BMW 130i LCI High Executive. From now on: San Marino Blue
Re: BMW 130i LCI High Executive M Aero spoiler, blackline, e
Kan het kloppen dat ik jou 3x ben tegen gekomen vandaag?
Zelf rij ik een zwarte 130 en volgens mij zag je mij ook.
Zelf rij ik een zwarte 130 en volgens mij zag je mij ook.
Re: BMW 130i LCI High Executive M Aero spoiler, blackline, e
Ik heb geen idee waar je woont. Je hebt een keer eerder gezegd dat je de vorige eigenaar kende. Maar ik rijdt niet in die buurt . Woon in de provincie Groningen en de 1er is vandaag alleen nog van z'n plek geweest om naar de dealer te rijden. Maar natuurlijk was het magazijn dicht. Ben mijn slotbout adapter kwijt geraakt
Re: BMW 130i LCI High Executive M Aero spoiler, blackline, e
Ik verwacht dat het instrument cluster verlicht wordt door kleine SMD LEDs op een printplaat. Je kunt relatief eenvoudig de huidige LED vervangen voor een rode. Je zult alleen even rekening met de weerstand die voor de LED zit moeten houden, deze zal een wat grotere waarde moeten krijgen om de rode LED ook een lang leven te gunnen.-Richard- schreef: De wijzers moeten nog rood. Maar hier moet ik nog een goede oplossing voor zoeken hoe ik dit ga aanpakken.
Geeft maar een schreeuw als je hier meer informatie over moet hebben.
Voor het idee:
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1044425
Goedkope LEDs kun je hier krijgen, type PLCC2:
http://www.leds-buy.nl/componenten/loss ... ameter=189
Short throw dipstick bro.
Re: BMW 130i LCI High Executive M Aero spoiler, blackline, e
Ow haha, dat is wel erg uit de buurt.-Richard- schreef:Ik heb geen idee waar je woont. Je hebt een keer eerder gezegd dat je de vorige eigenaar kende. Maar ik rijdt niet in die buurt . Woon in de provincie Groningen en de 1er is vandaag alleen nog van z'n plek geweest om naar de dealer te rijden. Maar natuurlijk was het magazijn dicht. Ben mijn slotbout adapter kwijt geraakt
Dan rijd er een soort gelijke hier in de buurt
Re: BMW 130i LCI High Executive M Aero spoiler, blackline, e
Dat klopt. Ik heb de oranje LED vervangen voor een witte. Gewoon gedesoldeerd en nieuwe erop gesoldeerd.Nieko schreef:Ik verwacht dat het instrument cluster verlicht wordt door kleine SMD LEDs op een printplaat. Je kunt relatief eenvoudig de huidige LED vervangen voor een rode. Je zult alleen even rekening met de weerstand die voor de LED zit moeten houden, deze zal een wat grotere waarde moeten krijgen om de rode LED ook een lang leven te gunnen.-Richard- schreef: De wijzers moeten nog rood. Maar hier moet ik nog een goede oplossing voor zoeken hoe ik dit ga aanpakken.
Geeft maar een schreeuw als je hier meer informatie over moet hebben.
Voor het idee:
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1044425
Goedkope LEDs kun je hier krijgen, type PLCC2:
http://www.leds-buy.nl/componenten/loss ... ameter=189
Maar zoals je zelf ook wel ziet in het topic wat je aanhaalt, de wijzers worden direct door de achtergrond verlichting verlicht, dat zorgt ervoor dat de wijzers die eerst oranje waren nu wit zijn.
Rode wijzers zijn erg mooi
Maar die moeten dus geverfd of beplakt worden. Laat het eerst zo, dik tevreden mee en een véél frisser uiterlijk.
Zou inderdaad kunnen!BMWB schreef:Ow haha, dat is wel erg uit de buurt.-Richard- schreef:Ik heb geen idee waar je woont. Je hebt een keer eerder gezegd dat je de vorige eigenaar kende. Maar ik rijdt niet in die buurt . Woon in de provincie Groningen en de 1er is vandaag alleen nog van z'n plek geweest om naar de dealer te rijden. Maar natuurlijk was het magazijn dicht. Ben mijn slotbout adapter kwijt geraakt
Dan rijd er een soort gelijke hier in de buurt
Stel je zelf ook eens voor zou ik zeggen
De zomer velgen al wel uitgekozen en gepast:
(ja auto is super ranzig, vannacht op het werk maar even wassen)
Re: BMW 130i LCI High Executive Zomer velgen gepast
Even weer een update in de koude wintermaanden.
Al enige tijd was ik jaloers op de auto's die elektrisch inklapbare spiegels hebben. Ik parkeer zelf soms in de binnenstad en dan klap ik maar al te graag de spiegels in zodat schade zoveel mogelijk vermeden wordt. Nou is dat niet het grootste probleem, maar vergat ik vaak de spiegels uit te klappen, links is zo gepiept, rechts is echter niet zo gemakkelijk.
Om dit op te lossen heb ik elektrisch inklapbare spiegels gemonteerd! Uiteraard is de auto nu dus voorzien van een aantal dingen:
-Stoep rand functie
-Sleutel en dus spiegel stand memory
-Inklap functie via schakelaar
-Inklap functie via de sleutel (comfort inklappen, staat standaard niet aan)
En vaak vergeten maar met de comfort optie ook niet van toepassing: automatisch uitklappen van buitenspiegels bij een snelheid boven 50 km/h
Voor nu heb ik géén dimbare spiegels gekozen, echter is het nu een kwestie van de spiegelmodule uitwisselen en een andere spiegel (+ff coderen natuurlijk). Het bussysteem etc is nu al aanwezig
Ik had een setje spiegels gekocht, terwijl in de beschrijving stond dat er schade was die niet op de foto zichtbaar was.. Dit drong niet geheel tot mij door dat de kunststof driehoek beschadigd was. Goed, ik haal me weer iets op de nek.
Toen maar alles eraf getrokken...
Heb eerst de spiegel volledig gedemonteerd en een nieuw systeem bedacht voor het schanier mechanisme (dit is namelijk geperst en daarom niet bepaald demontabel). Het schanier zit erop om in en uit te klappen zonder dat het elektrische gedeelte versteld (aanrijding, loopt iemand tegen aan, weet ik veel wat).
Messing bus laten draaien met een ring. Dit alles zou gecomprimeerd en vervolgens geborgd worden. Maar dit was niet zo'n goede oplossing vond ik.
Dus vervolgens deze set samen gesteld.
Bovendien kwam ik erachter dat de base-plate enigsinds gescheurd was.
Nou, prima, deze jongen gaat verder met het uit elkaar trekken van het mechanisme, ik wil wel eens weten hoe dat werkt én waarom BMW zegt dat het niet geschikt is voor veelvuldig gebruik..!
Nou, duidelijk. Vanaf het motortje wordt met een messing/bronzen wormwiel een kunststof tandwiel aangedreven. Daar is het zwakke punt ook meteen want zelfs kleine koperen lager-tjes laten niets anders dan sublieme afwerking zien! Jammer BMW, dat er zo'n ingebouwd zwak punt in zit!
Dit was echter bij één spiegel het geval. De andere hoefde niet uit elkaar maar ga ik nog wel demonteren. Ik heb ervaren dat het vet wat in de wormwiel overbrengingen zit al flink uitgedroogd is.
Eind goed al goed zal ik maar zeggen. De spiegels zitten gemonteer, aangesloten en het is ook te zien dat de kant die uit elkaar geweest is, sneller is dan de originele zijde. Nou is dit eigenlijk heel erg vaak verschillend en dat kan goed door het slecht smerende, oude vet komen.
Al met al, even doorbikkelen in deze barre temperatuur maar dan heb je ook wat
Nou, ik zou Richard niet zijn als ik daar geen filmpje van had
Al enige tijd was ik jaloers op de auto's die elektrisch inklapbare spiegels hebben. Ik parkeer zelf soms in de binnenstad en dan klap ik maar al te graag de spiegels in zodat schade zoveel mogelijk vermeden wordt. Nou is dat niet het grootste probleem, maar vergat ik vaak de spiegels uit te klappen, links is zo gepiept, rechts is echter niet zo gemakkelijk.
Om dit op te lossen heb ik elektrisch inklapbare spiegels gemonteerd! Uiteraard is de auto nu dus voorzien van een aantal dingen:
-Stoep rand functie
-Sleutel en dus spiegel stand memory
-Inklap functie via schakelaar
-Inklap functie via de sleutel (comfort inklappen, staat standaard niet aan)
En vaak vergeten maar met de comfort optie ook niet van toepassing: automatisch uitklappen van buitenspiegels bij een snelheid boven 50 km/h
Voor nu heb ik géén dimbare spiegels gekozen, echter is het nu een kwestie van de spiegelmodule uitwisselen en een andere spiegel (+ff coderen natuurlijk). Het bussysteem etc is nu al aanwezig
Ik had een setje spiegels gekocht, terwijl in de beschrijving stond dat er schade was die niet op de foto zichtbaar was.. Dit drong niet geheel tot mij door dat de kunststof driehoek beschadigd was. Goed, ik haal me weer iets op de nek.
Toen maar alles eraf getrokken...
Heb eerst de spiegel volledig gedemonteerd en een nieuw systeem bedacht voor het schanier mechanisme (dit is namelijk geperst en daarom niet bepaald demontabel). Het schanier zit erop om in en uit te klappen zonder dat het elektrische gedeelte versteld (aanrijding, loopt iemand tegen aan, weet ik veel wat).
Messing bus laten draaien met een ring. Dit alles zou gecomprimeerd en vervolgens geborgd worden. Maar dit was niet zo'n goede oplossing vond ik.
Dus vervolgens deze set samen gesteld.
Bovendien kwam ik erachter dat de base-plate enigsinds gescheurd was.
Nou, prima, deze jongen gaat verder met het uit elkaar trekken van het mechanisme, ik wil wel eens weten hoe dat werkt én waarom BMW zegt dat het niet geschikt is voor veelvuldig gebruik..!
Nou, duidelijk. Vanaf het motortje wordt met een messing/bronzen wormwiel een kunststof tandwiel aangedreven. Daar is het zwakke punt ook meteen want zelfs kleine koperen lager-tjes laten niets anders dan sublieme afwerking zien! Jammer BMW, dat er zo'n ingebouwd zwak punt in zit!
Dit was echter bij één spiegel het geval. De andere hoefde niet uit elkaar maar ga ik nog wel demonteren. Ik heb ervaren dat het vet wat in de wormwiel overbrengingen zit al flink uitgedroogd is.
Eind goed al goed zal ik maar zeggen. De spiegels zitten gemonteer, aangesloten en het is ook te zien dat de kant die uit elkaar geweest is, sneller is dan de originele zijde. Nou is dit eigenlijk heel erg vaak verschillend en dat kan goed door het slecht smerende, oude vet komen.
Al met al, even doorbikkelen in deze barre temperatuur maar dan heb je ook wat
Nou, ik zou Richard niet zijn als ik daar geen filmpje van had
Re: BMW 130i LCI High Executive Retrofit elektr. inklapspieg
Het automatisch in en uitklappen van de spiegels is dus een kwestie van coderen?
Zelf heb ik wel elektrisch inklapbare spiegels, maar deze gaan niet automatisch wanneer ik de auto op slot zet.
Zelf heb ik wel elektrisch inklapbare spiegels, maar deze gaan niet automatisch wanneer ik de auto op slot zet.
Re: BMW 130i LCI High Executive Retrofit elektr. inklapspieg
Dat klopt, en het valt dan samen met de comfort-closing functie. Die functie stuurt normaal alleen de ramen aan, maar kan ook inderdaad de spiegels laten inklappen, en automatisch uitklappen bij het ontgrendelen. Hele simpele codering
Op 17-2 nog een paar bouten bij gemaakt. Kan ik mijn andere spiegels ook uit elkaar halen en opnieuw smeren/monteren. De huidige set gaat op korte termijn te koop aangeboden worden. Ik ga over naar Elektrochrom, dus dimbare buitenspiegels.
Omdat deze spiegels dus 'demontabel' zijn, is het mogelijk om deze set aan te bieden voor E81, E82, E87 en E88. Laat maar weten als je interesse hebt. Ik zal dan de set op je huidige driehoeks-plaat monteren. Montage is dus mogelijk.
Zoals je natuurlijk kan verwachten is het geheel dan voorzien van nieuw smeervet in de tandwiel sectie, grafietvet in het nood-schanier en heet het geen overmatige slijtage of speling.
-----------------
Op 17-2 nog een paar bouten bij gemaakt. Kan ik mijn andere spiegels ook uit elkaar halen en opnieuw smeren/monteren. De huidige set gaat op korte termijn te koop aangeboden worden. Ik ga over naar Elektrochrom, dus dimbare buitenspiegels.
Omdat deze spiegels dus 'demontabel' zijn, is het mogelijk om deze set aan te bieden voor E81, E82, E87 en E88. Laat maar weten als je interesse hebt. Ik zal dan de set op je huidige driehoeks-plaat monteren. Montage is dus mogelijk.
Zoals je natuurlijk kan verwachten is het geheel dan voorzien van nieuw smeervet in de tandwiel sectie, grafietvet in het nood-schanier en heet het geen overmatige slijtage of speling.
Laatst gewijzigd door -Richard- op 17 feb 2017, 16:17, 4 keer totaal gewijzigd.
Re: BMW 130i LCI High Executive Retrofit elektr. inklapspieg
Ziet er weer gaaf uit Richard! Ik heb je even een PM gestuurd over de velgen ...
Bekijk hier mijn E92 M3 voorstel topic! | Volg mij op Instagram via @e92m3alpine
Re: BMW 130i LCI High Executive Retrofit elektr. inklapspieg
Gisteren na nogmaals wat prutsen (laptop werk), mijn module boom gekregen zoals het hoort!
Geheel groen, géén storingen. Wel komt er iedere keer een communicatie storing in van de achteruit-rij versnelling. Deze zit er al in sinds de aankoop en ik merk er niets van. Hiervoor ga ik de stekker verbindingen checken en de versnellingskeuze eenheid. Morgen mee bezig
Het kan namelijk goed in de stekker verbindingen zitten, heb een probleem gezien waar de interlock van het bewegen van de keuze-hendel niet weg ging (dus vast in de P of N). Dit lag aan een klein stukje krimpkous in een stekker verbinding... Ja bedenk het maar eens
Geheel groen, géén storingen. Wel komt er iedere keer een communicatie storing in van de achteruit-rij versnelling. Deze zit er al in sinds de aankoop en ik merk er niets van. Hiervoor ga ik de stekker verbindingen checken en de versnellingskeuze eenheid. Morgen mee bezig
Het kan namelijk goed in de stekker verbindingen zitten, heb een probleem gezien waar de interlock van het bewegen van de keuze-hendel niet weg ging (dus vast in de P of N). Dit lag aan een klein stukje krimpkous in een stekker verbinding... Ja bedenk het maar eens
Re: BMW 130i LCI High Executive Retrofit elektr. inklapspieg
Lekker bezig geweest weer...
Spy.
Spy.
mijn album : viewtopic.php?f=134&t=47790
Re: BMW 130i LCI High Executive Retrofit elektr. inklapspieg
Die Ricard kan ook niet stil zitten he
Re: BMW 130i LCI High Executive
Even een kleine break gehad voor wat betreft updates. Heb besloten de auto iig nog een jaar te houden. Mijn studie plannen schuif ik vooruit, wil niet halverwege mijn ontwikkeling op het werk eruit stappen. Wil eerst zien waar ik straks sta en hoe ik er dan tegenaan kijk.
Goed, lekker weer over de auto praten nu .
Er staat een update op de lijst en er is al wat gebeurd.
Zo heb ik een setje 208M velgen gekocht, want dat is toch wel gewoon een hele mooie 1 serie velg.
Misschien koop ik eerdaags een setje 313 in 19 inch maar dat hangt er maar net vanaf.
De update die onderweg is naar mij is een volledige en originele hifi geluids installatie. Ik heb natuurlijk ook aan L7 van Harmann Kardon gedacht, maar dat is gewoon erg duur! Ik blijf kritisch afwegen wat ik wel en niet doe.
Verder heb ik een update gedaan aan de spiegels. Het setje wat ik gemonteerd had was een SA313 optie. Dus alleen de klapfunctie. Ik heb nu optie SA430 welke ook dimmende buitenspiegels bevat. Wat een héérlijke optie! Wat ik ook erg fijn vindt is dat het een niet getint spiegelglas is, lekker natuurgetrouwe kleuren.
Tevens nog wat klein onderhoud gedaan. De olie en APK zijn ook aan de beurt.
Weer fris en origineel zo
Afgelopen zondag naar de 1 serie meeting geweest! Zeer gezellig was het en een mooie opkomst.
©® Lucas en Ilias!
Wanneer de HiFi erin zit zal ik weer updaten, de auto moet lekker overhoop
Goed, lekker weer over de auto praten nu .
Er staat een update op de lijst en er is al wat gebeurd.
Zo heb ik een setje 208M velgen gekocht, want dat is toch wel gewoon een hele mooie 1 serie velg.
Misschien koop ik eerdaags een setje 313 in 19 inch maar dat hangt er maar net vanaf.
De update die onderweg is naar mij is een volledige en originele hifi geluids installatie. Ik heb natuurlijk ook aan L7 van Harmann Kardon gedacht, maar dat is gewoon erg duur! Ik blijf kritisch afwegen wat ik wel en niet doe.
Verder heb ik een update gedaan aan de spiegels. Het setje wat ik gemonteerd had was een SA313 optie. Dus alleen de klapfunctie. Ik heb nu optie SA430 welke ook dimmende buitenspiegels bevat. Wat een héérlijke optie! Wat ik ook erg fijn vindt is dat het een niet getint spiegelglas is, lekker natuurgetrouwe kleuren.
Tevens nog wat klein onderhoud gedaan. De olie en APK zijn ook aan de beurt.
Weer fris en origineel zo
Afgelopen zondag naar de 1 serie meeting geweest! Zeer gezellig was het en een mooie opkomst.
©® Lucas en Ilias!
Wanneer de HiFi erin zit zal ik weer updaten, de auto moet lekker overhoop
Re: BMW 130i LCI High Executive
Mooi dat je je wagen nog in bezit houdt de komende tijd
Lekkere updates weer!
Spy.
Lekkere updates weer!
Spy.
mijn album : viewtopic.php?f=134&t=47790
- mieske90
- BimmerPortal Team
- Berichten: 5559
- Lid geworden op: 04 okt 2013, 20:20
- Locatie: Noord-Brabant
Re: BMW 130i LCI High Executive
De meeting was inderdaad geslaagd!
Je wagen ziet er in het echt nog beter uit
Je wagen ziet er in het echt nog beter uit