Subframe weer gemaakt :)
Re: Subframe weer gemaakt :)
Ik hoop dat het in 3 dagen te fixen is, maandag morgen gaan we beginnen zal kijken of ik er foto's van kan maken
Re: Subframe weer gemaakt :)
In 1 dag gefixed, behalve het spuiten van de binnekant en tectyleren dan...
rijd wel heerlijk zeg
Fotoverslag
link naar het pdf'je
rijd wel heerlijk zeg
Fotoverslag
link naar het pdf'je
-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:14
Re: Subframe weer gemaakt :)
Hulde aan reloader, voor dit alleraardigste PDFje...
Zojuist het hele topic doorgelezen. Ik heb ook de ervaringen met het subframe. Ik heb een 323i sedan van 1998 (1e serie) waarbij na een wintercheck de eerste haarscheurtjes ontdekt werden. Mijn auto kwam ook niet meer in aanmerking voor de coulanche regeling. Al helemaal niet door het H&R onderstel wat er onder zat, dit zou het scheuren zelfd veroorzaakt hebben.
Het verschil met reparatie (zoals mij is uitgelegd) bij dealer of specialist is alsvolgt:
- De dealers worden door de fabrikant verplicht het probleem definitief te tackelen door de gehele kofferbak eruit te slijpen en te vervangen voor 1 exemplaar van beter materiaal. Met als resultaat de buitengewoon hoge kosten van 3000 a 3500 euro.
- De Specialist heeft geen opdrachten van hogeraf en kan dus gewoon de gescheurde delen voor minder als 1000 euro vervangen voor nieuwe plaatjes. Echter is dit wel weer tijdelijk, hij zal weer gaan roesten/scheuren rondom deze laswerkzaamheden.
Zojuist het hele topic doorgelezen. Ik heb ook de ervaringen met het subframe. Ik heb een 323i sedan van 1998 (1e serie) waarbij na een wintercheck de eerste haarscheurtjes ontdekt werden. Mijn auto kwam ook niet meer in aanmerking voor de coulanche regeling. Al helemaal niet door het H&R onderstel wat er onder zat, dit zou het scheuren zelfd veroorzaakt hebben.
Het verschil met reparatie (zoals mij is uitgelegd) bij dealer of specialist is alsvolgt:
- De dealers worden door de fabrikant verplicht het probleem definitief te tackelen door de gehele kofferbak eruit te slijpen en te vervangen voor 1 exemplaar van beter materiaal. Met als resultaat de buitengewoon hoge kosten van 3000 a 3500 euro.
- De Specialist heeft geen opdrachten van hogeraf en kan dus gewoon de gescheurde delen voor minder als 1000 euro vervangen voor nieuwe plaatjes. Echter is dit wel weer tijdelijk, hij zal weer gaan roesten/scheuren rondom deze laswerkzaamheden.
Re: Subframe weer gemaakt :)
Heb de topic even doorgelezen en ik verbaas me over de reacties van de verschillende dealers, heb dit geval namelijk zelf ook gehad November 2009, mijn auto had toen 230.000km op de teller en is van januari 2000 (330d) en niet dealer onderhouden. Heb toen de plaatselijke dealer gebeld en een afspraak gemaakt.De dealer heeft toen foto's gemaakt en coulance aangevraagd bij BMW. Dag later kreeg ik bericht dat alles vergoed wordt. Ben dus zeer tervreden over de afhandeling van de dealer en BMW in mijn geval.
Re: Subframe weer gemaakt :)
Goed opgelost!
Hier dezelfde aanpak gedaan... bmw 320d te oud, dus zelf maar gedaan.
Inderdaad met een beetje angst en onkunde in 1 dag te doen, nu met ervaring in een ochtend te doen.
ondertussen weer 20k verder en nog steeds top!
Hier dezelfde aanpak gedaan... bmw 320d te oud, dus zelf maar gedaan.
Inderdaad met een beetje angst en onkunde in 1 dag te doen, nu met ervaring in een ochtend te doen.
ondertussen weer 20k verder en nog steeds top!
Re: Subframe weer gemaakt :)
de dealer, slijpt je hele kofferbak eruit, en verstevigd de hele kokerbalk en in sommige gevallen maken ze ook nog een x-frame waarbij ook de hele achterbank eruit moet.. daarna lassen ze er een NIEUWE kofferbak plaat in.. dit loopt aardig in de kosten inderdaad.
terwijl dat niet echt nodig is.
subframes schijnen alleen aan de bestuurderskant uit te scheuren (vertelde een specialist mij) ivm de draairichting van de kardanas
terwijl dat niet echt nodig is.
subframes schijnen alleen aan de bestuurderskant uit te scheuren (vertelde een specialist mij) ivm de draairichting van de kardanas
Re: Subframe weer gemaakt :)
Hoe zit het met de nieuwere modellen??.. e46 facelift. Ik heb een 318i 2002 e46 sinds gisteren en ik heb ook een bonkje achterin.
Ik had dit ook bij mijn oudere E46 318i 1998 nooit opgelost gekregen, maar vindt het wel vreemd dat het ook bij deze nieuwe model ook dit probleem erbij zit.
Het is niet zodanig hard als bij mijn oude bmw, maar de klacht omschrijving als de koppeling snel ingedrukt moet worden dan hoor ik wel een klapperende bonkende geluid.
Ik heb mijn auto nog niet op brug gehad ga dat wel doen binnenkort maar mocht er iets mis zijn met het subframe dan hoop ik dat het wel door BMW vergoed wordt. Auto is wel goed onderhouden geweest volgens boekjes laatste paar behandelingen bij een BMW specialist ik hoop dat dit geen probleem mag zijn.
Kan het ook aan de CDV liggen dat klapperende geluid?.. kan toch niet zo zijn dat de 1998 en de 2002 model precies hetzelfde klachten heeft :? .
Ik had dit ook bij mijn oudere E46 318i 1998 nooit opgelost gekregen, maar vindt het wel vreemd dat het ook bij deze nieuwe model ook dit probleem erbij zit.
Het is niet zodanig hard als bij mijn oude bmw, maar de klacht omschrijving als de koppeling snel ingedrukt moet worden dan hoor ik wel een klapperende bonkende geluid.
Ik heb mijn auto nog niet op brug gehad ga dat wel doen binnenkort maar mocht er iets mis zijn met het subframe dan hoop ik dat het wel door BMW vergoed wordt. Auto is wel goed onderhouden geweest volgens boekjes laatste paar behandelingen bij een BMW specialist ik hoop dat dit geen probleem mag zijn.
Kan het ook aan de CDV liggen dat klapperende geluid?.. kan toch niet zo zijn dat de 1998 en de 2002 model precies hetzelfde klachten heeft :? .
Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D
Huidige: BMW F11 525D
Re: Subframe weer gemaakt :)
problemen komen bij de facelift niet zo vaak voor, maar controleren kan geen kwaad
Re: Subframe weer gemaakt :)
Ik denk dat ik mijn probleem gevonden heb..van mijn gebonkje
Ik heb dit al eerder meegemaakt en heb het nooit opgelost gekregen zoals ik eerder zei, maar ik denk nu zelf dat deze rubber voor mij het boosdoener is omdat het geen metaal achtige bonk geluid klinkt, maar juist dat een rubber gescheurd is zodoende heb ik met mijn telefoon toestel snel een foto gemaakt en ik had al een vermoede dat deze rubber stuk is. Auto is nog niet op brug geweest, maar misschien de hardyschijf ook vervangen differentieel rubber zal vervangen worden.
Ik heb dit al eerder meegemaakt en heb het nooit opgelost gekregen zoals ik eerder zei, maar ik denk nu zelf dat deze rubber voor mij het boosdoener is omdat het geen metaal achtige bonk geluid klinkt, maar juist dat een rubber gescheurd is zodoende heb ik met mijn telefoon toestel snel een foto gemaakt en ik had al een vermoede dat deze rubber stuk is. Auto is nog niet op brug geweest, maar misschien de hardyschijf ook vervangen differentieel rubber zal vervangen worden.
Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D
Huidige: BMW F11 525D
Re: Subframe gescheurd
Beste Griffendahl,Griffendahl schreef:Weet dat ze na 9/2000 verstevigd zijn, probeer een beetje bij te houden of er ook auto's zijn na die datum die kapot gaan. Dat gebeurt namelijk nog wel, maar lang niet meer zo vaak...
Dat het vaker voorkomt bij auto's met motoren met een wat meer koppel is helaas een bekend gegeven.
Hoe weet je dat? Ik kan nergens iets daarover vinden..
Mijn e46 is van januari 2001, vraag me af of deze al vestevigd zijn, ik heb er onder gelegen en voorzover ik kon zien nog geen scheuren e.d.
Wordt wel een beetje paranoia
Re: Subframe weer gemaakt :)
is verstevigd , niet para worden gewoon rijden , als t gaat, dan gaat het en zul je het moeten repareren.
Re: Subframe weer gemaakt :)
Mijn bonk is nog niet verholpen.. ik denk toch overmatig spelling ergens.. mijn vermoede is de bak zelf. Subframe ziet gewoon goed uit stevig uit.
Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D
Huidige: BMW F11 525D
Re: Subframe weer gemaakt :)
Kleine vraag, elke ochtend zet ik de auto op school in de parkeergarage, telkens bij de in- en uitgang is er een drempel van kunstof blokken waar met geen mogelijkheid netjes over te rijden is. alsof je over een stoep rijdt en op het einde de auto paar centimeter als ware naar beneden valt, hier krijg je altijd een flinke knal (met nog geen 10 km/u, slippende koppeling enz). De auto raakt niet de grond. is dit alleen schadelijk voor schokbrekers enz, of kan dit uiteindelijk echt serieus schade veroorzaken aan bijvoorbeeld subframe. Ik rij toch gemiddeld 200 dagen per jaar in en uit de parkeergarage.
Re: Subframe weer gemaakt :)
Robbiegoal, wat moest je nou betalen puur voor de subframe reparatie? (dus zonder alle andere werkzaamheden erbij?) en hebben ze het ook verstevigd of alleen gerepareerd? (en heeft hij dus weer dezelfde sterkte als voor het uitscheuren)
Re: Subframe weer gemaakt :)
bij gerrit jonkers geloof ik 800 per kant, (dat is wat ze mij vertelde iig) toen ik ze gebeld heb (afhankelijk van het aantal uren enzo dat er in gaan zitten maar meestal is het zo'n 800 euro