Algemene E46 winterbanden Topic!
Re: Algemene E46 winterbanden Topic!
Excuus ik bedoelde inderdaad 205 thnx Griff!
Ik heb vorige week de Good Year Ultra Grip 7+ in de maten 205 / 55 / 16 besteld.
Uit de winterbandentest van de ANWB uit 2009 kwam de band zeer goed uit de test...
Affijn ben benieuwd.
Linkje,
http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/te ... r-16-h.pdf
Uit de winterbandentest van de ANWB uit 2009 kwam de band zeer goed uit de test...
Affijn ben benieuwd.
Linkje,
http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/te ... r-16-h.pdf
Mochten jullie banden online gaan bestellen, denk dan even om de link in start post van dit topic ..
Steun je direct het BMWPortal mee!
Steun je direct het BMWPortal mee!
Gelieve niet crossposten
Moderatoropmerking Griffendahl
ff een algemeen vraagje,
ik heb winterbanden maatje 195/65/15 , is dat TE smal voor een 323Ci ? of kan dat niet echt "te smal"
Edit: Hierboven lees ik al dat het bmw het origineel geleverd heeft dus dan zal het wel okay zijn
ik heb winterbanden maatje 195/65/15 , is dat TE smal voor een 323Ci ? of kan dat niet echt "te smal"
Edit: Hierboven lees ik al dat het bmw het origineel geleverd heeft dus dan zal het wel okay zijn
Ik rijd er ook mee onder mijn 320d, en 't is prima, perfect op sneeuw en ijs imho... Maar als je wat sportiever rijdt onder minder winterse omstandigheden is het wel minimaal. Mijn pa die rijdt met zijn 320d op 205/55 R16 en dat is in de sneeuw en ijs net iets minder, maar onder 'normale' omstandigheden wel wat fijner.
Ze liggen er weer onder!
Althans voorlopig, ik heb mijn wielen net verkocht en moest ff overbruggen tot ik mijn nieuwe wielen heb maar als ik naar de temperaturen kijk op de momente dat ik het meeste rij laat ik ze maar liggen. Half oktober OMG x|
Althans voorlopig, ik heb mijn wielen net verkocht en moest ff overbruggen tot ik mijn nieuwe wielen heb maar als ik naar de temperaturen kijk op de momente dat ik het meeste rij laat ik ze maar liggen. Half oktober OMG x|
Wanneer doet men de winterbanden er eigenlijk onder?Ik zie op internet heletijd dat men aanraad wanneer de temperatuur onder de +7 graden celsius komt de winterbanden eronder moeten:P maar goed overdag is het nu circa 10 graden en snachts 1:P
Dus is het overdag nog niet nodig
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Ja gewoon snachts de winterbanden en overdag de zomerbanden
Hoeveel rij je 's nachts?
Voornamelijk?
Dan zou ik ze er nu al onder doen...
Bijna niet
Dan zou ik nog even wachten...
Voornamelijk?
Dan zou ik ze er nu al onder doen...
Bijna niet
Dan zou ik nog even wachten...
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
snachts moet ik slapen:( dus ik laat de zomerbanden er nog even onder
Ik heb een afspraak staan om over 2 weken de wintersloffen eronder te zetten, lijkt me prima op tijd, volgende week wordt het overdag inderdaad 10 graden (maandag) maar verder in de week wordt het weer zachter dus no problemo
Griffendahl schreef:Ik rijd er ook mee onder mijn 320d, en 't is prima, perfect op sneeuw en ijs imho... Maar als je wat sportiever rijdt onder minder winterse omstandigheden is het wel minimaal. Mijn pa die rijdt met zijn 320d op 205/55 R16 en dat is in de sneeuw en ijs net iets minder, maar onder 'normale' omstandigheden wel wat fijner.
reed er met mijn 316i ook al 2 winters mee, was echt wel prettig!, nu mogen ze voor het eerst onder een 6 cilinder mee naar oostenrijk
Zo...morgen laat ik even het profiel opmeten van de winterbanden die ik in de schuur heb liggen. Kijken of ze er nog een jaartje mee door kunnen, zo niet, dan dus op zoek naar nieuwe! Even op ANWB gekeken en waarschijnlijk gaat het iets van Dunlop Winter Sport 3D worden... . Maatje 195/65/15 is nog goed betaalbaar trouwens, had 't erger verwacht (al ben je inclusief montage alsnog 100 euro per band kwijt...).