Aha, oke, ik dacht dat het juist andersom was, dan wordt het even slopen en lijmen denk.bmw530i schreef:Die zones behoud je ook, alleen kan het zijn als je van pre lci naar lci gaat dat links en rechts niet meer appart gaat.
Als je het paneel niet vervangt sluit het niet zo mooi aan op de nieuwe voor trim.
Cic ingebouwd met foto s
Re: Cic ingebouwd met foto s
Een pre lci clima paneel laat wat grotere openingen tussen de randen het past wel. Een lci paneel past direct op de voortrim. Er hoeft in beide gevallen niet gelijmd te worden.
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d
Ik zou het trimpaneel in 2 splitsen of toch tenminste een bekijken. Zodat je het onderste gedeelte pakt van de LCI en het bovenste van de pre-LCI. Op die manier kan je de bediening behouden van de pre-LCI.
De twee stukken hangen aaneen met klipsen en deze kunnen afbreken, vandaar dat je misschien lijm nodig hebt.
De twee stukken hangen aaneen met klipsen en deze kunnen afbreken, vandaar dat je misschien lijm nodig hebt.
525d E61 2007 pre-LCI
Dus als ik het nu goed begrijp, nieuwe lci paneel plaatsen, sluit beter aan, maar rechts en links is dan niet meer gescheiden ?bmw530i schreef:Een pre lci clima paneel laat wat grotere openingen tussen de randen het past wel. Een lci paneel past direct op de voortrim. Er hoeft in beide gevallen niet gelijmd te worden.
Of, onderste deel van lci gebruiken en regelgedeelte van de pre lci, alleen houd ik grotere openingen misschien maar alles werkt wel ?
Met een LCI paneel ga je nog steeds links en rechts regeling hebben. Maar de aansturing van ik meen de airco compressor is anders. Hiervoor is truck mogelijk dmv van ompinnen van kabels. Volgens enkele "experts" zou een LCI paneel met de truck nog niet ideaal werken.
In hoevere er een probleem is tussen de combinatie van pre-LCI airco bediening en een CIC weet ik niet. "Zou" kunnen dat dit niet 100% is daar normaal een CIC altijd samengaat met een LCI airco bediening. Maar die kan diegene die voor jou de CIC instaleerd misschien uitleggen.
Vergeet dat als jouw wagen ooit een software update nodig heeft bij de dealer dit wel eens niet mogelijk gaat zijn wegens het aanwezig zijn van "vreemde" modules.
In hoevere er een probleem is tussen de combinatie van pre-LCI airco bediening en een CIC weet ik niet. "Zou" kunnen dat dit niet 100% is daar normaal een CIC altijd samengaat met een LCI airco bediening. Maar die kan diegene die voor jou de CIC instaleerd misschien uitleggen.
Vergeet dat als jouw wagen ooit een software update nodig heeft bij de dealer dit wel eens niet mogelijk gaat zijn wegens het aanwezig zijn van "vreemde" modules.
525d E61 2007 pre-LCI
Aha, oké, duidelijk, moet ik even verder overleggen dan, qua foutmelding vreemde modules heb ik nu al en daar hoop ik met deze cic door middel van een software update juist een beetje vanaf komen, toen de lm2 ingebouwd werd was dit al van toepassing en is mij verteld dat er eigenlijk een software update nodig is maar dat ik hiervoor beter de nieuwe cic kon nemen, dit werd mij medegedeeld na inbouw lm2 en bij de installatie van een Bluetooth module werd mij dit ook al medegedeeld :tom_il schreef:Met een LCI paneel ga je nog steeds links en rechts regeling hebben. Maar de aansturing van ik meen de airco compressor is anders. Hiervoor is truck mogelijk dmv van ompinnen van kabels. Volgens enkele "experts" zou een LCI paneel met de truck nog niet ideaal werken.
Hallo Bart ,
Kon je net zelf de auto niet afleveren.
Heb de lichten nog wel kunnen testen en ze draaiden keurig mee.
Door oude software in jouw MASK (navi systeem) kon ik niet het menu activeren waarmee je de welcome lights aan/uit kan zetten.
Wel heb ik die voor alle sleutels aan geprogrammeerd.
Wat me verder op viel, was dat er toch wel het een en ander aan geprogrammeerd/aangepast is.
Ik heb hem in eerste instantie aan het originele bmw programma gehad om de wagen te updaten.
(dit zou de oude versie en foutmelding op navi oplossen)
Echter die kon er niks mee.
Volgens de geprogrammeerde optielijst , waren er ca 14 modules die niet klopte.
Ik verwacht niet dat er inderdaad 14 modules niet kloppen..eerder dat die optielijst is aangepast..en niet meer klopt bij de auto.
Op zich hoeft dat geen probleem te zijn, echter als hij bij de dealer aan de computer gaat zullen de meeste dealers je een hele flinke prijsopgave doen.
(tenzij jouw dealer snugger genoeg is om de originele voertuig string op te vragen en daarmee verder te gaan)
Veel plezier met de auto en de welcome lights.
Bij een offciele BMW garage ga je niet meer terecht kunnen voor een update. Hun apperatuur loopt vast en zij kunnen dit niet aanpassen.
Aan en afzetten van welcome lights heb ik ook niet op mijn CCC. Maar zie niet waarom ik dit zou willen afzetten, en vind het dus ook geen probleem.
Aan en afzetten van welcome lights heb ik ook niet op mijn CCC. Maar zie niet waarom ik dit zou willen afzetten, en vind het dus ook geen probleem.
525d E61 2007 pre-LCI
Dat van de officiële BMW dealer vind ik geen enkel probleem, hetzelfde geld voor de welcome lights, alleen vraag ik me nu af of een eventuele software update met de cic überhaupt wel gaat lukken maar dat zal de tijd leren waarschijnlijk. De nieuwe cic gaat waarschijnlijk geen enkele module herkennen ben ik bang voor.tom_il schreef:Bij een offciele BMW garage ga je niet meer terecht kunnen voor een update. Hun apperatuur loopt vast en zij kunnen dit niet aanpassen.
Complete update gaat niet meer lukken met cic.
De auto zou per gedeelte geupdate moeten worden.
Maar als je de auto vantevoren update is het nooit meer nodig want er komt toch geen nieuwe update voor de e60/61.
Maar het is gewoon onzin dat ze zeggen dat het met cic is opgelost.
Hoe het helemaal zit met het climate paneel weet ik niet precies omdat ik een lci heb.
Maar ik zou zelf het lci paneel wel plaatsen omdat de weergave op het scherm anders niet meer goed zou werken.
En wat maakt het uit als het iets anders werkt als hij maar lekker koelt en vewarmd wanneer nodig.
De auto zou per gedeelte geupdate moeten worden.
Maar als je de auto vantevoren update is het nooit meer nodig want er komt toch geen nieuwe update voor de e60/61.
Maar het is gewoon onzin dat ze zeggen dat het met cic is opgelost.
Hoe het helemaal zit met het climate paneel weet ik niet precies omdat ik een lci heb.
Maar ik zou zelf het lci paneel wel plaatsen omdat de weergave op het scherm anders niet meer goed zou werken.
En wat maakt het uit als het iets anders werkt als hij maar lekker koelt en vewarmd wanneer nodig.
Daar heb je gelijk in, rechts en links apart verwarmen is toch beetje kolder. De wagen is verder redelijk up to date volgens degene waar hij aan de pc hing dus cat. laten we dan maar zo.
Zoals gezegd dit niet plug and play. Als je hem zo inplugt begint ik dacht de fan continue te draaien.
Links/rechts regeling werkt zoals voorheen.
525d E61 2007 pre-LCI
Zal inderdaad wat ompinnen worden misschien, heb zowel de pre lci als het lci paneel dus kan ter plekke nog alle kanten op, even kijken wat het beste/mooiste is.tom_il schreef:Zoals gezegd dit niet plug and play. Als je hem zo inplugt begint ik dacht de fan continue te draaien.
Re: M pakket geplaatst en Cic ingebouwd met foto s
Gister en vandaag mijn m pakket erop gebouwd.
Pfff wat een werk zeg.
Had van te voren de trekhaak al aangepast voor m pakket.
De achterbumper side skirts en achterklep spoiler die zitten er vlot op en gaat ook soepel.
De voorbumper was voor mijn een hoop werk en past strak.
Ik heb mijn adaptieve cruiscontrole aan gepast ook Zitten daar nog twee modules op de bumperbalk dat was een verrassing ook moeten verplaatsen.
Ook de night vision camera moeten verplaatsen en aangepast.
Als laatse de bumper erop gezet en vind die er te strak op zitten,heb hem er een paar keer op en afgehaald.
Hij sluit overal op aan behalve de hoekjes bij de koplampen en zijschermen,het is niet storen maar had beter verwacht.
Heb het er mooi op zitten met de originele pdc sensoren zoals op een m pakket hoort en werkt prima.
Heb hem nog even gewassen maar het was toen ik klaar was te donker voor foto s maar die komen morgen.
Pfff wat een werk zeg.
Had van te voren de trekhaak al aangepast voor m pakket.
De achterbumper side skirts en achterklep spoiler die zitten er vlot op en gaat ook soepel.
De voorbumper was voor mijn een hoop werk en past strak.
Ik heb mijn adaptieve cruiscontrole aan gepast ook Zitten daar nog twee modules op de bumperbalk dat was een verrassing ook moeten verplaatsen.
Ook de night vision camera moeten verplaatsen en aangepast.
Als laatse de bumper erop gezet en vind die er te strak op zitten,heb hem er een paar keer op en afgehaald.
Hij sluit overal op aan behalve de hoekjes bij de koplampen en zijschermen,het is niet storen maar had beter verwacht.
Heb het er mooi op zitten met de originele pdc sensoren zoals op een m pakket hoort en werkt prima.
Heb hem nog even gewassen maar het was toen ik klaar was te donker voor foto s maar die komen morgen.