Daar blijft het vaak lekker vies, beetje zand, beetje pekel, en rotten doet het.... zeker in bochtjes etc
Oud en nieuw E61/Sold
Re: Oud en nieuw E61/ Remolie weg
Weet niet hoe het bij een E61 zit, maar bij mij was de remleiding boven mn cardan en brandstof tank door gerot...
Daar blijft het vaak lekker vies, beetje zand, beetje pekel, en rotten doet het.... zeker in bochtjes etc
E46 320D sedan
E36 328I cabrio
Nou, het valt gelukkig mee, al moet ik er niet aan denken dat al rijdend de boel er ineens uit gaat, net onder de bodemplaat dus de leidingen doorgerot :

Vervangen die hap door origineel en rijden maar weer
Zelfde als bij jullie denk ik dus frankyman en h2o

Vervangen die hap door origineel en rijden maar weer
Zelfde als bij jullie denk ik dus frankyman en h2o
Je kan je remvloeistof maar gelijk vervangen hebben. Alleen even resetten in het servicemenu 
Groetjes, Bjorn
E60 523i - Showroom vorige E60
-
fuseekogel
Jeetje, dan heeft die APK keurmeester liggen slapen bij de APK. Goed dat het opgelost is, ongelofelijk dat niemand dat gezien heeft.
Wow, dat was ik ook aan het denken. Zoiets gebeurt toch niet ineens.
525d E61 2007 pre-LCI
Tja, lijkt mij ook niet, vraag me af of de bodemplaat verwijdert wordt bij een APK ????
http://handboek.rdw.nl/regelgeving/apk/ ... fault.aspx
Als je op onderkant klikt komt dat er niet bij kijken geloof ik. Volgens mij zijn het alleen schijven/blokken.
Ik quote:
Als je op onderkant klikt komt dat er niet bij kijken geloof ik. Volgens mij zijn het alleen schijven/blokken.
Ik quote:
APK stelt in mijn ogen ook echt helemaal niets voor. Maar goed, RDW moet ook geld verdienen heRemvloeistofreservoir Artikel 5.2.32
In de reservoirs van het hydraulisch remsysteem moet voldoende remvloeistof aanwezig zijn.
Wijze van keuren
Visuele controle, waarbij het remvloeistofniveau zich niet onder de minimumaanduiding mag bevinden.
Groetjes, Bjorn
-
fuseekogel
Toen ik vorige maand in Odijk was voor de APK zat er ook wat vliegroest op de remleiding. De remleidingen zijn toen geschuurd en in de tectyl gezet.
Ze gaan nu ook in de tectyl, het kwaad is helaas al geschied.....
Tijdens de APK, 3 maanden geleden, niets over gehoord.....
Tijdens de APK, 3 maanden geleden, niets over gehoord.....
-
fuseekogel
Was de APK ook in Odijk?
- Rogier.van.Geel
Bij mij vertelde de keurmeester dat er nog geen duidelijke richtlijnen/verplichtingen zijn om de bodemplaten te verwijderen!
In zijn ogen zou dit wel moeten gebeuren!
Is alleen veel meer werk en de gemiddelde APK zou dan qua prijs omhoog moeten!
Ik snap best dat een half uur meer werk niet voor het gemiddelde APK tarief kan!
Het zit je niet mee Bart!
Ik hoop dat het nu eens een beetje klaar is met tegenslagen!
Ik vind het knap van je,als ik het mee ga maken gaat hij er echt uit!
Grt
In zijn ogen zou dit wel moeten gebeuren!
Is alleen veel meer werk en de gemiddelde APK zou dan qua prijs omhoog moeten!
Ik snap best dat een half uur meer werk niet voor het gemiddelde APK tarief kan!
Het zit je niet mee Bart!
Ik hoop dat het nu eens een beetje klaar is met tegenslagen!
Ik vind het knap van je,als ik het mee ga maken gaat hij er echt uit!
Grt
Keuring was in Odijk ja, minpuntje, bodemplaat is er ook af geweest daar en hele onderkant is nagelopen, vreemd dat het toen niet naar voren is gekomen, maar valt ook niet echt op als het zo smerig is daar denk ik, voor de rest ben ik zeer te spreken over Aaron en had dit niet verwacht, maar goed, niemand is perfect zullen we maar zeggen en ik kan me voorstellen dat je zoiets over het hoofd ziet als je met draagarmrubbers bezig bent, met de keuring is de plaat er niet af geweest neem ik aan.
De wagen de deur uit, voor dat beetje onderhoud, No Way, eigenlijk is er ook geen weg meer terug, er is zoveel verspijkert dat ik elke eventuele tegenslag overwin, tenzij het in de duizenden euro's gaat lopen, maar dit soort kleine dingetjes, ach, hoort er bij, dan moet je een jongere wagen kopen.
De wagen de deur uit, voor dat beetje onderhoud, No Way, eigenlijk is er ook geen weg meer terug, er is zoveel verspijkert dat ik elke eventuele tegenslag overwin, tenzij het in de duizenden euro's gaat lopen, maar dit soort kleine dingetjes, ach, hoort er bij, dan moet je een jongere wagen kopen.
- lekkerwijf1
Stelletje slijmjurken volgens mij valt het nog reuze mee met de tegenslagen van bart. Alleen de lekkage van voorruit. Het dakraam en nu de remleiding, De eerste twee ook nog onder garantie als ik het goed heb. Of willen jullie plus punten bij bartje
Overigens kan bart het zat betalen
Remleidingen horen roestvrij te zijn tijdens apk vandaar dat er als lapmiddel tijdens apk geschuurd en zwart gespoten wordt
Om in dit geval de keurmeester de schuld te geven dat laat ik in het midden maar ik moet zeggen dit zijn wel gemene plekken voor de apk.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||