325i Cabriolet
Re: 325i Cabriolet - graag jullie mening...
Ik heb net mijn wagen laten maken voor meer dan 1000 euro, is ook een auto van 1992. Wel met 1.5 ton.
Maar ik denk er niet over om hem weg te doen..
Als ik bij mezelf denk maakt het niet uit of ik nou een nieuwe auto zou kopen of deze houd want er is altijd wel iets wat er aan veranderd (lees mooier) kan worden.
Maar ik denk er niet over om hem weg te doen..
Als ik bij mezelf denk maakt het niet uit of ik nou een nieuwe auto zou kopen of deze houd want er is altijd wel iets wat er aan veranderd (lees mooier) kan worden.
Re: 325i Cabriolet - graag jullie mening...
Het is en blijft een lastige overweging, want één ding is zeker, had ik geweten dat wij cabrio rijden zo leuk vinden, had ik nooit de touring gekocht en was ik toen meteen voor een caab in de uitvoering van de touring gegaan, heb je in principe helemaal gelijk in Richy!
Maar goed het is nu eenmaal anders gelopen en nu sta ik op een punt dat ik dus een keuze wil ga maken.
De touring gaat vroeg of laat weg, want die is echt overbodig geworden door mijn nieuwe werk.
Volgend jaar gaat de lease auto van mijn vrouw eruit en gaan wij een nieuwe 1 serie als dagelijkse auto rijden.
Echter wat doe ik met de caab?
De caab hoeft van mij niet luxer, maar als dat wel kan door em te verkopen en het bedrag wat ik wil gaan investeren dan bij te leggen bij een andere caab, dan is dat wel een heel aantrekkelijke keuze. Echter wil ik met dat bedrag wel klaar zijn, en dat is het hem nou juist. Want ook die luxere caab heeft gegarandeerd weer investeringen in onderhoud etc nodig om hem technisch helemaal naar mijn zin te maken. (houdt in dat ie compleet zorgeloos te rijden is)
Wordt dus nog even flink uitzoek werk.
Maar goed het is nu eenmaal anders gelopen en nu sta ik op een punt dat ik dus een keuze wil ga maken.
De touring gaat vroeg of laat weg, want die is echt overbodig geworden door mijn nieuwe werk.
Volgend jaar gaat de lease auto van mijn vrouw eruit en gaan wij een nieuwe 1 serie als dagelijkse auto rijden.
Echter wat doe ik met de caab?
De caab hoeft van mij niet luxer, maar als dat wel kan door em te verkopen en het bedrag wat ik wil gaan investeren dan bij te leggen bij een andere caab, dan is dat wel een heel aantrekkelijke keuze. Echter wil ik met dat bedrag wel klaar zijn, en dat is het hem nou juist. Want ook die luxere caab heeft gegarandeerd weer investeringen in onderhoud etc nodig om hem technisch helemaal naar mijn zin te maken. (houdt in dat ie compleet zorgeloos te rijden is)
Wordt dus nog even flink uitzoek werk.
x BMW E36 316i Touring Sport Edition - 1999
x BMW E36 328i Touring M Sport - 1997
x BMW E36 325i Cabrio - 1994
x BMW E46 320i Touring - 2000
x BMW F20 116i Sport Line - 2012
x BMW F30 320i Sport Line - 2013
✓BMW F30 320i Modern Line - 2014
x BMW E36 328i Touring M Sport - 1997
x BMW E36 325i Cabrio - 1994
x BMW E46 320i Touring - 2000
x BMW F20 116i Sport Line - 2012
x BMW F30 320i Sport Line - 2013
✓BMW F30 320i Modern Line - 2014
Re: 325i Cabriolet - graag jullie mening...
moeilijk besluit jaah,
een 328 in de volle opties is natuurlijk wel een stuk lekkerder!
maar op langere termijnen is deze misschien beter naar je zin?
dalyk ga je in deze geld stoppen, en dan alsnog een andere halen, heb je ook wel spijt dat je niet gelijk een andere nam?
een 328 in de volle opties is natuurlijk wel een stuk lekkerder!
maar op langere termijnen is deze misschien beter naar je zin?

dalyk ga je in deze geld stoppen, en dan alsnog een andere halen, heb je ook wel spijt dat je niet gelijk een andere nam?
>>>>Showroom E36's<<<<
Re: 325i Cabriolet - graag jullie mening...
Duidelijk verhaal.
Dan maak je een kostenplaatje om je huidige caab in de conditie te krijgen die je graag wilt.
Neem de verkoopprijs van de caab zoals deze nu is en kijk wat je met deze prijs + investering die je wilt doen kunt kopen.
Denk dat als je 750,- - 1000,- neemt voor onderhoud dat je goed zit.
Zelf zou ik een jongere caab kopen. Zeker als de touring vroeg of laat toch de deur uitgaat.
Een cabrio met wat meer opties en een lagere km stand geven een hoop meerwaarde (mijn mening
).
Niet dat je met een auto van 2,5 ton niet meer kan rijden, maar de auto wordt wel steeds ouder en de kans op onkosten wordt hierdoor wel groter.
Hoe dan ook veel succes met het maken van de juiste keuze. Ik hou het in de gaten
Dan maak je een kostenplaatje om je huidige caab in de conditie te krijgen die je graag wilt.
Neem de verkoopprijs van de caab zoals deze nu is en kijk wat je met deze prijs + investering die je wilt doen kunt kopen.
Denk dat als je 750,- - 1000,- neemt voor onderhoud dat je goed zit.
Zelf zou ik een jongere caab kopen. Zeker als de touring vroeg of laat toch de deur uitgaat.
Een cabrio met wat meer opties en een lagere km stand geven een hoop meerwaarde (mijn mening

Niet dat je met een auto van 2,5 ton niet meer kan rijden, maar de auto wordt wel steeds ouder en de kans op onkosten wordt hierdoor wel groter.
Hoe dan ook veel succes met het maken van de juiste keuze. Ik hou het in de gaten

Re: 325i Cabriolet - graag jullie mening...
Ik neig wel naar een jongere caab hoor, en dan eentje met een km stand van max. 1,5 ton.
E46 hoeft van mij niet, sterker nog, ik ga zowiezo het eibach onderstel onder de touring vandaan halen, en apart houden voor een caab, dus ik blijf hoe dan ook wel E36 rijden.
E46 hoeft van mij niet, sterker nog, ik ga zowiezo het eibach onderstel onder de touring vandaan halen, en apart houden voor een caab, dus ik blijf hoe dan ook wel E36 rijden.
x BMW E36 316i Touring Sport Edition - 1999
x BMW E36 328i Touring M Sport - 1997
x BMW E36 325i Cabrio - 1994
x BMW E46 320i Touring - 2000
x BMW F20 116i Sport Line - 2012
x BMW F30 320i Sport Line - 2013
✓BMW F30 320i Modern Line - 2014
x BMW E36 328i Touring M Sport - 1997
x BMW E36 325i Cabrio - 1994
x BMW E46 320i Touring - 2000
x BMW F20 116i Sport Line - 2012
x BMW F30 320i Sport Line - 2013
✓BMW F30 320i Modern Line - 2014
Re: 325i Cabriolet - graag jullie mening...
Als jij sowieso E36 wilt blijven rijden, dan zou ik het een beetje vreemd vinden om deze te verkopen. Zoals je zelf al zegt: dit is een hele knappe goed onderhouden E36 en het lijkt mij dan ook zonde om nu weer een paar duizend op te hoesten voor een ander E36 cabrio (die zo te lezen echt niet zo goed is onderhouden als je huidige). Ik geef toe dat als ik jouw wensenlijstje zie, ik sommige dingen wel wat overdreven vind voor een auto van 18 jaar, maar deze mening veranderd niet direct als je nu met een cabrio aan komt zetten van 13-14 jaar.
Persoonlijk zou ik deze lekker houden en alleen de broodnodige dingen vervangen (dus dan heb ik het niet over het pixelverlies van je boordcomputer), maar goed ik kan ook niet in je portemonnee kijken. Als jij het ervoor over hebt dan moet je deze gewoon knap maken naar jouw smaak en lekker doorrijden. Tenzij jij natuurlijk echt een slecht voorgevoel hebt bij deze auto en je bang bent dat er echt hoge kosten aan zitten te komen. Conclusie: touring verkopen en dit geld DEELS investeren in deze prachtige OEM cabrio
Persoonlijk zou ik deze lekker houden en alleen de broodnodige dingen vervangen (dus dan heb ik het niet over het pixelverlies van je boordcomputer), maar goed ik kan ook niet in je portemonnee kijken. Als jij het ervoor over hebt dan moet je deze gewoon knap maken naar jouw smaak en lekker doorrijden. Tenzij jij natuurlijk echt een slecht voorgevoel hebt bij deze auto en je bang bent dat er echt hoge kosten aan zitten te komen. Conclusie: touring verkopen en dit geld DEELS investeren in deze prachtige OEM cabrio

- benmaassen
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 24 nov 2010, 14:31
Re: 325i Cabriolet - graag jullie mening...
Ik sluit me geheel aan SDMSIM.
- Denniz0229
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:30
Re: 325i Cabriolet - graag jullie mening...
als je toch een E36 wilt blijven rijden (goeie keus want E46 caab heeft geen mooie lijnen) dan zou ik je huidige houden.
je weet wat je er aan hebt en ook een auto van 13 a 14 jaar oud zal ook hier en daar een roestplekje krijgen, en ook daar zal je onderhoud aan moeten plegen.
nou weet ik natuurlijk niet wat je budget is, maar het onderhoud wat je aangeeft moet toch te doen zijn met wat de touring oplevert.
ik zou dan sowieso het hele dak laten vervangen, alleen de binnen en buitenlaag zal waarschijnlijk duurder zijn als een compleet nieuwe.
de schroefset kan je zo overzetten.
nieuwe boorcomputer kost max 50 tientjes op MP.
roest weghalen + een beetje spuiten, denk circa 150 euro?
wielenset denk ik dat je wel rond de 4 a 5 honderd euro uitkomt.
en polijsten circa 150 euro als je het laat doen. (ik verklaar je wel voor gek als je dit laat doen, maar dat terzijde)
differentieel zou ik dan weer geen idee hebben van de kosten.
nou weet ik niet hoe handig je zelf bent, maar op het spuiten, diff en het dak na zou je ook alles zelf kunnen doen.
ik vraag me zelf altijd af wat de meerwaarde van een onderhoudsboekje/rekeningen o.i.d. is als de auto boven de 200k komt, en gezien jij er toch nog wel van plan bent in te blijven rijden lijkt mij dit vrij onnodig.
persoonlijk zou ik zeggen hou deze auto, het is een van de mooiste modellen die er rond rijden, gezien je geen 3e remlicht hebt en niet die uiterst lelijke knippers onder je spiegel
je weet wat je er aan hebt en ook een auto van 13 a 14 jaar oud zal ook hier en daar een roestplekje krijgen, en ook daar zal je onderhoud aan moeten plegen.
nou weet ik natuurlijk niet wat je budget is, maar het onderhoud wat je aangeeft moet toch te doen zijn met wat de touring oplevert.
ik zou dan sowieso het hele dak laten vervangen, alleen de binnen en buitenlaag zal waarschijnlijk duurder zijn als een compleet nieuwe.
de schroefset kan je zo overzetten.
nieuwe boorcomputer kost max 50 tientjes op MP.
roest weghalen + een beetje spuiten, denk circa 150 euro?
wielenset denk ik dat je wel rond de 4 a 5 honderd euro uitkomt.
en polijsten circa 150 euro als je het laat doen. (ik verklaar je wel voor gek als je dit laat doen, maar dat terzijde)
differentieel zou ik dan weer geen idee hebben van de kosten.
nou weet ik niet hoe handig je zelf bent, maar op het spuiten, diff en het dak na zou je ook alles zelf kunnen doen.
ik vraag me zelf altijd af wat de meerwaarde van een onderhoudsboekje/rekeningen o.i.d. is als de auto boven de 200k komt, en gezien jij er toch nog wel van plan bent in te blijven rijden lijkt mij dit vrij onnodig.
persoonlijk zou ik zeggen hou deze auto, het is een van de mooiste modellen die er rond rijden, gezien je geen 3e remlicht hebt en niet die uiterst lelijke knippers onder je spiegel

Re: 325i Cabriolet - graag jullie mening...
Hmm ben er ff een week niet en Vince wil ineens een andere cabrio.
Als je E36 wilt blijven rijden, dan moet je wel heel goed zoeken wil je een 10+ jaar oude vinden die nog geen 1.5 ton heeft gelopen. Ze zullen er best zijn, maar niet in grote getallen.
Ik vind de carbio die je nu hebt jusit mooi, omdat die zo oud en origineel is.
Het gras bij de buren is altijd groener.
Als je E36 wilt blijven rijden, dan moet je wel heel goed zoeken wil je een 10+ jaar oude vinden die nog geen 1.5 ton heeft gelopen. Ze zullen er best zijn, maar niet in grote getallen.
Ik vind de carbio die je nu hebt jusit mooi, omdat die zo oud en origineel is.
Het gras bij de buren is altijd groener.
Mr. OEM
Re: 325i Cabriolet - graag jullie mening...
Dat is ook zo, gras aan de overkant zeggen wij altijd....
Maargoed, ik heb een andere baan en mijn vrouw en ik carpoolen tegenwoordig, dus de Touring is totaal overbodig als dagelijkse auto voor mij.
Dus als die dan toch echt weggaat, heeft dat ons aan het denken gezet, en dan is dit een mooie mogelijkheid om een stukje nieuwer etc te gaan rijden qua cabrio.
Ze staat nu dus ook te koop.
Maargoed, ik heb een andere baan en mijn vrouw en ik carpoolen tegenwoordig, dus de Touring is totaal overbodig als dagelijkse auto voor mij.
Dus als die dan toch echt weggaat, heeft dat ons aan het denken gezet, en dan is dit een mooie mogelijkheid om een stukje nieuwer etc te gaan rijden qua cabrio.
Ze staat nu dus ook te koop.
x BMW E36 316i Touring Sport Edition - 1999
x BMW E36 328i Touring M Sport - 1997
x BMW E36 325i Cabrio - 1994
x BMW E46 320i Touring - 2000
x BMW F20 116i Sport Line - 2012
x BMW F30 320i Sport Line - 2013
✓BMW F30 320i Modern Line - 2014
x BMW E36 328i Touring M Sport - 1997
x BMW E36 325i Cabrio - 1994
x BMW E46 320i Touring - 2000
x BMW F20 116i Sport Line - 2012
x BMW F30 320i Sport Line - 2013
✓BMW F30 320i Modern Line - 2014
Re: 325i Cabriolet - graag jullie mening...
Hmmz lastige keus.
Je kan wel kijken naar de kmstand maar dat zegt ook niets. Ik heb dan een sedan uit 1991 met nu 174dkm op de teller. Ik had liever gehad dat er dik 2 ton op zat en goed onderhouden is.
Plus als je de jouwe blijft onderhouden gaan ze nog 2 ton mee. De onderhoudsbeurten hou je altijd, dus ook voor een nieuwere caab.
Ik zou inderdaad de touring verkopen en het geld in je caab stoppen.
Wat ook helpt is om de duitse marktplaats in de gaten te houden of eventueel duitse bmw specialisten te bellen, mailen voor je dak en andere onderdelen. Goed zoeken voor onderdelen kan zeker geld schelen.
Je weet nu wat je hebt en anders koop je misschien wel het ellende van een ander.
Je kan wel kijken naar de kmstand maar dat zegt ook niets. Ik heb dan een sedan uit 1991 met nu 174dkm op de teller. Ik had liever gehad dat er dik 2 ton op zat en goed onderhouden is.
Plus als je de jouwe blijft onderhouden gaan ze nog 2 ton mee. De onderhoudsbeurten hou je altijd, dus ook voor een nieuwere caab.
Ik zou inderdaad de touring verkopen en het geld in je caab stoppen.
Wat ook helpt is om de duitse marktplaats in de gaten te houden of eventueel duitse bmw specialisten te bellen, mailen voor je dak en andere onderdelen. Goed zoeken voor onderdelen kan zeker geld schelen.
Je weet nu wat je hebt en anders koop je misschien wel het ellende van een ander.
- Denniz0229
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:30
Re: 325i Cabriolet - graag jullie mening...
zoals je aangeeft wil je wel nieuwer gaan rijden, maar wel E36.
kan je dan vertellen wat het voordeel is van een nieuwere E36 ten opzichte van je huidige?
kan je dan vertellen wat het voordeel is van een nieuwere E36 ten opzichte van je huidige?
Re: 325i Cabriolet - graag jullie mening...
Ik vind trouwens een nette e46 caab ook wel erg mooi hoor 

Re: 325i Cabriolet - graag jullie mening...
Ik ben er uberhaupt nog niet helemaal uit, E46 cabrio in mooie uitvoering spreekt me ook enorm aan.
Maar een E36 328i cabrio in de uitvoering van mijn touring zie ik ook wel zitten, en waarom...
Nou simpel, als ik 1 auto heb ipv 2, en het wordt een E36, geef ik de voorkeur aan de E36 328i of M3 facelift, max km stand van 150.000, M styling af fabriek zowel exterieur als interieur, leer, origineel 18 knops OBC, digitale climat control, minimaal BMW HIFI met 10 speakers, stoelverwarming, volledig electrisch dak, cruise control, dus alle mooie opties waar ik waarde aan hecht.
Het voordeel van een nieuwere en met lagere km stand, is dat ik het een beter een plan vind om serieus geld te investeren in zo'n auto dan in mijn huidige caab.
Wordt het een E46, dan wil ik natuurlijk zo'n beetje dezelfde uitvoering, maar dan trek ik ook wat meer geld uit om zo'n auto te kopen.
Maar een E36 328i cabrio in de uitvoering van mijn touring zie ik ook wel zitten, en waarom...
Nou simpel, als ik 1 auto heb ipv 2, en het wordt een E36, geef ik de voorkeur aan de E36 328i of M3 facelift, max km stand van 150.000, M styling af fabriek zowel exterieur als interieur, leer, origineel 18 knops OBC, digitale climat control, minimaal BMW HIFI met 10 speakers, stoelverwarming, volledig electrisch dak, cruise control, dus alle mooie opties waar ik waarde aan hecht.
Het voordeel van een nieuwere en met lagere km stand, is dat ik het een beter een plan vind om serieus geld te investeren in zo'n auto dan in mijn huidige caab.
Wordt het een E46, dan wil ik natuurlijk zo'n beetje dezelfde uitvoering, maar dan trek ik ook wat meer geld uit om zo'n auto te kopen.
x BMW E36 316i Touring Sport Edition - 1999
x BMW E36 328i Touring M Sport - 1997
x BMW E36 325i Cabrio - 1994
x BMW E46 320i Touring - 2000
x BMW F20 116i Sport Line - 2012
x BMW F30 320i Sport Line - 2013
✓BMW F30 320i Modern Line - 2014
x BMW E36 328i Touring M Sport - 1997
x BMW E36 325i Cabrio - 1994
x BMW E46 320i Touring - 2000
x BMW F20 116i Sport Line - 2012
x BMW F30 320i Sport Line - 2013
✓BMW F30 320i Modern Line - 2014
Re: 325i Cabriolet - graag jullie mening...
Ach ja,
BMW blijft BMW. Voor de 1 een duur merk voor ons een merk wat staat voor klasse en kwaliteit.
En als jij dat wilt dan moet je dat dus ook zeker doen. Ga dan wel naar de dealert of bmw specialist en bekijk meerdere auto's.
Ik zou zeggen: Ga er voor en succes met je zoektocht!
BMW blijft BMW. Voor de 1 een duur merk voor ons een merk wat staat voor klasse en kwaliteit.
En als jij dat wilt dan moet je dat dus ook zeker doen. Ga dan wel naar de dealert of bmw specialist en bekijk meerdere auto's.
Ik zou zeggen: Ga er voor en succes met je zoektocht!
