[E46] Accu spontaan leeg ineens
Re: Accu spontaan leeg ineens.
Vandaag een ampère meting gedaan, en de spanning blijft op 0,3-0,4 staan na ongeveer 20 minuten als de auto in slaapstand is, lijkt mij toch prima
Heb nog 1,5 jaar garantie op de accu en ze willen hem als die weer leeg is testen voor me, mocht ie defect zijn krijg ik een nieuwe, zo niet kost het me 25 euro onderzoek.
Heb nog 1,5 jaar garantie op de accu en ze willen hem als die weer leeg is testen voor me, mocht ie defect zijn krijg ik een nieuwe, zo niet kost het me 25 euro onderzoek.
Wat bedoel je precies met 0,3/0,4 ?
Je moet de lek stroom meten in rust stand.
Als je dan 0,3 a 0,4 A trekt is veel te veel.
Op genomen stroom in rust stand mag niet meer bedragen dan 0,1 A
Sorry ik zie nu pas dat je de ampere's meet.
Alleen is onduidelijk hoe je de meter hebt aangesloten.
De meter geeft 0,03 a 0,04 A aan wat in princiepe goed is.
Maar ja meter verkeerd aansluiten is verkeerde meet waarde.
Je moet de lek stroom meten in rust stand.
Als je dan 0,3 a 0,4 A trekt is veel te veel.
Op genomen stroom in rust stand mag niet meer bedragen dan 0,1 A
Sorry ik zie nu pas dat je de ampere's meet.
Alleen is onduidelijk hoe je de meter hebt aangesloten.
De meter geeft 0,03 a 0,04 A aan wat in princiepe goed is.
Maar ja meter verkeerd aansluiten is verkeerde meet waarde.
Heb hem aangesloten zoals beschreven was, de min op de min pool (los van de accu) en de plus op de massa van de carrosserie, volt meter aangesloten op Ampère (10)
Inderdaad kofferbak verlichting uit en ca 15-20 minuten wachten tot de auto in slaapstand gaat, je kan bij een automaat zien dat de verlichting van de keuzehendel dan uit is.
Inderdaad kofferbak verlichting uit en ca 15-20 minuten wachten tot de auto in slaapstand gaat, je kan bij een automaat zien dat de verlichting van de keuzehendel dan uit is.
Heb de massa van de accu achter aan de carrosserie even goed opgeschuurd, merkte met aansluiten dat de kofferbak verlichting nogal wat flikkerde met vastdraaien van de moer, na het opschuren en vastdraaien bleef de verlichting gelijk helder branden.
Weet niet of dat een mogelijkheid is hoor, maar het kan geen kwaad.
Heb inmiddels al 4 dagen geen problemen en start elke ochtend prima, de dynamo levert ook tussen de 14,0 en 14,2 volt netjes.
Hoop dat het eenmalig was deze keer
De massa van de achterverlichting had ik al lange tijd geleden al omgelegd, de bekende E46 kwaal.
De massa op het motorblok voor onder had ik ook al opgeschuurd recent.
Weet niet of dat een mogelijkheid is hoor, maar het kan geen kwaad.
Heb inmiddels al 4 dagen geen problemen en start elke ochtend prima, de dynamo levert ook tussen de 14,0 en 14,2 volt netjes.
Hoop dat het eenmalig was deze keer
De massa van de achterverlichting had ik al lange tijd geleden al omgelegd, de bekende E46 kwaal.
De massa op het motorblok voor onder had ik ook al opgeschuurd recent.
Sommige interieur verlichting zoals in de kofferbak wil ook nog eens de boosdoener zijn. Dan blijft zo'n schakelaar contact maken.
zoals in je beschrijving en foto is dat dus niet de bus te manier. Stroom meten doe je in de kring. Je hebt de meter nu als spanningsmeter gebruikt.Hompie schreef:Heb hem aangesloten zoals beschreven was, de min op de min pool (los van de accu) en de plus op de massa van de carrosserie, volt meter aangesloten op Ampère (10)
Neem de minpool los van de accu en sluit de rode (plus) aansluiting aan op de minpool van accu en de zwarte (min) aan op de minpool-aansluiting.
Succes.
Rob
geloof dat je gelijk hebt, gaat het in het weekend nog eens opnieuw doen en kijken wat de waardes zijn.
Had de onderstaande video gebruik als voorbeeld.
https://youtu.be/jCt_GceKrpY
Had de onderstaande video gebruik als voorbeeld.
https://youtu.be/jCt_GceKrpY
Als je het echt zo gedaan hebt, als in de video, dan heb je het goed gedaan.
Re: [E46] Accu spontaan leeg ineens
Tot op heden geen problemen meer gehad