okt 2015, 22:47
Re: Vunz zijn E60
Laat me raden, in de buurt van Amsterdam/schiphol?
Had er pas twee, heen en terug. Zo zielig 3 km te hard!
9!!! euro adm kosten per 1-1-16 wordt er nu berekend, belachelijk als je de uitleg leest.
Het bedrag van 9 euro administratiekosten is als volgt opgebouwd:
Personeelskosten 5,52
Apparaatskosten 2.53
Gerechtskosten 0,59
Rente en Afschrijving 0,36
Totaal 9,00
Belachelijk, maar nu weer
Had er pas twee, heen en terug. Zo zielig 3 km te hard!
9!!! euro adm kosten per 1-1-16 wordt er nu berekend, belachelijk als je de uitleg leest.
Het bedrag van 9 euro administratiekosten is als volgt opgebouwd:
Personeelskosten 5,52
Apparaatskosten 2.53
Gerechtskosten 0,59
Rente en Afschrijving 0,36
Totaal 9,00
Belachelijk, maar nu weer

Re: Vunz zijn E60
Is daar geen jurisprudentie voor, dat die administratiekosten niet betaald hoeven te worden?
edit1:
http://www.nu.nl/binnenland/2744210/rec ... uring.html
edit2:
Ooops... nevermind...
http://www.viaverlaan.nl/nl/nieuws/admi ... echtmatig/
edit1:
http://www.nu.nl/binnenland/2744210/rec ... uring.html
edit2:
Ooops... nevermind...
http://www.viaverlaan.nl/nl/nieuws/admi ... echtmatig/
Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Re: Vunz zijn E60
Auto staat inmiddels bij de dealer voor de turbo gap en pdc.
Volgende kan ik hopelijk vertellen wat het moet zijn geweest bij de beide issues.
Volgende kan ik hopelijk vertellen wat het moet zijn geweest bij de beide issues.
Re: Vunz zijn E60
Rheingold te vertrouwen ?...
Zoals beloofd zou ik laten weten wat het probleem turbo was.
Ondanks dat ik via Rheingold de pneumatische kleppen van de wastegate, overdruk grote turbo en turbo kon bedienen waar het naar uit zag dat dus de electronische ventielen moesten werken, toch de electr ventielen vervangen. Resultaat; alles werkt weer.
Nr 1. Vervangen
http://www.realoem.com/bmw/nl/showparts ... 1747796634
Nr 2. Vervangen
http://www.realoem.com/bmw/nl/showparts ... Id=11_3791
PDC probleem.
Kort gezegd. Goedkoop is duurkoop.
De in engeland via Ebay aangeschafte 8 nieuwe PDC sensoren werkten toch niet (althans maar even). Nu 8 originele geplaatst en viola alles werkt weer.
Ook nog het piepen van achter bij de veren aangekaart en de grote dwarsligger bij de linker ophanging is vervangen.
Zoals beloofd zou ik laten weten wat het probleem turbo was.
Ondanks dat ik via Rheingold de pneumatische kleppen van de wastegate, overdruk grote turbo en turbo kon bedienen waar het naar uit zag dat dus de electronische ventielen moesten werken, toch de electr ventielen vervangen. Resultaat; alles werkt weer.
Nr 1. Vervangen
http://www.realoem.com/bmw/nl/showparts ... 1747796634
Nr 2. Vervangen
http://www.realoem.com/bmw/nl/showparts ... Id=11_3791
PDC probleem.
Kort gezegd. Goedkoop is duurkoop.
De in engeland via Ebay aangeschafte 8 nieuwe PDC sensoren werkten toch niet (althans maar even). Nu 8 originele geplaatst en viola alles werkt weer.
Ook nog het piepen van achter bij de veren aangekaart en de grote dwarsligger bij de linker ophanging is vervangen.
Laatst gewijzigd door Vunz op 17 jun 2016, 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Vunz zijn E60
Volgens garage kun je met Rheingold natuurlijk electronisch de pneumatische kleppen bedienen.
Echter als het membraam van de electr ventielen niet goed meer is of klappert, die vacuüm aangestuurd worden, zullen de pneumatische kleppen bijv deels open gaan, open en dicht klapperen etc.
Kortom de test met Rheingold is niet zo betrouwbaar als het lijkt. Je moet het maar weten.
Advies, indien je turbo het wellicht niet meer doet of alleen de grote of kleine niet, denk dan eerst aan de ventielen ipv de turbo te vervangen wat vaak geadviseerd wordt door de garage omdat het uitleesprogramma dat aangeeft.
Echter als het membraam van de electr ventielen niet goed meer is of klappert, die vacuüm aangestuurd worden, zullen de pneumatische kleppen bijv deels open gaan, open en dicht klapperen etc.
Kortom de test met Rheingold is niet zo betrouwbaar als het lijkt. Je moet het maar weten.
Advies, indien je turbo het wellicht niet meer doet of alleen de grote of kleine niet, denk dan eerst aan de ventielen ipv de turbo te vervangen wat vaak geadviseerd wordt door de garage omdat het uitleesprogramma dat aangeeft.
Re: Vunz zijn E60
De desbetreffende ventielen.


Re: Vunz zijn E60
Dikke tip, thanx!
Mocht ik ook vermogensproblemen ervaren, dan ga ik eerst die ventielen eens vervangen, die zijn niet zo duur.
Ik weet nog wel dat ik voor een vorige auto (V70 T5) een heavy duty elektronische regelklep heb besteld, met speciale siliconen vacuüm slangetjes erbij. Dat hielp toen wel.
Mocht ik ook vermogensproblemen ervaren, dan ga ik eerst die ventielen eens vervangen, die zijn niet zo duur.
Ik weet nog wel dat ik voor een vorige auto (V70 T5) een heavy duty elektronische regelklep heb besteld, met speciale siliconen vacuüm slangetjes erbij. Dat hielp toen wel.
Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Re: Vunz zijn E60
Dit is niet zozeer een tekortkoming van de uitleesprogrammatuur. De ventielen zijn blijkbaar dusdanig eenvoudig van bouw dat ze geen detailinfo genereren en teruggeven aan de computer.
Goed dat je het hier even vermeld
Goed dat je het hier even vermeld
