De koppeling (CDV)

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
tonxx67
Berichten: 110
Lid geworden op: 28 dec 2008, 22:07
Locatie: Utrecht

Re: De koppeling

Bericht door tonxx67 » 22 okt 2009, 21:33

kees roeleveld schreef:Deze klep zit er niet voor niets, hij zorgt er namelijk voor dat de schokgolfjes worden opgevangen als het pedaal is ingetrapt.
Je voelt dan trillingen en fibraties niet in het koppelingspedaal die worden veroorzaakt door het vliegwiel/druklager/drukgroep.

Er zijn hier al heel wat mensen die de CDV er uit hebben incl. ik zelf ,maar ik heb nog niemand gehoord over deze klacht.
Dus het zal wel niet zo'n vaart lopen.

Gebruikersavatar
320driver
Berichten: 2789
Lid geworden op: 24 okt 2008, 14:49
Locatie: Brabant

Re: De koppeling

Bericht door 320driver » 23 okt 2009, 10:44

Laat hij hem er toch lekker inzitten :+

Gebruikersavatar
gekke mac
Berichten: 210
Lid geworden op: 03 mar 2009, 21:42
Locatie: Mill

Re: De koppeling

Bericht door gekke mac » 23 okt 2009, 13:52

Deze jongen heeft zn CDV (koppelings restrictie) ook laten verwijderen!!
Rijd idd stukken beter!! Net zoals een "normale" koppeling...
Tevens ook nog een behoorlijk nieuwe 530D gezien bij de specialist die ook zn vlinderkleppen naar binnen had gekregen...
Einde motor natuurlijk.... :(
MAAR dat is natuurlijk een ander onderwerp! ;)
Verrek, BMW rijd toch ook wel lekker!!!

j320T
Berichten: 45
Lid geworden op: 30 mei 2009, 10:10

Re: De koppeling

Bericht door j320T » 16 jan 2010, 23:03

vandaag cdv eruit laten halen + onluchten ( in de tijd van een kopje koffie ) nu geen hikje meer bij overschakelen en stoplicht sprintjes gaan waanzinnig! DOEN!

Reloader
Berichten: 1061
Lid geworden op: 05 jan 2010, 21:50

Re: De koppeling

Bericht door Reloader » 17 jan 2010, 17:15

veroorzaakt dit ding ook het "probleem" wat ik heb in de korte tijd dat ik nu E46 heb gereden kreeg ik hem met geen mogelijkheid soepel van 1 naar 2

bij het ontkopelen bonkt hij altijd, en ik heb het idee dat vergeleken met mijn E36 de koppeling vrij laat aangraapt/ vrij hoog zit... overigens is het bij het schakelen van 2 naar 3 en 3 naar 4 weer onmogleijk om het fout te doen dit gaat eigelijk altijd vloeiend... ;D

j320T
Berichten: 45
Lid geworden op: 30 mei 2009, 10:10

Re: De koppeling

Bericht door j320T » 17 jan 2010, 20:15

ik had geen bijgeluiden of synchromesh gekraak oid, puur het het gevoel van het niet lekker overschakelen alsof je het niet snapte ofzo en je bijrijder je zit aan te gapen of je rijlessen van een stadwacht gekregen hebt... -_-

Gebruikersavatar
320driver
Berichten: 2789
Lid geworden op: 24 okt 2008, 14:49
Locatie: Brabant

Re: De koppeling

Bericht door 320driver » 18 jan 2010, 09:52

Klopt idd, toen de CDV er nog in zat bij mij zaten passagiers met hun bollen te knikken alsof ze zaten te headbangen als ik van 1 naar 2 schakelde en ze begonnen serieus te twijfelen aan m'n stuurmanskunsten -_-
En Reloader zoals Darudevampire al schreef ERUIT met die CDV en je gaat direct het verschil merken zoals velen voor je :!

Reloader
Berichten: 1061
Lid geworden op: 05 jan 2010, 21:50

Re: De koppeling

Bericht door Reloader » 19 jan 2010, 15:16

je voelt je inderdaad echt kneus, ik krijg hem serieus niet uit zijn 1 zonder "bonk" ;( -_-

wtf

wie heeft dat ooit bedacht bij bmw
maar voordat ik dat ding eruit laat halen ga ik eerst maar is zorgen dat de rest goed is.. even geduld nog

Griffendahl

Re: De koppeling

Bericht door Griffendahl » 19 jan 2010, 16:27

Ik vraag me werkelijk af hoe dat dan voelt...

Bij mij zit die er nog in (ik heb er niks uitgehaald iig) en bij mijn pa ook, en ik heb werkelijk nooit problemen met geen van beide auto's met die koppeling of CDV :roll:

Gebruikersavatar
320driver
Berichten: 2789
Lid geworden op: 24 okt 2008, 14:49
Locatie: Brabant

Re: De koppeling

Bericht door 320driver » 19 jan 2010, 16:41

Laat ik het zo zeggen Griff, je weet niet wat je overkomt zo'n groot verschil is het met schakelen 8)

Gebruikersavatar
NielsE36
Berichten: 1295
Lid geworden op: 20 nov 2009, 11:31

Re: De koppeling

Bericht door NielsE36 » 19 jan 2010, 17:13

Allereerst sorry dat ik me als e36-rijder inmeng in dit e46 forum, ik oriënteer me graag breed :P

Heb wat jullie beschrijven uitgebreid ervaren in twee types e46 320d.
Maar weet iemand toevallig of die CDV ook in bepaalde types e36 kan zitten?
Heb net op realoem gekeken, daar staat vermoedelijk wel een CDV op afgebeeld, maar niet met nr. genoemd. (Om na te zoeken een e36 318ti compact (10/1995)).
Ik merk zelf vooral dat bonkende geluid bij schakelen van 1 naar 2.

Groeten Niels

Gebruikersavatar
320driver
Berichten: 2789
Lid geworden op: 24 okt 2008, 14:49
Locatie: Brabant

Re: De koppeling

Bericht door 320driver » 19 jan 2010, 17:32

Vanaf E39 5-Series: 525i, 528i, 530i, 540i (1997-2003) dus voor zover ik weet zit ie niet in een E36

j320T
Berichten: 45
Lid geworden op: 30 mei 2009, 10:10

Re: De koppeling

Bericht door j320T » 20 jan 2010, 17:21

cdv eruit lost mogelijk bonken niet op he! dat bonken is weer een ander dingetje bij de beamer, bv hardy, cardanas, enz.
cdv is puur dat het schakelen opzich verbeterd zonder hikje :)

palmbier
Berichten: 65
Lid geworden op: 19 jan 2010, 22:40

Re: De koppeling

Bericht door palmbier » 21 jan 2010, 01:58

Dit is wel heel typisch... In mijn voorstel topic van gisteren beschrijf ik nog hoe ik tijdens een testritje van 30 km als enige minpunt een raar gevoel aan de koppeling had. Het voelde idd ook niet zoals de dealer nog getest heeft dat de koppeling echt slipte of op was of zo. Nu ik dit lees weet ik ook nog dit enige nadeeltje op te lossen :amen:

Vrijdag ga ik de E46 overigens ophalen, weet al meteen wat de eerste modificatie wordt... ;) Wellicht dat de dealer dit nog kan doen.

Na dit hele topic door te hebben gelezen toch nog een paar vraagjes; heeft iedereen die de CDV eruit gehaald heeft nu rechtstreeks de twee einden weer aan elkaar gekoppeld? Ergens middenin de topic las ik over een "dummie" valve, zodat de schroefdraden even lang zouden blijven.Kan het direct aan elkaar koppelen geen problemen geven op termijn (lekkage, of erger nog het losschieten van de hele slang)? Zijn deze dummie valves nog ergens in NL te koop, of is het uitboren een makkelijke oplossing?

Gebruikersavatar
320driver
Berichten: 2789
Lid geworden op: 24 okt 2008, 14:49
Locatie: Brabant

Re: De koppeling

Bericht door 320driver » 21 jan 2010, 08:58

Niet nodig, je kunt gewoon de twee uiteinden tegen elkaar laten schroeven ruimte zat, vergeet daarna vooral niet de koppeling te ontluchten! :!
De meesten (waaronder ikzelf) hebben dat laten doen, een dummyvalve kan wel maar hoeft dus niet..

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Performance en tuning”