Pagina 9 van 24
Re: De koppeling
Geplaatst: 22 okt 2009, 21:33
door tonxx67
kees roeleveld schreef:Deze klep zit er niet voor niets, hij zorgt er namelijk voor dat de schokgolfjes worden opgevangen als het pedaal is ingetrapt.
Je voelt dan trillingen en fibraties niet in het koppelingspedaal die worden veroorzaakt door het vliegwiel/druklager/drukgroep.
Er zijn hier al heel wat mensen die de CDV er uit hebben incl. ik zelf ,maar ik heb nog niemand gehoord over deze klacht.
Dus het zal wel niet zo'n vaart lopen.
Re: De koppeling
Geplaatst: 23 okt 2009, 10:44
door 320driver
Laat hij hem er toch lekker inzitten

Re: De koppeling
Geplaatst: 23 okt 2009, 13:52
door gekke mac
Deze jongen heeft zn CDV (koppelings restrictie) ook laten verwijderen!!
Rijd idd stukken beter!! Net zoals een "normale" koppeling...
Tevens ook nog een behoorlijk nieuwe 530D gezien bij de specialist die ook zn vlinderkleppen naar binnen had gekregen...
Einde motor natuurlijk....
MAAR dat is natuurlijk een ander onderwerp!

Re: De koppeling
Geplaatst: 16 jan 2010, 23:03
door j320T
vandaag cdv eruit laten halen + onluchten ( in de tijd van een kopje koffie ) nu geen hikje meer bij overschakelen en stoplicht sprintjes gaan waanzinnig! DOEN!
Re: De koppeling
Geplaatst: 17 jan 2010, 17:15
door Reloader
veroorzaakt dit ding ook het "probleem" wat ik heb in de korte tijd dat ik nu E46 heb gereden kreeg ik hem met geen mogelijkheid soepel van 1 naar 2
bij het ontkopelen bonkt hij altijd, en ik heb het idee dat vergeleken met mijn E36 de koppeling vrij laat aangraapt/ vrij hoog zit... overigens is het bij het schakelen van 2 naar 3 en 3 naar 4 weer onmogleijk om het fout te doen dit gaat eigelijk altijd vloeiend... ;D
Re: De koppeling
Geplaatst: 17 jan 2010, 20:15
door j320T
ik had geen bijgeluiden of synchromesh gekraak oid, puur het het gevoel van het niet lekker overschakelen alsof je het niet snapte ofzo en je bijrijder je zit aan te gapen of je rijlessen van een stadwacht gekregen hebt...

Re: De koppeling
Geplaatst: 18 jan 2010, 09:52
door 320driver
Klopt idd, toen de CDV er nog in zat bij mij zaten passagiers met hun bollen te knikken alsof ze zaten te headbangen als ik van 1 naar 2 schakelde en ze begonnen serieus te twijfelen aan m'n stuurmanskunsten
En Reloader zoals Darudevampire al schreef ERUIT met die CDV en je gaat direct het verschil merken zoals velen voor je

Re: De koppeling
Geplaatst: 19 jan 2010, 15:16
door Reloader
je voelt je inderdaad echt kneus, ik krijg hem serieus niet uit zijn 1 zonder "bonk" ;(
wtf
wie heeft dat ooit bedacht bij bmw
maar voordat ik dat ding eruit laat halen ga ik eerst maar is zorgen dat de rest goed is.. even geduld nog
Re: De koppeling
Geplaatst: 19 jan 2010, 16:27
door Griffendahl
Ik vraag me werkelijk af hoe dat dan voelt...
Bij mij zit die er nog in (ik heb er niks uitgehaald iig) en bij mijn pa ook, en ik heb werkelijk nooit problemen met geen van beide auto's met die koppeling of CDV

Re: De koppeling
Geplaatst: 19 jan 2010, 16:41
door 320driver
Laat ik het zo zeggen Griff, je weet niet wat je overkomt zo'n groot verschil is het met schakelen

Re: De koppeling
Geplaatst: 19 jan 2010, 17:13
door NielsE36
Allereerst sorry dat ik me als e36-rijder inmeng in dit e46 forum, ik oriënteer me graag breed
Heb wat jullie beschrijven uitgebreid ervaren in twee types e46 320d.
Maar weet iemand toevallig of die CDV ook in bepaalde types e36 kan zitten?
Heb net op realoem gekeken, daar staat vermoedelijk wel een CDV op afgebeeld, maar niet met nr. genoemd. (Om na te zoeken een e36 318ti compact (10/1995)).
Ik merk zelf vooral dat bonkende geluid bij schakelen van 1 naar 2.
Groeten Niels
Re: De koppeling
Geplaatst: 19 jan 2010, 17:32
door 320driver
Vanaf E39 5-Series: 525i, 528i, 530i, 540i (1997-2003) dus voor zover ik weet zit ie niet in een E36
Re: De koppeling
Geplaatst: 20 jan 2010, 17:21
door j320T
cdv eruit lost mogelijk bonken niet op he! dat bonken is weer een ander dingetje bij de beamer, bv hardy, cardanas, enz.
cdv is puur dat het schakelen opzich verbeterd zonder hikje

Re: De koppeling
Geplaatst: 21 jan 2010, 01:58
door palmbier
Dit is wel heel typisch... In mijn voorstel topic van gisteren beschrijf ik nog hoe ik tijdens een testritje van 30 km als enige minpunt een raar gevoel aan de koppeling had. Het voelde idd ook niet zoals de dealer nog getest heeft dat de koppeling echt slipte of op was of zo. Nu ik dit lees weet ik ook nog dit enige nadeeltje op te lossen
Vrijdag ga ik de E46 overigens ophalen, weet al meteen wat de eerste modificatie wordt...

Wellicht dat de dealer dit nog kan doen.
Na dit hele topic door te hebben gelezen toch nog een paar vraagjes; heeft iedereen die de CDV eruit gehaald heeft nu rechtstreeks de twee einden weer aan elkaar gekoppeld? Ergens middenin de topic las ik over een "dummie" valve, zodat de schroefdraden even lang zouden blijven.Kan het direct aan elkaar koppelen geen problemen geven op termijn (lekkage, of erger nog het losschieten van de hele slang)? Zijn deze dummie valves nog ergens in NL te koop, of is het uitboren een makkelijke oplossing?
Re: De koppeling
Geplaatst: 21 jan 2010, 08:58
door 320driver
Niet nodig, je kunt gewoon de twee uiteinden tegen elkaar laten schroeven ruimte zat, vergeet daarna vooral niet de koppeling te ontluchten!
De meesten (waaronder ikzelf) hebben dat laten doen, een dummyvalve kan wel maar hoeft dus niet..