Pagina 8 van 11

Re: Vunz zijn E60

Geplaatst: 18 mei 2016, 19:34
door Vunz
Idd, ik baal als een stekker.
Maar goed. Positief blijven.
Over drie weken is er pas tijd helaas.
Verder zijn m.u.v. deze twee issues, alle problemen opgelost.
En gelukkig ben ik geen scheurmonster dus heb weinig last van het turbo probleem. Maar het moet uiteraard wel werken wanneer ik toevallig in een gekke bui ben hahahahaha

Re: Vunz zijn E60

Geplaatst: 18 mei 2016, 21:06
door Vintiem
Daar heb je een 535d voor.

Re: Vunz zijn E60

Geplaatst: 18 mei 2016, 21:15
door Vunz
:duimen:

Re: Vunz zijn E60

Geplaatst: 30 mei 2016, 19:55
door Vunz
Afbeelding


:gek: traject controle. 3km te hard. :gek:

Re: Vunz zijn E60

Geplaatst: 31 mei 2016, 07:14
door Bart70
Altijd erg zonde dat soort hopeloze bekeuringen

Re: Vunz zijn E60

Geplaatst: 31 mei 2016, 08:38
door Degids
Toch heb ik ze liever dan die van 30+ te hard...
Deze kleintjes zijn een stuk vriendelijker voor de portemonnee. :ja:

Re: Vunz zijn E60

Geplaatst: 31 mei 2016, 18:57
door Vintiem
Dat zeg je niet goed, je reed 7of 8 te hard en na correctie een boete voor 3km/u te hard :whistle: :whistle: :whistle:
:tong:

Maar altijd lullig zoiets, maar ja de schatkist is zeer gebaat bij deze trajectcontroles. Kunnen de mobiele controles niet tegenop wat betreft opbrengst

Re: Vunz zijn E60

Geplaatst: 31 mei 2016, 22:48
door jwbakkenes
Laat me raden, in de buurt van Amsterdam/schiphol?
Had er pas twee, heen en terug. Zo zielig 3 km te hard!
9!!! euro adm kosten per 1-1-16 wordt er nu berekend, belachelijk als je de uitleg leest.

Het bedrag van 9 euro administratiekosten is als volgt opgebouwd:
Personeelskosten 5,52
Apparaatskosten 2.53
Gerechtskosten 0,59
Rente en Afschrijving 0,36
Totaal 9,00

Belachelijk, maar nu weer :on:

Re: Vunz zijn E60

Geplaatst: 01 jun 2016, 14:47
door Degids
Is daar geen jurisprudentie voor, dat die administratiekosten niet betaald hoeven te worden?

edit1:
http://www.nu.nl/binnenland/2744210/rec ... uring.html

edit2:
Ooops... nevermind...

http://www.viaverlaan.nl/nl/nieuws/admi ... echtmatig/

Re: Vunz zijn E60

Geplaatst: 11 jun 2016, 22:07
door Vunz
Auto staat inmiddels bij de dealer voor de turbo gap en pdc.
Volgende kan ik hopelijk vertellen wat het moet zijn geweest bij de beide issues.

Re: Vunz zijn E60

Geplaatst: 16 jun 2016, 19:38
door Vunz
Rheingold te vertrouwen ?...

Zoals beloofd zou ik laten weten wat het probleem turbo was.
Ondanks dat ik via Rheingold de pneumatische kleppen van de wastegate, overdruk grote turbo en turbo kon bedienen waar het naar uit zag dat dus de electronische ventielen moesten werken, toch de electr ventielen vervangen. Resultaat; alles werkt weer.

Nr 1. Vervangen
http://www.realoem.com/bmw/nl/showparts ... 1747796634

Nr 2. Vervangen
http://www.realoem.com/bmw/nl/showparts ... Id=11_3791

PDC probleem.
Kort gezegd. Goedkoop is duurkoop.
De in engeland via Ebay aangeschafte 8 nieuwe PDC sensoren werkten toch niet (althans maar even). Nu 8 originele geplaatst en viola alles werkt weer.

Ook nog het piepen van achter bij de veren aangekaart en de grote dwarsligger bij de linker ophanging is vervangen.

Re: Vunz zijn E60

Geplaatst: 17 jun 2016, 13:00
door Vunz
Volgens garage kun je met Rheingold natuurlijk electronisch de pneumatische kleppen bedienen.
Echter als het membraam van de electr ventielen niet goed meer is of klappert, die vacuüm aangestuurd worden, zullen de pneumatische kleppen bijv deels open gaan, open en dicht klapperen etc.

Kortom de test met Rheingold is niet zo betrouwbaar als het lijkt. Je moet het maar weten.
Advies, indien je turbo het wellicht niet meer doet of alleen de grote of kleine niet, denk dan eerst aan de ventielen ipv de turbo te vervangen wat vaak geadviseerd wordt door de garage omdat het uitleesprogramma dat aangeeft.

Re: Vunz zijn E60

Geplaatst: 17 jun 2016, 13:05
door Vunz
De desbetreffende ventielen.


Afbeelding

Re: Vunz zijn E60

Geplaatst: 17 jun 2016, 14:21
door Degids
Dikke tip, thanx!
Mocht ik ook vermogensproblemen ervaren, dan ga ik eerst die ventielen eens vervangen, die zijn niet zo duur.

Ik weet nog wel dat ik voor een vorige auto (V70 T5) een heavy duty elektronische regelklep heb besteld, met speciale siliconen vacuüm slangetjes erbij. Dat hielp toen wel.

Re: Vunz zijn E60

Geplaatst: 17 jun 2016, 17:41
door Vintiem
Dit is niet zozeer een tekortkoming van de uitleesprogrammatuur. De ventielen zijn blijkbaar dusdanig eenvoudig van bouw dat ze geen detailinfo genereren en teruggeven aan de computer.

Goed dat je het hier even vermeld :duimen: