Xenon in Halogeen inbouwen
Re: Xenon in Halogeen inbouwen
Dus als ik het goed begrijp, maak je een aftakking van het groot licht naar de extra draad dat uit de bi-xenon komt?
- DJLeonardo
- Berichten: 2481
- Lid geworden op: 20 dec 2008, 19:31
Re: Xenon in Halogeen inbouwen
Er komen uit de Morimoto 2 draadjes. Dat zijn de draadjes van de solenoid die dus het wegklappen van het schildje regelt. Je maakt idd een aftakking van je grootlicht en sluit die daarop aan.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Re: Xenon in Halogeen inbouwen
Beste mensen, ik ben begonnen met het inbouwen van de lenzen in mijn Halogeen PFL Coupe units. Het is een behoorlijk gepruts om alles los te krijgen en op z'n plek te krijgen maar met veel pijn en moeite is het me gelukt de eerste unit ingebouwd te krijgen!
Echter, wat verbaasd me, de Extended E46 R Shrouds zijn te groot!!!
We hebben ze op aanraden van Willem aangeschaft dus ik stel voor dat Willem nieuwe voor ons koopt!!
Diezel
Echter, wat verbaasd me, de Extended E46 R Shrouds zijn te groot!!!
We hebben ze op aanraden van Willem aangeschaft dus ik stel voor dat Willem nieuwe voor ons koopt!!
Diezel
BMW: Bayerische Motoren Werke
Re: Xenon in Halogeen inbouwen
Diezel,
Heb gister bij Martijn ook de setjes ingebouwd. Liep tegen hetzelfde probleem aan. Heb echter gewoon een ijzerzaag genomen, en 0,7cm van de bovenzijde afgezaagd. Als de lamp weer in elkaar zit zie je er namelijk niets meer van. Op de website staat ook gewoon duidelijk vermeld dat dit type voor de E46 is, en enige aanpassingen nodig heeft. Er is nog een ander type E46 schroud te koop, wat er naar mijn mening uitziet dat wel past (15 dollar duurder). Echter is de zaag 2 minuutjes werk (wel rustig, is maar plastic he!) en het resultaat blijft hetzelfde.
Als je dat stukje erafzaagt past de shroud precies om de projector heen, en zet deze mooi vast in de koplamp. Ander probleempje is dat de centreerring die je achterop de reflector plaatst (waar de moer tegenaandraait) niet over de schroefdraad van de reflector ging. Dus heb deze ook een stuk moeten aanpassen. Er waren 2 rubbes meegeleverd om tussn de reflector en de koplamp zelf te plaatsen, daarvan hebben we de dunste genomen, met de dikke was er domweg veel te weinig schroefdraad om de projector vast te zetten.
Vervolgens heb ik ook nog even de stekkers van de shutter verlengd, wat daar standaard aan kabel aanzat was mijn inziens te kort en een gepriegel. Heb door de orginele halogeen reflector een gat geboord, en daar deze kabels doorheen geloodst.
Vond verder de kwaliteit van de producten voldoende, al moet je wel egt opletten dat je niets van die poppekroam afbreekt. Gewoon alles met beleid doen, dan komt het goed
Hebben vervolgens de bijgeleverde kabelboom gelegd, echter snap ik daar de logica niet helemaal van in. Deze heeft een plus, massa, aansluiting ballast links, aansluiting ballast rechts, én nog één aansluiting om in te pluggen in je orginele H7 aansluiting van je orginele halogeen aansluiting. Dan gaat dit toch altijd leiden tot een foutmelding op je dash, gezien ik verder geen aansluiting maak op mijn rechter H7 fitting, en de BC dus altijd foutmelding geeft dat een lamp kapot is?
Hebben gister echter nog geen echte test gedaan, omdat we kerstdinee hadden. dus to be continued....
De eerste koplamp duurde zon 1,5 uurtje voordat we alles bezien hadde en geplaatst hadden, de 2de zat in een half uurtje weer op de wagen.
Heb gister bij Martijn ook de setjes ingebouwd. Liep tegen hetzelfde probleem aan. Heb echter gewoon een ijzerzaag genomen, en 0,7cm van de bovenzijde afgezaagd. Als de lamp weer in elkaar zit zie je er namelijk niets meer van. Op de website staat ook gewoon duidelijk vermeld dat dit type voor de E46 is, en enige aanpassingen nodig heeft. Er is nog een ander type E46 schroud te koop, wat er naar mijn mening uitziet dat wel past (15 dollar duurder). Echter is de zaag 2 minuutjes werk (wel rustig, is maar plastic he!) en het resultaat blijft hetzelfde.
Als je dat stukje erafzaagt past de shroud precies om de projector heen, en zet deze mooi vast in de koplamp. Ander probleempje is dat de centreerring die je achterop de reflector plaatst (waar de moer tegenaandraait) niet over de schroefdraad van de reflector ging. Dus heb deze ook een stuk moeten aanpassen. Er waren 2 rubbes meegeleverd om tussn de reflector en de koplamp zelf te plaatsen, daarvan hebben we de dunste genomen, met de dikke was er domweg veel te weinig schroefdraad om de projector vast te zetten.
Vervolgens heb ik ook nog even de stekkers van de shutter verlengd, wat daar standaard aan kabel aanzat was mijn inziens te kort en een gepriegel. Heb door de orginele halogeen reflector een gat geboord, en daar deze kabels doorheen geloodst.
Vond verder de kwaliteit van de producten voldoende, al moet je wel egt opletten dat je niets van die poppekroam afbreekt. Gewoon alles met beleid doen, dan komt het goed
Hebben vervolgens de bijgeleverde kabelboom gelegd, echter snap ik daar de logica niet helemaal van in. Deze heeft een plus, massa, aansluiting ballast links, aansluiting ballast rechts, én nog één aansluiting om in te pluggen in je orginele H7 aansluiting van je orginele halogeen aansluiting. Dan gaat dit toch altijd leiden tot een foutmelding op je dash, gezien ik verder geen aansluiting maak op mijn rechter H7 fitting, en de BC dus altijd foutmelding geeft dat een lamp kapot is?
Hebben gister echter nog geen echte test gedaan, omdat we kerstdinee hadden. dus to be continued....
De eerste koplamp duurde zon 1,5 uurtje voordat we alles bezien hadde en geplaatst hadden, de 2de zat in een half uurtje weer op de wagen.
Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |
Re: Xenon in Halogeen inbouwen
Hey Richel,
Ok, dan gaan we de shrouds bijzagen, ik heb nu de lenzen in beide koplampen gemonteerd maar ik heb geen idee hoe ik de Xenon installeer... Ik moet dus de bijgeleverde bekabeling gebruiken? Of is er een alternatief?
Diezel
Ok, dan gaan we de shrouds bijzagen, ik heb nu de lenzen in beide koplampen gemonteerd maar ik heb geen idee hoe ik de Xenon installeer... Ik moet dus de bijgeleverde bekabeling gebruiken? Of is er een alternatief?
Diezel
BMW: Bayerische Motoren Werke
Re: Xenon in Halogeen inbouwen
De shrouds kun je alleen afzagen bijzagen gaat niet
De xenon installeren? Gewoon pitje in die lamp duwen, en de 2 kabels ervan aansluiten op de ballast.
Hoe de verdere aansluiting ter werk gaat heb ik nog niet getest. Anders probeer eens de orginele stekkers van je auto (die voorheen op de H7 halogeen pitjes zaten) aan te sluiten op de ballasten rechtstreeks? Kijk eens of dat werkt. Anders zul je gebruik moeten maken van de bijgeleverde kabelboom.
De xenon installeren? Gewoon pitje in die lamp duwen, en de 2 kabels ervan aansluiten op de ballast.
Hoe de verdere aansluiting ter werk gaat heb ik nog niet getest. Anders probeer eens de orginele stekkers van je auto (die voorheen op de H7 halogeen pitjes zaten) aan te sluiten op de ballasten rechtstreeks? Kijk eens of dat werkt. Anders zul je gebruik moeten maken van de bijgeleverde kabelboom.
Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |
Re: Xenon in Halogeen inbouwen
Richel maakt het nog uit welke kleur aan welke bevestiging van de pit naar de ballast moet? de pit draadjes zijn namelijk rood/blauw en de ballast blauw/wit.
Diezel
Ps: ga nu proberen dan of dat rechtstreeks werkt..
Diezel
Ps: ga nu proberen dan of dat rechtstreeks werkt..
BMW: Bayerische Motoren Werke
Re: Xenon in Halogeen inbouwen
De ballast kan maar op 1 manier worden aangesloten op de xenon lampjes. Je mag ervan uitgaan dat ze daar wel weten wat bij wat hoort, ook al is de kleur niet hetzelfde.
Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |
Re: Xenon in Halogeen inbouwen
Hoe heb jij je shutter aangesloten? of heb je dat achterwegen gelaten. Vind het jammer dat daar niets voor is gevonden... Wagens met halogeen hebben nu eenmaal niet de extra aansluiting om de shutter te bedienen, iets wat de wagens uitgerust met xenon wel heeft.
Dan moet je al een extra aftakking maken van je grootlicht, wil je de shutter bedienen.
Dan moet je al een extra aftakking maken van je grootlicht, wil je de shutter bedienen.
Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |
- DJLeonardo
- Berichten: 2481
- Lid geworden op: 20 dec 2008, 19:31
Re: Xenon in Halogeen inbouwen
Voor de e46 had je idd de "e46" moeten nemen, de naam verklapte het al beetje he
De extended is voor andere types die meer ruimte in de reflector hebben. De kabelboom kan je laten voor wat het is, gewoon de bestaande bekabeling gebruiken.
De extended is voor andere types die meer ruimte in de reflector hebben. De kabelboom kan je laten voor wat het is, gewoon de bestaande bekabeling gebruiken.
IddRichel88 schreef: Dan moet je al een extra aftakking maken van je grootlicht, wil je de shutter bedienen.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Re: Xenon in Halogeen inbouwen
Tjah, idd.
Opzich is het een plug en play setje, helemaal niet moeilijk, maar een beetje inzicht moet je wel hebben. En voor wat betreft die schroud...volgende keer gewoon de juiste bestellen
Ben beneiuwd naar de lichtopbrengste
Opzich is het een plug en play setje, helemaal niet moeilijk, maar een beetje inzicht moet je wel hebben. En voor wat betreft die schroud...volgende keer gewoon de juiste bestellen
Ben beneiuwd naar de lichtopbrengste
Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |
Re: Xenon in Halogeen inbouwen
Erg jammer dat die shrouds niet meteen pasten. Maar wat ik nu van Willem begrijp (pag.1) is dat hij voor de facelift sedan liever de extended shrouds had willen gebruiken.
Misschien dat het voor de coupe van Diezel wel beter was geweest om de gewone shrouds te gebruiken.
Voor de rest is het vrij netjes gelukt, mooie strakke lijn . Ik heb even de originele stekkers aangesloten en inderdaad geen foutmeldingen
Het licht flikkert nog maar een heel klein beetje, nauwelijks te zien. Maar dat doen mijn angel eyes ook altijd als de motor stationair loopt.
Misschien dat dat eerder te maken heeft met de spanningstabilisator?
Misschien dat het voor de coupe van Diezel wel beter was geweest om de gewone shrouds te gebruiken.
Voor de rest is het vrij netjes gelukt, mooie strakke lijn . Ik heb even de originele stekkers aangesloten en inderdaad geen foutmeldingen
Het licht flikkert nog maar een heel klein beetje, nauwelijks te zien. Maar dat doen mijn angel eyes ook altijd als de motor stationair loopt.
Misschien dat dat eerder te maken heeft met de spanningstabilisator?
[E46 318i sedan ///M] Sold
[E90 320i sedan high executive]
Re: Xenon in Halogeen inbouwen
Die aftakking van Groot licht laat ik lekker zitten, dat heeft geen prioriteit voor mij, ik vind het wel erg strak staan! heb nu nog maar 1 koplamp volledig terug in gebouwd, we lopen een beetje te `hannesen` met cheap gereedschap van mijn pa
Hoe kan ik eigenlijk het lichtbeeld gaan afstellen? Gewoon aan die plastic moer draaien beetje?
Diezel
Hoe kan ik eigenlijk het lichtbeeld gaan afstellen? Gewoon aan die plastic moer draaien beetje?
Diezel
BMW: Bayerische Motoren Werke
Re: Xenon in Halogeen inbouwen
Ik zou even kijken hoe het lichtbeeld nu staat. Je kunt inderdaad de afstelmoer gebruiken maar als je zeker goed afgesteld wilt hebben kun je het beste even langs de garage rijden. Dat afstellen kost meestal maar enkele euro's en dan is het ook goed voor APK Moet zelf ook de lampen nog nauwkeurig laten afstellen.
[E46 318i sedan ///M] Sold
[E90 320i sedan high executive]
Re: Xenon in Halogeen inbouwen
Nu heb ik alleen dat de lampen flikkeren (vooral rechts) als ik net wil wegrijden, dus tijdens de opwarming van de lampen. Wat kan ik hieraan doen?
[E46 318i sedan ///M] Sold
[E90 320i sedan high executive]